handdator

Visa fullständig version : äta för mkt.


tomasa
2007-07-05, 20:15
nu har jag töjt ut magsäcken ordentligt hära! :D sen jag började gymma så åt jag 2 ggr mera pasta (och allt annat också men pasta äter jag i enorma mängder) än jag orkade så jag skulle kunna äta mer. Numera undrar folk vad "felet med mig" är när dom ser mig ta mat (inte minst i Australien där dom äter som möss; jag frågade om jag kunde få lite mera mat när jag fått en råttas portion ris å kykling å snubben kollade på mig som om jag huggit ngn till döds med en ishacka eller ngt)

jag tycker minsann att det funkar bra, ja menar det säger sig självt; gör man magen större så får man i mera mat som kan bli muskler. det fina med det e att jag inte blir tjock :D:D:D

men då är ju frågan om jag slutar träna och fortsätter äta på detta viset; blir jag fet då? :S det är ju nyttig mat jag äter....(inte för att jag tänker sluta träna)
sen blir det problem när jag dricker också, går ju åt en himla massa alkohol innan man blir packad vilket kostar *mini*

Raggis
2007-07-05, 20:19
Spelar ingen roll om maten är nyttig. Du kan äta dig tjock på kyckling, fullkornspasta och morötter. Visst kommer begäret fortfarande vara högt. Vet många idrottare, som lägger på sig MYCKET, eftersom dom fortfarande äter lika mycket (fastän dom har lagt av). Men, tror att begäret sjunker succesivt.

Eddie Vedder
2007-07-05, 20:22
nu har jag töjt ut magsäcken ordentligt hära! :D sen jag började gymma så åt jag 2 ggr mera pasta (och allt annat också men pasta äter jag i enorma mängder) än jag orkade så jag skulle kunna äta mer. Numera undrar folk vad "felet med mig" är när dom ser mig ta mat (inte minst i Australien där dom äter som möss; jag frågade om jag kunde få lite mera mat när jag fått en råttas portion ris å kykling å snubben kollade på mig som om jag huggit ngn till döds med en ishacka eller ngt)

jag tycker minsann att det funkar bra, ja menar det säger sig självt; gör man magen större så får man i mera mat som kan bli muskler. det fina med det e att jag inte blir tjock :

men då är ju frågan om jag slutar träna och fortsätter äta på detta viset; blir jag fet då? :S det är ju nyttig mat jag äter....(inte för att jag tänker sluta träna)

Att du äter nyttig mat är oväsentligt ur viktsynpunkt, det är ju givetvis att föredra ur ett hälsoperspektiv men viktbalansen styrs av inkomster-utgifter av energi. Det kan inte nämnas för många gånger tydligen, men oavsett hur du lever och vad du äter kan du gå ner och upp i vikt beroende på hur din kaloribalans ser ut.

Slutar du träna och inte ersätter dom energiutgifterna fast du äter lika mycket kommer kaloribalansen se annorlunda ut, ja. Om det sen blir överskott i slutändan är ju inte självklart för det men helt klart är risken större.

sen blir det problem när jag dricker också, går ju åt en himla massa alkohol innan man blir packad vilket kostar *mini*

Vid det här laget kan nog ingen på kolo ha gått miste om hur mycket och ofta du super och hur cool du är. Alla dyrkar vi dig och ser upp till dig p.g.a. detta så nu kan du sluta nämna det i varenda tråd.:thumbup:

tomasa
2007-07-05, 20:33
Vid det här laget kan nog ingen på kolo ha gått miste om hur mycket och ofta du super och hur cool du är. Alla dyrkar vi dig och ser upp till dig p.g.a. detta så nu kan du sluta nämna det i varenda tråd.:thumbup:

hihi det var inte så jag menade jag är bara nyfiken om alkohol samt dess inverkan eller påvekan eller vad man säger på träningen :D

Eddie Vedder
2007-07-05, 20:34
hihi det var inte så jag menade jag är bara nyfiken om alkohol samt dess inverkan eller påvekan eller vad man säger på träningen :D

Det är ett ganska udda sätt att fråga om alkoholens inverkan på träningen.*screwy*

sen blir det problem när jag dricker också, går ju åt en himla massa alkohol innan man blir packad vilket kostar *mini*

Jag kanske är dum men jag fick för mig att det där betyder att det blir för dyrt att dricka mer sprit för att bli lika full som på mindre sprit.

Men nu när du säger det så är det ju "tydligt" att du syftar på träningsresultaten.*whistle*

diablogtr
2007-07-06, 01:30
hihi det var inte så jag menade jag är bara nyfiken om alkohol samt dess inverkan eller påvekan eller vad man säger på träningen :D

Ju dyrare sprit du dricker desto mindre påverkas kroppen negativt, i muskeluppbyggningsperspektiv. Ju fler gånger spriten filtrerats innan den går till kund (dyr sprit blir filtrerad oftare), desto mindre spårämnen av Metanol finns det i produkten. Vi pratar om mg, men ack vad viktiga milligram.

Eftersom du oftast dricker den dyrare sorten behöver du inte oroa dig *rolleyes* :Virro


*slap*

*bs*

tomasa
2007-07-06, 11:59
Ju dyrare sprit du dricker desto mindre påverkas kroppen negativt, i muskeluppbyggningsperspektiv. Ju fler gånger spriten filtrerats innan den går till kund (dyr sprit blir filtrerad oftare), desto mindre spårämnen av Metanol finns det i produkten. Vi pratar om mg, men ack vad viktiga milligram.

Eftersom du oftast dricker den dyrare sorten behöver du inte oroa dig *rolleyes* :Virro




så mkt svåra ord får mig att tänka på frukost. :D det är bra, då skall jag börja dricka dyr sprit istället:thumbup: