handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni? :)


linusiceberg
2007-07-03, 22:11
Hejsan, är en kille på 16,5 år som har tränat nu ganska seriöst i 9-10 månader och hade tänkt dra ihop en deff nu några veckor under sommaren.

Har under vintern alltid haft gymmet nära till hands då det är nära skolan men nu så här på sommarn så är det ca 5-6km bort :P hade först tänkt att jag skulle byta gym nu juni-augusti men då ändrade jag mig och tänkte att jag ska börja röra på mig mer och cykla eller jogga/gå dit upp för att sedan köra så hårt man orkar där uppe :) Och sedan promenera hem igen.

Angående min "diet" så hade jag tänkt att den skulle se ut något sånt här

Frukost (Lunch, jobbar inte så det blir att stiga upp ganska sent :P) - Havregrynsgröt, två stycken fullkornsmackor med skinka (ost, vet inte hur petig man egentligen ska vara under en deff men jag tycker mackorna smakar bättre om man har både ost och skinka :P) Och en Whey-80 drink, kanske en banan också

Kanske en timma efter frukosten beger jag mig upp till gymmet och när jag kommer hem tar jag mig en banan och en Whey-80 drink

Middagen blir det som står framme, i lagoma portioner såklart

Sen vet jag inte riktigt om man ska äta något mer under dagen

Mitt träningschema ser förövrigt oftast ut så här (brukar variera lite grann)

Måndag - Bröst
Tisdag - Ben, mage
Onsdag - Armar
Torsdag - Rygg, traps
Fredag - Axlar

Vill gärna ha respons på allt detta

Tack på förhand

Eddie Vedder
2007-07-03, 23:00
Skippa proteindfrinken på morgon tycker jag, både ost, skinka och havregrynsgröt (med mjölk till?) är redan en proteinrik frukost. Det är bättre kcal att tumma på än att skippa osten skulle jag säga.

Angående den andra proteindrinken (den efter träning) så förstår jag inte varför du drivker den HEMMA? Hela idén med en proteindrink är väl ändå att man kan svepa den direkt efter passet för att så snabbt som möjligt fylla på med energi på ett smidigt sätt? Packa ner bananen och drinken och ät direkt i omklädningsrummet efter att du avslutat din sista repitition.:thumbup:

Annars ser det bra ut, det som krävs för viktnedgång är ett kaloriintag som understiger energiförbrukningen helt enkelt. Det vet du säkert redan, det gäller bara att genomföra det i praktiken också.;)

Hoppas det kommer gå bra, lycka till!:thumbup::)

linusiceberg
2007-07-03, 23:21
Okej, nej ingen mjölk till gröten, är nämliten allergiker. Alternativ till annan dryck till frukosten? Juice kanske?

Anledningen till att jag dricker den andra proteindrinken hemma är för att jag känner att det är uttröttande för greppet att springa med en shaker i handen :P låter kanske töntigt men ;D Är ju såklart vettigast att göra som du säger att ta med och äta och dricka där, får lösa det på något vis :P

Tackar Tackar jo det hoppas jag också, är väl egentligen inte missnöjd med min vikt utan är mer muskeldefenition jag är ute efter. Och jag har faktiskt redan, är inne på min tredje vecka nu, att mitt midjemått redan minskat lite så allt går väl som planerat hittils iallafall :)

Eddie Vedder
2007-07-04, 06:23
Okej, nej ingen mjölk till gröten, är nämliten allergiker. Alternativ till annan dryck till frukosten? Juice kanske?

Ja juice är ingen dum idé förstås. Annars finns ju vegetariska mjölkprodukter, sojamjölk tycker jag själv mycket om och finns vitaminberikad. Vitaminberikad havremjölk likaså.

Dock är dom vegetariska varianterna lite väl dyra enligt mig.*gah!*

Anledningen till att jag dricker den andra proteindrinken hemma är för att jag känner att det är uttröttande för greppet att springa med en shaker i handen :P låter kanske töntigt men ;D Är ju såklart vettigast att göra som du säger att ta med och äta och dricka där, får lösa det på något vis :P

Springa med shakern i handen!?:confused:

Varför inte bara sätta dig någonstans i gymmet, slappna av, varva ner, dricka din drink och äta din banan i lugn och ro, sedan cykla hem oför att njuta i dig en ordentlig måltid.:thumbup:

King Grub
2007-07-04, 06:27
Springa med shakern i handen!?:

Han joggade till gymmet.

Eddie Vedder
2007-07-04, 06:46
Han joggade till gymmet.

Oj det såg jag nu det. Ja då blir det ju lite mer problematisk linusiceberg. Men cyklar du så får du ju utan problem med dig shakern iaf. Vätskebälte finns ju också men kanske ett onödigt krångligt sätt flr att ta med sig proteindrinken.;)

linusiceberg
2007-07-04, 11:48
Precis, eller jag cyklar ibland och då finns det ju självklart inga problem att ta med sig shakern. Men jag tänkte att jag springer så många gånger i veckan mina ben orkar sen cyklar jag, eftersom att jag antar att jag förbränner mer på att jogga 1mil än att cykla, då det åteminståne känns mycket mindre ansträngande konditionsmässigt att cykla. Men jag vet inte hur det är.

mela
2007-07-04, 12:22
Du är allergisk mot mjölk men äter ost och dricker whey-80? :confused:

Alfred Nobel
2007-07-04, 12:26
Du är allergisk mot mjölk men äter ost och dricker whey-80? :confused:

"Jag tycker inte om Ost"
Jag antar att det är hans defination av allergi till ost.

mela
2007-07-04, 12:31
"Jag tycker inte om Ost"
Jag antar att det är hans defination av allergi till ost.

:confused: Han har ju ost på mackan eftersom det smakar bättre.
Det är mjölken han är allergisk mot.

Alfred Nobel
2007-07-04, 12:39
:confused: Han har ju ost på mackan eftersom det smakar bättre.
Det är mjölken han är allergisk mot.

Ojoj, här läste jag lite för snabbt. Då byter vi ut mjölken mot osten. Han tycker dvs om ost men har svårt att dricka mjölk. Jag tror däremot att han gillar oboy ;)

Finns det ost för laktosintorrelanta? isf hänger jag med!

Tolkia
2007-07-04, 13:07
Finns det ost för laktosintorrelanta? isf hänger jag med!
Typ all lagrad ost brukar fungera (så jag gissar att det är laktosintolerans det handlar om).

linusiceberg
2007-07-04, 15:39
Då jag fick min allergi (tror det var när jag började 1an eller 2an) så kunde jag inte äta NÅGONTING som innehöll mjölk (smör, ost, bröd bakade på mjölk) kunde inte ens ha mjölk i maten. Men med åren så har det växt bort och nu är det mestadels bara ren mjölk som jag inte tål så det försöker jag undvika, dock händer det ju självklart att man blir sugen på O'boy och tar sig ett glas.

Så nu är det ju alltså okej att äta ost och så, men angående Whey-80n så dricker jag den med vatten.