handdator

Visa fullständig version : Kombinera fierce med gainer?


Dexterity
2007-07-04, 12:48
Hej

En kort fråga; går det att kombinera fierce med gainer? Dvs ta fierce innan träningen och en gainer efteråt, eller riskerar man att förlora effekten av någon av produkterna?

Använder mig av gainer nu och funderar på att köpa någon slags prestationshöjare..... Rekommenderas fierce eller anser ni att det finns något bättre/mer effektivt, som samtidigt inte binder vätska.


P.S. Är en total nybörjare och en nykomling här på kollo. Har endast tränat "någorlunda seriöst" i 2-3 månader, so bare with me om ni tycker att frågorna är konstigt ställda/formulerade eller dyl. :smash:

Tack i förhand!!

diablogtr
2007-07-04, 13:14
Jag använder Fierce och det fungerar jättebra.

Jag har å andra sidan ingen erfarenhet av andra prestationshöjare än Star Nutr. Kreatin Monohydrat och det kunde likagärna varit vetemjöl i de påsarna.


Fierce tar jag 30 minuter innan jag springer till gymmet, då helst på tom mage så att kroppen suger upp det som en svamp suger upp vatten (det är så jag föreställer mig upptaget). Då har jag helst ätit ett bra mål mat 2 timmar innan.

Fierce är vätskedrivande så du ska dricka mycket vatten när du tagit det. Eftersom du inte behöver boosten när passet väl är slut så spelar väl ingen roll om en gainer förstör effekten. Den kommer ju knappast förstöra inför nästa pass, Fierce skall endast tas på träningsdagar så då antar jag att den inte "lagrar in" nåt i kroppen som en gainer eventuellt skulle förstöra.

På mig funkar Fierce kanon passa på nu när GG har rea.

Dexterity
2007-07-04, 13:30
Tack för ditt snabba svar...

En fråga bara (dum fråga); Fierce binder, till skillnad från kreatin, inte vätska? Eller har jag fått allt om bakfoten?

Och vatten bör jag dricka precis efter att jag använt fierce och under träningspasset?

Tack i förhand

// En komplett nybörjare

diablogtr
2007-07-04, 13:42
Jag vet inte om det binder vätska men jag ser inte bulkig eller uppblåst ut så det tror jag inte.


Jag blir väldigt törstig av Fierce. Första gången drack jag 3 liter vatten under en timma för att jag var så törstig. Det var bara den gången, nu dricker jag F. och dricker sen en halv liter vatten efter några minuter, sen springer jag iväg och under träningen får jag i mig runt en och en halv liter (tränar 1 timma) och det fungerar utmärkt.

Lycka till och bli inte rädd om det börjar pirra/kittla i huden efter att du druckit det, det är normalt och kan hålla på i flera timmar innan det går över.