handdator

Visa fullständig version : Styrketräning och gå ner i vikt


martial_man
2007-07-06, 08:52
Shoo allihopa jag har en fråga ifall så som jag tränar är ett bra program.
asså jag pallrar mig varje dag( förutom onsdag och söndag vilodagar*whistle* ) på gymmet tränar jag först en timma kondition sen efter det går jag över till styrketräning. Det är ett tufft program men måste göras så jag undrar ser det normalt ut att man kör så hära mycket jag bryter väll inte ner några muskler om man kör många träningspass??? Jag dricker alltid protein dryck efter och på den ståre nått sjukt att man inte kan bryta ner muskler om man dricker den???*gah!* Men själv vet jag inte proteinet heter typ "Bio tech no 1 Protein" aja juste ja en till fråga föröker att gå ner i vikt men ere så att man blir hungriare av styrketräning och finns det nått sätt att inte få en frosseri attack och käka massor??

Häslningar martial_man

King Grub
2007-07-06, 08:56
på gymmet tränar jag först en timma kondition sen efter det går jag över till styrketräning. Det är ett tufft program men måste göras så jag undrar ser det normalt ut att man kör så hära mycket jag bryter väll inte ner några muskler om man kör många träningspass??? Jag dricker alltid protein dryck efter och på den ståre nått sjukt att man inte kan bryta ner muskler om man dricker den???

Muskelnedbrytning pågår alltid. Träning ökar muskelnedbrytningen. Dock även nybildningen av muskelprotein. Ju mer du belastar din kropp, desto viktigare att du sköter näringsintag och vila, och desto större risk att nedbrytningen blir större än uppbyggnaden.

Texten på din proteindryck är ren lögn.

Tolkia
2007-07-06, 09:04
... ere så att man blir hungriare av styrketräning och finns det nått sätt att inte få en frosseri attack och käka massor?
Sprid ut näringsintaget jämnt över dagen. Hoppa över lunchen och leva på kaffe fram til middagen (inte så ovanligt) är bog no-no om man vet med sig att man är benägen att drabbas av, som du skriver, "frosseriattacker". Det är onödigt att göra det svårare för sig än man måste.

pragmatist
2007-07-06, 09:06
Shoo allihopa jag har en fråga ifall så som jag tränar är ett bra program.
asså jag pallrar mig varje dag( förutom onsdag och söndag vilodagar*whistle* ) på gymmet tränar jag först en timma kondition sen efter det går jag över till styrketräning. Det är ett tufft program men måste göras så jag undrar ser det normalt ut att man kör så hära mycket jag bryter väll inte ner några muskler om man kör många träningspass??? Jag dricker alltid protein dryck efter och på den ståre nått sjukt att man inte kan bryta ner muskler om man dricker den???*gah!* Men själv vet jag inte proteinet heter typ "Bio tech no 1 Protein" aja juste ja en till fråga föröker att gå ner i vikt men ere så att man blir hungriare av styrketräning och finns det nått sätt att inte få en frosseri attack och käka massor??

Häslningar martial_man

Jag tycker du ska äta ganska ordentligt efter att du styrketränat även om du försöker gå ner i vikt. Just måltiden/-tiderna direkt efter träningen är viktiga för återhämtningen och för att bevara/nybilda muskelprotein. I så fall är det bättre att dra ned på maten vid andra tidpunkter på dygnet.

Men frosseri är ju aldrig särskilt konstruktivt, förstås.

olsson15
2007-07-06, 09:52
Varför dricker du proteiner när du inte vet vad det inehåller och inte vet varför man ska/eller inte ska dricka det? ÄT mat ist!

Sniggel
2007-07-06, 10:01
Om du vill ner i vikt kommer det vara svårt/omöjligt att få en positiv proteinbalans (läs: lägga på dig mer muskelmassa), men styrketräning plus vettigt näringsintag förhindrar så gott det går att du förlorar muskelmassa.

martial_man
2007-07-06, 20:12
okej tack för alla svaren men när det gäller mat så vet jag inte om jag får i mig alla proteiner och vitamniner jag behöver eftersom jag äter inte så mycket kött och e mest ute hela dagen och spelar basket det är därför jag använder kosttillskott.. men e det dåligt att träna två styrketränings pass på raken???