handdator

Visa fullständig version : Whey jordgubb


Pet
2007-07-08, 21:45
Köpte Whey protein medjordgubbssmak eftersom jag har skitsvårt att få i mig tillräckligt med proteiner (ca 85g - tränar yoga/pilates varje dag), det verkar som, när jag räknar på vad jag ätit, att jag absolut inte kan få upp proteinmängden.

Har bytt ut pasta till tagliatelle eller taglione (vilket jag upptäckte blev godare!), försöker tugga i mig mer kött, fisk, fågel... mjölkproteiner får jag nästan bara genom ost, då jag inte dricker mjölk och sällan använder mjölk i matlagning.

Tyvärr, för min del, så gäller proteinbristen på en total apati vad gället "proteinmat" för tillfället. Jag har bara "så många" källor:

* Panerad fisk eller stekt pollock
* Grytbitar, nötfärs (köper jag rätt sällan hem)
* Kycklingfiléer (när jag orkat tina dem)
* Falukorv eller Lithells varmkorv

Jag säger "så många" för jag äter alltid samma sak, med samma kryddor (salt, vit- och/eller svartpeppar; mkt sällan kör jag ner ett litet lagerblad i gytbitarna eller har dill på fisken)... har lessnat på smaken helt enkelt. Kan inte använda andra kryddor dock.

Så, för att ta mig till poängen med tråden, jag köpte protein för att se till att jag kan få i mig iaf 25g mer protein/dag (1 shake). Men det smakar SKIT. *spy* Jag fick i mig ungefär en halv klunk innan jag fick springa efter äppeljuice.

Vad i hela *fridens* namn kan jag göra för att få jordgubbs-proteinet att smaka bättre?

joriice
2007-07-08, 21:55
Men, i hela fridens namn? Hur gammal är du?

petah
2007-07-08, 21:58
Blanda med mjölk.

neppal
2007-07-08, 22:24
Prova köpa en annan smak eller sort?

Själv har jag Gigant Pro Mass Jordgubb och den är riktigt god, har även testat Pro Whey chocolate finns även som Jordgubb som marknadsförs som marknadens godaste vassleprotein och jag tyckte den var riktigt vidrig (chokladen)

Rahf
2007-07-08, 22:58
Du mixar det med frysta bär, glass och mjölk för att få en fräsch smak utav det hela. Pulvret kommer fortfarande lysa igenom med sin smaksättning men det kommer nog funka bättre. Kom ihåg att smaksatt proteinpulver alltid kommer vara en dominant smak i alla blandningar.

Tycker man om banan ska man se till att ha med det när man mixar, banan har också en väldigt dominant smak som tar över pulvrets om man har ungefär en banan med.

EiseltUK
2007-07-08, 23:06
Blanda i så lite vatten som är möjligt för att fortfarande ha det i flytande form och svep skiten i en klunk. http://www.mysmiley.net/imgs/smile/characters/character0027.gif