handdator

Visa fullständig version : EAA Essentiella Aminosyror


makkans
2007-07-06, 01:23
Hej alla på Kolo

Jag lägger in denna tråden för jag tror det är många som undrar vad EAA är och vad det gör i kroppen.
Här får ni också ett bra svar vad EsaPro är för något.

Själv undrade jag mkt över detta men hitta tyvärr inget här på forumet..

Dirr länk till denna info hittar ni här under:
http://www.eiselt.se/tools/EsaPro.htm

EsaPro™
är en ny typ av "proteintillskott" bestående av 100 % essentiella aminosyror i samma proportion som finns i mänsklig muskelvävnad. Forskning visar att EsaPro™ har en kraftfullt stimulerande effekt på proteinsyntesen i samband med träning.

· EsaPro™ är 100 % essentiella aminosyror

· EsaPro™ är hypoallergent - helt fritt från fett, laktos, kolhydrater, sötningsmedel.

· EsaPro™ före träning är 2.5 gånger bättre än en normalstor drink vassleprotein.

EsaPro™ består av 100 % fria essentiella aminosyror (EAA) i proportion som finns i muskelvävnaden, dvs "skräddarsytt" för att passa den vuxna antagna människans behov. Upptaget av EsaPro™ sker mycket snabbt och kraftigt vilket ökar upp koncentrationen av EAA i blodet. Forskning visar att en snabb koncentrationsökning av EAA stimulerar proteinsyntesen och att det behövs så lite som 6 gram fria EAA för att öka proteinsyntesen med 350 %.

Den stimulerande effekten som EsaPro™ har på proteinsyntesen bidrar till att nettoproteinbalansen blir positiv, dvs att det byggs upp mer muskelvävnad än det bryts ned - även under katabola tillstånd som direkt efter träning. Det är vad muskelbyggning i grund och botten handlar om... maximera muskeltillväxt och minimera nedbrytning.

EsaPro™ ökar koncentrationen av aminosyror i blodet snabbt vilket stimulerar proteinsyntesen (muskeluppbyggnaden).
EsaPro™ kan tas både före och efter träning för att maximera proteinsyntesen.
EsaPro™ har i studier visats öka proteinsyntesen 3.5-faldigt.
En dos EsaPro™ före träning bidrar till öka transporten av aminosyror till muskelvävnaden med upptill 650%.
En dos EsaPro™ tillför optimal mängd essentiella aminosyror för tillväxt, dvs mer aminosyror ger inte bättre effekt.
En dos EsaPro™ före träning ökar utsöndringen av insulin med > 400 % under och en timme efter träning. Insulin motverkar muskelnedbrytning.

Raggis
2007-07-06, 01:33
Uh, hitta inget här på forumet? Har diskuterats MINST 20 gånger under loppet av några månader :P

makkans
2007-07-06, 01:44
Sry
Menade att jag inte hittade något svar jag förstod mig på iaf ;)

Mkt bra Thread som fick mig intresserad av detta!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97499