handdator

Visa fullständig version : Hippohip IF:ar och tränar (igen)


Hippohips
2007-07-10, 21:46
Hej

Jag är 32 år och kvinna. Under året 2006 gick jag upp 15 kilo i vikt från c. 60 kg till nuvarande 75 kg. Vikten stabiliserade sig där och jag har inte ökat i vikt sen nyår ungefär. Jag är 169 cm lång. Jag tränar kampsport 2 gånger i veckan och har även börjat jogga lite lätt 2-3 gånger i veckan. Jag vill komma i form, och väga mindre helt enkelt och jag har nu börjat ta tag i saken. Jag tänker träna som jag gör nu och testa IF. Jag började min IF för fem dagar sedan och det går hur bra som helst. Jag planerade fasta fram till kl 16 och sedan äta fram till midnatt. I praktiken har det blivit så att jag föredrar att ära en gång per dygn vid middagen helt enkelt för att jag inte orkar(!) äta mer.

Mina kommentarer på IF är att jag inte har varit hungrig knappt alls trots lång fasta. Jag är inte hungrigare än vanligt vid middagen heller. Detta kan i bästa fall vara lösningen för mig som alltid har varit en storätare som äter tills tallriken (både min egen och alla andras) är tom. Jag kan inte kontrollera mina portioner (tortyr) så för mig kan IF vara lösningen eftersom jag inte har problem med att vara helt utan mat. Jag kan fasta och jag kan äta massor men jag kan inte/och har aldrig kunnat äta små portioner. Så istället för att försöka motarbeta mitt ätbeteende så försöker jag denna gång att dra nytta av det istället. Får se om det fungerar.

Mitt andra mål är att bli vältränad. Vältränad för mig är muskulös med bra kondis. Min kondis är idag på ett "all time low" jag orkar jogga ungefär 5 minuter åt gången. ( tack så mycket WOW ) Jag vill kunna springa en halvtimmer utan stopp.


Idag :

Vilodag från träningen.

Middag kl 20:30

Jag gjorde en STOR sallad med sallad (duh), tomater, vårlök och massor av fetaost. Till det åt jag lite mindre en en halv grillad kyckling. Dressing på salladen. Vatten till.

Vikt idag på morgonen 74,1 kg

Hippohips
2007-07-10, 21:51
Ja just det...jag åt baguette till salladen också c. 20 cm. :MrT:

/hippo

Hippohips
2007-07-11, 07:09
Vaken!

Har lite hungersug i magen när jag vaknar. Det har jag varje morgon men det går över på några minuter. Just nu dricker jag min andra kopp svart kaffe och peppar mig inför min arbetsintervju om en timme. :naughty:

Vikt idag på morgonen: 74,9 kg

Känner mig pluffsig och "lös" i kroppen och har sovit för lite. :Virro

Hippohips
2007-07-11, 23:13
Dagens träning:

30 minuter jogging / promenad d v s 5 minuter jogging varvat med 5 minuter promenad. :cool: men men det blev istället så att jag läste en bok hela eftermiddagen. Fint eller hur?*whistle*

Middag kl 20

Åt ute på indisk restaurang. Beställde en blandning av grönsaker och kött som serverades med två olika såser och ris. Åt bara hälften av riset. Drack rödvin till detta.

I morgon blir det kampsportträning i 1,5 timmar så jag sörjer inte för dagens uteblivna träning. Boken jag läser är bra. :)

Hippohips
2007-07-13, 08:40
morgonvikt: 74 kg blankt

Träning: 90 minuter ungefär stenhård träning med väldigt mycket nedbrottning (ont i nacken och ryggen) och blockar med benen ( blåa ben då jag glömt benskyddet...:cryout: ). Massa armhävningar också...

Middag: pyttipanna med stekt ägg och massa vattenmelon.

Tränade på fastande mage och var inte säker på att jag skulle orka med det men när jag väl var igång kände jag ingen skillnad. Har också funderat på min matföring. Det verkar ärligt sagt som om människan inte behöver äta hela jävla tiden för att fungera. Jag klarar mig ju utmärkt med en stor måltid per dag. Sen vet jag inte om jag kommer att gå ner i vikt så här...på en vecka har vikten gått ner 1 kg. Kläderna sitter lösare märkte jag på en tajt klänning som jag vanligtvis kan ha svårt att dra igen dragkedjan på. Men men att inte äta hela tiden sparar tid under dagen och dessutom pengar viket är ett stort pluss för en arbetssökande nyutexaminerad...:thumbup:

Hippohips
2007-07-13, 20:45
Idag har jag ont i rygg och nacke och kan inte röra mig som en normal människa. Tränat har jag inte gjort utöver en liten promenix.

Morgovikt: 74,1 kg

Middag kl 20:

En sallad av avocado, melon, tomat, fetaost, sesamfrön och solrosfrön. Gott bröd och en hög med grillat kött. NAM NAM. Lightcola till det.*drool*

I morgon flyttar jag ut till en stuga "på landet" och stannar där i två veckor. Jag kommer att åka in till stan och träna två gånger i veckan men kommer inte att kunna rapportera här. Rapport kommer istället när jag är tillbaka igen.

Hippohips
2007-07-14, 09:35
Pack pappas kappsäck....nu bär det snart iväg ut ur civilisationen:cool:

Morgonvikt idag 73,7 kilo

Det här ska bli så skönt vi ses!