handdator

Visa fullständig version : pansar arsel


heltzonicka
2003-04-02, 22:52
Fasen, nu börjar fan arslet bli för stort alltså, rena rama hockeyröven :booty:

för att inte öka så förskräckligt på rövva så e det väl bara att hålla ihop fötterna lite mer vid knäböj eller?

Alla råd som bidrar till mindre utv av röven är välkomna.

Ha de alla pansararslen!

Survivor
2003-04-03, 09:22
Benpress

Stickboy
2003-04-03, 09:40
testa att köra frontböjar ett tag (stången på bröstet i stället för nacken)

z_bumbi
2003-04-03, 10:05
Byt teknik i böjen kanske, så du lyfter mer med benen och mindre med häcken.

Redan nämda frontböjar är ju också bra.

Allan
2003-04-03, 17:41
Skaffa större påkar så ser ändan mindre ut...


allan

nilzon
2003-04-03, 17:46
Välkommen till klubben. Allan tyckte jag gav bästa tipset, ska själv satsa på det nu, det lät vettigt.:thumbup:

Nitrometan
2003-04-03, 19:49
Allan har rätt som vanligt.

Om man sen har en knäböjsteknik där man inte fäller ryggen så mycket så blir det även en något mindre aktivering av häcken.

bryggarn
2003-04-03, 21:13
Kör hacksquats.. det ska visst vara bra om man inte vill ha fet rööÖÖv (läst nånstas i B&K)

sissily50
2003-04-04, 07:34
Jamen snälla, ge mej ett pansararsel!!!! :hbang:
Vill inget hellre.
Hur uppnå med hemmaträning?
//Cecilia

King Grub
2003-04-04, 08:06
Originally posted by sissily50
Jamen snälla, ge mej ett pansararsel!!!! :hbang:
Vill inget hellre.
Hur uppnå med hemmaträning?
//Cecilia

Knäböj och utfall. :thumbup: Tung träning.

Slartibartfast
2003-04-04, 08:43
Originally posted by sissily50
Jamen snälla, ge mej ett pansararsel!!!! :hbang:
Vill inget hellre.
Hur uppnå med hemmaträning?
//Cecilia

"I like big butts and I can not lie
You other brothers can't deny
That when a girl walks in with an itty bitty waste
And a round thing in your face
You get sprung" -Sir Mixalot

Djupa knäböj och utfall fullkomligt äger när det gäller att skaffa en riktig budonkadonk-butt.

Viveqa
2003-04-04, 09:54
röven ser oftast stor ut på personer när de är offseason, när samma person deffar ner sig brukar röven krympa en hel del

MIGGE
2003-04-04, 12:06
`det lät ju som ett mysterium;)

cjs
2003-04-04, 19:16
heltzonicka >>
Feb 2002-numret av Svenska Ironman tar upp tre tips för att undvika det du nämner:

1. Glöm hela rörelseomfånget i benpressen. Vänd precis ovanför parallellt läge.

2. Håll ihop fötterna. Det kopplar ur gluteus.

3. Glöm monstervikterna. Du har inte en chans att palla de vikterna med enbart benmusklerna, utan gluteus kopplas in i hög grad.

Lellan
2003-04-04, 22:26
Originally posted by sissily50
Jamen snälla, ge mej ett pansararsel!!!! :hbang:
Vill inget hellre.
Hur uppnå med hemmaträning?
//Cecilia

Välkommen till klubben! :D

Eftersom jag inte har kläm på knäböjen än kör jag "djupa" benpressar med fötterna långt ut och upp liksom. En maskin jag tycker är skoj är abduktor och rumpdrag i trissa är också trevlig. Vetesjutton om den växt så mycket men grym träningsvärk får jag iaf! :hbang:

Tycker inte det är fel med rumpor på pöjkar heller, muskler är alltid nice.. :em: :cool:

Jo0oHaN
2003-04-05, 00:47
man vill ju ha en fin jeans röv :D ...vilket jag inte har..har väldigt liten...hehe..är det knäböj som gäller? tuuungt...??

Fartman
2003-04-05, 00:59
jepp, djuuupa böj! kan kompletteras med djupa benpressar samt utfall och raka mark..
men akta dej.. det kanske inte är så kul när du väl har wideloaden där, man får köpa brallor som är för stora i midjan osv. fast annars så är det ju coolt med en riktig byggarröv..

feldtarn
2003-04-05, 09:08
knäböj med en upphöjning under hälen avlastar ju röva endel...

men det är tydligen inte såvidare för lederna..

heltzonicka
2003-04-05, 14:13
oke, tack för råden cjbs!

Men jag skippar nog 3:an, inte fan håller man på lallar när det gäller benträning!

sissily50
2003-04-05, 16:36
Hmmm...jag har kört djupa knäböj religiöst de senaste månaderna men jag har byggt rejält på insidan av låren istället för på rumpan som var meningen! :( Står jag fel på något sätt? Kanske kan ha haft för smalt mellan fötterna???
Å VARFÖR ska det vara så jäkla effektivt med utfall när jag nästan blir ....PRICKIG bara av att tänka på den???
Jag tycker...mindre bra...om den övningen :insane:
//Cecilia

spinkoo
2003-04-05, 17:34
Cici: Stå bredare för mer röv i böjen. Gå djupt tills det sträcker i häcken...:hbang:

Allan
2003-04-05, 19:35
Se till att träna upp magstyrkan så mycket att du orkar hålla kroppen upprätt genom hela rörelsen. Gå så djupt att ovansidan av ditt lår är lägre än att vara parallellt med golvet. Det är inte nödvändigt att gå hela vägen ner i botten (och för er som genast kommer att fråga är det för att a) man ska undvika att dra isär knäskålen, b) för att det är svårt att hålla balansen i det absoluta bottenläget och c) för att det är svårt att utveckla kraft ).

Jag tycker inte alls att man ska stå bredare än axelbrett. Det sliter onödigt på ljumskarna (bråck hejochhå), det gör det svårare att utveckla kraft, och det bygger benen till rena morötterna...

allan

jwzrd
2003-04-05, 20:29
Jag tycker det är strax efter vändningen man har valet att dra lasset med låren eller med arslet (största delen alltså). Skjuter man fram höften (som vid andra angenäma sysselsättningar) så hamnar man mitt i låren, svankar man sig ur rörelsen så blir det mer marklyft som jag ser det. Dvs arsle och hamstring.