handdator

Visa fullständig version : Till alla på Kolozzeum


diablogtr
2007-07-04, 12:04
En grymme sida! Jag har läst på mig om massa och nu kan jag ännu mer om träning, kosttillskott, recept på gott bröd och annat. Känner mig som Neo i The Matrix när hans huvve fylls på med kunskap om Jijutsi, Kung fu osv i sjuk hastighet.

Iallafall så har jag lite frågor, vi kan antingen diskutera eller så väntar vi bara på Grub som sätter punkt för saken som jag sett i andra trådar... :thumbup:

Jo alltså. För att bygga muskler är det nödvändigt att ha ett bra och nyttigt kostintag och att dessutom ligga + på kaloriintaget. Nu är det så att jag har lite fett jag skulle vilja bränna bort samtidigt som jag vill lägga på mig muskler, är det möjligt att slå två flugor i en smäll genom att ligga på +/- kaloriintag, och det överflöd kroppen behöver för att bygga muskler tar den från fettet? :confused:
Jag är långt ifrån fet vi snackar om lite fett vid bröstet och vid magen som jag vill bli av med för att framhäva det andra.


Och en annan fråga *whistle* Jag håller på att införskaffa nya tillskott och behöver omega-3 och vitamin/mineral tabletter. Det är inte så att jag inte tycker om frukt och grönsaker, jag kommer bara inte till skott att få i mig det. Kan jag ta t.ex. en Vitamineral om dagen och sedan ta ett äpple om jag känner för det, men inte för att jag måste?


Och min sista fråga: Eiselt EsaPro, Twinlabs aminosyror 2000 och allt sådant, är det någon större skillnad? På det här forumet kan man läsa massa om EsaPro och som jag förstår det är det just aminosyror, är det samma sak som andra märken har? Och äter man aminosyror, hur vet man då hur mycket protein man behöver få i sig per dag eftersom man med aminotillskott "fuskar"?
Skulle man kunna säga att proteinpulver är aminosyror och ointressanta ämnen jag inte vill ha i mig egentligen, och att t.ex EsaPro är bara de nödvändiga aminosyrorna?


Jag väntar på era expertutlåtanden *popcorn* *drool*

Animalistic
2007-07-04, 12:08
lite fett jag skulle vilja bränna bort samtidigt som jag vill lägga på mig muskler, är det möjligt att slå två flugor i en smäll genom att ligga på +/- kaloriintag, och det överflöd kroppen behöver för att bygga muskler tar den från fettet? :confused:


det är det enda jag kan svara på och vad det gäller att bygga massa så är det i stort sätt omöjligt att bygga när man samtidigt vill bränna fett. sattsa hellre på en bulk med kaloriöverskott och deffa sedan ner för att se om du blev nöjd, annars göra om samma ramsa : )

diablogtr
2007-07-04, 12:14
det är det enda jag kan svara på och vad det gäller att bygga massa så är det i stort sätt omöjligt att bygga när man samtidigt vill bränna fett. sattsa hellre på en bulk med kaloriöverskott och deffa sedan ner för att se om du blev nöjd, annars göra om samma ramsa : )

*bs*







Nej allvarligt talat vad segt jag hatar att inte kunna äta massa go mat. Jaja...
*gah!*

Animalistic
2007-07-04, 12:15
att vara motiverad och disiplinerad(stavning?) är grunden och botten i all träning.

so quit whining and get started *slap*

Exhale_
2007-07-04, 12:18
En grymme sida! Jag har läst på mig om massa och nu kan jag ännu mer om träning, kosttillskott, recept på gott bröd och annat. Känner mig som Neo i The Matrix när hans huvve fylls på med kunskap om Jijutsi, Kung fu osv i sjuk hastighet.


Åhfan! :smash:



Iallafall så har jag lite frågor, vi kan antingen diskutera eller så väntar vi bara på Grub som sätter punkt för saken som jag sett i andra trådar...

Jo alltså. För att bygga muskler är det nödvändigt att ha ett bra och nyttigt kostintag och att dessutom ligga + på kaloriintaget. Nu är det så att jag har lite fett jag skulle vilja bränna bort samtidigt som jag vill lägga på mig muskler, är det möjligt att slå två flugor i en smäll genom att ligga på +/- kaloriintag, och det överflöd kroppen behöver för att bygga muskler tar den från fettet?
Jag är långt ifrån fet vi snackar om lite fett vid bröstet och vid magen som jag vill bli av med för att framhäva det andra.

Du behöver inte käka nyttigt för att bygga muskler, men det hjälper kroppen att återhämta sig snabbare samtidigt som du blir mer motståndskraftig mot förkylningar osv.

Kroppen kan inte omvandla kroppsfett till muskler. Är du otränad eller i tonåren kan det finnas möjlighet att du kan bygga muskler och samtidigt tappa fett, men det kräver riktigt bra koll på energiintag och allmänt bra koll på näringsläran.


Och en annan fråga Jag håller på att införskaffa nya tillskott och behöver omega-3 och vitamin/mineral tabletter. Det är inte så att jag inte tycker om frukt och grönsaker, jag kommer bara inte till skott att få i mig det. Kan jag ta t.ex. en Vitamineral om dagen och sedan ta ett äpple om jag känner för det, men inte för att jag måste?


Vitaminer i tablettform ger inte samma goda skydd som vitaminer och mineraler inhämtade genom mat. Äter du någorlunda nyttigt och oraffinerat så ska du inte behöva äta några tillskott i form av vitaminer eller mineraler.




Och min sista fråga: Eiselt EsaPro, Twinlabs aminosyror 2000 och allt sådant, är det någon större skillnad? På det här forumet kan man läsa massa om EsaPro och som jag förstår det är det just aminosyror, är det samma sak som andra märken har? Och äter man aminosyror, hur vet man då hur mycket protein man behöver få i sig per dag eftersom man med aminotillskott "fuskar"?
Skulle man kunna säga att proteinpulver är aminosyror och ointressanta ämnen jag inte vill ha i mig egentligen, och att t.ex EsaPro är bara de nödvändiga aminosyrorna?


Jag väntar på era expertutlåtanden *popcorn* *drool*

EsaPro är ett proteintillskott innehållandes Essentiella aminosyror, dvs de som kroppen själv inte kan producera. För att jämföra med t ex ett vassleproteinpulver så brukas det kräva ca 20-25 g vassleprotein för att komma upp i 6 g essentiella aminosyror. EsaPro och vassleproteinpulver ger bäst effekt på fastande mage, dsv att du inte ätit något på ett visst antal timmar. EsaPro ger en större effekt jämfört med ett vassleprotein.

Piranha
2007-07-04, 12:23
Snälla läs denna.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79099&highlight=att+skriva+en+topic

diablogtr
2007-07-04, 12:47
Snälla läs denna.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79099&highlight=att+skriva+en+topic
"Till alla på kolozzeum" attraherar en större mängd människor än t.ex "Bra sida, jag har några frågor också". Jag hade ju inget speciellt ämne i tråden.

Men du har rätt och det är inget jag ska göra i fortsättningen.

diablogtr
2007-07-04, 12:56
Åhfan! :smash:

Du behöver inte käka nyttigt för att bygga muskler, men det hjälper kroppen att återhämta sig snabbare samtidigt som du blir mer motståndskraftig mot förkylningar osv.

Kroppen kan inte omvandla kroppsfett till muskler. Är du otränad eller i tonåren kan det finnas möjlighet att du kan bygga muskler och samtidigt tappa fett, men det kräver riktigt bra koll på energiintag och allmänt bra koll på näringsläran.
Då ger jag det ett försök *rolleyes*


EsaPro är ett proteintillskott innehållandes Essentiella aminosyror, dvs de som kroppen själv inte kan producera. För att jämföra med t ex ett vassleproteinpulver så brukas det kräva ca 20-25 g vassleprotein för att komma upp i 6 g essentiella aminosyror. EsaPro och vassleproteinpulver ger bäst effekt på fastande mage, dsv att du inte ätit något på ett visst antal timmar. EsaPro ger en större effekt jämfört med ett vassleprotein.

Okej, och det är aminosyror vi vill åt? En del EsaPro ger samma mängd aminosyror som 4 delar vasslepulver, så teoretiskt sett skulle jag kunna leva på 40 gram EsaPro per dag (40 gram är 1/4 av 160 gram och det är 160 gram protein jag ska ha i mig per dag om man använder 2gr/kg kroppsvikt) och självklart carbs och fett därtill.

Hänger ni med? Stämmer det?
-----------------
Jag använder Multi-Quote nästa gång istället för att ha 2 replies efter varandra.