handdator

Visa fullständig version : Allt om Träning med Piraten och Arnold!


Arnold Armstrong
2007-07-05, 21:30
Vi skall bidra med våra strån till stacken! Genom att starta denna lilla tråd om våran träning och våra egna tips! Det kommer bli lite av Hylans hörna av en modern målinriktad tappning!

Presentation

Arnold - Den gamle evighetsmaskinen som både springer och lyfter och sparkar! Här för att förkovra sig och hämta in kunskap!


Piraten - Mannen som spelar gitarr som en gud och gav tennisarmbågen legendstatus i denna tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97202). Även mannen myten legenden!

Förövrigt har vi börjat pumpa tilsammans i gammal Ricky Bruch anda! Det är stora vikter! Hårda pass! Precision, rätt tid rätt plats och rätt humör! ca 4-5 ggr i veckan kommer det fortsättas att pumpas hårt! Ger inte ngn av oss 100 % så säger vi åt den andre att han lika gärna kan gå hem omedelbart!

Ett missat pass är en skandal är vårt första motto och ROM byggdes inte på en dag! Med dessa verktyg och lite husmanskost skall vi bli starka till en viss grad! Men även evighetsmaskiner! Spåret och gymmet det är där vi skall hålla till!

Sen kommer vi bjuda på en massa bilder också! Där vi visar hur vikterna skall lyftas i rätta bemärkelsen! Målen är satta:

100 kg i bänken, Vasaloppet (repris), marathon och sedan succe!

Några av våra förebilder:

Ricky Bruch
Kenenisa Bekele

KÖR HÅRT!

MVH PIRATEN OCH ARNOLD FRÅN ETT SOLIGT SVERIGE!

piraten99
2007-07-05, 21:33
tja!

piraten här! ja, nu ger vi allt
ETTTTTTT. TVVÅÅÅÅÅÅ. TRREEEEE. RAAAAAAAWWWWWWWW

Torsk_ole
2007-07-05, 21:33
Ska det vara en träningsjournal? Lite mer info om er hade varit bra.

piraten99
2007-07-07, 09:54
ja, en typ av träningsjournal.
inte så jättenoga.

vi postar bilder och sånt.

mitt namn: piraten
ålder 21
tränat: 7-8 månader. snart ett år av hälsotänkande.
innan: totallt otränad på alla sätt och vis. levde på pizza på helger och åt ingen frukost men lastade på med findus på luncherna sen godis på det.

upp till 13-14 års ålder: spelade fotboll. löpte lite då och då. gjorde armhävningar och situps på kvällen. men sen dog det ut, men nu är jag påväg att återfinna formen.

piraten99
2007-07-07, 10:01
fredagens pass.

ben.

några sett benspark
knäböj. körde pyramid upp men gick till 10 rep på varje. några set på den.
3 st utfall (premiär). gick genom lokalen. var riktigt härlig övning.
benpress 3 set.
baksida lårcurl 3 set.


nu ska jag vila fram till onsdag då jag drar igång igen försiktigt. ska börja köra 20 reps då jag legat ett långt tag på tunga 6-8 reps och det har börjat ge lite skador. så nu vila och sen bara börja igen.
fast benen kommer jag ligga på låga reps fortfarande då det känns bra!

Arnold Armstrong
2007-07-09, 14:46
Vi hålle rpå och letar coola gymkläder! Två likadana dressar som drar lite uppmärksamhet men är coola! Tex vikingakläder, snygga gym tshirtar mm! Finns det ngn tshirt med Ricky Bruch! Isåfall har vi två köpare på G!

Träningen går framåt iallfall för mig jag kör stenhårt! Men min gymkompis tillika vapendragare har haft en tyngre vecka med bla Norrlans Guld och lite magproblem! Men jag hoppas han kan hitta tillbaka i djungeln efter han sabbatssplitt på 3 dagar där han vilar sig iform för att bygga upp underkroppen nästkommande vecka! Ett spännande uppläg han har för att få fram det mesta av en stor muskelgrupp!

Annars är det lugnt i trojkan vi kör flera pass imorgon blir det ett hårt upplägg ev skall vi testa Rickys favoritövning för magen där man tar en hantel på foten och tar upp benen raka!

Kom ihåg dagens bebelord: Det är skillnad på att träna och på att TRÄNA! Vi gör det sistnämnda!

Arnold Armstrong
2007-07-11, 21:02
Mama mia!

Jajemän igår var det ett hårt pass där vi bla skulle inviga ricky bruchs magövning! Som man kan se i tråden om honom! Först sätter piraten tänderna i äpplet och tappar hateln när benen är i luften för att sedan arnold ¨åller på att riva hela bänkpressen under övningen!

Nej det var den sjukaste övningen vi gjort men tillägnar ändå ricky respekt!

Formen är stigande!

piraten99
2007-07-14, 15:27
dagens träningspass.

värmer upp lite lätt på cykel.

kör uppvärmingsset på lårcurl för att sedan köra 3-4 set.
värmde upp nedre rygg i nedre rygg maskinen i 3 set.
körde marklyft byggde upp, totalt 6-7 set. hade svårt med svankningen men på slutet så märkte jag att det gick bättre att svanka då man kollade upp i taket.
avslutade sen med 3 set på nedrerygg.

the end!

jag har nu sett klart one step closer med jay cutler!
han kör fett snabbt, han mosar upp vikterna för att sedan släppa ner dem. 9 övningar för rygg körde han. ska börja köra som han själv nu! om jay kör så så kan jag!

piraten99
2007-07-14, 15:29
här slänger jag upp en bild

Arnold Armstrong
2007-07-15, 08:49
Piraten jag tror de bara väntar på att få se bilder på dig nu! Där du får visa upp dina klubbor till biceps! Det är klass på dem iallafall! Nu börjar det bli dags för en Ricky Bruch Evening snart med film diskussioner mm!" Det skulle slå det mesta!

Annars så flyter det på KG kommer sakteliga och styrkan likaså! Maten måste dock få en centralare roll i skapandet! Biff, Kött mm skall ösas!

piraten99
2007-07-15, 10:49
dagsformen

vänstra axel sackar efter, men det jobbar jag hårt på för tillfället. säger bara hantelpress here i come!

Arnold Armstrong
2007-07-17, 20:43
Ser bra ut du körde hårt ben idag? Hur hårt på en tiogradig skala?

piraten99
2007-07-17, 20:51
7/10 på en skala. men däremot min kondition är ett kapitel för sig, så det blir till att inhandla en robust cykel som klarar ett fettberg på 120 piroger!


hur hårt körde du själv?

piraten99
2007-07-18, 09:19
svara då!!! jävkakaohiaaeh

Arnold Armstrong
2007-07-18, 19:04
Vilket svar 7 av 10? Jag gav allt efter rådande förutsättningar! Nu börjar resultaten komma! Men Piraten du måste börja ta fram detta som skiljer mästarna från arbetarklassen! JÄRNVILJAN!

Sen då du och jag piraten är från styrketräningens underklass skulle jag vilja ha tips på PT:S som man kan anställa enbart 1 timm för att få ett perfekt individuellt trprogram! Kosta vad det kosta vill men inte för mkt! Synes!

Imorrn Piraten blir det hårt!

Arnold Armstrong
2007-07-18, 19:06
En fråga till alla pros på design: varför rödmarkeras vissa namn?

piraten99
2007-07-18, 19:31
Vilket svar 7 av 10? Jag gav allt efter rådande förutsättningar! Nu börjar resultaten komma! Men Piraten du måste börja ta fram detta som skiljer mästarna från arbetarklassen! JÄRNVILJAN!

Sen då du och jag piraten är från styrketräningens underklass skulle jag vilja ha tips på PT:S som man kan anställa enbart 1 timm för att få ett perfekt individuellt trprogram! Kosta vad det kosta vill men inte för mkt! Synes!

Imorrn Piraten blir det hårt!

jag vet inte var man kan få tag på PT:s. någon härute på kolozeum som vet??

btw så såg jag idag en på gymmet som hade en kolozzeum t-shirt på sig.

piraten99
2007-07-19, 17:58
mage idag.

-magmaskinen 4-5 set. 10 reps. (kändes bra att köra 10 reps, fick mkt bra tryck på de sista repsen)
-situps 4 set. 10-6 reps.
-ricky bruch 3 set. 8-6 reps.
-roterande mage 3set. 10 reps.

nästa gång blir det 15-20 reps på varje set. yeehaaa!


imorrn är det bröst-axlar. 20 reps på varje set!

piraten99
2007-07-20, 20:20
En fråga till alla pros på design: varför rödmarkeras vissa namn?

ingen verkar svara så jag svarar åt dig. capish!

de är moderatorer i forumet. de är de som rensar trådar och slänger ut folk.

piraten99
2007-07-20, 20:22
ska snart in på ett kvällspass alá högreps. 20 reps på varje övning.
5 övningar för bröst och 4 för axlar lär göra susen.

-hantelbänkpress.
-sne hantelbänkpress
- flyes
- cablebross
-sittande bänkpress

-sidolyft i maskin
-hantelpress
-baksida
-shrugs.

piraten99
2007-07-26, 19:54
jaha, nu är det dags för en uppdatering igen.
armstrong var är du?

idag körde jag axlar och baskagge.

-axlar. Har en ömmande axel så jag körde höga lätta reps. 20-15 hamnade repsen på.

-baskagge.

-magmaskin. här körde jag ca 6 set. 20-10 reps.
-sidböj. 3 set. 15-10 reps.
-ricky bruch. 3 set. 10-5 reps.

piraten99
2007-08-01, 09:15
framsida lår- vader.

värmde upp.

-3 set frontböj. 10 reps
-3 set knäböj. 10 reps
-4 set utfall. 16-18 steg.
-3 set benspark. 8-10
körde för hårt kände jag efteråt, mina ben är alldeles för otränade att köra för hårt med så man skadar sig då. nu var detta på gränsen, lite över.

-innanför lår maskinen.

vader:
-5 set sittande. 15-20 reps
-4 set stående. 15-20 reps
var ett strålande vadpass!

konstigt är att jag inte har någon träningsvärk alls dagen efter.
det var hårdaste benpasset jag kört hittills och jag får inte träningsvärk?
jag får alltid träningsvärk annars i benen!

Arnold Armstrong
2007-08-04, 15:51
Här är jag som svar på tal PIRATEN!

Hur går det med axeln egentligen har den lossnat och ligger i översta lådan i byrån eller? Mitt tips är en rehapperiod på ca 2 månader för att stärka den totalt och komma ut lika stark som en besiktigad volvo 740!

Annars är man som en lampa utan glödlapma, En påse chips utan salt, En dator utan skärm, En bok utan text, En Banan utan skal, En Ingemar Bergman utan döden, en fyrkantig boll, en gul sosse eller en papperskorg utan papper! Säga vad ni vill men jag glömde att jag skulle sova i natt så jag är lite trött idag piraten!

Skjuter upp mitt stenhårda break avaw split benpass till imorgon! Har ju kört löpning 2 gg5 kilometer de senaste dagarna!

Early morning som Bruchen sa!

Bättre att lyfta en 10 kgs hantel korrekt än att ta 30 kgs hanteln och kasta upp den med alla kroppsdelar man äger! KOM IHÅG DET GRABBAR!

piraten99
2007-08-09, 19:55
2 månaders vila med axeln är överdrivet. jag går på känsla : 2 veckor så testar vi lite mjukt och ser hur det känns.

det blir BRÖST på lördag eller söndag och då kör jag mjukt och ser om det funkar med axeln (vilket jag tror det kommer göra så länge jag kör lätt).

ja, grabbar! vad säger ni? man själv har ju haft 3 axelskador på ett halvår det är ju personligt rekord.

har också ett upplägg där jag cyklar in till gymmet vid benträning för den där extra touchen!

piraten99
2007-08-10, 21:18
idag blev det lite lätt mage med mera.

-magmaskin. pyramid _-T-_.
-situps på lutande bänk med en annorlunda finish där du går ihop och kniper till i topläget. lite lätt.

-underarmar

-shrugs

piraten99
2007-08-10, 21:20
imorgon ska jag köra rygg-bröst.

funderar på att superseta men skippar det till min axel är hel.
kommer köra lätt.

piraten99
2007-08-11, 12:44
kommer bara bli rygg idag.

latsdrag
stångrodd
hantelrodd
latsdrag i maskin

LadyInsane
2007-08-11, 12:46
kommer bara bli rygg idag.


Bra där. Kan behövas. Du är liten och tanig på dagsformsbilden.


;):D

piraten99
2007-08-11, 12:54
ahhh. men jag har svårt för vilka övningar jag ska köra på ryggpasset.

-latsdrag
-stångrodd
-hantelrodd

tycker jag ser bra ut skriftligt...men vilken/vilka ska jag ta som sista övning/övningar?

kommer kanske ta 6 set på latsdragen. 4 set på stångrodden.

piraten99
2007-08-12, 05:36
blev 6 set väldigt lätte latsdrag 16 reps
-6 set väldigt lätta stångrodd 20 reps
-några sett lätta stångrodd i maskin 10 reps

Arnold Armstrong
2007-08-12, 09:20
Blev det för många scottish pints igår eller?

piraten99
2007-08-12, 11:42
nej, scottish pinten satt som en fullträff!

idag: cykling 1,5 mil-gymning-cykling 1,5 mil

piraten99
2007-08-12, 11:52
cykling
6 set marklyft
lårcurl
ryggresningar.

thats it!

piraten99
2007-08-12, 19:35
blev inga AXLAR-BRÖST denna vecka och förmodligen inte nästa vecka, nu kan vi verkligen snacka om att missed workouts will slow my progress!!!

Arnold Armstrong
2007-08-19, 21:10
piraten99 vad är de senaste bulkbilderna! Tror många inklusive mig väntar på dem! Är något av det skarpaste jag sett på länge! Kör hårt Piraten! När skall du passa nästa gång?

Arnold Armstrong
2007-08-22, 13:41
Det har gått lite stå i maskineriet! För lite bensin i tanken, för lite ketchup på köttbullarna säga vad ni vill. Jag väljer det enkla ordet Stagnation. Vår Träningsjournal har stagnerat! Nu gäller det att vi tar ett beslut. En journal utan bilder är som en pub utan scottish pints!

Problemet är att kameran är sönder! Jag skall försöka spana på marknaden. Sen kan det komma bland det fräckaste ni sett i bicepsväg. Har iallafall inte sett den sorten här på kolozzeum. Säger bara Piraten har pelare till armar!

Kör hårt! Det är aldrig försent!

piraten99
2007-08-29, 20:13
det har varit lite soft med träningen de senaste veckorna.
idag körde jag ett halvdant triceps-mage-vad pass.

imorgon lär det bli ben och det ska jag köra ordentligt (är det tänkt).

piraten99
2007-09-04, 11:57
har nu inte kört bröst-axlar på drygt 4 veckor.

ett lätt sätt att komma ihåg vad drygt betyder är detta:
när någon är lite för mycket så är han dryg!

det betyder alltså att det har gått MER än 4 veckor sen jag körde bröst-axlar

piraten99
2007-09-18, 16:26
körde bröst-axlar igår. första bröst passet på 5 veckor och första axelpasset på drygt 6 veckor. axelskadan har ännu inte släppt helt känner jag.

men när jag väl är skadefri ska jag aldrig mer skada mig i hela mitt liv.
varit alldeles för mkt skadad och det drar ner på allting! skandal!

ledord för att inte skada sig:
1. keep it simple
2. keep it pure
3. and you won´t end up like...

piraten99
2007-09-18, 20:24
körde idag:

mage; 3 övningar. 6 set totalt
ben; 3 övningar. 11 set totalt.
vader. 1 övning. 5 set.

vader blev skit för jag hade tänkt supersetta med stående men den var upptagen så jag körde bara sittande.

första gången jag körde så få set på mage. gick hur snabbt som helst; kändes konstigt.

sjukt jobbigt att köra utfall. har skitdålig kondis men tänker nångång, somewhere kommer jag börja med kondis.

piraten99
2007-09-22, 09:34
igår, fredag.

baksida lår, biceps, triceps. 3 set på varje. superset= SS

-liggande lår curl superset med sittande lårcurl.
-dips SS bicepscurl rakstång
-lutande frenchpress SS sittande bicepscurls
-scottcurl i dragmaskin SS pushdown.

piraten99
2007-09-30, 19:15
jaha grabbar!?

varför kan man inte posta på allmänt forum? jag har frågat flera moderatorer men de undviker att svara!...ligger det nåt i görningen, man börjar ju bli orolig

piraten99
2007-09-30, 19:23
imorrn blir det bröst, vader, underarmar....är trött nu så jag går och lägger mig och kolhydrater laddar på morgonen

piraten99
2007-10-01, 20:28
axlar inte kört på snart 2 månader...ont.
började köra bröst för 2 veckor sen.

för er som inte bryr er.

piraten99
2007-10-02, 21:03
jaha, då har man problem med övermakten på kolozeum, livet är hårt grabbar! lär er det!

var inne och körde framsida ben-mage idag.

4 set knäböj
4 benpress
3 utfall

mage pumpade jag lite hur som helst.

wally85
2007-10-05, 14:37
Mera Pints bara, hiva ner o finns inte det så säger väl inte en pirat nej till lite rom?
Keep on pumping that shajt

piraten99
2007-10-05, 18:23
idag 15:30-16:30

triceps och biceps i supersets och baksida lår.

liggande och sittande lår curl i superset. 3 set på varje

-dips SS rakstång curl
-frenchpress med en hantel med båda händer lutande bakåt mot bänken stående.. supersettade med hantelcurls.
-preachercurl i dragmaskin supersett med pushdown

piraten99
2007-10-05, 18:25
Mera Pints bara, hiva ner o finns inte det så säger väl inte en pirat nej till lite rom?
Keep on pumping that shajt


hurra!! andra personen som skriver i vår journal!
ska firas stort ikväll i äkta ricky bruch anda!

rom byggdes inte på en dag, som jag brukar säga!

piraten99
2007-10-10, 15:24
jag softar fett och bulkar inför SM i västerås med ett extra stort kolhydratintag så protein utsöndringen ska va på topp inför ätandet av smakprover. därpå lägger jag ett pass med fänriken ladyinsanebabe som kommer visa var skåpet ska parkeras!

på SM kommer jag ha snaggad kort mörkt hår och glasögon, t-shirt och jeans! kom fram och hälsa och jag bjuder på fett bra diskussion!

ses där!

piraten99
2007-10-10, 20:19
jaha, grabbar!
Ser nu att Samson Biceps kommer göra en storartad scendebut på Decembercupen.

Här ligger han i hårdträning med arne persson som coach
http://athleticmalmo.blogspot.com/

bra fysik vekar han ha iallafall...nog därför han får så mångra tjejer!

vad tror ni? succé eller fiasko?

wally85
2007-10-10, 21:28
För att citera den allsmäktige Ricky -LÄTT LÄTT!

umm.. vet inte vad jag menar, men skit i d!
:)

piraten99
2007-10-11, 10:14
"DE E LÄTT!!!"

Körde den signerade ricky bruch magövningen i Måndags (där man ligger på en bänk och kör benlyft med en hantel). 1, 2 ,3 raaaawwww

fett coolt mannen!

piraten99
2007-10-14, 15:41
här kommer piraten & arnold armstrong och tar över västerås.

notera ladyinsanebabe pressa bänkpress! han var grymt taggad och manchesterbyxorna var lika självklara som att stången skulle upp!

wally85
2007-10-15, 06:04
Mjo här ni fått med allt, sexighet, systemet o träning. Sjukt bra

Roobinw90
2007-10-15, 07:19
stats piraten? :D

piraten99
2007-10-15, 10:27
Mjo här ni fått med allt, sexighet, systemet o träning. Sjukt bra

jepp, det är så vi jobbar!

piraten99
2007-10-15, 10:28
stats piraten? :D

värdelösa.

jag har mer vilja än kropp och det resulterar i skador...fast nu ska jag byta ut viljan mot kroppen! kroppen först, viljan sen.

Timme
2007-10-15, 10:32
Klockren journal! Den här bilden är ju helt sannslöst skön! hahaha :laugh:
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2408890&postcount=11

piraten99
2007-10-15, 15:35
och journalen kommer bara bli bättre.

Ryska_raketen
2007-10-15, 15:40
här kommer piraten & arnold armstrong och tar över västerås.

notera ladyinsanebabe pressa bänkpress! han var grymt taggad och manchesterbyxorna var lika självklara som att stången skulle upp!

Jaha, är det du som är Tore i fcz ? Syftar på bänkpressbilden.

piraten99
2007-10-15, 17:57
nej, det är inte jag som bänkar.

Han går under namnet ladyinsanebabe på forumet.

Arnold Armstrong
2007-10-15, 19:58
Nu är man tillbaka igen! Here i am mister piraten 99! Jag är Aronld Armstrong som alla vet. efter ett träningsuppehåll pga kallt väder och en förkylning är jag nu tillbaka för att bygga ut litegrann.

Jag kommer att följa Piratens filosofi. Rom byggdes inte på en dag. Minst 100 gympass sen kan man börja prata om byggare av precision. Förresten för at kommentera bänkbilden (en polare) så är det hans första lyft i karriären. 40 pastejer klarade han strikt! Inte illa va? Men jag och Oiraten skall snart inleda en bänkcykel beräknad start i Januari då måler är att persa (allt över 80 pastejer firas då).

Annars säger jag bara kör hårt och bra inte larva er. Kör så det ryker så kommer det gå bra! Förresten så är ricky Bruch den störeste pinten av oss alla! Vikt idag Piraten?

piraten99
2007-10-15, 20:13
har inte vägt mig på några månader.

inte bara vi som tycker freddie the man är lik Tore i FC Z

bra redigering på din bild va? så ska dem tas, dem jävlarna!

piraten99
2007-10-17, 19:57
jag har haft uppehåll med ben i 2 veckor due to skada.

men idag körde jag ett improvisations pass.

-4 set benpress
-3 set hacksquat superset med 3 set benpress
-2 set benspark som spiken i kistan

repsen låg på 10-6

piraten99
2007-10-19, 11:48
enligt moderaterna är jag en spamming user, jo tjena mittbena!
därför får det bli så att denna fin fina journal om träning får gå offtopic.


var med om en olycka för en tid sedan eller rättare sagt min pappa i min bil.
så här gick det till.

han stod i en korsning och bakifrån ser han 2 st ungdomar på en moppe komma i fullfart mot han. De kraschar rakt i sidan på bilen och har sönder vänstra ljuset och repar bilen. Pappa ringer polisen och under tiden så drar moppepojkarna, de smiter alltså. Pappa tar registreringsnr på moppen vilket visar sig vara fel, dåligt minne?.
polisen kommer till platsen och pratar med pappa som berättar hur olyckan gick till och att moppepojkarna smet från platsen. polisanmäler händelsen.

Jag har bara halvförsäkrad bil och det täcker inte vagnskada, men detta är ju inget problem då det inte var jag som orsakade olyckan?

en månad senare får jag hem ett papper från FOLKSAM där det står att FOLKSAM gjort en EGEN utredning och kommit fram till att det "råder delade meningar om hur olyckan gick till".
Här kan man redan börja ana oråd, då de som körde in i bilen smet från platsen, så hur ska folksam kunnat ha gjort en egen utredning och kommit fram till att pappa ljuger? att skadan har kommit till på annat vis.

pappa ringer upp folksam och de skickar vidareärendet.
Nu idag fick jag hem ett brev från FOLKSAM där det står att "jag inte kan få ersättning för reparationen från oss eftersom du saknar vagnskadeförsäkring".
Sen står det också "vi har inte fått alla uppgifter vi behöver, så vi kan ännu inte bedöma vem som har vållat olyckan. När vi är klara med vår utredning så återkommer vi till dig. Visar det sig att motparten är vållande bör du få ersättning för skadan från motpartens försäkringsbolag, länsförsäkringar.

Som ni kan läsa så säger ju de två olika breven två helt olika saker.
det första säger dem att de gjort en egen utredning och kommit fram till att skadan uppkommit på annat sätt. I det senaste brevet så säger dem att "de ska göra en egen utredning" och att "motpartens försäkringsbolag är länsförsäkringar".
Moppepojkarna smet från platsen och jag har inte hört nåt från polisen. SÅ att folksam vet att motpartens försäkringsbolag är länsförsäkringar är ju helt konstigt.
de försöker helt enkelt komma undan.

vad tycker ni man ska göra nu?

Arnold Armstrong
2007-10-21, 10:11
Godmorgon Piraten! Nu är du i din forna gamla storform igen. Vis aupp lite kompetens tack. Hur ser framtiden ut? Kommer du inleda den omtalade bänkpresskuren snart? Det vi snackade om att du skulle satsa allt på at lyfta 80 kilo?

Det var ju mycket husmanskost och bröst 3 ggr i veckan. Borde faktiskt fungera. Nu när din kamera är klar när kommer dina bilder till journalen. Bilderna som kommer visa läsarna hur en Svensk Mästare borde se ut kommer ju att vända upp och ner på kolozzeum. Det är stort och massivt kan jag lova. Ngt annat än ni set hitills. Revolution kan vi säga. Den Franska revolutionen i modern tappning. Byggaren från Baskien........... Jag nu får det vara nog med haussning! Den som väntar på något bra väntar alltid på något bra!

piraten99
2007-10-21, 18:59
Det var en stressig dag idag. Mat skulle man få i kaggen, VIK- BOFORS på rocklunda och därtill skulle man handla mat och träna. Så jag slog helt enkelt två flugor i en smäll!

Det gäller att utnyttja det man handlar=

bild 1. Kopparbärs rodd inne på ICA maxi.

bild 2. högreps armhävningar.

bild 3. potatisklyft utfall på parkeringen.

bild 4. random cykelpress!

wally85
2007-10-22, 15:59
Hahaha

Arnold Armstrong
2007-10-22, 20:05
Bra Jobbat ser ut som att du poserar avslappnat iaf. Vart höll du hus idag?

piraten99
2007-10-22, 20:30
Jag ser ut som en naturkatastrof på bilderna, som fulaste fettot i västerås!
Med det sagt är det bara att ta nya tag!

Jag softa idag. Imorrn blir det framsida lår, mage, vader och så ska jag testa på lite axlar och se hur det känns.

vad körde du?

HoppeR
2007-10-23, 11:35
Bra koppar bärs rodd! Förväntar mig en ökning där.

Cykeln såg tung ut, vad det maxning?

piraten99
2007-10-23, 20:54
jepp, kopparbärs rodden är en favorit övning!

Random cykelpressen gav jag upp efter första reppet

piraten99
2007-10-25, 17:12
Nu är det dags för en ny frilla grabbar!
jag har under en längre tid haft den patenterade kabanoss frillan men testade för en tid sedan den inövade moderat frillan och den satt ju som en IKEA möbel på hjässan!

jag har långt hår och vem minns inte den gröna frillan år 1998 som satte mig på sverigekartan!?

nej, man måste ju visa sig anständig på gymmet!
fick ett fett bra tryck i håret för cirka två månader sen men har inte lyckats återskapa ögonblicket...funderar på en helrakning alá byggarkulturen, fast först måste jag veta om det är rätt att göra så?

piraten99
2007-10-26, 11:29
Kört två hårda pass den här veckan och nu slänger jag in handuken, men tar upp den igen på måndag!

TISDAGS: framsida ben, axlar, mage, vader.
resultat: träningsvärk i mage. Kände av lite i axeln dagen efter (skada).
TORSDAGS: rygg, biceps, triceps, baksida lår.

thought
2007-10-26, 12:10
Sjukligt bra att träna samtidigt som man handlar. Bäst att passa på ju. Ska nog gå till Willys och lyfta lite potatissäckar i eftermiddag.

piraten99
2007-10-26, 12:53
jepp, det är en optimal kombination!

LadyInsane
2007-10-26, 13:17
Haha grymma bilder piraten!!:hbang:

Arnold Armstrong
2007-10-26, 21:06
Ser bra ut Pirran! Så du had evilovecka denna vecka kan man säga? Hur ser el futurum ut? Ngn konditionssatsning på G? Eller är det bara stora big things makaroni som gäller framöver? Förresten ser cykeln ut att vara PB nästan..........

piraten99
2007-10-27, 16:38
min ben är knas det rimmar på fas så idag matade jag en mas!

nej, skämt åsido så gäller det att prestera under knäöjen så idag inhandlade jag en supergainer som kommer ta mig till oanade höjder!

matchvikt imorse med en tidsperiod utan mat på 13 timmar. 88,4 kilo.

piraten99
2007-10-27, 16:52
jag och arnold armstrong var och inhandlade lite nya kläder idag!

jag säger bara att nästa gång jag intar gymmets lokaler så kommer avundsjuka råda i lokalen!

piraten99
2007-10-28, 12:49
Haha grymma bilder piraten!!:hbang:

du har också grymma bilder.
En förebild!

piraten99
2007-10-28, 13:25
körde ett pass hemma idag.

det blev lite biceps med vapendragarn Rambo.
7*3 set biceps curl med lätta vikter, för lätta... Men inte för rambo.

Arnold Armstrong
2007-10-28, 17:49
Vilken kostym Piraten! Vart har du hittat de där vikterna? På Nationalmuseumet? Eller i en privat ruinutgrävning på Birka? Nej kom igen nu Bajdoff! Ngn som vill gissa efter att ha sett bilderna vad Piraten "El Piro" 99 har i Bf?

Nej det är bara att vila en vecka nu Piraten sen kommer du lyfta oanade vikter veckan efter.......

piraten99
2007-10-31, 18:22
tjoho!

det är pappas vikter. vikten till höger är ju en klassiker den körde man många bicepscurls med när man var 12 år, hardcore!!!

är en välbehövlig vilodag idag. Bara kört 2 dagar tungt nu men redan sliten.

piraten99
2007-10-31, 18:35
och så var månadens äggkonsumtion slut.

piraten99
2007-11-03, 07:15
fiiifaan! nu sitter man mätt efter en calzone ufo med extra allt!

jag finslipar de sista detaljerna av vad som kommer bli dem bästa bilderna någonsin i denna journal! vi kommer bjuda på glädje, hat och smakfull mat!

Arnold Armstrong
2007-11-03, 11:07
Okej bra med Calzone Piraten för att nå den berömda drömgränsen 100 Kg behövs det lite material som sätter fart på växandet. Dina Brazilas har mer att hämta då det kommer mera kraft i dem! Okej Bra Lycka till mannen!

piraten99
2007-11-03, 12:06
hur ser planeringen ut i de näst kommande bilderna arnold?

jag tycker att vi måste höja oss på bildfronten! vi måste ha mer gym bilder! du kommer väl köra ett pass imorrn och då jävlar! den här journalen kommer växa när de får se dina brachilas!

min gluteus är fett najs!

piraten99
2007-11-03, 12:17
this just in...

måste bara dela med mig av årets bild 2007.
Fredrik Brachilaz (aka ladyinsanebabe på forumet) håller sig fast vid ett stup på 300 meter rakt ner. Om han tappar fotfästen så dör han, det är så han gillar att leva livet. Kolla in desperationen i hans min.

den här journalen har ett nytt motto= håll balansen och för guds skull titta inte ner!

Arnold Armstrong
2007-11-03, 12:46
Oj Oj den där bilden är i en klass för sig! Magnifico med stort M som Janne Di Paulan skulle ha uttryckt det. Är faktiskt lite Smeagolvarning samtidigt som vi kan antyda en skjuts av Bonde söker Fru Fredrik Stil i Looken. Friskt vågar iallfall den där killen har modet att lyckas. undrar bara hur rycket i Brachilazen är?

mela
2007-11-03, 13:58
Det var en stressig dag idag. Mat skulle man få i kaggen, VIK- BOFORS på rocklunda och därtill skulle man handla mat och träna. Så jag slog helt enkelt två flugor i en smäll!

Det gäller att utnyttja det man handlar=

bild 1. Kopparbärs rodd inne på ICA maxi.

bild 2. högreps armhävningar.

bild 3. potatisklyft utfall på parkeringen.

bild 4. random cykelpress!

:laugh: fifan va underbart!

piraten99
2007-11-04, 18:43
1./ Fredrik Brachilas började dagen i form

2./ ...men efter ett tag så tappade han bort formen.

3./ Men som den detektiv han är så hittade han formen under ett väskställ på MEDIAMARKT.

Så då var det bara att åka till gymmet och pumpa!

piraten99
2007-11-05, 11:23
ikväll blir det tits and some axes (axlar).

piraten99
2007-11-05, 21:51
skadan i högeraxel har inte släppt än. Har gått väldigt lång tid sen jag skada mig nu. Blir nog lätt körning med axlar väldigt lång tid framöver.

LadyInsane
2007-11-05, 22:27
Grymma bilder!!:laugh: :hbang:

piraten99
2007-11-06, 16:37
Grymma bilder!!:laugh: :hbang:

ja, fiifaan!!!

kvällens pass ska gå till historien=
4 set benpress
4 set knäböj
3 set hacksquat

allt så jäkla tungt så jag kommer spy ut frukost, lunch, middag!

wally85
2007-11-06, 18:46
Tycker han ser så glad ut på gymmet. Mer aggresion efterfrågas ;)
Kom ihåg, DET ÄR GULD JAG VILL HA

piraten99
2007-11-06, 21:59
haha...notera också att jag lurade Brachilazen att köra hacksquat bakofram!
gick inte så bra :)

piraten99
2007-11-06, 22:15
Bild 2 och 3 kan kanske tyckas arrangerade. Fast det är de inte!
Han var nere på golvet och letade efter något, Men vad är det han letar efter?
den som svarar rätt vinner en present!

Som ni ser på bilderna så samlades det folk runt om kring som undrade vad han letade efter. Brachilazen var som besatt i letandet!)

(ledtråd= det är något han tappade)

wally85
2007-11-07, 09:36
Han tappa de han höll i handen, säkerligen något snuskigt

LadyInsane
2007-11-07, 09:59
Bild 2 och 3 kan kanske tyckas arrangerade. Fast det är de inte!
Han var nere på golvet och letade efter något, Men vad är det han letar efter?
den som svarar rätt vinner en present!

Som ni ser på bilderna så samlades det folk runt om kring som undrade vad han letade efter. Brachilazen var som besatt i letandet!)

(ledtråd= det är något han tappade)

Förståndet? hihihih...:smash: :D


Sin egna läderpiska? En banan?

HoppeR
2007-11-07, 10:03
Formen!

2./ ...men efter ett tag så tappade han bort formen.

wally85
2007-11-07, 10:13
glasögon

piraten99
2007-11-07, 11:20
Formen!

2./ ...men efter ett tag så tappade han bort formen.

men det skrev jag ju bara för att det lät kul när arnold armstrong sa det= "vad gör han?" "han letar efter formen".

Arnold Armstrong
2007-11-08, 17:52
Formen är ju det bästa svaret men det som är det riktiga är faktiskt svårt att komma på! Nu Pancakes Piraten! Imorgon är det passarpass på G! Remember detta! Förresten ngn som tror den orangefärgade killen kan bli stark?

piraten99
2007-11-10, 16:30
Brachilazen letade efter sin pekpenna till mobilen. Tyvärr hittade han inte den. Men säljaren som stod bredvid och tittade på spektaklet sa "det gör inget, det städas på kvällarna"

fett najs

piraten99
2007-11-16, 19:31
var inne idag på ett 3 timmars pass med en pausvila på 20 min mitt i passet då jag gick till systemet och köpte 4st kopparsbärs, sen gick jag tillbaks till gymmet och fortsatte triceps passet.

blev det längsta träningspass jag kört. nu ska jag bara chilla gorilla hela kvällen!

piraten99
2007-11-17, 23:14
shit pommes frites!

eller vad sägs om att chilla gorilla eller gilla en tortilla!

det är inte problemet som är det svåra utan lösningen!
Det är inte övningen som är det svåra utan utförandet!

det är som att jämföra äpplen med päron!
det är som att jämföra hantlar med stänger!

Arnold Armstrong
2007-11-18, 10:54
Ta det lugnt med ordspråken Piraten! Idag är det en bandymatch som gäller. Följer bandyportföljen med? Förresten så som Sverige spelade igår kan ju lika gärna Lars Lagerbäck börja träna något Flickor 97-lag eller liknande.

Du hade ju gjort det bättre piraten! Tog du någon filbunke igår eller? Nyt PB i bänken?

Det var ju psykologiskt förr måndagen då du tar 80 KG gansk lätt (så såg det iaf ut). Men sedan på 82.5 Kg Tar det bara totalt tvärstopp. Ngn psykolog här som kan hjälpa piraten?

piraten99
2007-11-18, 12:10
jag ska med på bandy.

jag tog 5 reps på 80 och jag har mer krut i mig kan jag lova!

jepp på 82,5 tog det stopp. vet inte vad som hände...bänkpress är skumt för det har aldrig hänt så på andra övningar.

piraten99
2007-11-18, 12:13
har inhandlat en ny hund!

hunden får sova i min säng sålänge tills den hittar nå eget!
försöker få den att aktivera sina brachilas så gott det går.

piraten99
2007-11-22, 18:59
ordning och reda träning på freda!

wally85
2007-11-22, 19:02
E han grym på böjj din hund?
Testa köra något annat på bänken, antingen mer reps, lr köra negativa på typ 100+.

Arnold Armstrong
2007-11-22, 21:18
Men liksom det säger inte pang i bänk och man ökar 20 kilo i taget. Det gäller att bygga varenda liten muskel i bröstet och inbilla sig att stången skall up. Tror på en sakta ökning och att du nu vänjer dig med 75-85 vikterna. Sedan är det bara att köra upp för garageporten och landa!

Idag är du på dekis Piraten? Såg dig nog igår måntro! Men bara att ladda batterierna och köra på! När kommer bulkbilderna?

piraten99
2007-11-22, 22:11
såg mig igår?? jag var hemma då också så!

piraten99
2007-11-22, 22:18
alltså jag jobbade och sen var hemma.

ingen träning igår och ingen träning idag men IMORRN! blir det bullfest på gymmet!
farsan bjuder!

piraten99
2007-11-22, 22:20
E han grym på böjj din hund?
Testa köra något annat på bänken, antingen mer reps, lr köra negativa på typ 100+.

ja,, det är GULD JA VILL HA!

hunden är grym på att gå promenader och hänga snöre!

HoppeR
2007-11-23, 08:40
82,5kg fixar du piraten! Argh!

Vad heter vovven förresten?

LadyInsane
2007-11-23, 13:19
Haha grym hund! Du har dessutom rätt, det skall börjas tidigt;)

Träning idag alltså? :D

piraten99
2007-11-23, 18:29
jepp träning idag, Mrs ladyinsane!

ett 3 timmar pass = rygg-baksida lår-triceps-biceps.

Träffade på en rolig gubbe bredvid mig när jag körde smalbänkprress. Han var 63 år gammal och maxade 125 kg i bänk! det var grymt att se! Han var jäkligt fit för att va 63 år. Fit & stark =optimalt!

Arnold Armstrong
2007-11-23, 20:29
Piraten du får lov att fixa bulken nu ju! Okej På måndag smäller det troligen. Eller iallafall garanterat på Tisdag!

piraten99
2007-11-24, 12:32
jag kommer köra lätt då! med hantlar.
sen snedbänk med stång och kanske lite flyes och cablecross (som jag typ aldrig testat seriöst, var väl ett halvår sen jag körde den sist)

piraten99
2007-11-24, 20:49
82,5kg fixar du piraten! Argh!

Vad heter vovven förresten?


Tuva

piraten99
2007-11-25, 17:53
Här ska det tas körkort!

Körskol läraren hämtade mig på gymmets parkering efter ett avslutad benpass.

Arnold Armstrong
2007-11-25, 17:55
Okej kör du lika bra som du är i djupa knäböj? Isåfall borde du väl redan ha tagit kortet. Men jag tror du klarar det! Kommer dina träningsvanor ändras med kortet i plånkan? Okej men det är oroväckande att du har börjat småbanta. 100 kg är ju för de stora killarna och du är väl en av dem?

piraten99
2007-11-26, 16:18
Så du menar att du är en småkille?

småbanta? igår tryckte jag ner MAX deluxe mål med extra allt= 50 000 kcal.

träningsvanorna kommer va det samma = 3-4 pass i veckan med extra allt!

LadyInsane
2007-11-27, 00:36
Här ska det tas körkort!

Körskol läraren hämtade mig på gymmets parkering efter ett avslutad benpass.

Sexy jävel!!

piraten99
2007-11-27, 11:24
tycker du?

Koffeman
2007-11-28, 08:34
Less talk more action! Stats och pics?

Arnold Armstrong
2007-12-01, 10:03
Piraten skall snart lägga in en helsida med stats och spännarbilder. Men hans dator har kraschlandat så det komme rta en tid innan han komme rtillbaka på nätat. Men Jag GRATULERAR till körkort! Se upp nu!

piraten99
2007-12-13, 21:27
THE BOYS ARE BACK IN TOWN! eller som Phil Lynott skulle sagt: The internet is back in town!

uppkörningen fixade jag lätt som en omelätt!

nu ska det fotas gymmarbilder som är så hardcore att ni kommer tappa hakan!

piraten99
2008-01-04, 14:36
nytt år, nytt gym, nya träningsdojor, nya solros frön. Det kan inte bara gå fel....4 dagar 5 dagar i veckan!

piraten99
2008-01-08, 20:41
vadå!! jag tjock!? jag föddes inte som en flodhäst! tagga ner!

Arnold Armstrong
2008-01-08, 21:02
Hallå Spilten. Hur har det gått med nya schemat? Stor som ett hus nu eller? När kommer bilderna på bulken? Annars är det väl stabilt på basövningarna? Du ökar stadigt i sakta maklig takt? Okej låter bra när kommer lite mer stats om dig?

piraten99
2008-01-08, 21:20
när kommer stats om dig?? och bilder?? jag väntar och hela sverige väntar!

jag ökar inget..kanske i fettvikt nu över julen och ledigheten,,blev lite för mkt choklad,,kanske?

Koffeman
2008-01-09, 11:33
det här värkar ju gå bra

piraten99
2008-01-09, 16:51
ja,,fiiiiffaaaan.

koffemannen!

piraten99
2008-01-09, 20:26
fiiifaan grabbar!

var inne nyss och körde ett hejdundrande biceps pass. Jag kunde riktigt känna hur bicepsen fyllde hela lokalen och knuffade ner Starke Jan från hacksquaten!

När jag var påväg ut så kom det två killar i moppeåldern fram och sa "du lyfter som en bäbis" Jag sa då "ok" och gick till bussen och tog en enkel biljett hem!
dem jävlarna!

Arnold Armstrong
2008-01-13, 19:24
Hur går det med kabyssen? Har din träning gett några resultat på senaste? eller är det bara magen som växer? KAnske borde du testa det här nya fenomenet : vibrationsträning. Det verkar vara effektfullt som tusan enligt senaste forskningen. Då kanske det kan bli någon ordning på torpet. När kommer bilderna förresten?

piraten99
2008-01-13, 19:29
när kommer dina bilder?

jag vet inte, det ger resultat men resultaten kommer sakta!

magen växer inte!!! du växer!

piraten99
2008-01-13, 21:13
tjing tjong ding!

pingeling!

piraten99
2008-01-13, 21:16
ska under nästa helg plåta äkta hardcore bilder som kommer få big mikes rygg att explodera!

de kommer innehålla inspiration, materialförvaltning, remmar och vikter i massor!

Ondskapelsen
2008-01-20, 14:26
Här står de still =/

Koffeman
2008-01-20, 15:13
Inte direkt så att någon klagar :)

piraten99
2008-01-24, 11:18
fifffaan, koffemannen! do you got what it takes to dance tango?

softar du eller? jag softar grymt fett yao mannen!

piraten99
2008-01-29, 22:17
den här journalen är inte så bra på att uppdatera med bilder och sånt.
men ska väl ta tag i det när den store Arnold Armstrong är hemma från Norrland där han hugger ner skog och åker skidor genom tallarna.

idag körde jag triceps, även kallad tricce i vissa kretsar.

pushdown med rak stång 3 set
smalbänkpress 5 set
med rep över huvud 3 set
pushdown med rep 3 set
EZstång bakom huvet 3 set.

så blev det lite mage
magmaskinen supersettet med lutande crunches. 3-4 set.

vader.
pumpade rätt så många sett på stående och sen gick jag till benpressen och körde lite vader i den.

piraten99
2008-02-02, 07:08
kan man få mer känsla än det här?

piraten99
2008-02-02, 07:14
tröööck!!!!!!

piraten99
2008-04-18, 11:54
hur är det nuförtiden piraten99?
Jag softar grymt fett yao mannen!

men här har ni lite bilder att bita i sålänge. farsan bjuder!