handdator

Visa fullständig version : Hur är det att bo i finland?


ZHTOHELLAS
2007-07-11, 19:30
Har fått ett jobberbjudande i från finland närmare bestämt Jyväskylä.

Undrar hur det är med lägenheter,skatter,matkostnader,socialt mm?

hahavaffan
2007-07-11, 19:48
Kallt, alla bär kniv och tvekar inte en sekund att använda den, dom har isbjörn och varg på gatorna i alla städer, dom super och bastar hela tiden, utom när dom jobbar som skogsarbetare eller datahackers. Det är allt jag vet iaf.

Lexidos
2007-07-11, 20:20
Kallt, alla bär kniv och tvekar inte en sekund att använda den, dom har isbjörn och varg på gatorna i alla städer, dom super och bastar hela tiden, utom när dom jobbar som skogsarbetare eller datahackers. Det är allt jag vet iaf.

Som norrland?

daja
2007-07-11, 20:23
Åk till Södertälje och se själv.

ZHTOHELLAS
2007-07-11, 20:37
Åk till Södertälje och se själv.

Bor i eskilstuna så jag behöver knappast åka till södertälje där det bor mindre finländare :smash:

daja
2007-07-11, 20:44
Bor i eskilstuna så jag behöver knappast åka till södertälje där det bor mindre finländare :smash:

mindre, du menar att det är många finska dvärgar i S-tälje? ;)
Nej men Södertälje borde väl ändå, förutom Haparanda kanske, ha flest finländare per invånare i Sverige.

Deceiver85
2007-07-11, 20:48
Åk till Södertälje och se själv.

I Södertälje bor det väl bara syrianer? Faktum är nog att det bor fler syrianer i Södertälje än vad det bor invandrare i hela Finland...

Daniel_S
2007-07-11, 20:49
Jämfört med Sverige borde det vara aningen dyrare att leva Finland. Bostäder fixar du genom att sätta in en annons i lokaltidning alternativt söker från hyresförmedlare.

Jag har aldrig stannat i Jyväskylä, men det verkar vara en rätt snygg stad. Byggd vid stranden och väldigt kuperad terräng runt staden. Stan borde ha universitet, så hyreslägenheter kan vara svårare att få tag på i början av hösten.

rolf
2007-07-11, 22:35