handdator

Visa fullständig version : Att låta en muskel komma ifatt(axlar/bröst)


hest
2007-07-05, 15:44
Tjena
Lider av lite framåtroterade axlar, har tagit del av alla trådar som finns och lärt mig mycket, (tex träna bakre axlar och stretcha bröst!) Men jag har inte hittat något om följande:
Bör man dra ner/sluta med bröst träningen ett tag?
Mina bröst har svarat bättre på träningen än övre kropp hitills, körde lite för mycket bänk när jag inte visste något om träning.

torregen
2007-07-05, 18:07
är du Arnold Schwarzenegger kan du prioritera muskelgrupper, är du nybörjare så.. nej det tycker jag inte..

men då är det min bara åsikt.

major Pectoralis
2007-07-05, 20:34
Tjena
Lider av lite framåtroterade axlar, har tagit del av alla trådar som finns och lärt mig mycket, (tex träna bakre axlar och stretcha bröst!) Men jag har inte hittat något om följande:
Bör man dra ner/sluta med bröst träningen ett tag?
Mina bröst har svarat bättre på träningen än övre kropp hitills, körde lite för mycket bänk när jag inte visste något om träning.

Det beror på hur mycket bröst du tränar i förhållande till bröstrygg. Man skall träna antagonister (framsida/báksida) lika hårt; kör du lite bröstrygg så bör du kör lite bröst, kör du mycket bröst bör du köra mycket bröstrygg.

Torsk_ole
2007-07-05, 22:46
2 pass i veckan för de muskelgrupper du vill komma ifatt med. Ett lätt och ett tungt.

hest
2007-07-06, 11:35
Tack för svaren, ska tänka på det