handdator

Visa fullständig version : har ni facebook?


Sidor : [1] 2 3 4 5

soulsplinter
2007-07-06, 21:39
Ja, har ni det? Är ju kul o se vilka folk är haha :naughty:

mela
2007-07-06, 21:42
vaf*n är facebook? :confused:








jag veeet..just fukkin goolge it.

RassK
2007-07-06, 21:52
klart

mini
2007-07-06, 21:54
Nej, eftersom jag inte inbillar mig att jag är så intressant att mitt liv bör ställas ut på internet.

soulsplinter
2007-07-06, 22:02
vaf*n är facebook? :confused:








jag veeet..just fukkin goolge it.


www.facebok.com :)

Muskelbyggaren
2007-07-06, 22:05
Nej, eftersom jag inte inbillar mig att jag är så intressant att mitt liv bör ställas ut på internet.
+1

Raggis
2007-07-06, 22:07
Myspace wannabe.

Sheogorath
2007-07-06, 22:17
Nej, eftersom jag inte inbillar mig att jag är så intressant att mitt liv bör ställas ut på internet.

Men var inte så ilsk nu. Det finns säkert många andra anledningar till att folk har Facebook.

(jag kan skicka små $1-presenter till min tjej t.ex, och sen kan hon returnera min kärleksförklaring genom att skaffa en skicka-gratis-presenter-app. och sen skicka mig en gratispresent istället)

soulsplinter
2007-07-06, 22:19
okej forget that I ever asked then :D är inte så sjukligt intresserad av era facebooks heller hade bara tråkigt

Löjtnant Blank
2007-07-06, 22:24
Folk som har tråkigt startar alltid de sämsta trådarna.

Exhale_
2007-07-06, 22:32
Sant, men hellre en tråkig tråd än ingen alls ;)

Lellan
2007-07-06, 22:37
Sant, men hellre en tråkig tråd än ingen alls ;)

+1

De sämsta inläggen/klagomålen skrivs av folk som har ännu tråkigare än trådenstartaren som skrivit under uttråkning.

Lellan
2007-07-06, 22:42
(men det var själva fan vad jag har svårt att uttrycka mig under lite alkoinflytande??)

OnT: Jag har ingen såningadäringagrej. Men jag vill gärna veta vilka folk är så de som har får skriva upp sin så stalkar jag gärna. /Nolifer

Raggis
2007-07-06, 22:44
Löjtnant Blank: Lellan, lay off the lådvin!

Lellan
2007-07-06, 22:45
Löjtnant Blank: Lellean, lay off the lådvin!

OM det vore så väl. Bailys.. :em: :em: :em: :banned

shadowfire
2007-07-06, 22:47
OM det vore så väl. Bailys.. :em: :em: :em: :banned

omg, lellan o timme på baileysparty.

vadfan pratar ni om förressten, bookvaddå?

Exhale_
2007-07-06, 22:51
Facebook är väl ett av alla nya communityn där det krävs att man lägger upp bilder på sig själv för att kunna joina?

ante
2007-07-06, 22:51
Japp

LadyInsane
2007-07-06, 22:54
Facebook är hiskeligt larvigt. Hade det när jag bodde i USA. Då fanns det en anledning. Amerikaner är paranoida. Man kan endast gå in på de som går på samma skola/man är vän med.

Här i Sverige känns det mest dumt. Man kan inte hitta nya människor eller något sådant. Trist som fan. (Säger hon och har ca 300 vänner...:D)

Edit: Loggar aldrig in nuförtiden, bara någon gång ibland för att skriva till polarna därborta.

soulsplinter
2007-07-06, 22:55
njaa.. man måste inte ha bild på sig själv, jag behövde inte det iaf :) har dock lagt in några nu .. sök typ på Emma Sjöström bara så antar jag att jag kommer upp

Exhale_
2007-07-06, 22:56
njaa.. man måste inte ha bild på sig själv, jag behövde inte det iaf :) har dock lagt in några nu .. sök typ på Emma Sjöström bara så antar jag att jag kommer upp

Men vi vet ju hur du ser ut ;)

Löjtnant Blank
2007-07-06, 22:56
+1

De sämsta inläggen/klagomålen skrivs av folk som har ännu tråkigare än trådenstartaren som skrivit under uttråkning.
Så många ord...

Muskelbyggaren
2007-07-06, 22:56
När man ändå är inne på ämnet måste jag flika in hur förundrad jag är över hur pass öppna en del är med sina liv. Somliga ger möjlighet för precis vem som helst att kartlägga hela deras liv och sociala nätverk. Siter som Facebook får mig att rygga tillbaka rejält när de försöker kräva en att avslöja sig i allt större utsträckning.

Även om det är kul med livet på internet när allt går uppåt, kan det vara värt att tänka på att man i framtiden kan ha mycket annorlunda syn på saker och ting. Då kan det vara jobbigt med tillgängligheten av det man skrev för åratal sedan på internet.

Rahf
2007-07-06, 22:57
Känns som att det är nån form av Lunar-historia och då passar jag.

soulsplinter
2007-07-06, 22:57
jag håller inte med dig lady Insane

jag har hittat asmånga gamla polare, som jag sedan träffat igen, och det är alltid kul att kolla på bilder från festivaler etc. facebook har räddat mig i många tråkiga stunder på jobbet.. SÅ DET SÅ! :D

soulsplinter
2007-07-06, 23:03
När man ändå är inne på ämnet måste jag flika in hur förundrad jag är över hur pass öppna en del är med sina liv. Somliga ger möjlighet för precis vem som helst att kartlägga hela deras liv och sociala nätverk. Siter som Facebook får mig att rygga tillbaka rejält när de försöker kräva en att avslöja sig i allt större utsträckning.

Även om det är kul med livet på internet när allt går uppåt, kan det vara värt att tänka på att man i framtiden kan ha mycket annorlunda syn på saker och ting. Då kan det vara jobbigt med tillgängligheten av det man skrev för åratal sedan på internet.


jo, men det är ju få som typ lägger ut nakenbilder på sig själva om man säger så :Virro

kan delvis förstå hur du tänker, men samtidigt så är det helt enkelt bara så att samhället är på väg mot en tid där det är normalt att dela med sig av sig själv och sina upplevelser till andra. Jag tycker det är kul att kika på mina kompisars bilder, eller någon knäppis bilder. kräver ju inte direkt att ni ska tycka det heller, men fasiken vad folk är dryga på det här forumet! Har snackat med 13-14 åriga tjejer som är mer mogna på andra internet forum (ej lunar/pa o liknande).... (inte riktat till dig muskelbyggaren)

visst har ni rätt till er åsikt och blablabla men i många trådar känner man bara att folk bara klankar ner på en , eller på varandra. inte så trevligt måste jag säga :banned

Frantic
2007-07-06, 23:06
japp det är jag. Endast pga av att kunna hålla kontakt med folk från resor och för att det är kul att sätta "tags" på varandra på foton

Lexidos
2007-07-06, 23:09
jag hade typ hört ordet 1gång innan. Så nej ingen ansiktsbok för mig

LadyInsane
2007-07-06, 23:10
jag håller inte med dig lady Insane

jag har hittat asmånga gamla polare, som jag sedan träffat igen, och det är alltid kul att kolla på bilder från festivaler etc. facebook har räddat mig i många tråkiga stunder på jobbet.. SÅ DET SÅ! :D

Men tycker du inte att det är jobbigt med för och efternamnen? Om du är medlem i sverige eller stockholm, kan alla i dessa team se ditt namn, var du bor m.m. Här har man åtminstone ett nick och kan få vara lite anonym ibland. Folk underskattar verkligen farligheten med att vara för öppen på nätet.

Lellan
2007-07-06, 23:11
Så många ord...

Fåordiga inlägg endast för att klaga är alltså bättre? *noterar*

soulsplinter
2007-07-06, 23:13
Men tycker du inte att det är jobbigt med för och efternamnen? Om du är medlem i sverige eller stockholm, kan alla i dessa team se ditt namn, var du bor m.m. Här har man åtminstone ett nick och kan få vara lite anonym ibland. Folk underskattar verkligen farligheten med att vara för öppen på nätet.

Njaee egentligen inte. 13 åriga tjejer blir ju sexuellt utnyttjade även om de från början satt på PA med smeknamnet pink_love_angel typ så de e inget jag bryr mig så vidare värst mkt om. Same shit ändå hehe. Man måste ju inte visa vart man bor o.s.v. man kan ju välja sånt själv i inställningar :)

LadyInsane
2007-07-06, 23:18
Njaee egentligen inte. 13 åriga tjejer blir ju sexuellt utnyttjade även om de från början satt på PA med smeknamnet pink_love_angel typ så de e inget jag bryr mig så vidare värst mkt om. Same shit ändå hehe. Man måste ju inte visa vart man bor o.s.v. man kan ju välja sånt själv i inställningar :)

Jag syftar inte på utnyttjande av barn. (Snälla skämta inte om sånt, det är ruskigt hemskt och inget man bör ta lättsamt på. )

Jag menar mer att vem som helst kan hitta dig genom ditt namn m.m. Believe me, det finns stalkers därute, och att "flaunta" sigsjälv är inte särskilt smart alls.

Löjtnant Blank
2007-07-06, 23:20
Fåordiga inlägg endast för att klaga är alltså bättre? *noterar*
Du ställer en fråga, svarar själv på den, och noterar sedan? Smidigt!

Lellan
2007-07-06, 23:27
Du ställer en fråga, svarar själv på den, och noterar sedan? Smidigt!

Nej. Jag satte ord på vad du försökte uttrycka, sedan noterade jag din åsikt utan att invänta svar.

Om du menade att mina "så många ord" var något positivt samt att "Folk som har tråkigt startar alltid de sämsta trådarna." snarare var OnT och ej skrivet i syfte att klaga har jag missuppfattat dig.

Chaan
2007-07-06, 23:28
Baileys..

+1:cheers:

Sniggel
2007-07-06, 23:28
Jag har en ansiktsburk (http://www.kramgo.com/ansiktsburk/).

shadowfire
2007-07-06, 23:29
+1:cheers:

*cupid* *slap*

Muskelbyggaren
2007-07-06, 23:29
jo, men det är ju få som typ lägger ut nakenbilder på sig själva om man säger så :Virro

kan delvis förstå hur du tänker, men samtidigt så är det helt enkelt bara så att samhället är på väg mot en tid där det är normalt att dela med sig av sig själv och sina upplevelser till andra. Jag tycker det är kul att kika på mina kompisars bilder, eller någon knäppis bilder. kräver ju inte direkt att ni ska tycka det heller, men fasiken vad folk är dryga på det här forumet! Har snackat med 13-14 åriga tjejer som är mer mogna på andra internet forum (ej lunar/pa o liknande).... (inte riktat till dig muskelbyggaren)

visst har ni rätt till er åsikt och blablabla men i många trådar känner man bara att folk bara klankar ner på en , eller på varandra. inte så trevligt måste jag säga :banned
Jag lägger hellre ut nakenbilder på mig själv än fläker ut många andra privata angelägenheter. Vad gäller tidens utveckling skulle jag snarare påstå att den går emot en allt större press på att upprätthålla en image, så att alla kan läsa om vilket spännande liv man lever, hur många spännande människor man känner, och hur spännande det vore att känna en. Carolyn i American Beauty skrapade detta fenomen lite på ytan med sin träffräkra fras, in order to be successful you have to project an image of success.

Jag har alltid undrat om bloggmänniskan finns på riktigt. Ni vet den där flashiga, många järn i elden, omsigochkringsig. Alla gånger jag trott det har det visat sig vara ännu en wannabe. Fast jag sätter mina förhoppningar till Ebba von Sydow, henne har jag inte träffat än.

Muskelbyggaren
2007-07-06, 23:33
Förresten soulsplinter, ge inte upp Kolozeum. Det du reagerar på är nog det stora antalet envetna människor som huserar här. Det är nog ingen slump när det gäller ett träningsforum, för man lär nog vara enveten om man ska lägga ner en rätt stor del av sin tid för att kämpa mot ett mål som aldrig lär uppnås, hela livet. Men bakom det finns ett stort spektrum av personligheter som jag är lycklig att få ta del av.

Löjtnant Blank
2007-07-06, 23:37
Nej. Jag satte ord på vad du försökte uttrycka, sedan noterade jag din åsikt utan att invänta svar.

Om du menade att mina "så många ord" var något positivt samt att "Folk som har tråkigt startar alltid de sämsta trådarna." snarare var OnT och ej skrivet i syfte att klaga har jag missuppfattat dig.
Ta gärna mina inlägg på lite större allvar, Lellan; jag känner att du är lite väl lättsinnig nu. Internetforum är allvarliga saker, vet du. Det duger inte att skämta bort så pass viktiga ämnen som Facebook och MySpace.

Lellan
2007-07-06, 23:43
Ta gärna mina inlägg på lite större allvar, Lellan; jag känner att du är lite väl lättsinnig nu. Internetforum är allvarliga saker, vet du. Det duger inte att skämta bort så pass viktiga ämnen som Facebook och MySpace.

Jag är humorlös, så tyvärr kan jag inte bistå med skämt. Jag kan däremot agera lite allmänt trött/mensigt/baileysdrucket.

Nu tycker jag att det är på tiden att någon lägger upp sig så att jag får stalka.

Einar
2007-07-06, 23:53
Du kan välja att endast låta dina kontakter titta på de bilder du lägger upp. Men visst, man ska nog passa sig i övrigt för vilka avtryck man lägger på internet. Att visa var man bor är t.ex. ganska idiotiskt.

Edit: Jag har facebook.

shadowfire
2007-07-07, 00:01
Har förlorat ett jobb pga min frispråkighet på internet och varit nära på att hamna i blåsväder i ännu ett jobb pga att jag offentliggjort en del av mitt privatliv över internet. Dumt nog är jag inte helt anonym över kolo heller, vilket jag borde vara.

Det börjar dessutom bli mer o mer vanligt att rekryterare söker på forum för att få veta mer om personen de vill anställa. Även på kolo.

Lellan
2007-07-07, 00:06
Har förlorat ett jobb pga min frispråkighet på internet och varit nära på att hamna i blåsväder i ännu ett jobb pga att jag offentliggjort en del av mitt privatliv över internet. Dumt nog är jag inte helt anonym över kolo heller, vilket jag borde vara.

Det börjar dessutom bli mer o mer vanligt att rekryterare söker på forum för att få veta mer om personen de vill anställa. Även på kolo.

Ni vet väl att jag egetligen är Klas 43 årig byggnadsarbetare från inre Hälsingland som ps:at mig till en tjej? Dessutom är jag blond och moderat. Å har facebook. /Jobbsökande Lellan ;)

shadowfire
2007-07-07, 00:10
Ni vet väl att jag egetligen är Klas 43 årig byggnadsarbetare från inre Hälsingland som ps:at mig till en tjej? Dessutom är jag blond och moderat. Å har facebook. /Jobbsökande Lellan ;)

Jo du berättade det PM då jag bad dig skicka nakenbilder. Trist att du inte kunde vara ärlig från start Bo-Göran.

Torsk_ole
2007-07-07, 00:50
Du kan välja att endast låta dina kontakter titta på de bilder du lägger upp. Men visst, man ska nog passa sig i övrigt för vilka avtryck man lägger på internet. Att visa var man bor är t.ex. ganska idiotiskt.

Edit: Jag har facebook.

+1

Så använder jag facebook, för att kolla på mina kompisars bilder när de gjort saker, eller så lägger jag upp bilder när vi gjort saker. Så spridds bilderna och jag behöver inte skicka dem till alla som vill ha dem.

chidde
2007-07-07, 03:03
klart, Chidde Ly heter jag :cool:

Rahf
2007-07-07, 07:33
Behåller alltid ett visst mått av anonymitet, en anledning är att saker som jag skriver kan vara saker som jag inte vill att folk i min bekantskapskrets ska läsa.

Varför jag inte lägger upp en bild är p.g.a Projekt Omvandling. Om ett år kanske det dyker upp en.

blekfet2
2007-07-07, 07:40
Nej, eftersom jag inte inbillar mig att jag är så intressant att mitt liv bör ställas ut på internet.

+1

Varför har alla barn sådant av att synas med bilder över internet?

soulsplinter
2007-07-07, 11:02
Jag syftar inte på utnyttjande av barn. (Snälla skämta inte om sånt, det är ruskigt hemskt och inget man bör ta lättsamt på. )

Jag menar mer att vem som helst kan hitta dig genom ditt namn m.m. Believe me, det finns stalkers därute, och att "flaunta" sigsjälv är inte särskilt smart alls.

Det var absolut inget skämt, bara fakta. Skit händer oavsett

Jo men man måste ju bli vän först för att kunna kolla på bilderna och jag blir bara vän med dem jag redan känner på riktigt eller som jag vet vilka det är. Isf är det ju samma sak att vara medlem på playahead lr vad som helst.

The_RobRoy
2007-07-07, 11:06
Japp det har jag.

Bra sätt och hålla kontakten med folk man annars aldrig skulle höra av igen.

soulsplinter
2007-07-07, 11:08
+1

Varför har alla barn sådant av att synas med bilder över internet?


För att det är kul?? Så att man på ytterligare ett sätt kan hålla kontakten med gamla vänner och nya. Man kanske inte kan vara med på alla fester, festivaler, födelsedagar, resor etc. Jag bryr mig iaf tillräckligt om mina kompisar för att tycka det är intressant att kolla på bilder från dessa tillfällen . Jag VILL se dem, eftersom det är mina vänner och det är ALLTID kul att kunna vara delaktiga i varandras liv på fler sätt. Uppenbarligen är det många här som inte fattat själva grejen med facebook, kanske beror på åldern eller något, cynism, jag vet inte *whistle*

plus, att som ngn skrev, är det ett grymt mkt smidigare sätt att dela med sig bilder på, än att maila dem till alla som vill ha dem!

Som sagt undrade jag bara om ngn här hade facebook så jag har ngt att göra på jobbet :D Jag lovar att jag inte ska stalka, mailbomba eller sexuellt ofreda er med en köttyxa (hoppas ni förstod ironin i sista meningen)

chidde
2007-07-07, 11:38
det som är bra med facebook är att de som inte känner dig kan varken gå in på dig eller skriva till dig

Math
2007-07-07, 12:21
det som är bra med facebook är att de som inte känner dig kan varken gå in på dig eller skriva till dig

Dom kan poke:a dig :MrT: :D

Grisen
2007-07-09, 22:05
Ja, har det för att se bilder av mig och mina kompisar, äger ingen kamera och har ingen lust att engagera mig i en.

mela
2007-07-09, 22:06
Nu har jag tydligen facebook. Damn kompisar som tvingar på en grejer. *gah!*

Lexidos
2007-07-09, 22:09
Nu har jag tydligen facebook. Damn kompisar som tvingar på en grejer. *gah!*

Samma här. Det läskiga är att det hände oss samtidigt...
Jag känner mig lite smutsig...*gah!*

mela
2007-07-09, 22:12
Samma här. Det läskiga är att det hände oss samtidigt...
Jag känner mig lite smutsig...*gah!*

Men jag kan stalka dig extra mycket nu *drool*

Lexidos
2007-07-09, 22:13
Men jag kan stalka dig extra mycket nu *drool*

inte bara smutsig, nu är jag rädd oxå *gah!*

mela
2007-07-09, 22:16
inte bara smutsig, nu är jag rädd oxå *gah!*

Men du ha ringa bilder. DU ÄR TRÅKIG :D

Lexidos
2007-07-09, 22:19
Men du ha ringa bilder. DU ÄR TRÅKIG :D

Hallå där, ta det lungt. Jag blev ju tvingad att skaffa det igår ffs. Har haft fullt upp vettu, har ju inte ens orkat fylla i allt ännu :) Det kommer blider lilla vän, hold your horses :D

mela
2007-07-09, 22:20
Hallå där, ta det lungt. Jag blev ju tvingad att skaffa det igår ffs. Har haft fullt upp vettu, har ju inte ens orkat fylla i allt ännu :) Det kommer blider lilla vän, hold your horses :D

jag blev tvingad till det idag och jag har säkert 5 bilder lr nått ;D

Lexidos
2007-07-09, 22:22
jag blev tvingad till det idag och jag har säkert 5 bilder lr nått ;D

Alla är inte attention whores som du som har 100 miljarder bilder på sig själva ;)
Jag har dessutom haft fullt upp idag, du sitter vell o trycker med en fiskarhatt i nån liten stuga nånstans :smash:
Får ladda upp lite fler bilder senare :)

mela
2007-07-09, 22:25
Alla är inte attention whores som du som har 100 miljarder bilder på sig själva ;)
Jag har dessutom haft fullt upp idag, du sitter vell o trycker med en fiskarhatt i nån liten stuga nånstans :smash:
Får ladda upp lite fler bilder senare :)

Du hade tid att spamma mig på facebook men inte lägga upp bilder på dig själv? "ok" ;)

Lexidos
2007-07-09, 22:31
Du hade tid att spamma mig på facebook men inte lägga upp bilder på dig själv? "ok" ;)

För att spamma 3 meddelanden tar så lång tid som att leta upp bilder på datorn menar du? :smash:

Slartibartfast
2007-07-29, 20:43
Jag har just skaffat och suttit hela kvällen å laddat upp bilder. Och så får man läsa här att det är dåligt! :(

xarian
2007-07-29, 21:30
Jag har just skaffat och suttit hela kvällen å laddat upp bilder. Och så får man läsa här att det är dåligt! :(

dude, den r inte dålig...beror på vad man menar i för sig.......asså det är ett bra sätt att hålla kontakten med folk från skolan, gymnasiet, e.t.c som har flyttat utomlands och så.......:D Vad heter du i Facebook då?

Torwald
2007-08-02, 13:32
Sorry att jag bumbar tråden om nu folk tycker den är så tråkig, men vaddå dåligt med massa bilder? Askul ju! Facebook ftw :)

Tommy Torwald heter jag där förresten, spamma på :D

soulsplinter
2007-08-02, 13:34
Sorry att jag bumbar tråden om nu folk tycker den är så tråkig, men vaddå dåligt med massa bilder? Askul ju! Facebook ftw :)

Tommy Torwald heter jag där förresten, spamma på :D

vad lägligt, nu när jag har tråkigt på jobbet och allt :D

manko
2007-08-02, 13:36
Klart man har facebook. Vill någon tjej bli polare med mig där????????? killar fungerar också =)

soulsplinter
2007-08-02, 13:36
Klart man har facebook. Vill någon tjej bli polare med mig där????????? killar fungerar också =)

jag vill bli polare och snacka skit med ALLA :D

Torwald
2007-08-02, 13:40
Soul, du har officielt blivit spammad!

soulsplinter
2007-08-02, 13:46
Soul, du har officielt blivit spammad!

oh no haha! ja e en jävel på o spamma tillbaks *whistle*

Torwald
2007-08-02, 18:07
Jag har officielt sett att du har spammat tillbaks och ämnar återspamma så snart jag inmundigat min kvällsmåltid.

Ingen annan som vill spamma? Shit vad tråkiga ni är, jag behöver lite sysselsättning!

GymTT
2007-08-02, 18:21
absolut.

Goddaniel
2007-08-02, 18:52
Japp. Använde inte det så mycket i början men blir allt mer och mer :)

daja
2007-08-02, 19:43
När man ändå är inne på ämnet måste jag flika in hur förundrad jag är över hur pass öppna en del är med sina liv. Somliga ger möjlighet för precis vem som helst att kartlägga hela deras liv och sociala nätverk. Siter som Facebook får mig att rygga tillbaka rejält när de försöker kräva en att avslöja sig i allt större utsträckning.

Även om det är kul med livet på internet när allt går uppåt, kan det vara värt att tänka på att man i framtiden kan ha mycket annorlunda syn på saker och ting. Då kan det vara jobbigt med tillgängligheten av det man skrev för åratal sedan på internet.

+1

Racso
2007-08-02, 21:33
När man ändå är inne på ämnet måste jag flika in hur förundrad jag är över hur pass öppna en del är med sina liv. Somliga ger möjlighet för precis vem som helst att kartlägga hela deras liv och sociala nätverk. Siter som Facebook får mig att rygga tillbaka rejält när de försöker kräva en att avslöja sig i allt större utsträckning.

Orka vara paranoid...


Även om det är kul med livet på internet när allt går uppåt, kan det vara värt att tänka på att man i framtiden kan ha mycket annorlunda syn på saker och ting. Då kan det vara jobbigt med tillgängligheten av det man skrev för åratal sedan på internet.

Tänka efter före man handlar? Att det man gör har konsekvenser?

mela
2007-08-02, 23:28
Håller på att göra "The Never-Ending Movie Quiz".
Blivit besatt av sidan *gah!*













Michaela Blom där om någon vill stalka osv.

Timme
2007-08-03, 01:05
Tänker skaffa :)

Eiken
2007-08-03, 01:35
Jag är jävligt snygg och har facebook

Litecore
2007-08-03, 06:47
jag har hört på omvägar att man inte kan ha ett alias på facebook..
utan att man "måste" heta sitt riktiga namn vare sig man vill eller inte.

är det sant så räcker det som anledning för mig att INTE skaffa, imho.

daja
2007-08-03, 10:22
jag har hört på omvägar att man inte kan ha ett alias på facebook..
utan att man "måste" heta sitt riktiga namn vare sig man vill eller inte.

är det sant så räcker det som anledning för mig att INTE skaffa, imho.

har också hört det, vilket också gjort att jag avstår. Räcker att man har ett annorlunda namn för att man direkt ska kunna bli hittad av alla sjuka stalkers.

egge
2007-08-03, 10:24
har också hört det, vilket också gjort att jag avstår. Räcker att man har ett annorlunda namn för att man direkt ska kunna bli hittad av alla sjuka stalkers.

Precis som med telefonkatalogen menar du?

daja
2007-08-03, 10:37
Precis som med telefonkatalogen menar du?

sen när är telefonkatalogen en community med bilder och chatt? intressant telefonkatalog du har, och en oerhört bra liknelse.

egge
2007-08-03, 10:45
sen när är telefonkatalogen en community med bilder och chatt? intressant telefonkatalog du har, och en oerhört bra liknelse.

Nu är jag inte så jätteinsatt på alla facebook funktioner för jag använder det inte så ofta men som jag har förstått det så kan ingen se ens bilder om man inte accepterat en request från denna personen. Alltså är det precis så utlämnande som man vill göra det. Jag visar bara mina bilder för folk jag känner t ex. Än är jag inte stalkad.

lite edit i slutet

daja
2007-08-03, 10:49
Nu är jag inte så jätteinsatt på alla facebook funktioner för jag använder det inte så ofta men som jag har förstått det så kan ingen se ens bilder om man inte accepterat en request från denna personen.

ok, kanske är så det fungerar men fortfarande inget som lockar mig.

Torwald
2007-08-03, 11:03
Som sagt, du kan själv ställa in vilka som ska ha behörighet och till vad. Du kan till och med ge vissa grupper en typ av "begränsad" behörighet, om det exempelvis är avlägsna vänner eller folk du inte känner alls. Ingen kan se mer än ditt namn, om du inte vill det.

Men suit yourself.

Challenge
2007-08-03, 11:05
Rätt kul att se vad allt gammal folk gör nu för tiden.

Som tur är har jag ett väldigt "vanligt" namn, så jag hoppas jag slipper stalkers :thumbup:

Litecore
2007-08-03, 11:18
ingen som kan svara på frågan kanske ?

Torwald
2007-08-03, 11:22
Glömde bort frågan! Det är sant, du heter ditt riktiga namn. Det finns dock inget som hindrar dig från att uppge en felkad identitet. Men Det sabbar lite poängen, eftersom det är meningen att dina vänner ska peka ut dig i bilder, osv, så kallat "tagging". Om de har bilder som föreställer dig visas de även under DIN profil, under "Photos added by others". Skoj va? :)

Litecore
2007-08-03, 11:24
nä, får jag inte heta Litecore vill jag inte vara med, så det så!!1 :em:

daja
2007-08-03, 11:38
Glömde bort frågan! Det är sant, du heter ditt riktiga namn. Det finns dock inget som hindrar dig från att uppge en felkad identitet. Men Det sabbar lite poängen, eftersom det är meningen att dina vänner ska peka ut dig i bilder, osv, så kallat "tagging". Om de har bilder som föreställer dig visas de även under DIN profil, under "Photos added by others". Skoj va? :)

ja oerhört, mina redan befintliga vänner behöver jag väl knappast Facebook för att prata med så jag ser inte finessen med sidan.

Torwald
2007-08-03, 11:49
Men shit, skit i det då? Ingen som tvingar dig.

daja
2007-08-03, 11:51
Men shit, skit i det då? Ingen som tvingar dig.

jag undrar vad meningen med sidan är, är det att hålla kontakten med redan befintliga kompisar?

Torwald
2007-08-03, 11:52
Ja.

daja
2007-08-03, 11:53
Ja.

tack, det jag ville veta.

Lexidos
2007-08-03, 12:11
jag har haft det ett par veckor nu men fortfarande inte orkat sätta mig in i exakt hur det fungerar.. orka :)

Challenge
2007-08-03, 12:30
jag undrar vad meningen med sidan är, är det att hålla kontakten med redan befintliga kompisar?

Ja eller gamla polare som flyttat, reser, etc..

mela
2007-08-03, 12:44
Bästa gruppen ever på facebook: I Dont care How Comfortable Crocs Are, You Look Like A Dumbass

:D

Torwald
2007-08-03, 12:52
Bästa gruppen ever på facebook: I Dont care How Comfortable Crocs Are, You Look Like A Dumbass

:D

Hehe, roligt fastän jag äger ett par crocs :D
Fast den roligaste är:
PINAPAAITIAFTWDSAI - Pluto is not a planet anymore and i think its about fucking time we do something about it.

Torwald
2007-08-05, 13:47
Bump:em:

...en så högkvalitativ tråd kan inte gå förlorad.

egge
2007-08-20, 11:34
Damn! (http://www.e24.se/dynamiskt/klacksparkar/did_16773135.asp)

Nätverkssajten Facebook är bra för nätverkandet, men inte för affärerna. Nu kommer rapporter om att företag förlorar flera miljarder dollar i utebliven produktivitet när personalen fastnar på Facebok istället för att arbeta.

RassK
2007-08-20, 12:23
vars är kollo-gruppen?

leo1
2007-08-23, 01:25
Kan inte sova. Har varit på Facebook för länge.

Väl mött!

Torwald
2007-08-23, 06:30
Ja var fan ÄR kollogruppen? Någon måste ju ordna detta, och det är inte jag! Jag är för noname på forumet för att det ska gå att pulla off :)

olwe
2007-08-23, 07:48
Jag ÄR en facebook.

ante
2007-08-23, 08:03
Ja var fan ÄR kollogruppen? Någon måste ju ordna detta, och det är inte jag! Jag är för noname på forumet för att det ska gå att pulla off :)

Sådär, jag fixade precis en grupp. Gjorde den sluten, så det är bara att joina och skicka ett meddelande till mig på facebook över vad ni heter här, så godkänner jag er om jag hittar er i medlemslistan.

Cilia
2007-08-23, 08:06
Sådär, jag fixade precis en grupp. Gjorde den sluten, så det är bara att joina och skicka ett meddelande till mig på facebook över vad ni heter här, så godkänner jag er om jag hittar er i medlemslistan.
har du facebook?

Jag ska spinningtracka dig där
själv har jag ingen

ante
2007-08-23, 08:08
har du facebook?

Jag ska spinningtracka dig där
själv har jag ingen

Det hinner du göra idag vid 17:30, "om jag kan komma" /gymtt

mela
2007-08-23, 09:13
Sådär, jag fixade precis en grupp. Gjorde den sluten, så det är bara att joina och skicka ett meddelande till mig på facebook över vad ni heter här, så godkänner jag er om jag hittar er i medlemslistan.

Jag har ansökt om att joina iaf.

olwe
2007-08-23, 11:47
I'm in.

-squat-
2007-08-23, 16:12
Sådär, jag fixade precis en grupp. Gjorde den sluten, så det är bara att joina och skicka ett meddelande till mig på facebook över vad ni heter här, så godkänner jag er om jag hittar er i medlemslistan.

Vad är skillnaden på nätverk och grupp?

Snafu
2007-08-23, 16:18
Vad är skillnaden på nätverk och grupp?

nätverk är för regioner och större sammanslutningar, en för område (t ex land), företag och utbildning.

Man kan bara vara med i ett landsnätverk åt gången t ex. Man kan, tror jag, även titta på andra medlemmars profilet i det egna nätverket om dom inte har strikta privacy settings.

Snafu
2007-08-23, 16:19
Tillägg: Du kan vara med i hur många grupper som helst och det är lätt att starta grupper - nätverk är svårare (kanske bara facebook admins som kan göra det misstänker jag).

-squat-
2007-08-23, 16:22
Tillägg: Du kan vara med i hur många grupper som helst och det är lätt att starta grupper - nätverk är svårare (kanske bara facebook admins som kan göra det misstänker jag).

Ja det verkar inte gå att starta ett nätverk själv. grupp låter i alla fall smartast då man inte vill att alla i gruppen per automatik ska ha tillgång till infon.

-squat-
2007-08-23, 16:25
nätverk är för regioner och större sammanslutningar, en för område (t ex land), företag och utbildning.

Man kan bara vara med i ett landsnätverk åt gången t ex. Man kan, tror jag, även titta på andra medlemmars profilet i det egna nätverket om dom inte har strikta privacy settings.

Är i och för sig för arbetsplats och utbildning som jag hade tänkte skapa nätverk/grupp.

Nilsjohan
2007-08-26, 03:42
Roligare än vad jag trodde det skulle vara. Hittat fullt med gamla kollegor och före detta klasskompisar.

Bahir
2007-08-26, 07:44
Ja, har ni det? Är ju kul o se vilka folk är haha :naughty:

Yes, och jag såg faktiskt din bild när jag kollade en kompis kompis sida.

Larsson
2007-08-26, 07:58
Jag har också gått med i gruppen nu.

Slartibartfast
2007-08-26, 09:44
Finns det en kolozzeumgrupp?

Slartibartfast
2007-08-26, 09:53
Äh, glöm det. jag orkade läsa tråden.

Kwon
2007-08-26, 11:21
Har nu, efter denna tråd.

Stoltz
2007-08-27, 15:25
Jag hittar inte Kolozzeum gruppen. Hittade Mela, och så långt kom min Facebook karriär :D
Skapade nyss Facebooken, nu ska man bara hitta gruppen också. Heter den Kolozzeum eller har vi något kodnamn?

dared
2007-08-27, 15:40
Jag hittar inte Kolozzeum gruppen. Hittade Mela, och så långt kom min Facebook karriär :D
Skapade nyss Facebooken, nu ska man bara hitta gruppen också. Heter den Kolozzeum eller har vi något kodnamn?

den heter kolozzeum

Borde hitta den när du söker efter grupper


vet ej om detta funkar:
http://www.facebook.com/group.php?gid=18213803152

rosisbägen
2007-08-27, 15:55
No, I got a life.

Lexidos
2007-08-27, 15:56
Förvirrande att se vad alla heter irl på facebook :D

mela
2007-08-27, 16:12
Jag hittar inte Kolozzeum gruppen. Hittade Mela, och så långt kom min Facebook karriär :D
Skapade nyss Facebooken, nu ska man bara hitta gruppen också. Heter den Kolozzeum eller har vi något kodnamn?

Stalking på hög nivå här ja :D

Annars finns kolozzeum bland mina grupperpå min profil.

Stoltz
2007-08-27, 18:46
Stalking på hög nivå här ja :D

Annars finns kolozzeum bland mina grupperpå min profil.

:naughty:

Kwon
2007-08-30, 10:48
Se om ni klarar av min Movie-Quiz

http://apps.facebook.com/flixster/quiz?q=189771

HoppeR
2007-09-06, 09:33
Henri Rannanjärvi @ facebook ! :)

dice
2007-09-06, 11:15
Jag har facebook för att hålla kontakten med folk från resor. Jag är inte där för att skaffa så många vänner som möjligt, har ca 30 och typ 5 är från sverige.

MasterChief
2007-09-06, 11:31
Mark Zuckenberg skapade Facebook 2004 och Yahoo har bjudit en miljard dollar för att få köpa det. Det går rykten om att Google har bjudit betydligt mer. Men han verkar inte vilja sälja än.

Mark:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/MarkZuckerberg.jpg/450px-MarkZuckerberg.jpg

Slartibartfast
2007-09-06, 23:19
Nu har jag joinat kolo-gruppen. Fröjdas.

Vill ni bli vän med mig så är det fritt fram. :thumbup:

Ryska_raketen
2007-10-13, 22:11
6FahBBnfHAQ&eurl

heraso
2007-10-14, 07:09
RR: Haha, den var bra :laugh:

kspr
2007-10-14, 10:23
Nee var medlem i fem minuter men gillade inte riktigt upplägget. Föredrar ett privatliv. :)

krilleh
2007-10-14, 10:41
sådär gick in i gruppen!

Fultjack
2007-10-14, 10:58
Har också joinat nu :thumbup:

Laijza
2007-10-14, 11:07
Nu ska jag oxå bli medlem. Verkar aståkigt- but hey, everybody else is doing it

Kurash
2007-10-14, 11:22
Nu ska jag oxå bli medlem. Verkar aståkigt- but hey, everybody else is doing it

Det är tråkigt, och så blir man spammad med 500 addons varje dag. Men måste man så måste man.

Yucko
2007-10-14, 11:25
Det är tråkigt, och så blir man spammad med 500 addons varje dag. Men måste man så måste man.

Dom ger man fan i att läsa.

Ignorance is a bliss.

Noctrl
2007-10-14, 11:28
Facebook är helt ok, är nu också medlem i kolozzeum gruppen.

Cilia
2007-10-14, 11:40
varför måste man?

Jag har ingen vilja att vara public på nätet.
själva idén med facebook är väl att man har sitt riktiga namn och helst bild, eller?

jakke
2007-10-14, 11:41
varför måste man?

Jag har ingen vilja att vara public på nätet.
själva idén med facebook är väl att man har sitt riktiga namn och helst bild, eller?

Namn, ja helst. Men du väljer vilka du vill visa dina bilder för.

Dalle89
2007-10-14, 11:43
självklart har jag facebook

Ignatius72
2007-10-14, 11:43
Skaffade facebook bara för att "alla andra" också har det. Den är ju hysteriskt fjortis-aktig hela sidan så ignore kanppen med gratis öl inbjudningar och annat trams för att sålla, änvänds flitigt. men jag har blivit kontaktad av några gamla polare och det har varit kul. En kom och hälsade på igår, har inte träffat liraren på 6-7 år så det var riktigt kul.

Cilia
2007-10-14, 11:44
Namn, ja helst. Men du väljer vilka du vill visa dina bilder för.
hhmmm men då kan jag inte gå med i kollogruppen.
då kommer jag inte gå säker, för många som hatar mig här

jakke
2007-10-14, 11:46
hhmmm men då kan jag inte gå med i kollogruppen.
då kommer jag inte gå säker, för många som hatar mig här

Du kan ju skapa en användare som heter "Cilla Anonym surtant" om du vill. Det finns lixom ingen Gud som kontrollerar att du finns folkbokförd på jorden

Cilia
2007-10-14, 11:47
Du kan ju skapa en användare som heter "Cilla Anonym surtant" om du vill. Det finns lixom ingen Gud som kontrollerar att du finns folkbokförd på jorden
du tycker det vore ett passande nick?

oath5
2007-10-14, 11:48
Joinade kolo gruppen nyss *popcorn*

Cilia
2007-10-14, 11:49
ser ni emailadressen eller är den hemlig?

jakke
2007-10-14, 11:50
du tycker det vore ett passande nick?
Emailadress hemlig om du vill det ;)


;) Jag tolkade bara det som du skrev. För mig får du gärna heta "Cilla tror hon vet bäst" eller "Anna Andersson".

Ps. jag är inte med i Kollogruppen heller.
Ds. Cilla vill du gifta dig med mig?

Ignatius72
2007-10-14, 11:52
ser ni emailadressen eller är den hemlig?

Hitta på något, dvs skapa en hotmail adress eller nåt så kan du stilla din nyfikenhet helt anonymt. Man måste inte skapa en egen sida.

mela
2007-10-14, 12:54
Vem är Tommy Sjöberg? :S

Kurash
2007-10-14, 12:58
Det värsta är ändå när gamla, gamla "vänner" lägger upp massa bilder sen kommer nån rolig jävel in och taggar en på dom, så när nån går in på min profil ser man direkt hur full jag var som ungdom. Får ta bort mitt konto nästa gång jag ska söka jobb.

Cilia
2007-10-14, 13:00
så när nån går in på min profil ser man direkt hur full jag var som ungdom. Får ta bort mitt konto nästa gång jag ska söka jobb.
var du full hela din ungdom?
när blev du nykter?





Jag fattade inte vem någon var, hur kul var det?
Försökte söka på några kompsiar men ingen var reggad.
sen trodde dom inte på mig när jag angav 1910 som mitt födelseår?
Varför har dom det som option då?

Kurash
2007-10-14, 13:19
var du full hela din ungdom?
när blev du nykter?



På alla bilder är jag full, var ju student liksom. Man fotar ju inte varandra på föreläsningarna. Blev nykter nån gång i morse.

tossefar
2007-10-14, 13:36
Klart att jag inte har!!!11 tror ni jag är nörd eller?

he...heeehee. As. :(

Allan
2007-10-14, 13:56
Jag fattade inte vem någon var, hur kul var det?
Försökte söka på några kompsiar men ingen var reggad.
sen trodde dom inte på mig när jag angav 1910 som mitt födelseår?
Varför har dom det som option då?

Börja med att hitta gruppen Kolozzeum. Där lär du ha bekanta...Och sen går man vidare till dem och hittar fler bekanta. Och rätt vad det är har man grävt fram folk man träffade 1978...

Cilia
2007-10-14, 13:58
Börja med att hitta gruppen Kolozzeum. Där lär du ha bekanta...Och sen går man vidare till dem och hittar fler bekanta. Och rätt vad det är har man grävt fram folk man träffade 1978...

kologruppen hittade jag direkt, jag är inte totalkorkad
men där har ju alla sina riktiga namn, har ju ingen aning om vem som är vem

jag är så gammal så jag kommer inte ihåg vad dom jag kände 1978 heter *s*

tossefar
2007-10-14, 15:06
kologruppen hittade jag direkt, jag är inte totalkorkad
men där har ju alla sina riktiga namn, har ju ingen aning om vem som är vem

jag är så gammal så jag kommer inte ihåg vad dom jag kände 1978 heter *s*

De har ju bilder på sig själva din IT-noob!

Cilia
2007-10-14, 15:10
De har ju bilder på sig själva din IT-noob!
nu utgår du ifrån att jag vet hur alla ser ut?
Klart jag såg att dom hade bilder men jag vet ändå inte vem som är vem.
du kanske har lagt upp en databas som du bara kan söka i din IT-nörd

Nilsjohan
2007-10-14, 16:46
jobbigt med riktiga namn, då måste man ju stå för det man skriver

Cilia
2007-10-14, 16:49
jobbigt med riktiga namn, då måste man ju stå för det man skriver
precis, du har fattat vad jag menar

scum
2007-10-15, 12:00
använder facebook strikt till att hålla kontakt med gamla polare. jävla synd att det blir mer och mer lunar för varje dag. folk som vill vill bjuda på öl, bita en osv..

inte sett nåt av kolo på facebook, förrän idag;
"De e najs - Mikael Nilsson Fan Club" :Virro

Lillstrumpa
2007-10-15, 15:04
Ja jag har facebook men jag använder den inte längre. Insåg att det bara är ytterligare en sak som får en att sitta onödigt länge vid datorn. Vändningen kom när jag bjöd in en tjejkompis och fick svaret: "Tack för inbjudan, men nej tack. Inte mitt sätt att umgås. Datorn använder jag till jobb och andra praktiska saker." Då kände man sig rätt dum och sen dess har jag lagt ner sittandet framför burken. Kolo, mail och skolarbete är det enda som snurrar nu. :)

Laijza
2007-10-15, 21:29
Facebook va faktiskt aningen roligare än vad jag förväntat mig. Trevligt trevligt! men jag tröttnar nog snart...

Allan
2007-10-20, 21:17
Folk som seglar med pseudonym på Facebook - ni vet vilka ni är! - måste ju sätta nåt slags rekord i voyerism

Alexton
2007-10-20, 21:37
Var på en fest nyligen, och efter ett tag började fler och fler prata facebook och vilka grupper de var med och blabla. Och hon jag pratar med undrar om jag har facebook jag säger nej och precis då tystnar musiken i bakgrunden och jag ser hur folk vänder sig om och tittar på mig med blicken "Va, sa han att han inte hade facebook?". Det är som en kult, nästan hela den kvällen så frågade folk varför jag inte hade facebook och lade upp hur underbart det var ungefär som en tv-shop reklam. Det visar sig av ungefär 20 personer är jag den enda som inte har facebook... kände mig som en jude i tyskland på 40talet.

Piranha
2007-10-20, 21:40
Har facebook, efter man slagit av vissa saker som invites etc så känns det drägligt.

Ignatius72
2007-10-20, 21:47
Har facebook, efter man slagit av vissa saker som invites etc så känns det drägligt.

Ignore-knappen får användas flitigt. Trodde i min enfald att det var lite mer vuxet, men det är ju mer fjortis än fjortisarna själva.

Allan
2007-10-20, 21:50
Ignore-knappen får användas flitigt. Trodde i min enfald att det var lite mer vuxet, men det är ju mer fjortis än fjortisarna själva.

Vem är du då?

Yucko
2007-10-20, 21:54
"Cilia Anonym Surtant" var ett konstigt efternamn.

Baan
2007-10-20, 21:55
Tänkte se "what the big deal is about" och typiskt - det funkar inte.

bengdoktor
2007-10-20, 22:05
ja, jag har facebook. jag heter mattias danielsson. hej!

Allan
2007-10-20, 22:07
Tänkte se "what the big deal is about" och typiskt - det funkar inte.

Ehum...man måste regga sig. Och de flesta reggar sig med sina riktiga namn. Det är det som är grejen.

Baan
2007-10-20, 22:08
Ehum...man måste regga sig. Och de flesta reggar sig med sina riktiga namn. Det är det som är grejen.

Ja, Allan jag kan the Interweb. Lite iaf. Dom har stängt registreringen.

Allan
2007-10-20, 22:10
Ja, Allan jag kan the Interweb. Lite iaf. Dom har stängt registreringen.

Ah, då är man exklusiv. Äntligen! Sug på den ni icke-medlemmar!!!

Ignatius72
2007-10-20, 22:10
Vem är du då?

jag har inte joinat kologruppen.

Baan
2007-10-20, 22:11
Fast hur anonym kommer jag vara med mitt riktiga namn? Ni ser DRAGAN DRAGANOVIC och så vet ni direkt :/

nu går det visst

backflash
2007-10-20, 22:15
Fast hur anonym kommer jag vara med mitt riktiga namn? Ni ser DRAGAN DRAGANOVIC och så vet ni direkt :/

nu går det visst

Ungefär varför jag inte joinar kolo-gruppen :D

micke81
2007-10-20, 22:48
vågar vägra facebook

Muskelbyggaren
2007-10-20, 22:58
Man lär ju inte ha mycket till liv om man inte har Facebook... jeez

Jag har Facebook.

Slartibartfast
2007-10-22, 15:05
Fan vad störande det är att man inte kan arrangera andras vänner enligt "recently added".

Ska jag måsta gå igenom min polares all 400 friends för att se om det tillkommit nån som jag känner!? *gah!* *mini*

Toxic
2007-10-22, 15:06
yes jag har...

Johan.P
2007-10-22, 15:26
Jepp, skaffade det härom veckan. Ganska kul får jag säga.

Kurash
2007-10-22, 15:30
Fan vad störande det är att man inte kan arrangera andras vänner enligt "recently added".

Ska jag måsta gå igenom min polares all 400 friends för att se om det tillkommit nån som jag känner!? *gah!* *mini*

Tryck på "home" så får du upp en lista med vad dina polare gjort på sistone, typ vilka dom lagt till och så.

Laijza
2007-10-22, 15:32
tycker det är jobbigt att få ett nytt e-postmeddelande så fort nåt nytt händer. kan man inte slippa det på ngt sätt?

Kurash
2007-10-22, 15:33
tycker det är jobbigt att få ett nytt e-postmeddelande så fort nåt nytt händer. kan man inte slippa det på ngt sätt?

Jo. Account/notifications. Klicka ur alla.

mela
2007-10-22, 15:34
tycker det är jobbigt att få ett nytt e-postmeddelande så fort nåt nytt händer. kan man inte slippa det på ngt sätt?

Gå in på home sedan på "Notifications" till höger där kan du klicka i när du vill hamail

Laijza
2007-10-22, 15:37
Gå in på home sedan på "Notifications" till höger där kan du klicka i när du vill hamail

Jo. Account/notifications. Klicka ur alla.

Tack! då var ett problem ur världen:)

Pudzianovski
2007-10-22, 15:46
Jag testade för ca 1-2 månader sen men efter att ha varit medlem i några minuter kom jag på att detta var precis som alla andra communityn av olika slag. Tom tråkigare än de jag redan är medlem på. Missade jag något? *gah!* *popcorn*

Slartibartfast
2007-10-22, 15:47
ÅÅh, gud! Jag har sån moralisk baksmälla (morkkis på finska) jag har just addat över tjugo pers som jag bara känner ytligt. Jag blev så till mig när jag gick igenom mina polares listor, och sen vidare till andras listor. "dendär känner jag ju, och dendär och dendär". Till slut blev ribban lägre och lägre. Nu tror alla jag är ett facebookluder, vilket jag är!

Jag känner mig så billig.

Tryck på "home" så får du upp en lista med vad dina polare gjort på sistone, typ vilka dom lagt till och så.

Allrajt! Här ska addas!

Laijza, jag ska fan adda dig också, bara jag hittar dig, och alla andra jag känner igen i kologruppen!

Slartibartfast
2007-10-22, 16:08
Tryck på "home" så får du upp en lista med vad dina polare gjort på sistone, typ vilka dom lagt till och så.

Amen vafan, det är ju bara vanlig news feed! *rolleyes*

Snafu
2007-10-22, 16:20
Det har nått punkten där jag funderar på att deletea mitt konto.

Jag har t ex nu 100 "friends", varav jag kanske umgås med...max 5 och där jag håller kontakten med ett par polare i Sverige typ (eller det var tanken iaf, har väl typ skickat ett PM det senaste halvåret). Nu har jag 90 st andra addade som jag har ungefär noll intresse av att hålla kontakt med och ingen egentlig anledning till att dela mitt liv med. Nu har jag slutat med att skriva en massa skit på FB, mkt pga att det är restricted från jobbet nu (eller kommer bli väldigt snart iaf).

Just jobbet är en annan anledning, hur kul är det att folk från jobbet vill adda en? Jag nekar dom flesta, just för att jag vill hålla jobb och privatliv åtskilt (viktigt i ett väldigt amerikanskt corporate-företag där minsta snedsteg kan få konsekvenser...).

Keep your history clear of filth, liksom. Sen vill jag inte att någon puckad vän skall skriva något dumt som min flickvän skulle kunna misstolka, eller nån bild där jag ser ut att göra nåt dumt (som att greppa tag i en tjejs bröst, nu gjrode jag inte det men det ser fanimig ut som det på bilden).

Just nu talar det mesta därför för att jag kommer deletea kontot. Haft det i...kanske ett halvår lite mer.

Slartibartfast
2007-10-22, 16:26
Snafu, det stämmer som du skriver. Funderar själv på att anonymisera min facebooksida rejält. Ta bort alla bilder, bloggen och sånt. Skriver aldrig nåt personligt och lägger aldrig upp några personliga bilder på sidan, men ändå.

Snafu
2007-10-22, 16:27
Snafu, det stämmer som du skriver. Funderar själv på att anonymisera min facebooksida rejält. Ta bort alla bilder, bloggen och sånt. Skriver aldrig nåt personligt och lägger aldrig upp några personliga bilder på sidan, men ändå.

Grejjen är att man typ inte kan kontrollera att polare lägger upp bilder av tvivelaktig art och gärna skriver dit ditt namn. Ett problem.

jwzrd
2007-10-22, 16:28
Grejjen är att man typ inte kan kontrollera att polare lägger upp bilder av tvivelaktig art och gärna skriver dit ditt namn. Ett problem.

Det handlar om ett kompetensproblem den polaren har. Något som lätt regleras med en ördragning.

Snafu
2007-10-22, 16:30
Det handlar om ett kompetensproblem den polaren har. Något som lätt regleras med en ördragning.

Jovars har redan skickat några PM "ta bort bild plz I suck 5$""

jwzrd
2007-10-22, 16:30
Jovars har redan skickat några PM "ta bort bild plz I suck 5$""

Haha nej men jag hajar precis. En annan grej är att flera olika umgängesgrupper blandas.

Slartibartfast
2007-10-22, 16:31
Grejjen är att man typ inte kan kontrollera att polare lägger upp bilder av tvivelaktig art och gärna skriver dit ditt namn. Ett problem.

ok, det ser jag inte som ett problem direkt. Jag är guds bästa barn. :angel:

Lillstrumpa
2007-10-25, 08:04
Om någon lägger upp bilder på dig (om så bara en enda liten bild) och du på något sätt anser att bilden är kränkande, så bryter han/hon mot Personuppgiftslagen (PUL) och kan bli straffad för det. Själv jagar jag rätt på ägaren till varenda facebooksida och forumpost på nätet där de har lagt ut bilder där jag är med. Bort med dem bara. Vill finnas så lite som möjligt i Internetarkiven. Ska en bild läggas ut så är det _jag_ och ingen annan som gör det. Här är en liten vink till er som kör facebook:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=708616

Hur många var det som läste det kontraktet? Trodde inte det... inte jag heller för den delen, så nu rök den sista bilder på mig själv och min dotter från min sida.

Här finns även lite svar för er som undrar kring bilder och publicering av dem: http://www.blf.se/469.php

Nä, dags att äta frukost. Fan jag blir hungrig av att se dig stå och köra bicepscurls på din avatar, Slarti. :D

Lillstrumpa
2007-10-25, 09:47
Lite mer på ungefär samma tema > http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=708647

Yucko
2007-10-25, 11:50
M$ har köpt aktier av Fagbook för 240 miljoner dollar. Så nu lär det bara bli ännu värre.. ;)

jakke
2007-10-25, 12:48
M$ har köpt aktier av Fagbook för 240 miljoner dollar. Så nu lär det bara bli ännu värre.. ;)

1.6% var det va =)

Lillstrumpa
2007-10-25, 21:58
Helt sjukt egentligen. Killen startar företaget när han pluggar på universitetet. Tänker, "hmm det där skulle vara en kul grej... kanske kan jag tjäna lite pengar på det också...". Nu är företaget värderat till strax under 100 miljarder kronor. Luktar galet. Undrar om det går som med många andra hypade och Skypade saker på Internet.

Slartibartfast
2007-11-04, 15:41
Hur slimmar man sin profilinformation? Jag vill bara att ha typ de allra viktigaste uppgifterna där. Jag vill ta bort saker som "political och religious views". Och så vill jag bara att det ska stå att jag är i ett förhållande, inget annat.

Hur göra?

mela
2007-11-04, 15:42
Hur slimmar man sin profilinformation? Jag vill bara att ha typ de allra viktigaste uppgifterna där. Jag vill ta bort saker som "political och religious views". Och så vill jag bara att det ska stå att jag är i ett förhållande, inget annat.

Hur göra?

Fyll inte i det och spara.

Slartibartfast
2007-11-04, 15:49
Fyll inte i det och spara.

Ok, nu fick jag det. Tack!

bear.flowertwig
2007-11-04, 16:44
Fyll inte i det och spara.

Eller ändra under "edit", till höger om "profile"


Har själv börjar fundera lite på om jag verkligen ska vara kvar. Kul men är inte så säker på att det är värt det. Dessutom jävligt less på alla "invites" som skickas stup i kvarten. Även om man kan avregga sig att få det skickat per mail så dyker de ju ändå upp på sidan, för man kan väl inte blocka det där med?

kharon
2007-11-04, 18:33
Det handlar om ett kompetensproblem den polaren har. Något som lätt regleras med en ördragning.

:laugh:

Ördragningar tillämpas på tok för sällan nuförtiden, skulle jag vilja påstå!

Osten80
2007-11-04, 18:37
Nej, det har jag inte. Jag har fått några inbjudningar, men jag har gifvit fan i det.

snartspensligvegan
2007-11-04, 18:49
"ja"

snartspensligvegan
2007-11-04, 18:50
Grejjen är att man typ inte kan kontrollera att polare lägger upp bilder av tvivelaktig art och gärna skriver dit ditt namn. Ett problem.

Kan och kan, det är ju olagligt om de gör det utan att ha frågat dig om det är ok.

christian
2007-11-04, 19:06
Om någon lägger upp bilder på dig (om så bara en enda liten bild) och du på något sätt anser att bilden är kränkande, så bryter han/hon mot Personuppgiftslagen (PUL) och kan bli straffad för det. Själv jagar jag rätt på ägaren till varenda facebooksida och forumpost på nätet där de har lagt ut bilder där jag är med. Bort med dem bara. Vill finnas så lite som möjligt i Internetarkiven. Ska en bild läggas ut så är det _jag_ och ingen annan som gör det. Här är en liten vink till er som kör facebook:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=708616

Hur många var det som läste det kontraktet? Trodde inte det... inte jag heller för den delen, så nu rök den sista bilder på mig själv och min dotter från min sida.

Här finns även lite svar för er som undrar kring bilder och publicering av dem: http://www.blf.se/469.php

Nä, dags att äta frukost. Fan jag blir hungrig av att se dig stå och köra bicepscurls på din avatar, Slarti. :D

Nåja, vi har lagar och förordningar i Sverige vad gäller rätt till egna verk som kör över FB:s avtal rätt och slätt. I terorin iaf, i praktiken kan det bli lite snårigare då det är flera olika länder inblandade osv.


Kan och kan, det är ju olagligt om de gör det utan att ha frågat dig om det är ok.

I teorin, ja. Men så enkelt är det inte i praktiken. Blandar du sedan in flera olika länders lagar uppstår andra komplikationer.

Kebab-Arne
2007-11-04, 20:14
En kompis skaffade det åt mig igår. Har ägnat 10 min åt det men blev sur när jag insåg att jag måste förminska min planerade profilbild för den skulle bli bra så loggade ut. Verkar ju vara ganska exakt som valfri community, även om bilduppläggandet är lite annorlunda. Kan ju vara kul att se bilder från diverse tillställningar man varit med på men som så mycket annat så vetifan. Många verkar vara kåta på det dock. Får återkomma om en vecka med utvärdering.

snartspensligvegan
2007-11-04, 20:29
I teorin, ja. Men så enkelt är det inte i praktiken. Blandar du sedan in flera olika länders lagar uppstår andra komplikationer.Förutsatt att personen som lägger upp bilden på dig är svensk så spelar det väl ingen roll att det är facebook som råkar hosta den.

Orka bry sig hur som helst.

snartspensligvegan
2007-11-04, 20:31
En kompis skaffade det åt mig igår. Har ägnat 10 min åt det men blev sur när jag insåg att jag måste förminska min planerade profilbild för den skulle bli bra så loggade ut. Verkar ju vara ganska exakt som valfri community, även om bilduppläggandet är lite annorlunda. Kan ju vara kul att se bilder från diverse tillställningar man varit med på men som så mycket annat så vetifan. Många verkar vara kåta på det dock. Får återkomma om en vecka med utvärdering.Fördelen är väl att det gör det lätt att återuppta och hålla kontakten med gamla bekanta som man av någon anledning redan långt tidigare bestämde sig för att bryta den med ;)

Varför man nu skulle vilja det.

Sedan är väl folk i största allmänhet rädda för att hamna utanför ett socialt fenomen, så en del är säkert medlemmar av den anledningen med.

Kebab-Arne
2007-11-04, 20:47
Fördelen är väl att det gör det lätt att återuppta och hålla kontakten med gamla bekanta som man av någon anledning redan långt tidigare bestämde sig för att bryta den med ;)

Varför man nu skulle vilja det.

Sedan är väl folk i största allmänhet rädda för att hamna utanför ett socialt fenomen, så en del är säkert medlemmar av den anledningen med.

Jo, jag lär fastna för skiten. Är nog mest en tidsfråga bara.

Bildas det grupper för ex. gamla skolklasser?

Det är sant, de flesta i min umgängeskrets här i Uppsala verkar ha det. Har inte känt mig så utanför än. Åandrasidan kanske man inser nu att man varit utanför. :D

Känns som en fånig fråga man skitsamma. Utnyttjas skriva meddelanden funktionen mycket eller? Ifs blir det nog lite öde om man inte gör det. *rolleyes*

snartspensligvegan
2007-11-04, 20:54
Jo, jag lär fastna för skiten. Är nog mest en tidsfråga bara.

Bildas det grupper för ex. gamla skolklasser?

Det är sant, de flesta i min umgängeskrets här i Uppsala verkar ha det. Har inte känt mig så utanför än. Åandrasidan kanske man inser nu att man varit utanför. :D

Känns som en fånig fråga man skitsamma. Utnyttjas skriva meddelanden funktionen mycket eller? Ifs blir det nog lite öde om man inte gör det. *rolleyes*Alltså, man missar inget om man inte är med, det är ju inget gruppsnack och man klarar sig bra utan att bli spammad om massa applikationer, inte sitter jag o snackar med folk en massa där heller. IRC hade ju mycket bättre gemenskap isf.

Det finns grupper för klasser/skolor men det är rätt rörigt och svårhittat, samma sak om man vill ta bort eller ändra rättigheterna för vissa applikationer. Och eftersom applikationerna kommer åt en massa information om användarna (tror jag) så lär ju många applikationer göras just för att leecha information, och jag vet inte hur positivt just det är.

Jag tror inte du kommer känna att du har missat något, men visst, du kanske tycker det är kul att kunna säga något till någon du inte har träffat sedan mellanstadiet.

Folk skickar på walls ja, och i mindre omfattning via pm skulle jag tro, tyvärr addar massa tjommar superwall, funwall, och dylikt och börjar skriva där med, men för att du skall kunna skriva på någons sådan måste du adda den också! Och det suger att ha en massa walls ;D, dessutom verkar de mest användas till bildspam/kedjebrev ändå, orka.

Hata alla jävla vampyrer, pirater, jedis, warbook, fightclub o skit med ;D
Och allvarligt talat vafan skall man med ett akvarium till som inte betyder ett skit?

objet trouvé
2007-11-05, 10:13
jag hare facebook, var länge i valet och kvalet och bestämde mig sedan för att skaffa en när jag såg att en massa kompisar från gymnasiet/grundskolan som jag inte träffar längre var medlemmar. det är kul att höra vad de gör nuförtiden, men det är allt. är inte medlem med så många som jag är med nu, de kan jag ju prata med på riktigt.

hatar också alla applikationer, och inbjudningar, ignorerar oftast detta.

Maharadja
2007-11-05, 10:16
Om jag har facebook lär jag ju inte upplysa om det i detta forum ;)

jakke
2007-11-05, 10:20
Om jag har facebook lär jag ju inte upplysa om det i detta forum ;)

tro mig, det är aldrig speciellt svårt att hitta någon på internet ;)

Lillstrumpa
2007-11-05, 10:55
Jag hittade en massa gamla klasskompisar och polare från förr och inte faen började jag prata mer med dem för det. Facebook ger dig ingenting, det bara stjäl din tid. Våga vägra.

champion
2007-11-05, 10:58
Facebook var ju as dålig :(
Ingen skriver till mig :(

maaherra
2007-11-05, 14:57
Om jag har facebook lär jag ju inte upplysa om det i detta forum ;)

Om du har det hittar jag dig på en minut, speciellt när jag vet ditt namn :)

champion
2007-11-05, 15:30
Hur addar man kolo genom facebook? :em:

LadyInsane
2007-11-05, 15:38
Hur addar man kolo genom facebook? :em:

Sök på kolozzeum och gå med i gruppen. Där finner du namn på en massa koloiter och det är bara att adda dessa som dina vänner...;)

Boven
2007-11-05, 15:45
Nej, hade inte Lunarstorm heller...

Sen kommer jag aldrig låta nån ta kort på mig i framtiden tack vare den där jävla facebook, det är djävulens sattyg!

mvh Boven

champion
2007-11-05, 15:46
Sök på kolozzeum och gå med i gruppen. Där finner du namn på en massa koloiter och det är bara att adda dessa som dina vänner...;)


En massa kolonördar :P
Då addar jag alla ;)
Kommer det upp nån som addar er så är det bara lilla jag :Virro

mela
2007-11-05, 15:49
En massa kolonördar :P
Då addar jag alla ;)
Kommer det upp nån som addar er så är det bara lilla jag :Virro

Orka adda folk man inte känner/snackat mkt med. *gah!*

LadyInsane
2007-11-05, 15:51
Orka adda folk man inte känner/snackat mkt med. *gah!*

Hehe då har du helt missat vad det handlar om att ha facebook. Majoriteten addar människor bara de vet dem det är...

Folk har addat mig eftersom de "sett" mig på helgon. Aldrig ens talat med mig...

En annan har addade mig eftersom hans kusins kompis har träffat mig på en fest....:Virro

Helt jäkla sjukt..

champion
2007-11-05, 15:54
Orka adda folk man inte känner/snackat mkt med. *gah!*



Det var ett skämt :P
Kommer inte adda nån på kolo så ni behöver inte vara rädda ;)

mela
2007-11-05, 16:01
Hehe då har du helt missat vad det handlar om att ha facebook. Majoriteten addar människor bara de vet dem det är...

Folk har addat mig eftersom de "sett" mig på helgon. Aldrig ens talat med mig...

En annan har addade mig eftersom hans kusins kompis har träffat mig på en fest....:Virro

Helt jäkla sjukt..

Jag känner iofs inte alla mina vänner, men jag "känner" de flesta. 90% av mina vänner är MUFare :Virro

Kebab-Arne
2007-11-07, 19:51
Det går väl inte att se om nån sparar en bild man laddat upp i o m att det bara är att högerklicka? *rolleyes*

Frida.B
2007-11-07, 21:24
Jag har facebook men fattar nada. Får bara massa invites som ja får klicka ignore på.*gah!*

Slartibartfast
2007-11-07, 21:33
Får bara massa invites som ja får klicka ignore på.*gah!*

That's Facebook! :thumbup:

Kebab-Arne
2007-11-07, 22:49
En till fråga. Om man skriver en kommentar på en bild hur ser personen som lagt upp bilden det och hur ser man om han svarar? Jag skulle kunna tillämpa trial and error taktiken man jag vågar inte.

Slartibartfast
2007-11-07, 22:54
En till fråga. Om man skriver en kommentar på en bild hur ser personen som lagt upp bilden det och hur ser man om han svarar? Jag skulle kunna tillämpa trial and error taktiken man jag vågar inte.

Det kommer i news-feeden på din sida.

blekfet2
2007-11-07, 23:04
så nu har man en.

Torwald
2007-11-07, 23:09
Jag känner iofs inte alla mina vänner, men jag "känner" de flesta. 90% av mina vänner är MUFare :Virro

Heterogen umgängeskrets, någon? :Virro

mela
2007-11-08, 01:16
Heterogen umgängeskrets, någon? :Virro

Jag behöver komma ut mer :(

Sebbe_H
2007-11-08, 01:23
Var tvungen att regga mig idag. höhö

Glen
2007-11-10, 14:05
Bump!

Har hört att man kan se vilka som har varit och snokat på ens sida, stämmer det? Hur kan man det isf? Någon?

DenSisteMohikanen
2007-11-10, 15:11
Bump!

Har hört att man kan se vilka som har varit och snokat på ens sida, stämmer det? Hur kan man det isf? Någon?

Kan man? Fan va jobbigt, jag som snokar så mycket när jag har lite att göra...

Slartibartfast
2007-11-23, 23:26
Hur gör man för att man ska kunna lägga upp bilder och sånt utan att det kommer upp på newsfeeden så folk kan se att man gjort nåt?

Ignatius72
2007-11-23, 23:30
Well, jag joinade för ett tag sedan och hookade upp lite gamla polare och det var kul. Men ärligt talat så känns det redan lite passé. Sidan är ju ohyggligt fjortis med tanke på att medelåldern trots allt borde landa på minst 25.

ChrisDEFC
2007-11-24, 00:03
alltid lika kul med folk som engagerar sig för att hitta saker/trådar om saker dom inte är intresserade av och sen kommentera det med negativa ordval, och dessutom skriva att det är bara för idioter som inte har något bättre för sig =)... facebook må vara fjortis men om man är så vuxen att man inte "behöver" facebook varför söka sig till denna tråd? Facebook har gjort att jag fått kontakt med släktingar i kanada som jag inte visste fanns för 2mån sedan, fått kontakt med kompisar jag träffade senast för typ 10år sen som jag aldrig hade laggt ner mig för att hitta på vanlig väg vilket är jättekul, dessutom kan man ju använda det till det man vill använda det till och vill man inte det så går det åxå bra. ja menar varför köpa en kapsylöppnare om man aldrig köper flaskor med kapsyler på? men man behöver ju inte idiotförklara alla andra som köper sånna flaskor och därför behöver kapsylöppnare. Hehe va den sista där långsökt :Virro hehe ska precis lägga mig så natti natti på er alla!

Edit: detta är inte riktigt till någon enskild person utan bara rent allmänt att man kan tänka ett steg längre ibland, och det många av er skriver fyller nog en funktion för just er och för er är det rätt men behöver inte va det för alla lixom att det jag skriver kommer knappast alla skriva under på. Hejs

Ignatius72
2007-11-24, 00:09
alltid lika kul med folk som engagerar sig för att hitta saker/trådar om saker dom inte är intresserade av och sen kommentera det med negativa ordval, och dessutom skriva att det är bara för idioter som inte har något bättre för sig =)... facebook må vara fjortis men om man är så vuxen att man inte "behöver" facebook varför söka sig till denna tråd? Facebook har gjort att jag fått kontakt med släktingar i kanada som jag inte visste fanns för 2mån sedan, fått kontakt med kompisar jag träffade senast för typ 10år sen som jag aldrig hade laggt ner mig för att hitta på vanlig väg vilket är jättekul, dessutom kan man ju använda det till det man vill använda det till och vill man inte det så går det åxå bra. ja menar varför köpa en kapsylöppnare om man aldrig köper flaskor med kapsyler på? men man behöver ju inte idiotförklara alla andra som köper sånna flaskor och därför behöver kapsylöppnare. Hehe va den sista där långsökt :Virro hehe ska precis lägga mig så natti natti på er alla!

Edit: detta är inte riktigt till någon enskild person utan bara rent allmänt att man kan tänka ett steg längre ibland, och det många av er skriver fyller nog en funktion för just er och för er är det rätt men behöver inte va det för alla lixom att det jag skriver kommer knappast alla skriva under på. Hejs

Jag kan gärna ta åt mig lite. Idén som sådan är kanon. Har själv goda och roliga erfarenheter av Facebook, men utformningen är monomentalt fjortis vilket får,åtminstone mig, att tappa intresset. ignore knappen används flitigt. En vuxen version hade jag tyckt var lite mer intressant.