handdator

Visa fullständig version : Skit också, Förkyld mitt under kreatin period


Upptaget
2007-07-06, 18:42
hej

fan också är riktigt förkyld och har blivit det under en kreatin kur som jag kör just nu, VARFÖR VARFÖR NU... Hur ska jag göra? jag har sökt i forumet och alla avråder starkt till att träna, men det känns så enormt DEPPIGT nu när jag är mitt inne i 2a veckan utav 4 med kreatinet, ska jag stoppa upp allting nu? ska jag sluta käka kreatinet och sluta träna? fortsätter jag och äta kreatinet och inte träna så rinner pengarna ju ut i sanden, men slutar jag så tappar jag allt vatten :-/ och jag käkar Kreatin Complete så det tar ca 1 vecka innan jag har kommit upp till max nivån utav kreatin då man inte gör någon uppladdning på det jag har :( :()


ååhhh....

Hockeyplayer
2007-07-06, 18:54
hej

fan också är riktigt förkyld och har blivit det under en kreatin kur som jag kör just nu, VARFÖR VARFÖR NU... Hur ska jag göra? jag har sökt i forumet och alla avråder starkt till att träna, men det känns så enormt DEPPIGT nu när jag är mitt inne i 2a veckan utav 4 med kreatinet, ska jag stoppa upp allting nu? ska jag sluta käka kreatinet och sluta träna? fortsätter jag och äta kreatinet och inte träna så rinner pengarna ju ut i sanden, men slutar jag så tappar jag allt vatten :-/ och jag käkar Kreatin Complete så det tar ca 1 vecka innan jag har kommit upp till max nivån utav kreatin då man inte gör någon uppladdning på det jag har :( :()


ååhhh....

ähh, det är väl inte hela världen.. ta en paus sen får du köra igång sen igen när du mår bättre.

Hemi
2007-07-06, 19:18
Precis, så där kan man ju inte tänka, bortsett från att du verkar vara inne i träningen och det är väl positivt. Vad som händer med din kreatinperiod finns det säkert någon vetenskaplig förklaring till. Jag har i och för sig hört oftare och oftare att det här med kreatinperioder blir mindre viktigt. Men det vet jag inte själv. I övrigt är det ändå självklart vila som gäller. Tänk framåt, Tänk långt, tänk rätt.

Rahf
2007-07-06, 19:48
Vad är det att gråta över? Dåliga saker händer alltid till slut, anpassa dig och lös problemet.

Jag tänker inte dunka rygg denna gång för det låter ungefär som "Åååh jag tog en bulle trots att jag bantar, nu måste jag börja om."

Bit ihop eller bryt ihop, välj själv. Krya på dig.

Whistler
2007-07-06, 20:24
Kreatin är ingen dunderhonung, du kommer inte bli hulken av det.

Ta en vecka eller två och vila från träningen. Låt kreatinet stå i skåpet så länge.

När du är frisk så sätter du igång att träna igen, och då börjar du med kreatinet igen. Skillnaderna är marginella, du kommer säkerligen inte märka någon skillnad mot om du hade "laddat upp" fyra veckor istället för att ladda två veckor, vila två veckor och sen fortsätta ladda två.

trobban
2007-07-07, 09:00
Varför kan du inte fortsätta att ta kreatinet? Vad kostar det dig per dag att ta kreatin, typ 50 kr innan du e frisk? Kör längre period än 4 veckor...typ 6-8 eller nåt?

Fatalist
2007-07-07, 11:12
Haha det är inte IGF-1 du tar direkt, bara vänta tills du är frisk och fortsätt träna på med kreatin. Jag ser inte problemet?

Englund
2007-07-07, 13:56
Jag lider med dig. Vore jag du skulle jag börja knarka och ta antidepp-medel.

blekfet2
2007-07-07, 14:06
sluta periodisera kuren och kör på max hela tiden.

LarsK
2007-07-07, 14:32
Lyssna på blekfisen.