handdator

Visa fullständig version : Alkohol = muskleuppbyggnad


tomasa
2007-07-05, 14:10
när jag tränar hårt en dag och sedan dricker mig redlöst full samma dag så känns det dagen efter att jag har blivit mkt större.
ser jag i syne eller är det så? :D kroppen kanske behöver lite alkohol också för att må bra :D:D:D isåfall är det ju underbart
kollade på en annan tråd där det var om ngt liknande så jag e minsann inte ensam om det hära.

King Grub
2007-07-05, 14:11
Tvärtom. Proteinsyntsen är nedreglerad och fettförbränningen avstängd. Svullen kanske du blir, men effekten på musklerna är negativ, inte positiv.

_henkee
2007-07-05, 14:15
Alkohol torkar väl ut kroppen eller så?
Man ser väl lite mer deffad ut på morgonen dagen efter eller är jag helt fel på de?

torregen
2007-07-05, 14:15
ja.. funkar det för dig så!

tomasa
2007-07-05, 14:16
Alkohol torkar väl ut kroppen eller så?
Man ser väl lite mer deffad ut på morgonen dagen efter eller är jag helt fel på de?

låter som mitt fall :D

soulsplinter
2007-07-05, 14:40
jag går ner i vikt när jag dricker mkt :D typ några helger + veckodagar i sträck alltså. och det är inte bara vatten eftersom jag inte går upp igen haha

OBS! inte för att det är ngn vana ;)

_henkee
2007-07-05, 14:50
jag går ner i vikt när jag dricker mkt :D typ några helger + veckodagar i sträck alltså. och det är inte bara vatten eftersom jag inte går upp igen haha

OBS! inte för att det är ngn vana ;)

Du kanske är så stupfull att du inte har aptit kommande dagarna :P

Absinteh
2007-07-05, 14:50
Grattis soulsplinter, du går ner i vikt säger du. De gör även de med cancer och magsjuka. and they look goood!.

soulsplinter
2007-07-05, 15:22
Grattis soulsplinter, du går ner i vikt säger du. De gör även de med cancer och magsjuka. and they look goood!.


Shit jag förstår verkligen inte varför det här forumet är så fullt med dryga människor??

soulsplinter
2007-07-05, 15:22
Du kanske är så stupfull att du inte har aptit kommande dagarna :P


hehe det är en teori :P jag tror att det är för at jag dansar/springer runt så mkt när ja e onykter hihi

cennys
2007-07-05, 15:22
Shit jag förstår verkligen inte varför det här forumet är så fullt med dryga människor??

sometimes the truth is awful

cennys
2007-07-05, 15:23
hehe det är en teori :P jag tror att det är för at jag dansar/springer runt så mkt när ja e onykter hihi

Då tappar du vätska

Raggis
2007-07-05, 15:24
Shit jag förstår verkligen inte varför det här forumet är så fullt med dryga människor??

För att det var ett korkat utlåtande. Alkohol är inte bra på nogt sätt. Finns tyvärr dom som suger åt sig all korkad info som en svamp.

cennys
2007-07-05, 15:25
För att det var ett korkat utlåtande. Alkohol är inte bra på nogt sätt. Finns tyvärr dom som suger åt sig all korkad info som en svamp.

ding ding ding

soulsplinter
2007-07-05, 16:02
För att det var ett korkat utlåtande. Alkohol är inte bra på nogt sätt. Finns tyvärr dom som suger åt sig all korkad info som en svamp.

hehe om folk börjar banta genom att dricka alkohol baar för att jag skrev ett halvseriöst inlägg på et internet forum så ligger problemet i deras huden hehe

ber om usrsäkt iaf om nu ngn fått för sig att den ska bli alkoholist för att gå ner i vikt :D

soulsplinter
2007-07-05, 16:03
kan inte skriva på jobbet. huvuden ska det stå inte huden ;)

Eddie Vedder
2007-07-05, 16:41
Om någon känner sig påhoppad av dryga och otrevliga kommentarer (vilket inte är acceptabelt och inget man ska finna sig i om man tar illa vid sig) finns en reportknapp, använd den istället för att tjafsa vidare i tråden.

On topic: Sök tomasa, inför varje stundande helg kommer i stort sett en fråga om vad alkoholen gör för skada. Dessa trådar slutar med att personen får höra att det är dåligt men inte gör någon enorm skada på sikt, då har han/hon fått höra precis vad han/hon ville höra och ger sig således ut och super.:D


Alla vet att alkohol och andra droger är dåliga, mer behöver inte vetas. Alla exponerar sig för risker, vilka man väljer och i vilken utsträckning är individuellt. Att sedan raljera över eventuella negativa träningsresultat känns helt värdelöst onödigt, värdelöst för hälsan = värdelöst för träningen såklart. I slutändan dör man ju av för ohälsosam livsstil och det får väl ses som det absolut sämsta för ens träning.;)

tomasa
2007-07-05, 20:04
Om någon känner sig påhoppad av dryga och otrevliga kommentarer (vilket inte är acceptabelt och inget man ska finna sig i om man tar illa vid sig) finns en reportknapp, använd den istället för att tjafsa vidare i tråden.

On topic: Sök tomasa, inför varje stundande helg kommer i stort sett en fråga om vad alkoholen gör för skada. Dessa trådar slutar med att personen får höra att det är dåligt men inte gör någon enorm skada på sikt, då har han/hon fått höra precis vad han/hon ville höra och ger sig således ut och super.:D


Alla vet att alkohol och andra droger är dåliga, mer behöver inte vetas. Alla exponerar sig för risker, vilka man väljer och i vilken utsträckning är individuellt. Att sedan raljera över eventuella negativa träningsresultat känns helt värdelöst onödigt, värdelöst för hälsan = värdelöst för träningen såklart. I slutändan dör man ju av för ohälsosam livsstil och det får väl ses som det absolut sämsta för ens träning.;)

hehe det ska jag göra ;) (söka på alkoholtrådarna alltså, inte dö av ohälsosam livsstil) :D
jag vet att alkohol verkligen suger för muskeluppbyggnaden skulle bara kolla om det verkligen inte var sant eftersom man känner sig så ribbad dagen efter men det är inte sant. men det gör ingen skillnad jag måste få alkohol åtminståne varrannan helg annars blir jag gnällig och kokar över för ingenting.

Raggis
2007-07-05, 20:06
hehe det ska jag göra ;)
jag vet att alkohol verkligen suger för muskeluppbyggnaden skulle bara kolla om det verkligen inte var sant eftersom man känner sig så ribbad dagen efter men det är inte sant. men det gör ingen skillnad jag måste få alkohol åtminståne varrannan helg annars blir jag gnällig och kokar över för ingenting.

Rofl... Vart tog allt sunt förnuft vägen? Det är fan kolos och googles fel.

Rahf
2007-07-05, 21:00
En blöt kväll i veckan = absolut minst 52 bortkastade dagar om året i form av kroppslig uppbyggning och återhämtning.

Kom ihåg att dagen efter också är kass ur opti-synpunkt.

Tomasa, du är alkoholist.

groddddaan
2007-08-01, 17:16
när jag tränar hårt en dag och sedan dricker mig redlöst full samma dag så känns det dagen efter att jag har blivit mkt större.
ser jag i syne eller är det så? :D kroppen kanske behöver lite alkohol också för att må bra :D:D:D isåfall är det ju underbart
kollade på en annan tråd där det var om ngt liknande så jag e minsann inte ensam om det hära.


är de mycket öl du dricker. för jag upplever samma sak och min farsa upplever ochså samma sak att man är större dagen efter lite svullen kring musklerna. men jag har hört rykten om att öl binder vätska i kroppen dan efter. men vettefan

Allan
2007-08-01, 17:36
En tråd med tre bannade användare i!

hultman
2007-08-01, 19:46
är de mycket öl du dricker. för jag upplever samma sak och min farsa upplever ochså samma sak att man är större dagen efter lite svullen kring musklerna. men jag har hört rykten om att öl binder vätska i kroppen dan efter. men vettefan

Svullen? Man blir ju för fan uttorkad, vilket gör att man ser hårdare ut.

L-Sami
2007-08-01, 20:30
Svullen? Man blir ju för fan uttorkad, vilket gör att man ser hårdare ut.

Man förblir inte uttorkad för evigt, efter alkoholen har lämnat kroppen och man börjar dricka och äta normalt så kan man bli svullenplufsig av all vätska och salt som kroppen binder.

Handcuff
2007-08-01, 20:32
En tråd med tre bannade användare i!

Hittar bara 2 :(

Misstänker att en post blev raderad...vems? :D

hultman
2007-08-01, 20:53
Man förblir inte uttorkad för evigt, efter alkoholen har lämnat kroppen och man börjar dricka och äta normalt så kan man bli svullenplufsig av all vätska och salt som kroppen binder.

Ja, men då ser man ju onekligen betydligt mindre ut än innan man började supa. Agree?

Motorbreath
2007-08-01, 20:53
Själv känner jag mig riktigt klen dagen efter. Beror nog mest på att jag är uttorkad och utsvulten. Har rätt svårt att äta och dricka dagen efter oavsett om det varit riktigt hårt eller ej, om det varit hårt är det alltid värre såklart.

L-Sami
2007-08-01, 21:02
Ja, men då ser man ju onekligen betydligt mindre ut än innan man började supa. Agree?

Ja, mindre blir man ju när man torskar en del vatten från musklerna och möjligtvis under huden också, för att man ser mer deffad ut så.

men dagen efter ser man större ut men vattnigare också, som försvinner efter några dagar och återgår sen till den normala fysiken, beror på hur mycket man har druckit. Det här gäller om man dricker en del vatten och äter mat innan man går och lägger sig. Möjligtvis om man skippar maten och vattnet, så kan det hända att man ser mindre ut. Dunno anything about that :)