handdator

Visa fullständig version : Någon som kör med eiselt's hardcore strategies?


Animalistic
2007-07-03, 19:52
låter som allt annat jättebra på beskrivningen men någon som har positiv/negativt respons på dessa produkter?

tack på förhand

Raggis
2007-07-03, 19:54
Kanske skulle skriva med innehållsdeklarationen ;)

Animalistic
2007-07-03, 20:00
Cyperol:
INGREDIENSER per kapsel
Cyperol Proprietary Matrix: 475 mg



(-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran (95%, nettle root extract), Eurycoma longifolia Jack (LJ100 SD, patented extract), Epilobium parviflorum 10:1 (source of Oenotein A, B), Pyrus Malus Extract (70% polyphenols, procyanidin B).


"CYPEROL innehåller ett komplex av ämnen som optimerar kroppens testosteronproduktion på ett naturligt och samtidigt minskar risken för att testosteronet omvandlas till oönskat östrogen eller dihydrotestosteron."

Quadrol:
Ingredienser per tablett
QUADROL Proprietary Matrix

Cissus Quandrangularis (40:1 extract standardiedto contain not less than 10 % ketosterones [by TLC]), Colenol (Coleus Forskohlii extract, 20%). 600 mg

"Primära effekter av Quadrol

· Minska muskelnedrytning

· Öka muskeluppbyggnad

· Öka fettförbränning

· Stärka leder, muskelfästen etc "

Reload:
NGREDIENSER per kapsel
GlycoPump Proprietary Matrix

Berberis Aristata Extract (standardised to contain not less than 90% alkaloids), Lagerstroemia Speciosa (tannin complex , 10% corosolic acid). 500 mg

"Verkningsmekanism, överblick av publicerad forskning:



· Ökat upptag av näringsämnen in i muskelcellerna.

· Ökad translokation av glukostransportör-4

· Jämnare blodsocker / jämnare insulin = fördelaktiv miljö för muskeuppbyggnad och fettförbränning.

· Minskad differentiering (bildning) av fettceller.

· Ökad mitokondriell biogenes

· Minskar expression av lipogena (fettbildande) gener.

· Dämpar 11ß-HSD1 (enzymet som omvandar kortison till aktivt kortisol).

· Dämpar α-amylas och α-glukosidas "

Handcuff
2007-07-03, 20:04
Många funderingar på tillskott..kommer inte resultaten som du vill? I så fall beroer det nog andra faktorer - främst tålamod!

Ok så du får de resultat du vill ha..varför då lägga pengar på tillskott :confused: Spara till en bil eller en resa istället :D

Animalistic
2007-07-03, 20:10
jag+tålamod=falskt

men vill ändå prova, GAH ! de borde ju fungera måttligt iaf. eller varför göra något och sälja såpass dyrt om de inte skulle fungera. för att luras? 50% chans enligt mig.

har för övrigt en del pengar över från lönen därför blev jag nyfiken på dessa produkter!

Rahf
2007-07-03, 20:17
Du kommer förmodligen inte märka en markant skillnad och du kommer knappast kunna mäta din skillnad mot för om du inte hade använt det annat än den psykiska boost du kommer få.

Jag tycker att du ska ta och lugna dig lite på tillskottsfronten ett tag. Sköt kosten och använd kanske gainer, mer behöver du egentligen inte. Möjligen att du kan lägga till kreatin men någon testo-booster behöver du väl inte?

Lägg pengarna på andra saker, eller spara dem.

blekfet2
2007-07-03, 20:34
Nej tack.

EiseltUK
2007-07-04, 22:20
Jag tycker att du ska ta och lugna dig lite på tillskottsfronten ett tag. Sköt kosten och använd kanske gainer, mer behöver du egentligen inte. Möjligen att du kan lägga till kreatin men någon testo-booster behöver du väl inte?

Lägg pengarna på andra saker, eller spara dem.

Givetvis bör man inte utesluta bastillskotten när man använder dessa produkter. Det ena ersätter inte det andra. Om man inte har råd att använda allt samtidigt så är det bättre att hålla sig till protein, kolhydrater och kanske kreatin.

BallPythoN
2008-02-03, 11:01
Någon som har gett sig på och testat dessa produkter än?

Skulle vara kul och få veta lite av folk som har testat dem.

Snorlös
2008-02-03, 12:16
Cyperol:
INGREDIENSER per kapsel
Cyperol Proprietary Matrix: 475 mg



(-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran (95%, nettle root extract), Eurycoma longifolia Jack (LJ100 SD, patented extract), Epilobium parviflorum 10:1 (source of Oenotein A, B), Pyrus Malus Extract (70% polyphenols, procyanidin B).


"CYPEROL innehåller ett komplex av ämnen som optimerar kroppens testosteronproduktion på ett naturligt och samtidigt minskar risken för att testosteronet omvandlas till oönskat östrogen eller dihydrotestosteron."

Quadrol:
Ingredienser per tablett
QUADROL Proprietary Matrix

Cissus Quandrangularis (40:1 extract standardiedto contain not less than 10 % ketosterones [by TLC]), Colenol (Coleus Forskohlii extract, 20%). 600 mg

"Primära effekter av Quadrol

· Minska muskelnedrytning

· Öka muskeluppbyggnad

· Öka fettförbränning

· Stärka leder, muskelfästen etc "



Låter ju helt fantastiskt vilka effekter det där tillskottet har. Minskad muskelnedbrytning och ökad muskeluppbygnad samt dessutom för att toppa av ökad fettförbränning och som en liten bonus stärkta leder och muskelfästen. Rena mirakeltillskottet

Finns det några studier på människor som bekräftar effekterna av detta tillskott som är vetenskapligt accepterade?

EiseltUK
2008-02-03, 12:47
Låter ju helt fantastiskt vilka effekter det där tillskottet har. Minskad muskelnedbrytning och ökad muskeluppbygnad samt dessutom för att toppa av ökad fettförbränning och som en liten bonus stärkta leder och muskelfästen. Rena mirakeltillskottet

Finns det några studier på människor som bekräftar effekterna av detta tillskott som är vetenskapligt accepterade?

Det är flera produkter.

Några av studierna som ligger till grund för produkterna är gjorda på människor. Finns några referenser på vår websida.

Piledahl
2008-02-03, 13:12
Quadrol är och fungerar riktigt bra! speciellt under deff då forskolinet sparar mer muskler pga cAMP. Sen hjälper ju cissus till med lederna också.

Johan.S
2008-02-04, 22:20
Kan inte annat än rekomendera produkterna. Är mycket nöjd med dom. Är inne på min andra omgång nu.

Är dock inga produkter du ska köpa ifall du inte har koll på basgrejerna

Lajne
2008-02-05, 00:06
Quadrol har räddat mina leder från att vara på gränsen till undergång sammanlagt 3 gånger nu, och jag funderar starkt på att köra någon form av produkt innehållande cissus året runt.
Angående den andra ingrediensens påstådda effekter har jag helt ärligt inte märkt av dem tyvärr, men det behöver inte betyda att de inte finns där. Någon nämnde ju deff som ett tillfälle då det märks som bäst, och jag har hittills bara använt det under bulk.
Totalt sett inte ett tillskott jag hade använt för något annat syfte än jag gör nu: hålla ihop mina leder medan jag tränar tungt och ofta =D

Maod
2008-02-05, 14:10
Jag har använt Quadrol under deff och var nöjd med resultatet. Gjorde bra styrkeökningar, lyckades även tappa en del fett utan att det märktes på vågen.
Har nog produkten att tacka för det mesta av resultaten.

Stenmark
2008-02-05, 16:14
Har kör Quadrol ett tag nu, har alltid haft problem med mina axlar tidigare, problemen har mer eller mindre försvunnit, nu, sen om de beror på produkten eller om det är i skallen det sitter har väl ingen större betydlese, jag tycker det är super :D

me2
2008-02-07, 17:38
Quadrol har räddat mina leder från att vara på gränsen till undergång sammanlagt 3 gånger nu, och jag funderar starkt på att köra någon form av produkt innehållande cissus året runt.
Angående den andra ingrediensens påstådda effekter har jag helt ärligt inte märkt av dem tyvärr, men det behöver inte betyda att de inte finns där. Någon nämnde ju deff som ett tillfälle då det märks som bäst, och jag har hittills bara använt det under bulk.
Totalt sett inte ett tillskott jag hade använt för något annat syfte än jag gör nu: hålla ihop mina leder medan jag tränar tungt och ofta =D

Kan du berätta hur du har märkt av att Quadrol har räddat dina leder?

L-Sami
2008-02-07, 19:17
Funkar säkert för kosttillskott/pulver/pillerfantaster som är känsliga för placeboeffekter.

EiseltUK
2008-02-07, 22:23
När jag körde på Cissus (som är en av ingredienserna i Quadrol) tyckte jag mig uppleva att mitt gamla knä var mer problemfritt. Kan ha varit inbillning/placebo men jag är lång ifrån en person som har övertro på det jag testar.

Allan
2008-02-07, 22:25
Vad är det för del på er? Känner ni inte igen dynga när ni ser det?

KniveN
2008-02-08, 01:17
Vad är det för del på er? Känner ni inte igen dynga när ni ser det?

Sitter du inne på någon info som vi andra inte har så dela gärna med dig.

Lajne
2008-02-08, 01:58
Kan du berätta hur du har märkt av att Quadrol har räddat dina leder?
Enkelt förklarat har jag ett högerknä som efter en gammal skada vägrar sluta göra ont, vilket i sin tur gör att så fort jag försöker träna lite intensivare än vanligt är det antingen quadrol eller 6-8 veckor rehab. Jag har försökt båda varianterna och väljer efter noggran övervägning inte 6-8 veckors rehab längre;)

Lajne
2008-02-08, 02:03
Vad är det för del på er? Känner ni inte igen dynga när ni ser det?
Jag är säker på att du, när du gör en kommentar som denna, sitter inne på en hel del forskning på preparaten i fråga eller åtminstone en hel del personlig erfarenhet?
Jag kan inte bry mig mindre om reload eller cyperol, men när du avfärdar det som har lindrat mitt knä och låtit mig träna så hårt jag vill de senaste 6 månaderna kan jag inte annat än undra vad som får dig att göra så. Någon form av motivering hade uppskattats med andra ord :)

fitnessman-
2008-02-08, 09:16
Allan Vad är det för del på er? Känner ni inte igen dynga när ni ser det?

Visst gör jag det Allan

Johan.S
2008-02-08, 20:55
Vad är det för del på er? Känner ni inte igen dynga när ni ser det?


Argumentering tack. Vad vet du som vi andra inte vet?

Nixon
2008-02-26, 22:34
En liten (och kanske dum) fråga, tjejen har lite problem med leder och har läst en del om Quadrol. Kan kvinnor använda det eller finns det risker med det?

Alexx
2008-02-27, 15:56
Väntar fortfarande på en motivering från Allan.

Utbilda oss ovetande om hur verkningslöst cissus är :)

Animalistic
2008-02-27, 16:00
Väntar fortfarande på en motivering från Allan.

Utbilda oss ovetande om hur verkningslöst cissus är :)

+1

C.E.J.
2008-02-27, 17:03
Allan jävlas med Eiselt?

Divanillyl binder till SHBG, eurycoma ökar testosteronnivåerna, procyanidin har nåt med östrogen att göra (minns inte om den funkade ungefär som SERM eller AI). Forskolin ökar muskelmassa och bränner fett.

Finns ju inte jättemånga studier om de här ämnena, men ovan är vad studierna säger iaf. En gnutta skepticism är ju alltid nyttigt men kan ju vara värt att prova, om man gillar att prova saker :Virro

Alexx
2008-02-27, 17:43
Vad är det för del på er? Känner ni inte igen dynga när ni ser det?

En gnutta skepticism :D


Låter mer som ren ignorans än skepticism.

Snorlös
2008-02-27, 18:54
Allan jävlas med Eiselt?

Divanillyl binder till SHBG, eurycoma ökar testosteronnivåerna, procyanidin har nåt med östrogen att göra (minns inte om den funkade ungefär som SERM eller AI). Forskolin ökar muskelmassa och bränner fett.

Finns ju inte jättemånga studier om de här ämnena, men ovan är vad studierna säger iaf. En gnutta skepticism är ju alltid nyttigt men kan ju vara värt att prova, om man gillar att prova saker :Virro

Jag ställer den vanliga frågan som svaret som vanligt alltid är nej på när det gäller kosttillskott som inte är kreatin/protein/aminosyra som man påstår "ökar muskelmassan och bränner fett":

Finns det några vetenskapligt accepterade studier på människor att man ökar muskelmassan snabbare mätbart om man tar forskolin än om man inte gör det allt annat lika?

Finns det några vetenskapligt accepterade studier på människor på att man går ner märkbart snabbare i fettvikt om man tar forskolin än om man inte gör det allt annat lika?

EiseltUK
2008-02-27, 19:58
Finns det några vetenskapligt accepterade studier på människor att man ökar muskelmassan snabbare mätbart om man tar forskolin än om man inte gör det allt annat lika?

Finns det några vetenskapligt accepterade studier på människor på att man går ner märkbart snabbare i fettvikt om man tar forskolin än om man inte gör det allt annat lika?


Här är två, finns säkert fler:

Body composition and hormonal adaptations associated with forskolin consumption in overweight and obese men.
Obes Res. 2005 Aug;13(8):1335-43.

The effect of Cissus quadrangularis (CQR-300) and a Cissus formulation (CORE) on obesity and obesity-induced oxidative stress.
Lipids Health Dis. 2007 Feb 4;6:4.


Skadar inte att vara skeptisk men är det inte bättre att kolla lite på Pubmed först? :D

Snorlös
2008-02-27, 20:21
Här är två, finns säkert fler:

Body composition and hormonal adaptations associated with forskolin consumption in overweight and obese men.
Obes Res. 2005 Aug;13(8):1335-43.

The effect of Cissus quadrangularis (CQR-300) and a Cissus formulation (CORE) on obesity and obesity-induced oxidative stress.
Lipids Health Dis. 2007 Feb 4;6:4.


Skadar inte att vara skeptisk men är det inte bättre att kolla lite på Pubmed först? :D

jo, det är klart:em: kanske borde kolla där först och sedan öppna pajhålet.....

Damien Thorne
2008-05-09, 14:37
Ni som testat dessa produkter...
Berätta gärna mer.

Jag har problem med min axel. Kan kanske Quadrol hjälpa den bli bra igen?

Cyperol låter även intressant.
Jag är 34år, skulle vara skoj om jag kunde få tillbaka testosteronnivån som jag hade före jag fyllde 25. :thumbup:

(De 2 övriga har jag ej hunnit läsa så mycket om än)

Fungerar dom eller är det bara bluff? Finns det biverkningar?

Johan.S
2008-05-09, 19:22
Ni som testat dessa produkter...
Berätta gärna mer.

Jag har problem med min axel. Kan kanske Quadrol hjälpa den bli bra igen?

Cyperol låter även intressant.
Jag är 34år, skulle vara skoj om jag kunde få tillbaka testosteronnivån som jag hade före jag fyllde 25. :thumbup:

(De 2 övriga har jag ej hunnit läsa så mycket om än)

Fungerar dom eller är det bara bluff? Finns det biverkningar?

Beror väl lite på vad du har för problem med axeln. Är väl bara testa å se. Vet av många som är nöjda med effekterna dom har fått av Quadrol eller annat Cissus tillskott

Angående Cyperol så har jag bara kört det tillsammans med Test FX och den kombon fungerar alldeles utmärkt för mig. Har även bloodworks som visar på kraftig höjning av testosteronet. Sänkt libido är nog den enda biverkningen jag fick då. Det är dock pga Test FX, inget som du bör uppleva om du enbart tar Cyperol

Animalistic
2008-05-09, 21:19
Beror väl lite på vad du har för problem med axeln. Är väl bara testa å se. Vet av många som är nöjda med effekterna dom har fått av Quadrol eller annat Cissus tillskott

Angående Cyperol så har jag bara kört det tillsammans med Test FX och den kombon fungerar alldeles utmärkt för mig. Har även bloodworks som visar på kraftig höjning av testosteronet. Sänkt libido är nog den enda biverkningen jag fick då. Det är dock pga Test FX, inget som du bör uppleva om du enbart tar Cyperol

libido? :em:

Damien Thorne
2008-05-09, 21:22
libido? :em:

Libido, av latin, åtrå, längtan, drift, begärelse. Ett vanligt begrepp inom psykoanalysen, främst förknippat med freudianismen. I talspråk ofta associerat med sexuell åtrå.

källa. Wikipedia

Ivantheman
2008-05-10, 08:43
för att nyansera quadrolpropagandan lite kan jag ju meddela att jag inte fick någon som helst effekt av detta. Fick snarare mer ont i axlarna under tiden jag använde det.