handdator

Visa fullständig version : Fråga om el till lägenhet


Lexidos
2007-07-11, 20:44
Tjenixen kolo, tänkte vända mig till erat allsmäktiga kunnande med en liten fråga.:bow:
Jag och en kompis har bägge kommit in i Lund nu till hösten, vi pratar lite om att kasnke hyra en 3:a ihop.
Eftersom inga lägenheter har el som ingår så undrar vi lite hur mycket el en lägenhet kan tänkas dra.:confused:

Jag har ingen som helst uppfattning om detta, behöver bara något mellan tummen o pekfingret.

Kasnke nån i Lund som vet? Verkade rätt jobbigt då dessutom finns fast/rörligt elpris.

Mvh
Lexidos

eleni
2007-07-11, 21:02
OT: Grattis och välkomna till Lund! Mycket trevlig stad. Men ska ni hyra en trea? Har ni fått lägenhet än?

OnT: Ingen aning.

Lexidos
2007-07-11, 21:04
OT: Grattis och välkomna till Lund! Mycket trevlig stad. Men ska ni hyra en trea? Har ni fått lägenhet än?

OnT: Ingen aning.

Tackar!

Nej vi sitter så att säga i startgroparna. Vi sitter mest o funderar på hur vi ska göra. Helst av allt vill vi ju ha egna 1:or men det känns ju lite svårt.
Har du några förslag? :) *kissass*

Piranha
2007-07-11, 21:06
Det beror ju väldigt mycket på vad man använder för elektronik i lägenheten.

Tvättmaskin, torktumlare, varsin dator som går 24/7 osv, många bäckar små kan dra iväg kostnaderna.

Säg en ca 3500 kw/h per år, strax över 3200 spänn.

Kika på den här.

http://www.energiradgivningen.se/kalkyler/hushall/hushall.aspx

eleni
2007-07-11, 21:10
Tackar!

Nej vi sitter så att säga i startgroparna. Vi sitter mest o funderar på hur vi ska göra. Helst av allt vill vi ju ha egna 1:or men det känns ju lite svårt.
Har du några förslag? :) *kissass*

Aj då, inte för att låta negativ men ni är "lite" sent ute. Det verkar dock som om det är lättare att få lägenhet i stan nu än tidigare.

http://www.lu.se/o.o.i.s/5367

Bra sida - go nutz och lycka till!

Jag fick stå i kö i 9 månader innan jag fick mitt korridorrum hos AFB.

Lexidos
2007-07-11, 21:15
Aj då, inte för att låta negativ men ni är "lite" sent ute. Det verkar dock som om det är lättare att få lägenhet i stan nu än tidigare.

http://www.lu.se/o.o.i.s/5367

Bra sida - go nutz och lycka till!

Jag fick stå i kö i 9 månader innan jag fick mitt korridorrum hos AFB.

Aj aj, vart bodde du under tiden?

Sir Anselm
2007-07-12, 09:05
Det beror ju väldigt mycket på vad man använder för elektronik i lägenheten.

Tvättmaskin, torktumlare, varsin dator som går 24/7 osv, många bäckar små kan dra iväg kostnaderna.

Säg en ca 3500 kw/h per år, strax över 3200 spänn.

Kika på den här.

http://www.energiradgivningen.se/kalkyler/hushall/hushall.aspx

Låter rimligt, om möjligt lite lågt om det ska vara med tvättmaskin och torktumlare inräknat, dessa finns ju oftast i en tvättstuga i fastigheten. Men slutsumman tror jag ändå blir rätt...

mathor
2007-07-12, 09:39
Jag pröjsar ca 150 spänn i månaden för elen till en tvåa. Ett tips är att smeta glow in the dark-smet på väggarna och de vitala prylarna i lägenheten, så slipper du ha några taklampor.

Johan.P
2007-07-12, 10:00
Ja ni får verkligen sno på nu om ni ska ha lägenhet. Jag stod i kö i ett år för korridorboende och snart stått i kö 2 år för lägenhet via afb.

Lexidos
2007-07-12, 11:56
Ja ni får verkligen sno på nu om ni ska ha lägenhet. Jag stod i kö i ett år för korridorboende och snart stått i kö 2 år för lägenhet via afb.

Usch jag blir så bitter när jag läser sånt här..

eleni
2007-07-12, 12:00
Aj aj, vart bodde du under tiden?

Jag kommer från Lund (lite utanför) så det var inga problem för mig.

Lexidos
2007-07-12, 12:04
Jag kommer från Lund (lite utanför) så det var inga problem för mig.

Ja då är det ju inga problem :P

Damn jag blir helt galen på det här..

Johan.P
2007-07-12, 13:01
Ett tips är att kika på blocket, vet folk som hittat lägenheter där, (iofs bara under kanske ett år), men det är ju ändå en start.

Lexidos
2007-07-12, 13:57
Ett tips är att kika på blocket, vet folk som hittat lägenheter där, (iofs bara under kanske ett år), men det är ju ändå en start.

Will do :)
Funderar på hur länge jag vågar avvakta, om man ska hoppas på reservplatsen till gbg eller inte..
På något sätt löser det sig vell alltid dock antagligen inte på det sättet jag vill *gah!*