handdator

Visa fullständig version : Protein??


the OnE
2003-04-03, 22:46
Tja ja undrar hur mycket protein man ska ta efter träningen o inom hur lång tid efter träningen??
ungefär hur mycke kolhydrater??
finns d något bra billigt kosttillskott som nån vet??? :) :MrT:

Mattep
2003-04-03, 23:16
Allt beror på hur mycket du väger och vad du har för mål med din träning. Ett billigt och bra proteinpulver är Exells vassle. Sen är nog dextropur ett av dom billigaste alternativen av snabba kolhydrater.

King Grub
2003-04-04, 06:58
Minst 30 gram, och mer gör ingen skada. Är det något tillfälle du verkligen kan lassa in proteinet är det efter träningen. Och 1 gram kolhydrater per kilo kroppsvikt brukar vara en vanlig rekommendation. Själv klarar jag mig finfint med lite mindre utan att försämra återhämtningen, bara jag äter ett vanligt mål någon timme senare.

GYMBODEN
2003-04-04, 08:55
Finns ju ett flertal bra produkter på marknade nu och det blir bara fler och fler och det pressar ju ner priserna hos alla :D

Pez
2003-04-05, 02:11
Originally posted by GYMBODEN
Finns ju ett flertal bra produkter på marknade nu och det blir bara fler och fler och det pressar ju ner priserna hos alla :D

Tillför gärna något till diskussionen också...

/pez ;)

GYMBODEN
2003-04-05, 06:43
Originally posted by Pez


Tillför gärna något till diskussionen också...

/pez ;)

Minst 30 gram eller mer är ok. Är det något tillfälle du verkligen kan ta upp mer proteinet så är det efter träningen. Och 1 gram kolhydrater per kilo kroppsvikt brukar vara rekomenderat. Menade att dom flesta märken är bra och till ett bra pris så det är mycket en smaksak. Kan ju rekomendera RECOVERY som är nytt på marknaden och som har bra smak, kvalitet och Pris. Kör erbjudande nu så det kan vara värt att prova.

OK så PEZ????



:bow: :bow: :bow: