handdator

Visa fullständig version : MCT Fett.


langh
2007-07-07, 10:25
Hej!

Vet någon var man kan få tag på MCT fett? Har inte kunnat hitta någon svensk webbutik som har det.

BigForre
2007-07-07, 10:30
Och det frågar du på forumet till en kosttillskottsbutik utan att först undersöka om de har det?

EiseltUK
2007-07-07, 11:21
Fairing skulle väl sluta med MCT om jag inte minns fel?

MCT används ju annars i en del gainers. Vi kommer använda det i vår nya version av MaxGain bl a men då är det ju inte rent.

tp_88
2007-07-07, 11:50
Och det frågar du på forumet till en kosttillskottsbutik utan att först undersöka om de har det?
Som sagt;
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=55

Timme
2007-07-07, 12:18
Fairing skulle väl sluta med MCT om jag inte minns fel?

MCT används ju annars i en del gainers. Vi kommer använda det i vår nya version av MaxGain bl a men då är det ju inte rent.

När kommer den ut?

EiseltUK
2007-07-07, 17:38
När kommer den ut?

Vet inte riktigt. Vi har sammansättningen på analys nu och sen ska förpackningen tryckas osv. Tror det blir i slutet av Augusti (2007). Det nya med produkten är först och främst att vi tar bort alla sockerarter och snabba kolydrater.

BigForre
2007-07-07, 18:05
Vet inte riktigt. Vi har sammansättningen på analys nu och sen ska förpackningen tryckas osv. Tror det blir i slutet av Augusti (2007). Det nya med produkten är först och främst att vi tar bort alla sockerarter och snabba kolydrater.

Vad kör ni med för kolhydrater i den? Men det är tänkt som en efterträningsdrink fortfarande? MCT vettigt att ha i en efterträningsdrink? Fördelar nackdelar?

EiseltUK
2007-07-07, 18:15
Vad kör ni med för kolhydrater i den? Men det är tänkt som en efterträningsdrink fortfarande? MCT vettigt att ha i en efterträningsdrink? Fördelar nackdelar?


Det är inte tänkt primärt att man ska ta den efter träning, utan som mellanmål för de som behöver få i sig mer för att gå upp i vikt. Typ som ett bra mellanmål (MRP för viktökning). Kan säkert funka bra även efter träning, precis som en vanlig måltid. MCT'n använder vi främst för att öka kaloriinnehållet per portion. Kolhydraterna är en oraffinerad variant.

Timme
2007-07-07, 18:41
Vet inte riktigt. Vi har sammansättningen på analys nu och sen ska förpackningen tryckas osv. Tror det blir i slutet av Augusti (2007). Det nya med produkten är först och främst att vi tar bort alla sockerarter och snabba kolydrater.

Intressant. Det är i alla fall så att min lillasyster behöver hjälp med att gå upp i vikt då hon äter vansinnigt lite mat. Skulle tippa på att hon får i sig ca 500kcal/dag Hon väger ca 30kg och är ca 160cm lång. Nej hon har inte anorexi och hon vet att hon behöver gå upp i vikt. Jag tror att eran nya gainer kommer att vara bra för henne så länge det inte kostar för mycket och att smaken är god.

Timme
2007-07-07, 19:15
Fel av mig. Min syster är 154cm lång och väger 36kg men det är ändå lite.

EiseltUK
2007-07-08, 12:27
Intressant. Det är i alla fall så att min lillasyster behöver hjälp med att gå upp i vikt då hon äter vansinnigt lite mat. Skulle tippa på att hon får i sig ca 500kcal/dag Hon väger ca 30kg och är ca 160cm lång. Nej hon har inte anorexi och hon vet att hon behöver gå upp i vikt. Jag tror att eran nya gainer kommer att vara bra för henne så länge det inte kostar för mycket och att smaken är god.


Vet inte vart den hamnar prismässigt. Kolhydraterna i kostar 8-10 gånger mer än maltodextrin vilket trissar upp priset lite men vi målsättningen är ju alltid att det ska bli billigare att ta en drink jämfört med att äta något motsvarande i matväg.

Vi börjar med en smak som är en vanilj-choklad. Frugan drack upp mina prover direkt vilket jag antar är ett bra betyg för hon brukar inte gillar prottedrinkar och sånt. :)