Visa fullständig version : Äggmassa
Hej alla!
Letade efter Äggvitor på ett bageri, men de har slutat tillverka bröd med äggvitor. *cry* Fick erbjudandet om en spann med äggmassa.
Min fråga är vad är; är det samma sak som äggvita, om inte vad är näringsvärdet på äggmassan?
:) :)
Torsk_ole
2007-07-04, 21:42
Hej alla!
Letade efter Äggvitor på ett bageri, men de har slutat tillverka bröd med äggvitor. *cry* Fick erbjudandet om en spann med äggmassa.
Min fråga är vad är; är det samma sak som äggvita, om inte vad är näringsvärdet på äggmassan?
:) :)
Du kanske kan fråga dem vad denna äggmassa består av?
Gjorde det men fick inget rakt svar, tänkte att någon här kanske stött på aggmassa förut och visste mer.
Torsk_ole
2007-07-04, 22:12
Gjorde det men fick inget rakt svar, tänkte att någon här kanske stött på aggmassa förut och visste mer.
Låter lite konstigt ifall de inte vet vad det innehåller. Vad har man det till då?
LadyInsane
2007-07-04, 22:45
Skumt att bli erbjuden något som säljaren inte ens vet vad det är...:MrT:
Han är en kontakt som jag har på bageriet, så han är inte direkt någon säljare. De tog bort äggvitor ur receptet för folk kan vara allergiska mot det. De använder äggmassa i vissa sorters bröd, inte alla. Han trodde att det var "ungefär samma" men han visste inte näringsvärdet, därför skrev jag denna tråden för att se om någon annan träffat på det. Får se om någon annan vet vad det innehåller på bageriet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.