handdator

Visa fullständig version : Ätardag, verkligen ÄTARDAG.


Roadkill
2007-07-12, 21:12
Tjena!

Jag har läst och vet att det finns många "ätardagar"-trådar. Men tyckte inte riktigt min hörde hemma där.

Till saken; Jag tänkte ha ätardag imorn då jag känner efter att ha gått ner 6 kg på 2 veckor, (har totalt gått ner från 95 till 77 på knappt halvår) så behöver jag det för att sluta känna sug. Helt enkelt den där psykiska delen. Jag vet bara inte om jag ser ätardagen som en bortförklaring eller om jag rent ut sagt behöver det. Men detta är inte riktigt poängen med denna tråd.

Jag ville bara titta om mina ätardagar är normala och om jag kommer gå upp mycket efteråt.

Det jag hade tänkt att äta är följande:

Hamburgarmeny, 150 "grammare".
Pizza Vanlig, samt ev. panpizza (M) antagligen.
ca 5 cheeseburgare
Wienerbröd och säkert några andra bakelser när jag endå handlar.
Massa choklad, som t.ex snickers, mars, twix, bounty, marabou, geisha, fazer. (Alltså allt inte någon av dem).

Säkert mer därtill som jag kommer komma på undertiden. Kan plussa på det då efteråt!


Men detta är vad jag känner att jag måste få äta för att sedan vara nöjd med mina begär. Är det alldeles för mycket? Jag vet att jag själv avgör det, men tänkte rådfråga om det verkligen är FÖR mycket.

Uppdaterar om hur jag tänkt göra och kommer skriva succesivt om hur det gått hittills efter imorn. :)

- Roadkill

Hockeyplayer
2007-07-12, 21:30
Jag tycker att det är för mycket men det är ju upp till dig..

Rambo
2007-07-12, 21:37
Låter gott,ät bara ju mer desto bättre..*flex*

Roadkill
2007-07-12, 21:39
http://img518.imageshack.us/my.php?image=dsc07375vh1.jpg

Så ser jag ut, tagen igår. Ifall det kan va till någon hjälp..

Laijza
2007-07-12, 21:47
Vad har du för mål, vill du gå ner mer?
Du har redan lyckats gå ner duktigt med kilon och ser allt annat än tjock på bilden.
Man ska kunna unna sig då och då tycker jag. En del blir helt besatta i kaloriräknande och skit..
Ät o va glad :)

Cohen
2007-07-12, 21:50
Om du vill äta det där - gör det.

Jag tycker personligen att det skulle vara rent plågsammt att göra det och ser absolut ingen mening i att göra så. Men om du ser det som positivt så go for it.

Och ja, du kommer att gå upp i vikt. Hur mycket är omöjligt att svara på, men upp kommer du att gå.

maRRtin
2007-07-12, 22:50
Ska man unna sig något en dag tycker jag det verkar dumt att planera in massa i förväg. Ät det du känner för under dagens gång, bara onödigt att trycka i sig massa skit en hel dag bara för att man ska.

Whistler
2007-07-13, 00:35
Personligen förstår jag inte alls hur folk kan ha ätardagar. Varför slänga bort en hel veckas diet med en dags ätande? Bättre att du t ex försöker äta "nyttiga" livsmedel under veckan och håller din kalorigräns, och sedan på t ex lördagen unnar dig en pizza, men fortfarande håller din kalorigräns.

Under min deff för Bästa Fysiken åt jag t ex kebabrulle två, ibland tre gånger i veckan. Men jag räknade in det i dieten!

zeusden1
2007-07-13, 00:40
Tjena!

Jag har läst och vet att det finns många "ätardagar"-trådar. Men tyckte inte riktigt min hörde hemma där.

Till saken; Jag tänkte ha ätardag imorn då jag känner efter att ha gått ner 6 kg på 2 veckor, (har totalt gått ner från 95 till 77 på knappt halvår) så behöver jag det för att sluta känna sug. Helt enkelt den där psykiska delen. Jag vet bara inte om jag ser ätardagen som en bortförklaring eller om jag rent ut sagt behöver det. Men detta är inte riktigt poängen med denna tråd.

Jag ville bara titta om mina ätardagar är normala och om jag kommer gå upp mycket efteråt.

Det jag hade tänkt att äta är följande:

Hamburgarmeny, 150 "grammare".
Pizza Vanlig, samt ev. panpizza (M) antagligen.
ca 5 cheeseburgare
Wienerbröd och säkert några andra bakelser när jag endå handlar.
Massa choklad, som t.ex snickers, mars, twix, bounty, marabou, geisha, fazer. (Alltså allt inte någon av dem).

Säkert mer därtill som jag kommer komma på undertiden. Kan plussa på det då efteråt!


Men detta är vad jag känner att jag måste få äta för att sedan vara nöjd med mina begär. Är det alldeles för mycket? Jag vet att jag själv avgör det, men tänkte rådfråga om det verkligen är FÖR mycket.

Uppdaterar om hur jag tänkt göra och kommer skriva succesivt om hur det gått hittills efter imorn. :)

- Roadkill

Personligen skulle jag aldrig planera en ätardag. Jag skulle ta allt som bjuds :D . Skulle jag gå ner på stan (snarare skulle jag åka bil) så skulle jag först äta när jag kom dit, sen när jag åker. :Virro

Fast iofs, det är en vanlig dag för mig. Jag deffar ju knappast! :D hahahahaha

theoppositescollide
2007-07-13, 00:43
Personligen skulle jag _aldrig_ kunna få in sådär mycket i munnen överhuvudtaget. Mina ätardagar består typ av att trycka en massa kladdkaka eller en rejäl middag som då tex en pizza eller en fet stek eller dylikt. Oftast är jag spyfärdigt mätt efter bara detta eftersom magen är van vid att få väldigt lite.

Milia
2007-07-13, 07:14
Personligen förstår jag inte alls hur folk kan ha ätardagar. Varför slänga bort en hel veckas diet med en dags ätande? Bättre att du t ex försöker äta "nyttiga" livsmedel under veckan och håller din kalorigräns, och sedan på t ex lördagen unnar dig en pizza, men fortfarande håller din kalorigräns.

Under min deff för Bästa Fysiken åt jag t ex kebabrulle två, ibland tre gånger i veckan. Men jag räknade in det i dieten!

Hallelujah på det:bow:

Heniin
2007-07-13, 10:36
allt det där du ska vräka i dig känns ganska overkill, det blir ett enormt kcal överskott

Knowledge
2007-07-13, 11:44
Mitt tips är att ta det lugnt, visst förtjänar du att unna dig lite gott! MEN, varför göra det till rena frossardagen bara för att? grejen är att du TROR bara att du kan få ner allt det där, men det är mest psykiskt, och om du verkligen försöker kommer det resultera i följande 1. magont, 2, illamående, 3, potentiell ångest över viktuppgången. knappast värt det, eller hur? ja, jag talar utifrån egen erfarenhet.

Se det som en avkopplingsdag istället, en dag där du alls inte behöver planera dina måltider, utom bara gå på 'känn', ät sådant du är sugen på, men förglöm inte mättnadskänslan bara. nyckelordet är 'måtta'

Det är vad jag tycker, men du gör som du vill givetvis.

Bönne
2007-07-13, 11:56
Ingen fara, fast tror du fantiserar lite väl mycket nu under influensen av matsug, tror inte du kommer vara sugen på allt det där.

Men fan ifall du kommer hit dagen efter, har ångest för att du gick upp 4 kg av det och någon ska behöva förklara att det till större delen av vätska och glykogeninlagring som orsakat det.

Torwald
2007-07-13, 12:21
Men fan ifall du kommer hit dagen efter, har ångest för att du gick upp 4 kg av det och någon ska behöva förklara att det till större delen av vätska och glykogeninlagring som orsakat det.
Hehe :D

Taragon
2007-07-13, 12:34
Do it! låter gött :D

Emil_Larsson
2007-07-13, 13:06
Du var inte dåligt hungrig om du lyckas få i dig allt det där :D *spy*

Jag blir mätt en hel dag bara av en pizza, men det är just "pizza" jag blir så mätt på.

Hönökakor kan jag trycka i mig 4-5 såna hela kakor med en sjuhelsikes massa pålägg och mcdonalds blir man ej mätt på så där kan jag gå ifrån hungrig efter en big tasty.

Oj detta hade ingenting med tråden att göra hehehe :D

Super_Johan
2007-07-13, 14:40
ca 5 cheeseburgare omg :o

MyungChul
2007-07-13, 15:21
Du lär ju helt seriöst må riktigt skit av att äta allt det där. Det där är ju fan energi för en hel vecka.

Jacksatan
2007-07-13, 19:01
ditt sug kommer inte försvinna. det kommer vara 10ggr värre dagarna efter din ätardag. av erfarenhet vet jag att det är bäst att skippa sådana ätardagar helt när man deffar.

Jackie Dee
2007-07-13, 19:50
Som om en alkoholist firar att han har vart nykter i 3 år och ska dra i sig ett flak öl och en liter hembränt bara för att han har vart duktig.

Suget lär ju finnas där även efter den dagen.

Gpajpen
2007-07-13, 20:02
Personligen skulle jag _aldrig_ kunna få in sådär mycket i munnen överhuvudtaget. Mina ätardagar består typ av att trycka en massa kladdkaka eller en rejäl middag som då tex en pizza eller en fet stek eller dylikt. Oftast är jag spyfärdigt mätt efter bara detta eftersom magen är van vid att få väldigt lite.

?? till volymen sett är inte hans ätardag speciellt mycket mer än frukost,lunch,middag + mellanmål.

krilleh
2007-07-13, 20:19
det där e de dummaste du kan göra enligt mig. Du kommer knappast må bra av allt de där plus att du inte ens kommer tycka att det är gott efter du käkat hälften. Varför inte bara sprida ut de där på ett par månader eller nåt? Kanske en hamburgare nån dag du känner suget för de, sen nån vecka senare några hekto godis om det är det du vill ha.

Saikyou
2007-07-14, 00:44
Haft 2 onyttiga ätardagar under de 10 månader min deff har pågått, första gången blev det ett rent helvete eftersom jag bestämde redan innan vad jag skulle äta, blev till slut att jag tvingade i mig dom där chipsen osv. Andra gången käkade jag vad jag var sugen på, blev en pizza och runt 2hg godis allt som allt det onyttiga och var 50 gånger mer nöjd. Begäret efter onyttig mat är jag rätt övertygad om att det sitter i huvudet, inte i kroppen, så ät det du känner för stunden utan att tänka på att det kanske är onyttigt så kommer det gå bra ska du se :thumbup:

Runda Grodan
2007-07-14, 08:33
Jag tycker du ska äta det dubbla.

sussieH
2007-07-14, 08:51
Berätta om du fått i dig allt utan att spy...väntar med spänning!

Troligen kommer du inte orka lika mycket som förut...så har hänt med mig då jag "håller igen"...man blir nästan lite besviken (glad dagen efter dock)

Såååå lycka till

Emil_Larsson
2007-07-14, 10:09
Berätta om du fått i dig allt utan att spy...väntar med spänning!

Troligen kommer du inte orka lika mycket som förut...så har hänt med mig då jag "håller igen"...man blir nästan lite besviken (glad dagen efter dock)

Såååå lycka till

Frukost: 3 tallrikar gröt med mjölk och sylt, 3 grova bröd

Mellanmål: 1 påse chips 8stor), en påse ahlgrens bilar

Lunch: 5 billys pan pizza, 1,5 liter coca cola, 2 kanelbullar

Middag: Mcdonalds, "Mega menyn" på den tiden, plus några hamburgare vid sidan om.

Mellanmål: Flingor 3 portioner med filmjölk och en stor slev med socker på varje portion

Kvällsmat: Kebabrulle (giant rulle), 5-6hg godis, 1,5 liter fanta, en ballerina rulle.

Utöver det åt jag några bananer också.

Dagen efter spydde jag och hade så ont i magen så jag visste ej var jag skulle ta vägen :D det är max vad jag klarat, det var med en polare för kanske...4 år sedan hehe :D

På den tiden man var väldigt ung och väldigt hungrig hehe.

mangemani
2007-07-14, 10:34
ser inte poängen=/.
men det är din deff och dina resultat det handlar om,your choice.
bon apetite

norsk_gadd
2007-07-15, 10:18
Jag ser inget positivt med ätardagar men om de förstörde så mycket som teoretikerna säger så vet jag flera som ALDRIG skulle kunnat komma till en SM-scen i den form de gör år efter år. Teori och praktik är inte alltid samma sak. Och ja, dessa personer räknar kcal och hamnar på rejäla siffror varje vecka tack vare ätardagarna men kommer in rippade ändå. Bra med ätardagar? Knappast... förstör en hel deff? knappast.. ;)

Jacky
2007-07-15, 12:16
Varför gris-äta en hel dag när man kan unna sig något litet gott varje dag.
Klart att det kan vara bra att tanka rejält med kolisar en och samma dag, men man behöver ju inte överdriva.
Mitt förslag är att konsumera lite extra kolhydrater och istället sprida ut kakor, kebab, godis etc. i veckan "när man känner för det" och när man veeerkligen är sugen. Att tokvräka i sig skräp bara för att "man måste"/"har bestämt det" verkar dumt om man kan unna sig godsaker när man verkligen är sugen.

Sir Klabbe
2007-07-15, 12:30
Varför gris-äta en hel dag när man kan unna sig något litet gott varje dag.
Klart att det kan vara bra att tanka rejält med kolisar en och samma dag, men man behöver ju inte överdriva.
Mitt förslag är att konsumera lite extra kolhydrater och istället sprida ut kakor, kebab, godis etc. i veckan "när man känner för det" och när man veeerkligen är sugen. Att tokvräka i sig skräp bara för att "man måste"/"har bestämt det" verkar dumt om man kan unna sig godsaker när man verkligen är sugen.

Ett problem är om man vill låta bli att räkna kcal/1 dag i veckan.

Om man ska sitta och be pizzabagarna väga alla ingredienser och räkna ut energivärdet på sina Latte Dammsugare så får man nog lite problem. Därför lättare att äta allt på en dag.

Milia
2007-07-15, 12:36
Ett problem är om man vill låta bli att räkna kcal/1 dag i veckan.

Om man ska sitta och be pizzabagarna väga alla ingredienser och räkna ut energivärdet på sina Latte Dammsugare så får man nog lite problem. Därför lättare att äta allt på en dag.

Förstår inte det resonemanget. Kalorierna blir ju inte mindre eller försvinner för att du skiter i att räkna dem en dag.
Poängen är nog att om du unnar dig något gott, då och då istället för att grisäta en dag så håller du det enorma suget borta och blir det totala intaget blir inte lika stort som om du typ svälter 6 dagar i veckan och grisäter skitmat under en hel dag bara för att du bestämt dig för att göra det.

mangemani
2007-07-15, 14:13
som någon sa,varför slå ihop allt på en och samma dag och då hamna på ett brutalt kcal överskott?varför inte äta lite onyttigt VARJE dag?man ligger ju då på kcal minus medans man får i sej det som man är sugen på samtidigt som man går ner i vikt.
körde så under min senaste deff och det funkade kanon.

Jacky
2007-07-15, 14:18
Ett problem är om man vill låta bli att räkna kcal/1 dag i veckan.

Om man ska sitta och be pizzabagarna väga alla ingredienser och räkna ut energivärdet på sina Latte Dammsugare så får man nog lite problem. Därför lättare att äta allt på en dag.

Om du inte vräker i dig allt på en och samma dag kan du med största sannolikhet höfta lite varje dag. Du behöver med andra ord inte ha super-koll varje dag, eftersom du inte skall spara dig inför "den stora gris-ätar-dagen"....

Antag att du på din gris-ätar-dag lägger dig på minst 3500 kcal, vilket du gör om du vräker i dig godis, pizza, wienerbröd etc. och överdriver konsumtionen..
Ja, om vi då fördelar det istället........vips har du 500 kcal att leka med varje dag istället...trevligt att kunna tacka ja till en fika med kompisen varje dag istället för att sitta hemma och käka en dag?

elderberry
2007-07-15, 20:10
fast.. är det verkligen samma sak att äta en chokladkaka utöver maten varje dag och att äta sju chokladkakor på en dag? *screwy* går man verkligen upp lika mycket?

mangemani
2007-07-15, 20:16
fast.. är det verkligen samma sak att äta en chokladkaka utöver maten varje dag och att äta sju chokladkakor på en dag? *screwy* går man verkligen upp lika mycket?

så länge du ligger på kcal minus så går du ner i vikt.
ligger du på kcal plus så går du upp i vikt...simple as that.
gör dessa 7 chokladkakor att du hamnar på kcal plus,så går du upp i vikt.

Tolkia
2007-07-15, 20:40
fast.. är det verkligen samma sak att äta en chokladkaka utöver maten varje dag och att äta sju chokladkakor på en dag? *screwy* går man verkligen upp lika mycket?
Ja.

elderberry
2007-07-15, 22:21
Ja.

så om vi säger att en chokladkaka är 1000 kalorier så är det alltså precis samma sak att äta 1000 kalorier extra om dagen i en vecka som att äta 7000 kalorier extra en dag?

Cohen
2007-07-15, 22:24
så om vi säger att en chokladkaka är 1000 kalorier så är det alltså precis samma sak att äta 1000 kalorier extra om dagen i en vecka som att äta 7000 kalorier extra en dag?

Ja. I praktiken iaf.

elderberry
2007-07-15, 23:09
Ja. I praktiken iaf.

vadå i praktiken? man går alltså upp lika mycket av båda exemplen?

Snake
2007-07-15, 23:13
vadå i praktiken? man går alltså upp lika mycket av båda exemplen?


Antagligen inte. Ju mer du äter desto mer uppregleras din ämnesomsättning, så ditt s.k. överskott på 7Mcal blir i praktiken inte ~ 1 kilos viktökning.

Cohen
2007-07-16, 00:23
vadå i praktiken? man går alltså upp lika mycket av båda exemplen?

I teorin finns det olika faktorer som gör att du skulle lägga på dig olika mycket, men i praktiken är dessa så marginella att de kan ses som oviktiga.
Andra okontrollerade faktorer i kosten lär spela större roll.

Eddie Vedder
2007-07-16, 07:22
Antagligen inte. Ju mer du äter desto mer uppregleras din ämnesomsättning, så ditt s.k. överskott på 7Mcal blir i praktiken inte ~ 1 kilos viktökning.

Jo men den ökade energiförbrukningen som följer ätandet är mer eller mindre en linjär kurva som följer energiintaget, TEF brukar ligga på ca. 10% av energiintaget. Alltså skulle det teoretiskt sett innebära att det kostar 700kcal att omsätta mat som ger 7000kcal och 100kcal att omsätta mat som ger 1000kcal.

Med andra ord skulle även det ge likvärdiga resultat med 1000kcal extra om dagen eller 7000kcal extra på en dag.

Men som du säger blir aldrig ett visst överskott den exakta mängden i fett, det varierar dessutom markan mellan olika individer hur mycket fett man faktiskt lägger på sig vid ett överätande som teoretisk borde resultera i x antal kg fettvikt på kroppen.

Kimball
2007-07-16, 18:13
Mina egna erfarenheter är att grisa som fan på ätardagarna hjälper mitt psyke. Då jag äter så mkt onyttigt att jag nästintill mår illa av att kolla på godis/bakelse dagen efteråt så är sugen som bortblåst. Så kommer suget lagom till nästa fredag/lördag. Tilläggas bör väl kanske att jag aldrig vart mer än beach-hård dock... Så i slutänden av deffen vore väl det optimala att helt skippa svulstandet..

Rock'nRoll
2007-07-16, 18:31
Ja.

Jag gör inte det i alla fall och jag har provat :)

Dock inte med just choklad.

Zydeco
2007-07-17, 21:58
Tror inte du kommer tycka något är riktigt lika gott som du upplever det just nu efter du kommit två punkter i din lista.

Själv kör jag helst på att ut och gå/springa sen köra nått onyttigt efter det som en ersättning till den riktiga måltiden och fortfarande försöka hålla en rimlig kalorigräns.

Milia
2007-07-18, 07:37
Till trådskaparen: Hur gjorde du till slut? ätardag eller inte? och hur kändes det?

thebandit
2007-07-19, 20:16
Det som är mest skrämmande är att jag äter mycket, mycket mer än trådskaparen på mina ätardagar... *popcorn*

Stenberg
2007-07-20, 06:09
Det som är mest skrämmande är att jag äter mycket, mycket mer än trådskaparen på mina ätardagar... *popcorn*

Nyfiken: Vad och hur mycket i så fall?

thebandit
2007-07-20, 22:43
Nyfiken: Vad och hur mycket i så fall?

Kombinerad frukost/lunch:
1 Kebabtallrik eller kebabrulle
1 Pizza

Middag:
Oftast De Luxe-menyn på mAx + stora menyn + lökringar + 3-4 dippsåser och smält ost.

Direkt efter middag:
Snacks (chips, ostbågar mm), 2-3 påsar (äter hälften ur dem)
Dip till snacksen
Nötter ibland
Bullar
Kakor
Godbitar
Choklad
+ nåt annat godis kanske (beror på vad jag är sugen på och om affären har nåt erbjudande typ 4 för 20 spänn eller liknande)

Sen är jag fruktansvärt mätt, men senare på kvällen har jag fortfarande massor av snacks, bullar, kakor kvar (jag köper alltid för mycket så att det inte ska ta slut och jag ska få panik) så jag trycker i mig mera så fort hungern lägger sig.

Brukar få magsmärtor på kvällen och toalettbesöken blir många. Men mat är gott! Unnar mig en sån här matorgie var 10:e dag ungefär.

Deffen går - sådär. *whistle*

elderberry
2007-07-21, 10:05
Kombinerad frukost/lunch:
1 Kebabtallrik eller kebabrulle
1 Pizza

Middag:
Oftast De Luxe-menyn på mAx + stora menyn + lökringar + 3-4 dippsåser och smält ost.

Direkt efter middag:
Snacks (chips, ostbågar mm), 2-3 påsar (äter hälften ur dem)
Dip till snacksen
Nötter ibland
Bullar
Kakor
Godbitar
Choklad
+ nåt annat godis kanske (beror på vad jag är sugen på och om affären har nåt erbjudande typ 4 för 20 spänn eller liknande)

Sen är jag fruktansvärt mätt, men senare på kvällen har jag fortfarande massor av snacks, bullar, kakor kvar (jag köper alltid för mycket så att det inte ska ta slut och jag ska få panik) så jag trycker i mig mera så fort hungern lägger sig.

Brukar få magsmärtor på kvällen och toalettbesöken blir många. Men mat är gott! Unnar mig en sån här matorgie var 10:e dag ungefär.

Deffen går - sådär. *whistle*

jo visst mat är gott, men köper man enorma mängder onyttigheter för att man skulle få "panik" om det råkade ta slut, äter tills man mår illa och sedan fortsätter tills man får ont i magen så verkar man ha ett lite märkligt förhållande till mat tycker jag.. får du verkligen ut något av att göra sådär?

Jacky
2007-07-21, 14:29
jo visst mat är gott, men köper man enorma mängder onyttigheter för att man skulle få "panik" om det råkade ta slut, äter tills man mår illa och sedan fortsätter tills man får ont i magen så verkar man ha ett lite märkligt förhållande till mat tycker jag.. får du verkligen ut något av att göra sådär?
+1
Lite bulimi-varning....bli av med all skit man stoppat i sig.
Äta som tusan en dag och svälta resten av veckan & samtidigt kompensera med träning.
Själv säger jag stort "NEJ" till detta. Unna dig lite lyx, men du behöver ju inte gå totalt över styr. Lyxa en dag på helgen med en pizza och lite godis, en bulle eller något så kan du sprida ut resten av onyttigheterna i veckan....när du verkligen ÄR SUGEN!

thebandit
2007-07-21, 20:52
jo visst mat är gott, men köper man enorma mängder onyttigheter för att man skulle få "panik" om det råkade ta slut, äter tills man mår illa och sedan fortsätter tills man får ont i magen så verkar man ha ett lite märkligt förhållande till mat tycker jag.. får du verkligen ut något av att göra sådär?

+1
Lite bulimi-varning....bli av med all skit man stoppat i sig.
Äta som tusan en dag och svälta resten av veckan & samtidigt kompensera med träning.
Själv säger jag stort "NEJ" till detta. Unna dig lite lyx, men du behöver ju inte gå totalt över styr. Lyxa en dag på helgen med en pizza och lite godis, en bulle eller något så kan du sprida ut resten av onyttigheterna i veckan....när du verkligen ÄR SUGEN!


Jag har missbruksbeteende i allt, även mat. Allt eller inget, finns inget mellanting.

Äter jag en enda tugga choklad eller liknande under deff så tycker jag att hela
dagen är körd ändå så det är lika bra att smälla på med ett dussin chipspåsar. Ordet "lagom" existerar inte för mig.

Är jag lite knäpp? Ja, det låter nog rimligt. *drool*

Viktor_Balck
2007-07-21, 21:05
Jag ser inget positivt med ätardagar men om de förstörde så mycket som teoretikerna säger så vet jag flera som ALDRIG skulle kunnat komma till en SM-scen i den form de gör år efter år. Teori och praktik är inte alltid samma sak. Och ja, dessa personer räknar kcal och hamnar på rejäla siffror varje vecka tack vare ätardagarna men kommer in rippade ändå. Bra med ätardagar? Knappast... förstör en hel deff? knappast.. ;)

+1

Milia
2007-07-22, 08:38
Jag har missbruksbeteende i allt, även mat. Allt eller inget, finns inget mellanting.

Äter jag en enda tugga choklad eller liknande under deff så tycker jag att hela
dagen är körd ändå så det är lika bra att smälla på med ett dussin chipspåsar. Ordet "lagom" existerar inte för mig.

Är jag lite knäpp? Ja, det låter nog rimligt. *drool*

men du vet - det går att ändra på sånt. Att det är så nu betyder inte att det alltid behöver vara så. Du är ju medveten om "problemet" (vet inte om du ser det som ett problem?), så då kan du också göra nåt åt det :)

thebandit
2007-07-22, 18:24
men du vet - det går att ändra på sånt. Att det är så nu betyder inte att det alltid behöver vara så. Du är ju medveten om "problemet" (vet inte om du ser det som ett problem?), så då kan du också göra nåt åt det :)

Nä, inget problem - min personlighet bara. Det blir lite extremt under deff, annars ingen fara. Men tack för omtanken! :)

Milia
2007-07-23, 07:15
Nä, inget problem - min personlighet bara. Det blir lite extremt under deff, annars ingen fara. Men tack för omtanken! :)

Inte för att det var tänkt att starta en diskussion om detta nu, men jag menade just att jag inte tror/tycker att man kan skylla på personligheten, klart vissa människor har större benägenhet till beroende eller svart/vitt-tänkande p.g.a. faktorer som jag inte har någon aning om (typ ärftlighet via gener, miljö o.s.v.), men det betyder inte att man behöver leva så resten av livet, det går att förändra.

thebandit
2007-07-23, 09:47
Inte för att det var tänkt att starta en diskussion om detta nu, men jag menade just att jag inte tror/tycker att man kan skylla på personligheten, klart vissa människor har större benägenhet till beroende eller svart/vitt-tänkande p.g.a. faktorer som jag inte har någon aning om (typ ärftlighet via gener, miljö o.s.v.), men det betyder inte att man behöver leva så resten av livet, det går att förändra.

Jag har i alla fall slutat knarka och dricka alkohol. ;)

Milia
2007-07-23, 13:45
Jag har i alla fall slutat knarka och dricka alkohol. ;)

*yourock*