handdator

Visa fullständig version : TV-tips: Overcoming (SVT2 22:10 Söndag 8/7)


skaparn
2007-07-08, 15:22
Ikväll alltså.

Mycket bra film, och en perfekt fluffare till touren.

Prisbelönt dansk dokumentär från 2006 om världens hårdaste cykeltävling, Tour de France. Filmen följer stjärnorna i det danska laget Team CSC och dess kontroversielle ledare Bjarne Riis före och under tävlingen. Det blir en dramatisk resa med många överraskningar.

http://www.overcoming.dk/

piraten99
2007-07-08, 18:15
ska ses

Nitrometan
2007-07-08, 18:17
Ooooooooooooooooooooooooooh. Tack för tipset!

Olsson
2007-07-08, 19:19
Jepp har redan bokat in mig framför tvn ikväll !

skaparn
2007-07-08, 19:21
Bump. Denna får inte missas.

edit: minst nödvändiga bump hittills...

Pretender
2007-07-08, 19:34
Tack för tipset! Får väl helt enkelt byta mellan eurosport (för dagens sammandrag) och denna :)

/P

Nitrometan
2007-07-08, 21:55
Spännande. Välgjord.

wintersnowdrift
2007-07-09, 08:42
Jag och min far boundade lite och såg filmen ihop. Intressant, men jag ska erkänna att jag känner en viss... avsmak[?] gentemot proffslivet. Jävlar vad mycket de får offra, och jävlar vad ont det måste göra, hela tiden, både fysiskt och psykiskt.

Sen - förlåt mig nu Fader ty jag har tänkt syndiga tankar om annat än kolfiberramar och cykeltröjor - men jag säger bara Ivan Basso *drool*, vilken hottie.

//Kristin

Noodles
2007-07-09, 14:33
Typiskt att jag skulle missa den. Kommer den gå i repris?

MasterChief
2007-07-09, 19:32
Sen - förlåt mig nu Fader ty jag har tänkt syndiga tankar om annat än kolfiberramar och cykeltröjor - men jag säger bara Basso *drool*, vilken hottie.

//Kristin

Instämmer. Basso är fina saker. Men inte tänker du syndigt:
http://www.getnewkit.com/pages/shop/basso/road/2007images/bikes/main/coral_black.jpg

skaparn
2007-07-09, 20:02
Typiskt att jag skulle missa den. Kommer den gå i repris?

Tror inte det. Den finns att beställa på CDON och borde även finnas på ... du vet...

Angående Basso har wintersnowdrift en poäng. Basso hade varit perfekt för att få ut cyklingen till de breda massorna. En blyg supersnygg vinnare, som dessutom är från cyklingens förlovade land Italien. Nu blir det nog inte så.

Inte så många cyklister är snygga faktiskt. Det är inte som fotboll, att varannan snubbe kan ställa upp som kalsongmodell. Det finns även en svenskt proffs som är hyfsat snygg (nämner inga namn), men efter han och Basso tror jag det är slut på uppräkningen.

MasterChief
2007-07-09, 20:12
Tror inte det. Den finns att beställa på CDON och borde även finnas på ... du vet...

Angående Basso har wintersnowdrift en poäng. Basso hade varit perfekt för att få ut cyklingen till de breda massorna. En blyg supersnygg vinnare, som dessutom är från cyklingens förlovade land Italien. Nu blir det nog inte så.

Inte så många cyklister är snygga faktiskt. Det är inte som fotboll, att varannan snubbe kan ställa upp som kalsongmodell. Det finns även en svenskt proffs som är hyfsat snygg (nämner inga namn), men efter han och Basso tror jag det är slut på uppräkningen.

Det är ont om riktigt stora profiler nu. Basso kunde verkligen ha blivit nästa gigant. Skulle varit väldigt kul att fått se kampen mellan honom och Landis (som jag är den enda på jordens yta som tror han är ren). Basso den blyga snygga italienaren (en blyg italienare?!?) och amerikanen från Amishfolket. Kunde blivit hur bra som helst.

Yankeee
2007-07-09, 20:15
(som jag är den enda på jordens yta som tror han är ren).

Spela roll om han är ren eller inte, det hade varit kul att se oavsett.

MasterChief
2007-07-09, 20:20
Spela roll om han är ren eller inte, det hade varit kul att se oavsett.

Det är jävligt sant.

Orka tänka doping.

Noodles
2007-07-10, 07:05
Tror inte det. Den finns att beställa på CDON och borde även finnas på ... du vet...


... på svt.se

Hittade den under Dokumentär/Aktuella filmer. Ska ses så snart som möjligt.

Snapphanen
2007-07-11, 16:45
... på svt.se

Hittade den under Dokumentär/Aktuella filmer. Ska ses så snart som möjligt.

Jag kan inte se den? Kan ni?

MasterChief
2007-07-11, 18:09
Jag kan inte se den? Kan ni?

Japp, det går bra. De ligger kvar 30 dagar efter sändningen.

Snapphanen
2007-07-11, 18:32
sjukt att jag inte kan det.. får bara upp "Alice och jag" och några andra icke overcoming-filmer.. trots att jag klickar på "Se dokumentärer i SVT Play!".. :MrT:

MasterChief
2007-07-11, 18:57
sjukt att jag inte kan det.. får bara upp "Alice och jag" och några andra icke overcoming-filmer.. trots att jag klickar på "Se dokumentärer i SVT Play!".. :MrT:

Nu fick jag också upp någon Alice och jag. SKumt.