handdator

Visa fullständig version : HydraPro


ligne
2007-07-12, 09:27
Har sökt men hittade inget tillfredställande svar.

Fick hem en ny laddning kosttillskott idag och till min förvåning låg där en HydraPro som jag fick, helt gratis =)

Problemet jag har är när jag ska dricka den!

Innan träningen har jag redan EsaPro så att jag dricker HydraPro efter ser jag som en självklarhet.

MEN, ska jag ta den direkt efter träningen som det står på påsen?

Som jag har förstått det när jag läst här på forumet så är det bättre att ta den 60-90 min efter och inte direkt efter?



Heeeelp *gah!*

jwzrd
2007-07-12, 09:34
Har sökt men hittade inget tillfredställande svar.

Fick hem en ny laddning kosttillskott idag och till min förvåning låg där en HydraPro som jag fick, helt gratis =)

Problemet jag har är när jag ska dricka den!

Innan träningen har jag redan EsaPro så att jag dricker HydraPro efter ser jag som en självklarhet.

MEN, ska jag ta den direkt efter träningen som det står på påsen?

Som jag har förstått det när jag läst här på forumet så är det bättre att ta den 60-90 min efter och inte direkt efter?



Heeeelp *gah!*

Ta den före/under träningen istället för/tillsammans med esapro. Hydrapro är vitargo och esapro.

ligne
2007-07-12, 09:47
Ta den före/under träningen istället för/tillsammans med esapro. Hydrapro är vitargo och esapro.


jo men jag tar ju EsaPro direkt innan träning och jag fick intrycket att det då skulle vara ganska meningslöst att hälla i mig HydraPro under träningen också.

därför undrade jag vilket av alternativen som är lämpligast.

1. HydraPro direkt efter avslutad träning som det står på förpackningen.
2. HydraPro 60-90 min efter avslutad träning som man fått lära sig på kolo :D

King Grub
2007-07-12, 09:48
HydraPro före träning istället för EsaPro. HydraPro ersätter helt EsaPro och mer därtill.

ligne
2007-07-12, 09:51
HydraPro före träning istället för EsaPro. HydraPro ersätter helt EsaPro och mer därtill.

OK!

vad ska jag göra av min EsaPro då?
jag vill inte bara låta den stå och samla damm :D:D

jwzrd
2007-07-12, 09:54
OK!

vad ska jag göra av min EsaPro då?
jag vill inte bara låta den stå och samla damm :D:D

Häll lite i hydran, annars kan du ju ta det närhelst magen är tom typ.

ligne
2007-07-12, 10:09
Häll lite i hydran, annars kan du ju ta det närhelst magen är tom typ.

jag kom på att jag kan köpa vitargo för sig och blanda med esapro.
då får jag ju min egen hydrapro och slipper känna att något går till spillo *flex*

Eddie Vedder
2007-07-12, 10:20
Inom vilken idrott är du aktiv ligne? För ingen styrketränande kommer tjäna särskilt mycket på Vitargo istället för malto, däremot är kostnadesskillnaden stor.

ligne
2007-07-12, 10:34
Inom vilken idrott är du aktiv ligne?

bara styrketräning och "muskelbyggning" =)

jag skrev just vitargo för att det är kolhydratskällan i hydrapro.
för min del spelar det mindre roll om det är malto, dextr eller vitargo.

Eddie Vedder
2007-07-12, 10:39
bara styrketräning och "muskelbyggning" =)

jag skrev just vitargo för att det är kolhydratskällan i hydrapro.
för min del spelar det mindre roll om det är malto, dextr eller vitargo.

Okej, det är ju inte särskilt krävande träning så då räcker det gott och väl med dextropur eller malto.

Många personer som ägnar sig åt styrketräning överskattar hur mycket optimerande det faktiskt krävs för att återhämta sig. Nu svär jag i kyrkan men SÅ hårt är det faktiskt inte med exempelvis 4 styrketräningspass i veckan även om man kör totalt kör slut på den muskelgruppen man tränar för dagen.

Skillnad på en elitskidåkare som behöver återhämta sig mellan förmiddagspasset och kvällspasset, DÄR kan säkert tillskott och perfekt näringstiming vara en avgörande faktor för resultaten.

Danne
2007-07-12, 11:21
Ta den före/under träningen istället för/tillsammans med esapro. Hydrapro är vitargo och esapro.

Ska man vara noga så är det Vitargo, Malto, Esapro och Fruktos.