handdator

Visa fullständig version : Duger denna kost för viktökning?


Mushan
2007-07-08, 14:03
Frukost: En tallrik gröt, 2 mackor med ost, mjölk, juice

Lunch: Pasta, vet inte hur mkt. Brukar inte kolla det, en hel tallrik iaf + mjölk
Eller blir det mackor, 4st ost/skinka.

Middag: Mammas/pappas mat ;). Oftast kött/pasta/ris. Äter mig mätt där iaf.

Mellanmål: Mackor, 2-3st, + mjölk

"nattmål" 2-3 mackor igen + frukt + mjölk.

Nå? duger det för att kunna öka något? Behöver tips på något godare än mackor med ost/skinka på.

Helst något med tonfisk, hade varit gott :). Men alla förslag duger!

Tack.

Eddie Vedder
2007-07-08, 14:05
Vid det här laget borde du veta att kaloribalansen avgör hur vikten varierar.


Det där säger ingenting, innebär kosten överskott går du upp i vikt. Vad som krävs för överskott är helt individuellt.

Mushan
2007-07-08, 14:07
Vid det här laget borde du veta att kaloribalansen avgör hur vikten varierar.


Det där säger ingenting, innebär kosten överskott går du upp i vikt. Vad som krävs för överskott är helt individuellt.


Jo sant, men sånt orkar inte jag räkna :). Men du har inga tips på mellanmål osv? typ nån smoothie?

Eddie Vedder
2007-07-08, 14:09
Jo sant, men sånt orkar inte jag räkna :). Men du har inga tips på mellanmål osv? typ nån smoothie?

Finns hur mycket tips som helst på mellanmål och smoothies om du söker lite i forumdelen med recept och mattips.:thumbup:

Annars ser ju maten bra ut om man enbart ser till "nyttighet", om du sedan kommer gå upp i vikt eller ej kan man omöjligt avgöra. Väger du 200kg och springer ett marathon varje dag lär du iaf tyna bort på den kosten.

Mushan
2007-07-08, 14:11
Finns hur mycket tips som helst på mellanmål och smoothies om du söker lite i forumdelen med recept och mattips.:thumbup:

Annars ser ju maten bra ut om man enbart ser till "nyttighet", om du sedan kommer gå upp i vikt eller ej kan man omöjligt avgöra. Väger du 200kg och springer ett marathon varje dag lär du iaf tyna bort på den kosten.

Okej, ska kolla rundor lite! Jag tränar 3ggr/veckan, styrketräning då, springer en gång. Sen resten av veckan är det inte så mkt motion. Men får väl ta och räkna ut om jag ligger på plus/minus. :)

Fredrik_
2007-07-08, 14:20
Men får väl ta och räkna ut om jag ligger på plus/minus. :)

Lägg inte för mycket krut på att räkna om du inte roas av det. Käka på, och väg dig efter en vecka eller två - har du gått upp i vikt så mycket som du vill? Bra, fortsätt så. Annars får du äta mer.. :)

Torsk_ole
2007-07-08, 15:17
Gör som Fredrik_ säger. Ät och se om du går upp i vikt. Gör du inte det så äter du mer. Så enkelt är det.

Mushan
2007-07-08, 18:54
Lägg inte för mycket krut på att räkna om du inte roas av det. Käka på, och väg dig efter en vecka eller två - har du gått upp i vikt så mycket som du vill? Bra, fortsätt så. Annars får du äta mer.. :)

Ja, får väl göra så :) Började på 63 kg om jag kommer ihåg, är snart på 70. Men ibland känns det som man äter för mkt liksom. :/

Eddie Vedder
2007-07-08, 18:57
Ja, får väl göra så :) Började på 63 kg om jag kommer ihåg, är snart på 70. Men ibland känns det som man äter för mkt liksom. :/

Vad som är "för mycket" kan bara du avgöra. Mår du bra, trivs med dina träningsresultat, har energi o.s.v. så är det inte för mycket. Mår du inte bra är det något som är fel.

Kosten i sig är som sagt bra, när det sedan kommer till frågor om vikt och fett så är det helt ditt val utifrån vad du trivs med själv.:)

Ronja
2007-07-09, 09:28
Tänkte bara ge dig ett tips till annat pålägg som iaf jag tycker e mums. Jag brukar mosa ca: ½avocado med lite salt och bred på macka och på det en kalkonskiva, tunna gurkskivor, paprika och ibland tunt skivade körsbärstomater. Sen lite flingsalt över.
Bara ett förslag.
*en till som försöker öka i vikt*

fluffy_ferret
2007-07-09, 11:35
Ja absolut det ser ju ut att vara efter SLVs rekommendationer så det kommer garanterat att göra dig smällfet.

Englund
2007-07-09, 11:45
Ja absolut det ser ju ut att vara efter SLVs rekommendationer så det kommer garanterat att göra dig smällfet.

Du ger dig alltså inte? Du är enbart ute efter att provocera!

Allan
2007-07-09, 11:51
Ja absolut det ser ju ut att vara efter SLVs rekommendationer så det kommer garanterat att göra dig smällfet.

Du ger dig alltså inte? Du är enbart ute efter att provocera!

Med tanke på att det inte är första gången fluffy_fårskalle låter bli att använda hjärnan på Kolozzeum är det dags att strypa tillgången på forumet. Är man varnad ska man passa sig som ögat - det behövs ytterst lite för att bli avstängd då, vilket härmed bevisas.