handdator

Visa fullständig version : Ännu ett tränings och kostupplägg


diablogtr
2007-07-08, 14:20
Hej träningskunniga! Jag har nu gjort ett stabilt och regelbundet kostschema åt mig själv som jag tänker hålla tills lovet är slut.
Vad tror ni om detta? Vatten står inte med i schemat


10 min innan frukost: 0.75 dl Proteinpulver och 3 dl mjölk

11.00-12.00: Frukost. 1.5 dl havregryn, 0.5 dl vetegroddar och 2 dl mjölk

2-3 timmar senare: 2 ägg, 1 avokado, 3 matskedar cremefraiche och 4 skivor grovt bröd

Om 2 timmar efter mackorna ingenting innan träning. Om 3 timmar senare ~0.5 dl Proteinpulver och ~0.3 dl dextropur och 3 dl mjölk innan 60-90 minuters styrketräning.

Efter träning: 0.75 dl proteinpulver, 0.4 dl dextropur och ca 1 liter vatten

1 timma senare: Middag. Trycker i mig så mycket av allt jag bara orkar.

2 timmar efter middag: 1 dl rostade sojabönor eller en näve mandlar + frukt

1-2 timmar senare: någon typ av mellanmål jag blir mätt av. Kan vara mackor med ost&skinka eller mer från middagen. I värsta fall om jag är ute blir det snabbmat typ hamburgare eller kebab.

Om jag skulle komma hem och inte ha ätit på länge (på 3-4 timmar) så blir det ännu ett mellanmål / proteinpulver innan sova.

Jag tränar 2 muskelgrupper i varje pass och har 4-5 pass i veckan. Sover minst 8 timmar varje natt.

Ser det bra ut i stora drag? Någonting som jag kunnat hoppa över? *rolleyes* :bpump: :bow:

diablogtr
2007-07-08, 14:37
Jag väger 79 kg och är 1.78. Förbrukar 3400 kcal enligt Harris&???

Eddie Vedder
2007-07-08, 14:40
Din kost är varierad och bra, mycket goda grejer dessutom.:thumbup:

Men hur du pallr med att äta så ofta fattar jag inte. Trivs du med det upplägget så ska du såklart köra på det, dock vinner man inget på flera små måltider jämfört med färre stora om båda varianterna är isokaloriska (d.v.s. att dom ger lika mycket kcal). Jag bara nämner det ifall det skulle bli jobbigt i praktiken för dig med så många mellanmål, det blir alltså inte sämre resultat i såna fall.:)

diablogtr
2007-07-08, 15:01
Din kost är varierad och bra, mycket goda grejer dessutom.

Men hur du pallr med att äta så ofta fattar jag inte. Trivs du med det upplägget så ska du såklart köra på det, dock vinner man inget på flera små måltider jämfört med färre stora om båda varianterna är isokaloriska (d.v.s. att dom ger lika mycket kcal). Jag bara nämner det ifall det skulle bli jobbigt i praktiken för dig med så många mellanmål, det blir alltså inte sämre resultat i såna fall.:)

Klart man kan äta många gånger när det är goa grejer :) De där mackorna med ägg och avokado är något alla borde testa grymt gott. Blanda avokadon med cayennepeppar, paprikapulver, salt och creme fraichen och använd det som smör på mackorna och ha ägg på. Nam nam.

Tack för svar! Nu känner jag att Fierce börjar göra verkan så måste iväg till gymmet på en gång :hbang: :Virro :bpump: