handdator

Visa fullständig version : Snuvig - pollen/förkylning


ligne
2007-07-03, 21:26
Jag har ett, vad jag tror, ovanligt problem.

Hela året om går jag med snuvig näsa. Konstant.

På vintern beror det på det kalla vädret (såklart) men också för att jag jobbar i ett kyllager.
Och på vintern vet jag då inte om jag är förkyld eller om det bara är jobb som gör att jag går snuvig.

Sen har vi sommaren.
Då är det istället pollen som gör att jag går med snuvig näsa.

Problemet jag har är att jag aldrig kan avgöra om jag ska tillåta mig själv att träna eller inte.
Jag vet inte om jag är förkyld eller om det bara är näsan som rinner.

Ska jag dra gränsen vid halsont och träna när jag "bara" är förkyld och går med rinnande näsa eller hur ska jag göra?

Ja jag vet inte om jag formulerade på ett bra sätt men jag antar att ni förstår vad jag menar och jag är tacksam för all hjälp.

Liten Men Fet
2007-07-03, 21:32
Jag har ett, vad jag tror, ovanligt problem.

Hela året om går jag med snuvig näsa. Konstant.

På vintern beror det på det kalla vädret (såklart) men också för att jag jobbar i ett kyllager.
Och på vintern vet jag då inte om jag är förkyld eller om det bara är jobb som gör att jag går snuvig.

Sen har vi sommaren.
Då är det istället pollen som gör att jag går med snuvig näsa.

Problemet jag har är att jag aldrig kan avgöra om jag ska tillåta mig själv att träna eller inte.
Jag vet inte om jag är förkyld eller om det bara är näsan som rinner.

Ska jag dra gränsen vid halsont och träna när jag "bara" är förkyld och går med rinnande näsa eller hur ska jag göra?

Ja jag vet inte om jag formulerade på ett bra sätt men jag antar att ni förstår vad jag menar och jag är tacksam för all hjälp.

Testa med allergimedecin och blir du fri från besvären så är det allergi, då går det oftast bra att träna.
Annars kan du ju ta kontakt med en doktor, det skulle jag om jag var snuvig året runt.

ligne
2007-07-03, 21:39
på sommaren är det garanterat pollen.

käkar dom här kestine (stavning?) och då blir det väldigt mycket bättre.
men då är det inga problem att träna när det bara är allergi då?

på vintern däremot kan jag lika gärna vara förkyld som att bara ha en rinnande näsa från mitt jobb.

och det är på vintern som jag har svårast att avgöra om jag ska träna eller inte.