handdator

Visa fullständig version : Några bilder på Klein


Klein
2007-07-11, 18:55
Jag har pratat mig varm om det råa köttets välsignelse på detta forum under flera års tid. Nu är det dock dags att bjuda på några bilder istället. Jag har mestadels suttit på mitt arsle de senaste 6 åren vilket förmodligen inte varit särskilt hälsosamt. Dessförinnan styrketränade jag hyffsat seriöst i ett par år. Jag är 28 för närvarande och har bestämt mig för att köra hårt nu. Ber om ursäkt på förhand för bildernas kvalité. Så går det när en noob går lös med sin nya digitalkamera.

Så här såg jag ut 2007-03-05 (efter tre veckors träning - notera hur oformlig bålen är):

Klein
2007-07-11, 18:58
2007-03-28:

Yankeee
2007-07-11, 18:59
Såg inte så illa ut som jag trodde, bara att köra på så får vi se hur det går. Det ska bli intressant.

Klein
2007-07-11, 19:00
2007-03-31:

Klein
2007-07-11, 19:03
2007-06-07:

Yes
2007-07-11, 19:29
Du menar alltså att du inte tränat något på 6 år innan de första bilderna togs? Det tror jag inte en sekund på isåfall...

Ser bra ut annars.

Ps. Eller har du gjort en Charles Atlas, du tränar egentligen inget men testar rätt regelbundet hur stark du är i vissa övningar? ;)

Klein
2007-07-11, 20:36
Jag har tränat nån månad om året under de 6 åren i fråga. Jag har gått upp 15 kilo sen jag satte igång i mitten av februari. På de översta och nedersta korten skiljer det cirka 9-10 kilo och 5 cm i arm. Ska fixa bättre bilder (utomhus och helkropps) i slutet av denna månad. Har dead line för en privat bästa fysiken tävling då mellan mig och en polare.

Eddie Vedder
2007-07-11, 21:24
Bra form, det som återstår i dagsläget är ju lite matbilder dessutom. Vore intressant att se dig äta rått kycklingkött faktiskt.:hbang:

Yes
2007-07-12, 05:19
Jag har tränat nån månad om året under de 6 åren i fråga. Jag har gått upp 15 kilo sen jag satte igång i mitten av februari. På de översta och nedersta korten skiljer det cirka 9-10 kilo och 5 cm i arm. Ska fixa bättre bilder (utomhus och helkropps) i slutet av denna månad. Har dead line för en privat bästa fysiken tävling då mellan mig och en polare.
Alltså, av det man ser på bilderna så är det en tränad kropp. Om du med "nån månad" menar en gång i veckan i 30 veckor så... det kan jag köpa. Otränade personer brukar t.ex. inte ha speciellt bra axlar. Trapezius skvallrar också om träning och benen ser även dem för bra ut för att knappt ha tränats.

Hållningen tyder iof på att det suttits för mycket men det ser ändå ut som en kropp som utsatts för regelbunden träning. Bättre bilder skulle visserligen kunna berätta något annat men som det ser ut nu tror jag helt enkelt inte på det du påstår.

Har en god vän som tränat i snart 10 år och brukade sitta på en riktigt respektabel mängd muskler. Senaste två åren har han dock bara kört kanske 6 månader med lättare träning och annars varit rätt stillsaittande. Han har nog tappat minst 10Kg, kvalitetsmassa. Det säger nog en del om vad som händer vid lång inaktivitet...

Klein
2007-07-12, 11:04
Jag väger kring 73 kg på 179 cm på översta bilden och fettprocenten är minst 12. Inte särskilt bitigt. Det var dock en poäng med att ta bilder när jag kommit igång med träningen istället för innan då några veckors träning och kaloriöverskott parat med lite muskelminne gör en stor visuell skillnad. Syftet med tråden är att lyfta fram faktiska framsteg och inte åka snålskjuts på gamla meriter. Men det är dock fullt möjligt att det råa köttet förhindrar atrofi bättre än standardkost :)

Angående mat så har jag en bild på en fårhjärna *min första hjärna* som slukades i Barcelona för nån månad sen * men det kanske är bäst att bespara er från det...

Eddie Vedder
2007-07-12, 11:27
Angående mat så har jag en bild på en fårhjärna *min första hjärna* som slukades i Barcelona för nån månad sen * men det kanske är bäst att bespara er från det...

Är det en medvetet äcklig bild där du verkligen försöker få det att se vidrigt ut kan du bespara oss den. Annars får du gärna lägga upp den, är det för osmakligt tar jag bara bort den.;)

Klein
2007-07-12, 12:15
2005-09-06:

Klein
2007-07-12, 12:20
2007-06-07 (det är så här hjärna ser ut före samt mitt i måltiden. Inget dukat bord med tända ljus utan jag stod och åt vid kylskåpet i hotellrummet - var annars?):

raQblad
2007-07-12, 12:50
So fresh you can taste the crunch...

Eddie Vedder
2007-07-12, 13:03
Ja jäklar du. Ser dock mer aptitligt ut i mina ögon än det klassiska svenska fatet med massa förvuxna insekter, förlåt kräftor!:D

Johan.P
2007-07-12, 13:03
Åh fy fan *spy*

LadyInsane
2007-07-12, 13:08
Upp med bilderna i måltidstråden....



eller inte *spy*

Jesper
2007-07-12, 14:18
Ja jäklar du. Ser dock mer aptitligt ut i mina ögon än det klassiska svenska fatet med massa förvuxna insekter, förlåt kräftor!:D

En som tänker som mig? alla har hittils skrattat åt mig när jag berättat mina tankar om att skaldjur är havets insekter.

Rhino
2007-07-12, 14:18
För någon som skyr spannmål och kolhydrater ser det väldigt mycket ut som ett paket Havrefras där i bakgrunden? ;)

40623

Klein
2007-07-12, 14:20
För någon som skyr spannmål och kolhydrater ser det väldigt mycket ut som ett paket Havrefras där i bakgrunden? ;)

40623

Måltiden intogs hos en god vän som tog initiativet att fota :)

regus
2007-07-12, 14:29
2005-09-06:

Baby you're an animal! Grrr..

Det där var faktiskt äckligt :/.

Eddie Vedder
2007-07-12, 14:31
Måltiden intogs hos en god vän som tog initiativet att fota :)

Kan man köpa Havre Fras i Barcelona alltså?

Klein
2007-07-12, 14:34
Kan man köpa Havre Fras i Barcelona alltså?

Kortet där jag äter kött är taget för nästan två år sedan.

Eddie Vedder
2007-07-12, 14:36
Kortet där jag äter kött är taget för nästan två år sedan.

Jaha då fattar jag, det är kött på den bilden och inte hjärna? Trodde alla bilderna var hjärna och från samma tillfälle.

Tolkia
2007-07-12, 14:36
Kan man köpa Havre Fras i Barcelona alltså?
Där drig vi nog en väl hög växel i vår strävan att vara roliga? ;) Jag uppfattar det som att bilderna är från olika tillfällen (inte minst för att det är olika datumangivelser) - det är dessutom inte en hjärna som inmundigas i den första bildserien.

Edit: Pucktvåa!

regus
2007-07-12, 14:47
Hur mådde din mage i början?
Blivit magförgiftad någon gång?
Äter du kyckling?

Yes
2007-07-12, 14:58
Jag väger kring 73 kg på 179 cm på översta bilden och fettprocenten är minst 12. Inte särskilt bitigt. Det var dock en poäng med att ta bilder när jag kommit igång med träningen istället för innan då några veckors träning och kaloriöverskott parat med lite muskelminne gör en stor visuell skillnad. Syftet med tråden är att lyfta fram faktiska framsteg och inte åka snålskjuts på gamla meriter. Men det är dock fullt möjligt att det råa köttet förhindrar atrofi bättre än standardkost :)

Angående mat så har jag en bild på en fårhjärna *min första hjärna* som slukades i Barcelona för nån månad sen * men det kanske är bäst att bespara er från det...
Då ljuger kanske bilderna en del. Vad vägde du när kortet där du äter kött togs? Där ser det iaf helt normalt ut.

Klein
2007-07-12, 15:00
Då ljuger kanske bilderna en del. Vad vägde du när kortet där du äter kött togs? Där ser det iaf helt normalt ut.

69-70 kg. Hade inte tränat på ett år vid tillfället i fråga. Jag åt dessutom helt fel på den tiden. Alldeles för lite fett och för mycket protein. Har varit en lärorik resa.

Yes
2007-07-12, 15:55
69-70 kg. Hade inte tränat på ett år vid tillfället i fråga. Jag åt dessutom helt fel på den tiden. Alldeles för lite fett och för mycket protein. Har varit en lärorik resa.
Om det skiljer så lite är det nog bilderna som luras. Tycker viktskillnaden ser ut att vara över 10Kg iaf...

Klein
2007-07-12, 16:25
Om det skiljer så lite är det nog bilderna som luras. Tycker viktskillnaden ser ut att vara över 10Kg iaf...

Det kanske är så att min struktur gör att jag ser relativt stor ut när jag har lite fyllnad i musklerna samt flexar?

Klein
2007-07-12, 20:11
Jag hittade några hyffsat tydliga bilder tagna ett par månader efter köttbilden. Jag hade en kortare träningsperiod vid tillfället. Vikten låg på ca 75 kg. Jag tycker det visar vilken skillnad några veckors träning kan göra. Tyvärr verkar det vara mitt öde att sitta och gapa.

2005-10-28:

rbn
2007-07-12, 21:41
Denna tråd skall följas. Diggar Klein :thumbup:

Brooklyn
2007-07-13, 10:59
dude *screwy*

men som sagt, denna tråd måste man ju följa!

Yes
2007-07-13, 15:37
Det kanske är så att min struktur gör att jag ser relativt stor ut när jag har lite fyllnad i musklerna samt flexar?
Kan mycket väl vara så.

Jag hittade några hyffsat tydliga bilder tagna ett par månader efter köttbilden. Jag hade en kortare träningsperiod vid tillfället. Vikten låg på ca 75 kg. Jag tycker det visar vilken skillnad några veckors träning kan göra. Tyvärr verkar det vara mitt öde att sitta och gapa.

Muskelminne ftw! :thumbup:

shadowfire
2007-07-13, 18:05
herrejevlar, det såg då rakt ut som en delikatess.. eller inte.

shadowfire
2007-07-13, 18:06
för övrigt så tycker jag du har en riktigt bra form för att ha "suttit på arslet i 6 år".

Klein
2007-07-31, 18:19
2007-07-31 (Börjar likna en gödgris)

Klein
2007-07-31, 18:22
2007-07-31 (den svarta fläcken på baksida lår är inte smuts på din skärm utan en "mudd" som lossnat från min datormus och sedan hamnat på mitt lår):

Sniggel
2007-07-31, 19:04
Det ser ut att gå framåt ja :)
Flabbet vid magen har dessutom minskat.
Hur ser en typisk dag ut för dig när det gäller kost?

Klein
2007-07-31, 21:04
Jag äter ett stort mål på kvällen och fastar resten av dygnet. Ibland blir det nåt mindre mål innan träning dock. Äter bara kött och animaliskt fett. Tyvärr blir det ofta grädde och dylikt då det i regel inte går att få tag i "riktigt" fett i Sverige. Flyttar dock till ett land med bättre matutbud väldigt snart och jag hoppas att det är då de riktiga resultaten kommer.

Sniggel
2007-07-31, 21:17
Lyckas du verkligen få i dig alla kalorier på ett stort mål (+ ett litet innan träning). Iofs om du äter mycket fett så kan man nog få i sig en hel del kalorier. Mycket annorlunda kostupplägg du kör helt klart, men det behöver vi ju inte diskutera allt för mycket nu, det har du nog gjort i tidigare trådar en hel del. :)
I vilket fall så tycker jag det hela låter som ett intressant projekt, jag tror att kroppen är rätt anpassningsbar, är en annan kille på ett annat forum som är fruktarian och har minst sagt en imponerande styrka (och kropp för den delen) trots den ringa mängd protein och udda diet han följer.

Klein
2007-07-31, 22:16
Det intressanta är hur länge man haft en viss kosthållning och vilka framsteg man gjort under denna tid. En vuxen person kan nog klara sig hyffsat på usel kost men för ett växande barn fungerar det så klart inte. För att en viss kosthållning skall kunna utvärderas så måste experimentet pågå i flera generationer. Mitt blyga mål är iaf att ha en bra allaround fysik om 2 år. Har problem med vänster lats, axel och arm sedan 6 år tillbaka så kan inte träna så tungt som krävs för bli en bra byggare.