handdator

Visa fullständig version : Sega Mega Drive


Windstalker
2007-07-05, 17:22
Hejsan

Hittade just mitt gamla Sega Mega Drive II 16-bitar, och tänkte att jag skulle få en liten nostalgi-kick genom att testa det, men nu är det så att jag inte hittar vilken kanal bilden kommer på.
Jag har kopplat in alla sladdar och lampan på konsollen lyser (så den är alltså igång), men får inte fram någon bild på någon kanal. Har testat alla "Av-kanaler", men hittar inget.

Någon som har något tips på vad man kan göra?

/Wind

Andy.da.wohoo
2007-07-05, 17:39
Hejsan

Hittade just mitt gamla Sega Mega Drive II 16-bitar, och tänkte att jag skulle få en liten nostalgi-kick genom att testa det, men nu är det så att jag inte hittar vilken kanal bilden kommer på.
Jag har kopplat in alla sladdar och lampan på konsollen lyser (så den är alltså igång), men får inte fram någon bild på någon kanal. Har testat alla "Av-kanaler", men hittar inget.

Någon som har något tips på vad man kan göra?

/Wind

Har för mig att man måste ha någon förstärkare av ngt slag för att använda Sega Mega Drive på nya TV apparater.. Men det kan vara som jag fått för mig :Virro

dynamo
2007-07-05, 17:49
Hejsan

Hittade just mitt gamla Sega Mega Drive II 16-bitar, och tänkte att jag skulle få en liten nostalgi-kick genom att testa det, men nu är det så att jag inte hittar vilken kanal bilden kommer på.
Jag har kopplat in alla sladdar och lampan på konsollen lyser (så den är alltså igång), men får inte fram någon bild på någon kanal. Har testat alla "Av-kanaler", men hittar inget.

Någon som har något tips på vad man kan göra?

/Wind

Har lite dålig tidsuppfattning här.. Var det scart till dem? Om det bara är antennsladd in i TVn får du göra en vanlig kanalsökning och spara på en kanalplats.

backflash
2007-07-05, 17:51
RF-adapter behövs har jag för mig

Chris
2007-07-05, 18:14
Tror du måste "söka" igenom alla frekvenser tills du hittar rätt. Finns många roliga spel till den konsolen! Streets of rage 2 ftw!

dynamo
2007-07-05, 18:16
RF-adapter behövs har jag för mig

Ah, ja.

Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Variations_of_the_Sega_Mega_Drive tog de bort inbyggda RF-modulatorn i modell II av Megadriven och inkluderade en auto-switchande RF-modulator med konsollen.

Förutsatt att den används så ska det bara vara söka fram kanalen sen.

RassK
2007-07-05, 18:22
strreets of raaaaaage!!

Windstalker
2007-07-05, 22:54
Tack så mycket alla för hjälpen! Det fungerade efter att jag gjort en kanalsökning

Fan vad roligt detta är! :Virro :hbang:

/Wind

Chris
2007-07-06, 00:00
Vilka spel tänker du köra?

Jag minns jag var fan kär i Shining Force 2, bland de bästa spelet jag nånsin kört.

Windstalker
2007-07-06, 17:40
Vilka spel tänker du köra?

Jag minns jag var fan kär i Shining Force 2, bland de bästa spelet jag nånsin kört.


Tänkte klara alla Sonic spelen, sen ge mig på spel såsom Gods och Zool. Sen blir det väl resten *drool*

/Wind

Chris
2007-07-06, 18:29
Tänkte klara alla Sonic spelen, sen ge mig på spel såsom Gods och Zool. Sen blir det väl resten *drool*

/Wind

Upp ner vänster höger A+start

Kommer fortfarande ihåg fusken :D