handdator

Visa fullständig version : Träningsdagbok Dogge


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dogge21
2007-07-02, 21:38
Måndag 2 juli 2007, Plats: Sporthallen

SMALBÄNK (med stopp och fötterna uppåt)
60x3, 80x3, 100x3, 120x4, 130x2, 140xMISS*gah!*

STÅENDE MILITÄRPRESS
60x3, 80x3, 90x5 pers rek:thumbup:

STÅENDE BICEPSCURL
25x8, 40x9

Smalbänken går bättre än någonsin. Mycket nära på 140 kg som hade varit pers med 5 kg. Fortsätter att förbättra styrkan i skitövningarna. Som vanligt ett rätt snabbt pass.

Dogge21
2007-07-02, 22:08
Lägger upp en ny träningsdagbok här på KOLOZZEUM så man kanske kan få lite tips och utbyte av andra SL-intresserade. Men främst är ju träningsdagboken ett suveränt stöd för en glömsk jävel som jag:smash:

Måndag 2 juli 2007, Plats: Sporthallen

SMALBÄNK (med stopp och fötterna uppåt)
60x3, 80x3, 100x3, 120x4, 130x2, 140xMISS*gah!*

STÅENDE MILITÄRPRESS
60x3, 80x3, 90x5 pers rek:thumbup:

STÅENDE BICEPSCURL
25x8, 40x9

Smalbänken går bättre än någonsin. Mycket nära på 140 kg som hade varit pers med 5 kg. Fortsätter att förbättra styrkan i skitövningarna. Som vanligt ett rätt snabbt pass.

Dogge21
2007-07-02, 23:07
Mina personliga rekord i styrkelyft (på tävling).

282,5 kg Knäböj
187,5 kg Bänkpress
312,5 kg Marklyft
780,0 kg Sammanlagt

Andra personliga rekord.

Diskus 53,28
Kula 15,73
Stillastående höjdhopp 1,55
Stillastående längdhopp 3,22
Stöt bakom nacken 150 kg
Stående frivändning 145 kg
Stående ryck 105 kg
Biceps (med stång) 110 kg

RAW-PERS (UTAN NÅGON SOM HELST UTRUSTNING, INTE ENS BÄLTE)
217,5 kg Knäböj
155,0 kg Bänkpress
282,5 kg Marklyft

Dogge21
2007-07-02, 23:19
Det är inte lätt att motivera sig för hård träning under sommaren men jag tror (och hoppas) att jag ändå har mental styrka för att köra 2-3 pass i veckan.

Jag kommer mest att satsa på att försöka förbättra styrkan i bänkpress under sommaren eftersom det är min svagaste gren. Knäböj och marklyft kommer jag att köra samma pass under denna tid. Då blir ju visserligen marken lite lidande men efterson det är min bästa gren så kommer jag ligga jag lite lågt med marken under sommarmånaderna juli och augusti.

Knäböjen kommer jag dock satsa för fullt när jag kör övningen. Kommer att köra med stopp i bottenläget iaf julimånad ut sedan får jag se. Knäböj med stopp i bottenläget har blivit min absoluta favoritövning som jag tycker ger något alldeles fantastiskt i att bygga styrka. REKOMMENDERAS STARKT! Siktar på att göra 240 kg med bara bälte till hösten (oktober).

Lillgrabben
2007-07-02, 23:27
Du är stark som fan i marken, Dogge!

Om du bara får ut det vikterna du har i kroppen i bänken & böjen så kommer 800 snart att vara historia!

:)

Hur går det för Markus nu, håller marklyftet på att ordna sig för honom?

Dogge21
2007-07-02, 23:53
Du är stark som fan i marken, Dogge!

Om du bara får ut det vikterna du har i kroppen i bänken & böjen så kommer 800 snart att vara historia!

:)

Hur går det för Markus nu, håller marklyftet på att ordna sig för honom?

Tjenare!

Visst räknar jag med att passera 800 kg inom en snar framtid. Det gäller bara att lägga ned ännu mer tid på utrustningsträning i framförallt böj och bänken. Marken känns oerhört bra fast jag inte varit på några vikter på bra länge. Sista markpasset jag gick tungt (i slutet av april) hade jag ett hyfsat försök på 327,5 kg.

Markus håller som du kanske vet att lägga om tekniken från smalmark till sumo och helt klart verkar det som om det kan vara något för den gode Markus. Bara att hoppas för att böja snart 370 kg och marka kring 250 kg kan inte vara kul. Men jag tror faktiskt att Markus kommer att höja sin mark till kommande säsong.

Hur går det själv då i dessa semestertider:eating:

Lillgrabben
2007-07-03, 00:05
Jovars, inte går det så tokigt. Jag har semester i kombination med pappaledigt hela sommaren, förutom en vecka i juli då jag ska jobba fem dagar. Börjar om på jobbet i början av september!

Träningen går väl sisådär - lite viktnedgång, för mycket nattugglande framför datorn & uppbyggnadsträningen inför nästa säsong gör att man inte direkt är i ngn formtopp. . .

Jopp, jag hoppas också att Markus får lite mera fart på marklyftet! Med all del benstyrka han besitter borde vikter kring 300 vara buslätta bara han orkar hålla fast stången. Han är ju defintivt en 950 kgs lyftare sett till de andra grenarna förutom just marken. :(

Vi får väl se hur det går med sumoträningen för Markus! Skulle vara skoj om sumon funkar bra & det blir lite extra kilon där.

Ahh, du måste vara i ganska jäkla god form då om du lastar 327,5 ? Vikter kring pers i de övriga grenarna & lite extra i marken så blir totalen finfin.

Dogge21
2007-07-03, 00:34
Det är ju långt till hösten och många härliga köttbitar hinner ännu läggas på grillen så kroppsvikten kommer nog säkert tillbaka*flex*

Jag tycker att man ibland bör prova på vikter som man kanske inte ännu har kapacitet för så man suddar bort de mentala spärrarna så man vågar gå på stora vikter på tävlingarna. Man borde egentligen våga överbelasta lite oftare än vad man gör men det är en svår balansgång för man vill ju inte dra på sig skador eller bli övertränad och gå ned i kapacitet. För jävla lurigt det där*spy*

Dogge21
2007-07-03, 02:28
Jag försöker hålla koll på mina RAW-pers (1-5 rep) och mina personliga rekord är för närvarande följande:
-------------------------------------------------------------------------
KNÄBÖJ (ENDAST MED BÄLTE OCH VÄRMESKYDD)

1 rep: 237,5 kg
2 rep: 230,0 kg
3 rep: 227,5 kg
4 rep: 222,5 kg
5 rep: 212,5 kg
-------------------------------------------------------------------------
BÄNKPRESS (MED STOPP PÅ VARJE LYFT OCH UTAN TRÖJA)

1 rep: 155,0 kg
2 rep: 146,0 kg
3 rep: 141,0 kg
4 rep: 137,5 kg
5 rep: 132,5 kg
-------------------------------------------------------------------------
MARKLYFT (UTAN BÄLTE OCH DRÄKT OCH MED STOPP MELLAN VARJE LYFT)

1 rep: 282,5 kg
2 rep: 272,5 kg
3 rep: 270,0 kg
4 rep: 260,0 kg
5 rep: 255,0 kg
-------------------------------------------------------------------------
Självklart är det ju singeln som är roligast att persa och förbättra och målen jag satt upp att klara till mars-april RAW 2008 är:

Knäböj 245,0 kg
Bänkpress 160,0 kg
Marklyft 290,0 kg

Tror chanserna är störst i bänkpress medan jag däremot lär få jobba för att klara de höga målen i böj och mark.

Med full utrustning vågar jag inte spekulera allt för mycket men visst borde minst 300 kg följa med om jag klarar 245 kg med bara bälte. Minst 200 kg i bänken bör vara klart möjligt och minst 320 kg i marken borde det kunna bli om jag drar 290 kg helt utan utrustning.

300-200-320 = 820 kg känns som en rimlig målsättning även om det blir tufft att nå den.

polaren
2007-07-03, 06:07
Välkommen hit och lycka till med träningen, ska bli kul att följa en till SL-dagbok! :)

Dogge21
2007-07-03, 18:40
Hej Polaren! Roland G antar jag?

Ja det gäller ju att hänga på "trenden" med att föra träningsdagbok och byta lite tankar med andra träningsintresserade. Riktigt kul att ni i Skellefteå fått igång SL-verksamheten på allvar igen:) Träna på hårt som tusan så blir det bra resultat till DM: et i SL som går här uppe i Kiruna den 27/10. Men före det är det ju både serie 3 samt bänk-DM icke att förglömma.

Lillgrabben
2007-07-03, 18:45
http://pub23.bravenet.com/forum/1924410946/fetch/649874/


Har ni problem med hemsidan?

Dogge21
2007-07-03, 18:52
Det har väl varit någon virusattack men nu tror och hoppas jag att allt skall funka igen. Om problemen återkommer så får vi anlita någon som kan det här hur man blir av med virusskiten*grr* Otroligt att det finns människor som finner nöje med att plantera in virus*mini*

Lillgrabben
2007-07-03, 18:55
Det har väl varit någon virusattack men nu tror och hoppas jag att allt skall funka igen. Om problemen återkommer så får vi anlita någon som kan det här hur man blir av med virusskiten*grr* Otroligt att det finns människor som finner nöje med att plantera in virus*mini*

Ok!

Surt som fan att det finns idioter som orkar hålla på med sådant.:(

Det går väl säkert skydda sig mot det mesta, men det torde kosta både utrymme tid & pengar gissar jag.

Börje H
2007-07-03, 19:05
Välkommen Dogge!!
Nu får de andra marklyftsfantomerna akta sig! Inte så djäkla många som kan stå upp för ett pers över 300 :hbang:

Få se om man kan bidra med lite ideer då man får lite kläm på hur du bänkar.

Kör hårt :bpump:

Animalistic
2007-07-03, 19:07
Bilder for the people!!

i övrigt: SJUKT STARK ! keep it up

Dogge21
2007-07-03, 19:25
Välkommen Dogge!!
Nu får de andra marklyftsfantomerna akta sig! Inte så djäkla många som kan stå upp för ett pers över 300 :hbang:

Få se om man kan bidra med lite ideer då man får lite kläm på hur du bänkar.

Kör hårt :bpump:

Hej och tack för det Patrik!

Jo i mark behöver man ju inte skämmas när man tävlar men däremot så hoppas jag ju att bänken skall förbättras något så man kan bli stabil på vikter kring 200 kg iaf. Men det är ju så att alla har vi olika förutsättningar i de olika grenarna och mina vinklar i bänken är ju inte bra det är ju bara att erkänna!

Men alla kan bli bättre och det är det man får jobba utifrån. Tycker att jag nu har börjat få lite bättre kontakt i bröstmuskulaturen efter bänkpassen när jag kört med långa stopp och har fått upp bottentrycket betydligt så lite förhoppningsfull känner jag mig i alla fall inför hösten. Vad som jag tycker är märkligt är att jag tycks förbättra styrkan bättre i bänken när jag kör fler rep än de vanliga 2:orna och 3:orna som är mer brukligt. Jag tror att jag ibland kört för lite reps faktiskt och kanske saknat grundhårdheten i bänken.

Så nu ska jag prova med att köra lite mer rep i bänken för att succesivt sänka repsantalet och se vad det kan ge. Däremot går både böj och markträningen på räls känns det som.

Hur går det själv med träningen?

Börje H
2007-07-03, 20:27
Tror själv stenhårt på precis det du säger. Är man ingen tok-talang så måste man nog periodisera med rejäla perioder med lite fler reps för att sedan successivt skala av till mindre reps. Utan grund finns ju liksom ingenting att bygga på!

När det gäller dina tidigare bänkresultat så är det naturligtvis så att du bör kunna göra stadigt runt 200-210 och därmed plocka viktiga kilon i totalen. En viktig sak, vilket jag tror jag tidigare nämt, är att du bör se över ditt val av tröja i bänken. Du ser onödigt "ihoptryckt" och med den rejält tilltagna lyftväg du har så blir det alltid knöligt i botten. En hyfsat stor F6:a eller RageX som stramas åt lite i ärmarna tror jag kan ge dig lite komfort vid sänkningen till bröstet. Klossträning med låga klossar och voila så sitter 212,5 kg i 3:e lyft på bänk-DM :thumbup:

För egen del så rullar de på bra faktiskt. Kör på med målsättningen att lyckas böja 250 utan dräkt och runt 230 med tröja under året. Helt osannolikt är det inte att det lyckas. Min journal kanske du redan sett:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=84216&page=2

Om du ids leta dig bakåt lite så förklarar jag tämligen utförligt hur jag planerar min bänkträning under uppbyggnad. Äääh, föresten jag hittade posten ganska fort:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2307774&postcount=780

Kika lite på den :thumbup:

polaren
2007-07-03, 20:40
Hej Polaren! Roland G antar jag?

Ja, det stämmer :)

Dogge21
2007-07-03, 20:47
Tror själv stenhårt på precis det du säger. Är man ingen tok-talang så måste man nog periodisera med rejäla perioder med lite fler reps för att sedan successivt skala av till mindre reps. Utan grund finns ju liksom ingenting att bygga på!

När det gäller dina tidigare bänkresultat så är det naturligtvis så att du bör kunna göra stadigt runt 200-210 och därmed plocka viktiga kilon i totalen. En viktig sak, vilket jag tror jag tidigare nämt, är att du bör se över ditt val av tröja i bänken. Du ser onödigt "ihoptryckt" och med den rejält tilltagna lyftväg du har så blir det alltid knöligt i botten. En hyfsat stor F6:a eller RageX som stramas åt lite i ärmarna tror jag kan ge dig lite komfort vid sänkningen till bröstet. Klossträning med låga klossar och voila så sitter 212,5 kg i 3:e lyft på bänk-DM :thumbup:

För egen del så rullar de på bra faktiskt. Kör på med målsättningen att lyckas böja 250 utan dräkt och runt 230 med tröja under året. Helt osannolikt är det inte att det lyckas. Min journal kanske du redan sett:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=84216&page=2

Om du ids leta dig bakåt lite så förklarar jag tämligen utförligt hur jag planerar min bänkträning under uppbyggnad. Äääh, föresten jag hittade posten ganska fort:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2307774&postcount=780

Kika lite på den :thumbup:

Jag har kikat lite på din träningsjournal och nu när man kommit igång här så lär det bli fler timmar framför datorn;) kul och givande att byta träningstankar!

Jag har en ny Katanatröja hemma som jag ska börja köra in om en 4-5 veckor så får jag se vad det kan ge. Jag har trivts rätt bra i Metaltröjan men som du säger känner jag mig så jävla ihoptryckt i den och de flesta lyften blir fula om jag inte träffar helt rätt. Ska prova en F6 om den här Katanan inte funkar för mig.

250 kg i böj med bara bälte? Grejar du det så vill nog mer än jag se dig tävla i SL också:thumbup:

Det vore fint med 212,5 kg:) hoppas kunna vara med på serie 3 och bänk-DM men eftersom vi väntar tillökning i familjen därikring så tränar jag med sikte på SL-DM i oktober i första hand.

Det är så jävla kul och intressant med olika träningsupplägg och många program man provat köra efter har varit bra, tyvärr har minst lika många varit skit! Men alla fungerar olika och man måste prova sig fram och köra efter de program som funkat bäst för en själv, men viktigt är att man är lyhörd och försöker ta till sig råd även av andra om man kört fast och stagnerat i utvecklingen. Tack för tröjtipset!

Dogge21
2007-07-04, 17:18
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (tävlingsgrepp, fötterna upp i luften och med LÅNGA stopp på alla lyft)

70x3, 90x3, 105x10, 110x8, 115x6, 125x3

Ja mer hann jag inte med eftersom jag jobbar nattskift*grr*

Nästa pass jag kör bänk med tävlingsbredd så flyttar jag ned fötterna på golvet så att jag inte kommer bort från den vanliga bänktekniken allt för mycket. Kommer att börja med att träna maxreps på vikter kring 110-120 kg för att bygga en bra muskulär grund att stå på inför de tyngre vikterna.

Skall köra både böj och mark nästa pass som blir på torsdag eller fredag denna vecka.

Skall även börja snickra ihop ett nytt träningsupplägg som jag ska börja köra efter med start vecka 31.

Börje H
2007-07-04, 19:18
Andra personliga rekord.
Stillastående höjdhopp 1,55
Stöt bakom nacken 150 kg
Stående frivändning 145 kg
Stående ryck 105 kg
Biceps (med stång) 110 kg


Har ju glömt kommentera ovanstående bedrifter! Det är just rekord av denna sort som fastsäller att vi har att göra med en riktig hederlig atlet :thumbup:

Och du, lägg för bövelen upp din presentationsbild i dagboken *grr27*
En av de fetaste markbilderna på hela kolozzeum!

Dogge21
2007-07-04, 19:43
Tackar:em:

De rekorden är från tiden som friidrottare då jag hivade diskus. I början på 90-talet. Då jag hade en kroppsvikt på ca 105 kg (bara) och en betydligt smalare midja än nu:laugh:

För att nå den internationella eliten i diskus/kula krävs nästan omänskliga resultat i "explosivitetsövningarna" :( jag var snäppet under i svensk elit på tiden det begav sig och vi fick besök av en holländare vid namn Erik de Bruin till Kiruna 1990 tror jag det var och han visade prov på saker jag trodde inte var möjliga! Han körde 5 st 10:or i bänkpress på 150 kg (med lite studs) och tränaren tog tid och varje set skulle gå under 10 sekunder i lyfttid! Vi bara stod och gapade! Han hade säkert gjort 20 reps! Samma sak i djupa böj där han körde 10:or på 205 kg med ruskig fart! UNDER 10 sekunder även där!

Sedan avslutade han med lite överstötar BAKOM NACKEN där han gjorde 10:or på 145 kg ruskigt lätta och snabba! Man blev helt knäckt av se det!
Han var dessutom rätt lätt för att vara diskuskastare (runt 105 kg).

Han tog senare även medaljer på både WM och OS innan han naturligtvis åkte dit för dopning. Efter den här upplevelsen så tröttnade jag på friidrotten eftersom jag då visste vad jag var tvungen att klara av för att nå den internationella eliten.

Markbilden är jag rätt nöjd med;) sista repset på fyran på 260 kg utan bälte.
Undrar när serie 3:an kommer att gå? Är ju rätt viktigt att i god tid få reda på det så man kan lägga upp träningen efter det.

Erik__
2007-07-04, 20:24
Du är den långa jäkeln från kiruna?? *popcorn* grymt marklyft!

Dogge21
2007-07-04, 23:07
Träningsupplägg fram till serieomgång 3 (förhoppningsvis går tävlingen den 8/9)
-------------------------------------------------------------------------
Vecka 31

Pass 1. Knäböj(med bälte och värmeskydd)
Pass 2. Bänkpress (utan tröja)
Pass 3. Knäböj & Marklyft

Tanke:

Pass 1

Uppvärmning = Treor hela vägen. Efter den sista uppvärmningstrean gör jag en bedömning på hur det känns i kroppen. Känns det lite segt stannar jag på en lite lägre vikt och kör 2-3 st treor, känns det dock bra går jag upp och kör 2 tunga set som avslutning (1-3 rep).

Pass 2

Uppvärmning = Treor hela vägen. Sedan gör jag en bedömning på hur trycket i lyften är och vad jag lastar på. Vill inte ha alltför sega lyft detta pass utan vill ha explosiva lyft hela passet.

Pass 3

Kör både böj och mark och någon plan sätter jag inte upp utan lyssnar här på kroppen hur den känns eftersom jag redan har ett böjpass i kroppen den här veckan innan detta pass. Förhoppningen är dock att jag skall kunna lasta på rätt bra med vikter. Eftersom jag kör mark efter böjen räknar jag med att det inte blir alltför höga vikter på stången i marken.
-------------------------------------------------------------------------
Vecka 32

Pass 1. Knäböj(med bälte och värmeskydd)
Pass 2. Bänkpress (utan tröja)
Pass 3. Knäböj & Marklyft

Tanke:

Pass 1

Uppvärmning = Treor hela vägen. Efter den sista uppvärmningstrean gör jag en bedömning på hur det känns i kroppen. Känns det lite segt stannar jag på en lite lägre vikt och kör 2-3 st treor, känns det dock bra går jag upp och kör 2 tunga set som avslutning (1-3 rep).

Pass 2

Uppvärmning = Treor hela vägen. Sedan gör jag en bedömning på hur trycket i lyften är och vad jag lastar på. Vill inte ha alltför sega lyft detta pass utan vill ha explosiva lyft hela passet.

Pass 3

Kör både böj och mark och någon plan sätter jag inte upp utan lyssnar här på kroppen hur den känns eftersom jag redan har ett böjpass i kroppen den här veckan innan detta pass. Förhoppningen är dock att jag skall kunna lasta på rätt bra med vikter. Eftersom jag kör mark efter böjen räknar jag med att det inte blir alltför höga vikter på stången i marken.
-------------------------------------------------------------------------
Vecka 33

Pass 1. Knäböj (med bälte och värmeskydd)
Pass 2. Bänkpress (med tröja)
Pass 3. Knäböj & Marklyft (bälte och värmeskydd i böj medan marken körs helt utan utrustning)

Tanke:

Pass 1

Uppvärmning = Treor hela vägen. Efter den sista uppvärmningstrean gör jag en bedömning på hur det känns i kroppen. Känns det lite segt stannar jag på en lite lägre vikt och kör 2-3 st treor, känns det dock bra går jag upp och kör 2 tunga set som avslutning (1-3 rep).

Pass 2

Uppvärmning = Treor hela vägen. Känns det bra går jag upp och kör 1-2 tunga set innan jag drar på tröjan och kör första tröjpasset inför tävlingen. Blir nog bara till kloss första tröjpasset.

Pass 3

Kör både böj och mark och någon plan sätter jag inte upp utan lyssnar här på kroppen hur den känns eftersom jag redan har ett böjpass i kroppen den här veckan innan detta pass. Förhoppningen är dock att jag skall kunna lasta på rätt bra med vikter. Sista passet med både böj och mark samma pass innan tävlingen.
-------------------------------------------------------------------------
Vecka 34

Pass 1. Knäböj (med full utrustning)
Pass 2. Bänkpress (med tröja)
Pass 3. Marklyft (med full utrustning)

Tanke:

Knäböj

Uppvärmning = Treor hela vägen. Kör sedan upp till en maxtvåa. På med utrustningen och försöker köra 3-4 set (singlar). De två sista seten kommer att ligga på ca 10 kg från absoluta max.

Bänkpress

Uppvärmning = Treor hela vägen. Kör sedan upp till en maxtvåa. På med tröja och klossar några set. Avslutar med två tunga singlar nära max.

Marklyft

Uppvärmning = Treor hela vägen (utan bälte) vikterna blir 120, 160, 180, 200 och 220 kg. På med dräkt + bälte där jag kör en tvåa på 240 och en tvåa på 260 kg, därefter går jag på en maxtvåa eller maxtrea (pers försök) avslutar med ett till tungt set efter det.
-------------------------------------------------------------------------
Vecka 35

Pass 1. Knäböj (med full utrustning)
Pass 2. Bänkpress (med tröja)
Pass 3. Marklyft (med full utrustning)

Tanke:

Knäböj

Uppvärmning = Treor hela vägen. Kör sedan upp till en maxtvåa. På med utrustningen och försöker köra 3-4 set (singlar). De två sista seten kommer att ligga på ca 10 kg från absoluta max.

Bänkpress

Uppvärmning = Treor hela vägen. Kör sedan upp till en maxtvåa. På med tröja och klossar några set. Avslutar med två tunga singlar nära max.

Marklyft

Uppvärmning = Treor hela vägen (utan bälte) vikterna blir 120, 160, 180, 200 och 220 kg. På med dräkt + bälte där jag kör en tvåa på 240 och en tvåa på 260 kg, därefter en förhoppningsvis lätt singel på 300 kg för att sedan avsluta med att gå på 330 kg mest för att få känna på vikten och bli av med respekten för höga vikter inför tävlingen.
-------------------------------------------------------------------------
Vecka 36 - Tävlingsveckan

Pass 1. Knäböj (med full utrustning)
Pass 2. Bänkpress (med tröja)

Tanke:

Knäböj

Uppvärmning = Tvåor hela vägen upp och avslutar med en tvåa med bara bälte nära maxtvåan. På med full utrustning och kör 3 set (singlar) upp till ingångsvikten som förhoppningsvis kommer att bli 285-287,5 kg.

Bänkpress

Uppvärmning = Tvåor hela vägen upp till en nära maxtvåa. Sedan på med tröja och klossar några set innan jag kör sista setet på ingångsvikten som blir kring 190 kg (antar jag). Tröjan avgör också som vanligt vilken ingångsvikten blir.

Marklyft

Tävlingsveckan kör jag aldrig marklyft innan tävlingen eftersom det sliter för mycket på mig.
-------------------------------------------------------------------------
Detta är i alla fall tanken och det återstår att se hur jag kommer att följa planeringen. Det är ju semestertider och dessutom väntas ju tillökning i familjen under augusti så det kan bli svårt att följa planeringen fullt ut av förståeliga skäl.

Till serie 3 hoppas jag på följande ingångsvikter:

Knäböj: 287,5 kg*screwy*
Bänkpress: 190 kg (minst)*screwy*
Marklyft: 290 kg:Virro

Lillgrabben
2007-07-04, 23:41
Ska du träna bänkpressen endast en gång / vecka som det ser ut i planeringen ovan, eller har du ett pass till som du inte har skrivit upp?


Om det var jag som tränade bänkpress så skulle jag lägga till minst ett till pass / vecka, eller möjligen 2 pass till. De bänkpassen skulle gå att kombinera med de träningspass du redan tränar så att du inte måste bo i träningslokalen.

Jag är nog av övertygelsen att ett bänkpass / vecka är lite för liten mängd för de allra flesta!

Dogge21
2007-07-04, 23:47
Just nu kör jag två pass bänk/vecka och det känns jättebra. Just den här tiden kommer jag få problem med att hinna med ett pass till/vecka men om jag har tid över så går jag och kör ytterligare ett pass bröst för det känns som om jag behöver det.

Tror inte att jag kommer att bli svagare under den här perioden med i värsta fall 1 pass bänk/v men garanterat inte starkare heller. Men fram till dess (v 31) så ska jag klämma in två pass/v och förbättra bänkstyrkan;)

Fast lite bänk efter det ordinarie tredje passet kunde man ju kanske lägga in, det tänkte jag ju inte alls på!

Dogge21
2007-07-05, 20:46
Plats: Gymmet

KNÄBÖJ (utan bälte och med stopp på varje lyft i bottenläget)

90,0x3
120,0x3
140,0x3
160,0x3
180,0x3
202,5x4

MARKLYFT (sumostil, utan bälte med stopp på varje lyft i bottenläget)

120,0x3
140,0x3
160,0x3
180,0x3
200,0x3
220,0x3
240,0x3 Tangerat pers rek i sumo på trean:thumbup:

Kommentar:

Tungt att köra efter nattskift men det gick OK ändå. Att jag bara kör ett träningsset i böj och ett i mark är ju dock under all kritik. Men det är sommar och det är skönt med lugn träning:D

Har inte riktigt samma tryck i benen som jag hade för några veckor sedan men det kommer tillbaka rätt fort tror jag. Nästa böjpass redan på måndag!

Dogge21
2007-07-06, 15:54
Nu har klubben min (Kiruna Atletklubb) börjat lägga in videosnuttar på YouTube från våra träningar.

Här en filmsnutt på min bedrövliga 3:a på 240 kg i sumomark från gårdagen. Tekniskt sett en fulländad katastrof!

http://youtube.com/watch?v=fc71_2JDNjg

Betydligt fler filmsnuttar kommer att läggas in från klubbens medlemmar nävi nu lärt oss detta.

Börje H
2007-07-06, 21:30
Trevligt med filmer! Stark djäkla norrlänning :hbang:
(men du tok-rycker igång vikten... ajabaja med din dåliga rygg...)

fc71_2JDNjg

Börje H
2007-07-06, 21:36
För att visa filmerna gör du på detta sätt:

1. Din film har en kod, den senaste hade http://youtube.com/watch?v=fc71_2JDNjg

2. Kopiera det som står efter =tecknet, dvs fc71_2JDNjg i detta fall

3. Skriv sedan (yt)fc71_2JDNjg(/yt) i ditt meddelande och vips så syns filmen
En viktig skillnad dock! Använd inte parantestecknen som jag gjort ovan i exemplet (yt) utan [yt] istället! Prova sig lite!

Dogge21
2007-07-06, 21:37
Trevligt med filmer! Stark djäkla norrlänning :hbang:
(men du tok-rycker igång vikten... ajabaja med din dåliga rygg...)

fc71_2JDNjg

Jo jag ser det nu jag granskar snutten. Lyckligtvis ser det bättre ut när jag smalmarkar. Ska försöka tänka på det nästa sumopass att DRA igång vikten istället.

Dogge21
2007-07-06, 21:38
För att visa filmerna gör du på detta sätt:

1. Din film har en kod, den senaste hade http://youtube.com/watch?v=fc71_2JDNjg

2. Kopiera det som står efter =tecknet, dvs fc71_2JDNjg i detta fall

3. Skriv sedan (yt)fc71_2JDNjg(/yt) i ditt meddelande och vips så syns filmen
En viktig skillnad dock! Använd inte parantestecknen som jag gjort ovan i exemplet (yt) utan [yt] istället! Prova sig lite!

Ska försöka nästa gång det finns något intressant att lägga in. Tack för hjälpen med hur man kommer igång.:thumbup:

Börje H
2007-07-06, 21:39
Nu har klubben min (Kiruna Atletklubb) börjat lägga in videosnuttar på YouTube från våra träningar.


Markus böjar på 265 var ju tokiga!! Han ser ju ut att kunna spräcka 300-vallen RAW inom kort.

Dogge21
2007-07-06, 21:42
Markus böjar på 265 var ju tokiga!! Han ser ju ut att kunna spräcka 300-vallen RAW inom kort.

Jag tror att han kommande höst kommer att böja 290 kg Raw! Om han får någon som kan linda hans knän HÅRT (han tål hur hård lindning som helst) så tror jag att han kan komma att böja upp mot 390 kg inom ett år! 400 kg är möjligt om ett par 2-3 år för den groteske böjaren!

Lillgrabben
2007-07-07, 12:21
Musiksnutten under bilden på er hemsida verkar inte funka för mig.

Det ser ut som om du har länkat till en snutt som ligger lokalt på din dator under c: någonstans, vilket ger att endast du kan höra den! Jag har kanske fel, är ingen större expert på detta med hemsidor osv. :)

dvs länken verkar vara följande: file:///C:\Documents%20and%20Settings\All%20Users\Dokument \Min%20musik\Exempelmusik\full_a8bd14d04e1c7b8d8a9 3ef24ea77c693.mp3

Dogge21
2007-07-07, 15:15
Musiksnutten under bilden på er hemsida verkar inte funka för mig.

Det ser ut som om du har länkat till en snutt som ligger lokalt på din dator under c: någonstans, vilket ger att endast du kan höra den! Jag har kanske fel, är ingen större expert på detta med hemsidor osv. :)

dvs länken verkar vara följande: file:///C:\Documents%20and%20Settings\All%20Users\Dokument \Min%20musik\Exempelmusik\full_a8bd14d04e1c7b8d8a9 3ef24ea77c693.mp3

Så är det nog. Ett stort misstag återigen:D

Dogge21
2007-07-07, 15:46
uJ4-JEg6sVo

Dogge21
2007-07-07, 15:51
uJ4-JEg6sVo

En imponernde insats av Markus L:)

Tack til Börje, nu kan jag detta oxå, man blir tydligen adrig för gammal för att lära sig nått nytt:D

Dogge21
2007-07-09, 06:18
Datum: Söndag 8 juli 2007
Plats: Gymmet

SMALBÄNK (fötterna upp och med stopp på alla lyft)

60x5, 80x5, 100x5, 120x4, 132,5x1 miss på tvåan*gah!*, 140 miss*gah!*122,5x3, 100x9

Kommentar:

Många från klubben tränade vi tillsammans idag vilket gjorde att man surrade mer än att träna:D saknade helt fokus idag*grr*

Ruggigt nära pers på både maxtvåan och singeln trots den bristande inställningen. Ett bevis på passets låga intensitet var att dessa 8 set tog 1 timme och 40 minuter att genomföra*grr27*

Dogge21
2007-07-10, 07:14
Träning 9 juli 2007
Plats: Gymmet

KNÄBÖJ (helt RAW med kort stopp i bottenläget)

90x3
120x3
140x3
160x3
180x3
202,5x4
217,5x2 (Pers rek:thumbup: )

BICEPS (stående med hantlar, en i varje arm)

17,5 kg x 8
22,5 kg x 8
27,5 kg x 8
32,5 kg x 8
42,5 kg x 5:thumbup:

Kommentar:

Knäböj alltså återigen på menyn. Förvånansvärt pigg i benen trots att jag alltså böjde TUNGT så sent som i torsdags. Passar mig bra att köra täta tunga pass när jag kör få tunga träningsset/pass. I dag blev det två tunga träningsset. Tidigare RAW perset (på maxtvåan) låg på 215 kg så ett pers med 2,5 kg satt skönt. Kommer köra RAW ännu några pass till innan jag drar på bältet.

Videosnutt på perstvåan RAW.

Det är så jävla trångt vars jag körde böj så därför den dåliga filmen, men snart blir det sportis igen:)

HKlW5kp1S1A

Börje H
2007-07-10, 07:22
Videosnutt på perstvåan RAW.

Det är så jävla trångt vars jag körde böj så därför den dåliga filmen, men snart blir det sportis igen:)


Starkt! Men filmvinkeln.....*cry*

Dogge21
2007-07-11, 08:06
Mycket jobb just nu*grr* men på fredag drar jag Norge där det blir havsfiske över helgen:cool: och tanken gav mig just lie energi inför de två nästkommande passen som blir idag och imorrn torsdag.

Börjar köra med maxreps ikväll i bänken med stopp på 120 kg x 5 set och har som bäst gjort en 8:a på vikten tidigare. Målet är att greja minst en 9:a inom 3-4 pass sen höjer jag träningsvikten. Hoppas klara minst 6-7 reps detta första riktiga bänkpass på länge.

Lillgrabben
2007-07-11, 13:29
Låter trivsamt med havsfiske! :)


Vad ska ni fiska för sorts firre - torsk, sej, eller annat?

Dogge21
2007-07-12, 18:35
Träning 11 juli 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (kort stopp på varje lyft, inte världens snyggaste lyft precis)

60x3
80x3
100x3
120x9:thumbup: pers rek
130x5 (bom på 6:an)
140x2
145x1
150x1

Kommentar:

Tänkte köra 5 set x maxreps på 120 kg men eftersom jag klarade min målsättning direkt så orkade jag inte motivera mig för att köra vidare på 120 kg. Bra med 9:an men dåligt att inte följa den uppgjorda planen*grr27*
Hann inte köra mer eftersom Sporthallen stängde så tidigt*grr*

Träning 12 juli 2007
Plats: Sporthallen

KNÄBÖJ (med kort stopp i bottenläget) helt RAW!

90/3
120/3
140/3
160/3
180/3
201/5:thumbup: pers rek!

MARKLYFT (helt RAW)

120x3
140x3
160x3
180x3
200x3
220x3
240x3
260x3

Kommentar:

Böj igen! Kände att jag inte hade samma krut i benen som i måndags därför kom perset på maxfemman med ett helt kg som en glad överraskning. Var rätt slut efter femman och bröt böjpasset klokt nog.

Marklyftet kändes kraftfullt och är jättenöjd med serien jag presterade idag:) däremot kändes det som om jag tappat lite känsla i marken eftersom jag kört ganska sparsamt de sista månaderna med smalmark. Det blir ändring på det från och med nu.

Lite filmer från dessa två pass lägger jag in imorgon

Dogge21
2007-07-12, 19:13
Filmerna

5:an på 201 kg

6U9a18o81Pk


3:an på 260 kg

2BwturrrKTg

Börje H
2007-07-12, 19:52
Som en äkta lyftkran :hbang:
Du besitter en grymt tålig rygg Donald. Ser lite vådligt ut när du reser upp arslet när du trycker på ifrån botten i böjen. Hur känns det i ryggen föresten nuförtiden, minns att det var lite rackel för nån månad sedan?

Lukaspappa
2007-07-12, 23:18
"Ögonvitorna vart rödare och rödare" Håkan Krekula efter femman på 201 :D

Erik__
2007-07-12, 23:22
låter mäktigt när vikterna åker i golvet =D=D

Dogge21
2007-07-13, 06:50
"Ögonvitorna vart rödare och rödare" Håkan Krekula efter femman på 201 :D

Jo Håkan är snabb på att hitta roliga och brutala kommentarer:D

Dogge21
2007-07-13, 06:52
låter mäktigt när vikterna åker i golvet =D=D

Det ska låta när man tränar:D

Dogge21
2007-07-13, 07:00
Som en äkta lyftkran :hbang:
Du besitter en grymt tålig rygg Donald. Ser lite vådligt ut när du reser upp arslet när du trycker på ifrån botten i böjen. Hur känns det i ryggen föresten nuförtiden, minns att det var lite rackel för nån månad sedan?

Precis som du säger har jag tekniska brister:confused: jag har dock jobbat mycket på att förbättra tekniken de sista två åren och har fått stor hjälp av Markus som ständigt påkekar bristerna som jag och andra har (speciellt i knäböj). Det har hjälpt mycket och nu är tekniken mycket bättre än tidigare men inte så bra som jag vill ha den. I marklyft har min teknik förbättrats avskevärt från bedrövlig till godkänd. I vissa lyft (när jag sitter lite djupare ned i starten) känner jag en enorm skillnad i draget när jag träffar, sitter jag dock lite för djupt i starten så tappar jag jättemycket i antal kg så därför kan det skilja ganska mycket i kg från pass till pass.

Min rygg känns hur bra som helst just nu:)

Dogge21
2007-07-13, 08:00
Fler färska videofilmer att beskåda:D

Jakob Ollander Kiruna Atletklubb kör knäböj
V7up1MxrQY

Jakob Ollander Kiruna Atletklubb kör bänkpress
owUifW0pr9E

Conny Töyrä Kiruna Atletklubb kör marklyft
8pSQjRisjE

Kiruna Atletklubbs träningslokal
9gf60PHlOqY

Dogge21
2007-07-16, 12:20
Söndag 15 juli
Plats: Gymmet
Starttid: 21.15

SMALBÄNK (fötterna uppåt med stopp på varje lyft)

60x5, 80x5, 100x5, 120x5:thumbup: , 127,5x2, 130x2, 110x6

AXLAR 3 set

Kommentar:

Efter att ha varit i Norge och fiskat fredag och lördag var jag rätt trött när jag anlände hem till Kiruna igen. Dessutom suger det kraft att köra bil på de ruskigt smala vägarna*grr*

Passet gick över förväntan där jag äntligen lyckades klämma dit femman på 120 kg i smalbänken (som innebar "pers" med 2,5 kg på maxfemman). Tordes inte testa persa singeln eftersom jag inte hade någon pass.

Passet var kort eftersom jag var trött. Vilar nog även måndagen är lite sliten efter de hårda passen förra veckan samt efter helgens bravader.

Kommer köra HELT RAW både i knäböj och bänkpress denna vecka också men börjar snart bli mentalt redo för att börja träna på allvar igen med bälte, lindor, dräkter och bänktröja.

Dogge21
2007-07-17, 13:11
Testar lägga in lite bilder för första gången:Virro
Visar upp lite vyer från vackra Nordnorge på fisketuren som var i helg.

På nedersta bilden ser man min favoritkost! Mycket proteiner och kolhydrater!

Lillgrabben
2007-07-17, 19:55
http://www.kirunastyrkelyft.se/heta_nyheter-filer/image002.jpg

Antingen var det där en jätteliten burgare eller annars är det farbror Dogge som är überstor! :Virro

Dogge21
2007-07-18, 14:31
Det var nog hamburgaren som var av modellen mindre men en burgare/grön burk så blir det många fina kcal:laugh: och det blev nog denna kväll ca 250 cl av innehållet som finns i de gröna burkarna = 5 burgare!

Dogge21
2007-07-19, 12:11
Onsdag 18 juli
Plats: Gymmet

KNÄBÖJ (djupa utan bälte och med kort stopp i bottenläget)

90x3, 120x3, 140x3, 160x3, 180x3, 202,5x5:thumbup: 220x1:thumbup:

:thumbup: = pers rekord.

Kommentar:

Gick direkt efter jobbet och tränade, kände mig seg i skallen efter 7 timmars datorarbete:( orkade tyvärr inte motivera mig för att köra mer än vad jag gjorde.

Är förvånad att formen är så konstant bra hela tiden i böjen och det tar jag som ett kvitto att jag tränar rätt för närvarande. Känner dock att tiden nu är mogen att ta på bältet igen och försöka gå upp på lite högre vikter i böjen.

Hoppas kunna persa (med bara bälte) inom ett par 4-5 veckor. Perset med bara bälte i böj är på 237,5 kg så det skulla smaka mumma och spränga "dröm 240"!

Ikväll ska jag köra bänkpress, tunga militärpressar samt fula tunga bicepslyft på minst 100 kg:D

Dogge21
2007-07-19, 12:46
En kille jag blir imponerad av är klubbkompisen Conny T som trots sin lätta kroppsvikt (ca 66 kg) lyfter fina vikter! Han har ökat oerhört bra på den korta tid han satsat och blir spännande att följa framöver. Tror han har potential att bli bland de allra bästa i landet i 67:an inom ett par år.

Hans enorma uppladdningar är något jag skulle vilja ha och skall försöka fånga upp det på film vid tillfälle:D

Här persar Conny sin maxtrea i sumomark med 10 kg igår till 180 kg! Målet vi satt uipp är att göra en trea på 200 kg sedan börja köra in tekniken med dräkt!

MfjU-_TpLWo

Gaphalsen i bakgrunden är jag:)
Mer filmer från klubbens lyftare finns under följande länk.
http://youtube.com/profile_videos?user=KirunaAtletklubb&p=r

Östbergspojken
2007-07-19, 12:55
ingen liten grabb du dogge:P sköna marklyft.. gillar marklyft !

Börje H
2007-07-20, 08:21
En kille jag blir imponerad av är klubbkompisen Conny T som trots sin lätta kroppsvikt. Tror han har potential att bli bland de allra bästa i landet i 67:an inom ett par år.


Delar din uppfattning ang Conny. Om det fungerar, under kommande år/åren, för honom kommer han garanterat vara en av våra främsta lyftare i de lättare viktklasserna.

Dogge21
2007-07-20, 12:42
19 juli 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på alla lyft)
70x3, 90x3, 110x3, 130x6:thumbup: 140x3, 140x3, 145x2

MILITÄRPRESS
60x10, 80x10

BICEPS (med stång)
50x8, 70x8, 90x8, 100x3

Kommentar:

Bänken gick jättebra! Persade maxsexan med 2,5 kg. Lyckades också få två treor på 140 kg efteråt som var kul! Hade behövt köra lite fler rep som avslutning men hann inte eftersom jag ville köra lite axlar och biceps oxå.

Fortsätter att lägga in lite filmer eftersom det är så jävla kul:D

Här en filmsnutt på Jakob Ollander när han persade sin maxtvåa i marklyft med 7,5 kg till 202,5 kg. Klart man blir taggad när man ser viljan sprutar ut ur öronen på "Jacke":D

F3lM5CcgTbk



Sedan två filmsnuttar på mitt svammlande under gårdagen:D

ZWK-iGg6CPg

gp4PRDYzTxE

elo_
2007-07-20, 13:22
19 juli 2007
ZWK-iGg6CPg


Förbannat starka pressar där! Kämpa på! :thumbup:

Dogge21
2007-07-21, 20:03
21 juli 2007
Plats: Gymmet

MARKLYFT (utan bälte)

120x3
160x3
200x3
220x3
260x5:thumbup: pers rekord med 5 kg på maxfemman utan bälte.

T-BAR ROW

50x5
100x5
150x5

SITTANDE LATSDRAG FRAMFÖR (med 3 sek stopp med handtaget mot bröstet)
50x8
100x8
125x6

Kommentar:

Gick direkt efter ett 12 timmarsskift efter jobbet. Var helt ensam på Gymmet*grr* var trots detta rejält laddad idag. Men förutsättningarna fanns inte för ett bra pass. Förbaskat skönt att "persa" maxfemman med 5 kg utan bälte:) Körde bara ett tungt set idag eftersom jag ska böja på måndag är tanken. Snart börjar jag med bälte och dräkt i marken, kanske redan om 2 veckor.

Dogge21
2007-07-21, 20:31
Lite filmer från dagens pass (21 juli)

Pssade på att filma samtliga set i marklyft för att se de tekniska bristerna. Tycker det ser ganska bra ut men har häcken definitivt lite för högt upp i startläget*grr* jobbar dock bra med höften tycker jag, det har jag förbättrat.
Tyvärr dålig kvalité på filmerna (ljuset från fönstret orsaken)

Set 1: 3x120 kg
8gcpJ4-UU2g


Set 2: 3x160 kg
3uO_ERiDo_A


Set 3: 3x200 kg
R46FkdTlUH4


Set 4: 3x220 kg
medze064Gc8


Set 5: 5x260 kg (pers rek med 5 kg på maxfemman utan bälte)
pMWZwFDiFxs


T-bar Row 150 kg x 5 (fula)
NHi5Ec_lrxs

Dogge21
2007-07-23, 10:30
23 juli 2007
Plats: Gymmet

SMALBÄNK (med stopp och fötterna upp i luften)

60x5, 80x5, 100x11, 110x7, 120x3

Kommentar:

Ja mer än det blev det inte detta pass som kördes direkt efter ett 12 timmars arbetspass. Börjar känna mig sliten som fan mentalt av allt jobbande*grr*
Jobbat 54 timmar veckan som var och den här veckan som börjar idag blir det 5 nattskift på 12 timmar vardera så 60 timmars arbete väntar. Får se hur jag orkar träna men siktar på 3 pass iaf.

Börje H
2007-07-23, 10:43
Sköna bicepscurle :hbang:
Men hur faan hade du lastat stången?? VM i "turklastning" :D

Lägg in klippet här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82188&page=181
Så får "vinkelmaffian" nått att bita i :thumbup:

godismagge
2007-07-23, 14:24
Sköna marklyft :)

Dogge21
2007-07-23, 18:20
Sköna bicepscurle :hbang:
Men hur faan hade du lastat stången?? VM i "turklastning" :D

Lägg in klippet här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82188&page=181
Så får "vinkelmaffian" nått att bita i :thumbup:

Jag hade 2 par 15 kg och 2 par 5 kg alltså 100 kg. Det viktigaste är inte hur mycket det är på stången utan att det ser mycket ut:D mestadels kör jag väldigt strikt de här discoövningarna men ibland kan det vara kul att rocka på lite!

Dogge21
2007-07-23, 18:21
Sköna marklyft :)

Är du en Kirunakille?

Dogge21
2007-07-23, 19:06
23 juli 2007
Plats: Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m. 180 kg sedan på med bälte)

90x3, 120x3, 140x3, 160x3, 180x3, 200x3, 223,5x4:thumbup: pers rek på maxfyran med bälte med 1 kg.

KNÄBÖJ (Box-Squat med stopp i bottenläget)

20x3, 40x3, 60x3, 80x3, 100x3, 120x3, 140x3

Kommentar:

Kände på de första seten att jag inte alls var i slag denna dag men har fått en hårdhet i kroppen så att passet ändå gick bra. Markpasset från i lördags satt kvar i kroppen.

Efter perset på maxfyran så bröt jag böjpasset kände mig helt enkelt för sliten för att köra vidare. De tre första lyften på 223,5 var just underkända medan det sista lyftet var klart igenom. Kändes ovant att ha på bälte det var ju ett tag sedan.

Gjorde sedan debut i Box-Squat! Många kör den här övningen och då måste väl jag också prova och se om det kan ge något. Körde igång på låga vikter för att försöka hitta känslan och rytmen för övningen. Ska nog i denna övning öka sakta vikterna för att känna efter hur ryggen kommer att reagera.

Ingen aning om böjarna var bra och om jag utför övningen rätt därför tar jag gärna emot synpunkter från vana lyftare av övningen.

Här två filmsnuttar från "premiären" i Box-Squat

3x120 kg

e-mCSCsc96I

3x140 kg

i0GvLjuVNoI

godismagge
2007-07-23, 21:51
Är du en Kirunakille?


Jo jag är en Kirunakille. :hbang:

Dogge21
2007-07-23, 21:55
Jo jag är en Kirunakille. :hbang:

Okej, kul att man inte är ensam här då. Är du intresserad av styrkelyft och vill prova på är du välkommen att komma och provträna hos oss!:)

godismagge
2007-07-23, 22:09
Okej, kul att man inte är ensam här då. Är du intresserad av styrkelyft och vill prova på är du välkommen att komma och provträna hos oss!:)

Tackar, ska ha det i åtanke : )
Men har fullt upp med brottningen så det finns inte så mycket tid
till annat. :)

Erik__
2007-07-23, 22:22
Du är en riktig lyftkran!

Lillgrabben
2007-07-23, 22:33
23 juli 2007
Plats: Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m. 180 kg sedan på med bälte)

90x3, 120x3, 140x3, 160x3, 180x3, 200x3, 223,5x4:thumbup: pers rek på maxfyran med bälte med 1 kg.




Starka böjar, Dogge!

Hur ser djupet ut för dig då du tränar? Jag är lite nyfiken då du haft lite problem med djupet i böjarna på tävling ibland.

Dogge21
2007-07-24, 01:01
Starka böjar, Dogge!

Hur ser djupet ut för dig då du tränar? Jag är lite nyfiken då du haft lite problem med djupet i böjarna på tävling ibland.

Jo det är ju alltid på gränsen om det är giltigt eller inte när jag böjer. På träningarna är nästan alla mina lyft typ underkända med typ 2-1 kan man säga. När jag gjorde 237,5 kg med bälte i våras var den dock riktigt djup och klart godkänd iaf.

Oftast blir det ju faktiskt lite lättare om man går lite djupare än godkänt eftersom man då får en bättre studs i bottenläget och får mer rörelseenergi med sig på uppvägen än att vända i ett kanske precis godkänt/underkänt läge.

Tror problemen med knäna mina kan vara en orsak att jag ibland "fegar" lite. Sedan är det ju än värre och komma ned med full utrustning*mini* men när jag får in lite mer fart och blir säkrare på att lyfta i dräkt så borde jag kunna lyfta betydligt mer än vad jag gjort hitills på tävling.

Lillgrabben
2007-07-24, 02:58
Jo det är ju alltid på gränsen om det är giltigt eller inte när jag böjer. På träningarna är nästan alla mina lyft typ underkända med typ 2-1 kan man säga. När jag gjorde 237,5 kg med bälte i våras var den dock riktigt djup och klart godkänd iaf.

Oftast blir det ju faktiskt lite lättare om man går lite djupare än godkänt eftersom man då får en bättre studs i bottenläget och får mer rörelseenergi med sig på uppvägen än att vända i ett kanske precis godkänt/underkänt läge.

Tror problemen med knäna mina kan vara en orsak att jag ibland "fegar" lite. Sedan är det ju än värre och komma ned med full utrustning*mini* men när jag får in lite mer fart och blir säkrare på att lyfta i dräkt så borde jag kunna lyfta betydligt mer än vad jag gjort hitills på tävling.

Mmm, du får fila lite mer på nedtagningshastigheten med dräkt + lindor samt ha några hårda klubbkompisar att kolla djupet. Med tankte på vad du gör utan utrustningen så borde du kunna göra en hel del med!

Uppe fortfarande, jobbar du också nattskift?

Dogge21
2007-07-24, 04:21
Mmm, du får fila lite mer på nedtagningshastigheten med dräkt + lindor samt ha några hårda klubbkompisar att kolla djupet. Med tankte på vad du gör utan utrustningen så borde du kunna göra en hel del med!

Uppe fortfarande, jobbar du också nattskift?

Visst är det så som du säger, ska dra på mig utrustningen oftare än förra säsongen är målsättningen. Jo fem st nattskift denna vecka är inget man jublar högt över men pengarna måste in så är det ju bara, blir bara värre för varje år med nattjobbandet, på nätterna ska man sova inte jobba:banned

Dogge21
2007-07-25, 20:31
25 juli 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på samtliga lyft)

60x3, 80x3, 100x3, 120x3, 131x5 (miss på sexan)*grr27* 140x3, 147,5x1 (miss på tvåan)*grr27*

BÄNKPRESS MED TRÖJA (till kloss ca 12 cm)

190x2, 200x2, 210x2

Kommentar:

Klart godkänt pass men missarna på maxsexan occh maxtvåan som hade inneburit personliga rekord som missades precis sved! Men visst är bänken på gång!

Körde sedan första tröjpasset på över två månader och körde med min nya Katana (strl 48) och det gick väl klart godkänt även om den känns väldigt liten. Får försöka komma ned lite mer nästa pass. 210 kg med kloss har jag aldrig tidigare fått iaf oavsett klosshöjd.:)

Lägger in lite filmer inom kort

Dogge21
2007-07-25, 21:14
3 filmer från dagens pass.

Klubbkompisen Markus Larsson som gör en 2:a RAW i bänk på ohyggliga 200 kg!

Yj6jLqq5tek

Sen kör han en tvåa på 260 kg i klossbänk!

3C6ALUX9_6w

Min tvåa på 210 kg i klossbänk

EDWUwHm031w

polaren
2007-07-25, 21:40
Hur lång är Markus ca? Han ser hyffsat fit ut för att väga ~130.

Är det Katanatröjor ni kör med?

Lillgrabben
2007-07-25, 21:41
25 juli 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på samtliga lyft)

60x3, 80x3, 100x3, 120x3, 131x5 (miss på sexan)*grr27* 140x3, 147,5x1 (miss på tvåan)*grr27*

BÄNKPRESS MED TRÖJA (till kloss ca 12 cm)

190x2, 200x2, 210x2

Kommentar:

Klart godkänt pass men missarna på maxsexan occh maxtvåan som hade inneburit personliga rekord som missades precis sved! Men visst är bänken på gång!

Körde sedan första tröjpasset på över två månader och körde med min nya Katana (strl 48) och det gick väl klart godkänt även om den känns väldigt liten. Får försöka komma ned lite mer nästa pass. 210 kg med kloss har jag aldrig tidigare fått iaf oavsett klosshöjd.:)

Lägger in lite filmer inom kort


Underbart att det går framåt, Dogge! :)

Dogge21
2007-07-25, 21:45
Hur lång är Markus ca? Han ser hyffsat fit ut för att väga ~130.

Är det Katanatröjor ni kör med?

Jo Markus har kört med den sen den kom och för mig var det premiär idag och det kändes bättre än vad jag hoppades på men än är det långt kvar till bröstet så vi får se hur det ser ut om några pass.

Markus vikt är nog kring 130-131 kg i nuläget.

Dogge21
2007-07-26, 19:07
Jag körde igår för första gången i den "omtalade" Katanatröjan (strl 48) och börjar tvivla redan efter första passt på att jag kommer att kunna lyfta i den:confused:

Det kändes att det var bra krut i tyget men den var så hård i tyget så frågan är om jag kommer att komma ned till bröstet med den. Fick en känsla av att jag måste förbättra min axelstyrka något för att orka stå emot det hårda trycket från tyget när stången närmar sig bröstet.

Men om jag har tålamod och lär mig lyfta i den (och kommer ned till bröstet) så tror jag att dröm 200 kg på tävling kommer! Det blir med skräckblandad förtjusning jag kommer att köra de kommande passen med tröjan. Men jag har ju bra vägledning i form av Markus L som kan det här med bänktröjor så lite förhoppningsfull är jag nog trots allt.

Dogge21
2007-07-27, 16:48
27 juli 2007
Plats: Gymmet

MARKLYFT (utan bälte)

140x3, 170x3, 200x3, 230x3, 277,5x2:thumbup: pers rekord med 5 kg på "maxtvåan" utan bälte.

SUMOMARK (utan bälte, explosiva)

120x3, 140x3, 160x3

LATSDRAG (sittande framför)

50x8, 100x8, 125x6, 100x8

Kommentar:

Jobbar nattskift och det brukar inte vara bra för kroppen men kände att jag ändå var pigg i kroppen när passet inleddes. Trean på 230 kg kändes så bra så jag körde en "tokhöjning" på 47,5 kg till sista setet för att försöka persa maxtvåan och jag lyckades till min stora förvåning klara den med vad jag tyckte bra marginal:)

Lite orolig blir jag dock att formen nu kommer för tidigt med tanke på serietrean (om jag kan/får vara med) får nästan lägga in ett volympass nästa vecka för att dra ned formen i marken lite. Får se hur jag gör.

Sumomarken var riktigt skit idag kände jag och därför stannade jag på 160 kg. Bedrövlig känsla för sumon idag.

Två filmsnuttar från dagens pass.

Perstvåan i marklyft utan bälte (2x277,5 kg)

8FdV1DNxvu8

Latsdrag

UAmjzVwzqEU

Dogge21
2007-07-27, 19:53
1:a 282,5 kg

2:a 277,5 kg

3:a 270,0 kg

4:a 260,0 kg

5:a 260,0 kg

Lillgrabben
2007-07-27, 19:58
Pampig tvåa i marken, Dogge! *flex*

Dogge21
2007-07-27, 21:32
Pampig tvåa i marken, Dogge! *flex*

Tack! Den satt verkligen fint idag!

Dogge21
2007-07-29, 16:41
29 juli 2007
Plats: Gymmet

SNEDBÄNK (på tok för brant lutning*grr* , jävla skitställning)

60x3, 80x3, 100x3, 120x6 pers rek

SMALBÄNK (med stopp på samtliga lyft)

60x3, 80x3, 100x11, 110x6, 120x2

BICEPS 3 set

Kommentar:

Kände mig kraftlös idag, beror säkert på nattskiften samt det hårda markpasset i fredags. Riktigt nöjd med sexan på 120 kg i snedbänken dock där jag som bäst fått en femma på 120 kg tidigare. Nu skiljer "futtiga" 10 kg mellan vanlig bänk och snedbänk, fantastiskt dåligt!:furious:

Dogge21
2007-07-29, 18:48
Dags för en filmsnutt igen:em: (från dagens pass) 120 kg x 6 rep i snedbänk.

Här kan man tydligt se hur min högra arm bara "dör" efter fyran. Är övertygad om att detta kommer från allt diskuskastande genom åren. Har säkert gjort minst 100 000 kast. Känner dock en enorm explosivitet i de 2-3 första lyften:)

EEeGBPEs56M

I bakgrunden hör man filmens HÖJDPUNKT som är Evermoore som rockar fett!

Lillgrabben
2007-07-29, 18:58
Moviestar hehe :)


Om jag ska kommentera utförandet litegrann:

* Jag tycker att du verkar släppa anspänningen rejält i botten av lyftet. Det brukar vara bättre, för de allra flesta, att ha full anspänning i musklerna & mjuklanda på bröstkorgen varefter man exploderar upp igen.

* Vad är det för vinkel på bänken tror du? Man brukar rekommendera mellan 15-30 graders lutning för lutande bänkpressar, i annat fall blir det för mkt betoning på axlar.

* Om du har en muskelstyrkeobalans kommer den att visa sig efter ngn repetition. Tränar du något där kroppens höger resp. vänstersida får arbeta oberoende av varandra?

* Jag hade nog gjort så många reps som jag klarar av att göra utan att tekniken fallerar, dvs jag tror att jag hade varit nöjd efter rep 4. Det är nog bra att träna med god teknik så mkt som möjligt, tappar man tekniken så tappar man lite av nyttan med övningen.

MVH

Dogge21
2007-07-29, 19:13
Moviestar hehe :)


Om jag ska kommentera utförandet litegrann:

* Jag tycker att du verkar släppa anspänningen rejält i botten av lyftet. Det brukar vara bättre, för de allra flesta, att ha full anspänning i musklerna & mjuklanda på bröstkorgen varefter man exploderar upp igen.

* Vad är det för vinkel på bänken tror du? Man brukar rekommendera mellan 15-30 graders lutning för lutande bänkpressar, i annat fall blir det för mkt betoning på axlar.

* Om du har en muskelstyrkeobalans kommer den att visa sig efter ngn repetition. Tränar du något där kroppens höger resp. vänstersida får arbeta oberoende av varandra?

* Jag hade nog gjort så många reps som jag klarar av att göra utan att tekniken fallerar, dvs jag tror att jag hade varit nöjd efter rep 4. Det är nog bra att träna med god teknik så mkt som möjligt, tappar man tekniken så tappar man lite av nyttan med övningen.

MVH

Jag har inte tänkt så mycket på att bibehålla anspänningen i bottenläget utan försöker lyfta med fart. Ska tänka på det nästa gång jag snedbänkar. Vet inte hur många grader bänken lutar (den på Gymmet är fast och går inte att justera*grr* ) på sportis blir det bättre. Lutningen är dock för brant och det tar nästan för mycket på axlarna.

Borde nog tänka om lite grann och göra som du säger och borde ha slutat efter fjärde lyftet. Finns ju också en skaderisk i axeln om snedbelastningen blir för kraftig (och kanske speciellt i snedbänken) Tack för synpunkterna Stefan:)

Dogge21
2007-07-29, 21:32
En hyllning till världens roligaste man:D
SuNQIdKrb1g

Oerhört grymma gubbar bara att njuta och få ögonen tårfyllda!
JSWBVjhgJUU

Dogge21
2007-07-30, 19:43
30 juli 2007
Plats: Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m. 180 kg därefter med bälte)
90x3, 120x3, 140x3, 160x3, 180x3, 200x3, 220x2, 232,5x2:thumbup: pers rekord på maxtvåan med 2,5 kg med bara bälte.

BOX-SQUAT
20x4, 40x4, 60x4, 80x4, 100x4, 120x4, 140x4

Kommentar:
Var oerhört trött innan passet och tänkte nästan stanna hemma men tog mig till lokalen och gjorde ett klart godkänt pass:) Passet blev stressigt återigen pga att sporthallen stänger så tidigt*mini* körde box-squat för andra veckan i rad och gick på samma vikter som förra passet men byggde på till fyror istället. Blir nog femmor på samma vikter nästa vecka.

Lägger ut några filmer ikväll.

Dogge21
2007-07-30, 21:05
Tre filmer från Kiruna Atletklubbs träning den 30/7-2007

Lukas Nilsson persar i RAW bänk igen! 170 kg!

SarQ-N3wVLU

Lukas (nyss fyllda 20 år) är en grym talang i bänk! Lukas är 190 cm lång och väger 94-95 kg så här finns det plats för många kg muskler i framtiden.

Påminner lite grann om Roland Eriksson den forne grymme bänkaren från Öjebyn i kroppsformen. Ser inte ut mycket för världen men vilka vinklar och vilken styrka! Lukas har dessutom bara tränat seriöst i ett drygt år.

Dogge (jag) persar maxtvåan i böj med bara bälte med 2,5 kg fram till 232,5 kg.

MO0x01FucNo

Första lyftet godkänt, andra just underkänt var domen från de hårda klubbkamraterna.

Markus Larsson leker upp 340 kg i sista setet med full utrustning! Markus hade kört hårt innan med bara bälte och persade sin maxtvåa till 270 kg! Min bedömning är att en bra dag med perfekt lindning så gör "Mackan" 380 kg!

a1LEoKTRUvs

:bow:

Dogge21
2007-07-31, 15:20
31 juli 2007

Plats: Hemma på gården

KLIPPNING AV GRÄS

60 minuter.

Kommentar:

Lider av pollen och gräsallergi och HATAR att klippa gräs! Det som är bra är att det är bra konditionsträning eftersom jag klipper med en vanlig gammal hederlig handjagare.:cool:

Dogge21
2007-08-01, 19:54
1 augusti 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på samtliga lyft)

60x3, 80x3, 100x3, 120x3, 131x6 (pers rek med 1 kg på maxsexan):thumbup: 140x3, 147,5x2 (pers rek med 1,5 kg på maxtvåan):thumbup:

BÄNKPRESS (med tröja och kloss)

4 klossar 190 kg/bom
3 klossar 190 kg/bom
3 klossar 200 kg/bom
3 klossar 200 kg/bom
3 klossar 200 kg/1
2 klossar 210 kg/bom

Kommentar:

Passet utan tröja gick otroligt bra för att vara jag, pers på maxtvåan fast jag körde två tunga set innan var riktigt bra. Däremot gick bänkträningen med tröja och med kloss klart sämre än förra passet. Är alldeles för avvaktande i lyftningen och lät tröjan bestämma över mig. Sista setet var bäst men då var jag för trött för att få upp vikten.

Men jag har tålamod och SKA lära mig lyfta i denna tröja är min inställning! Nu är jag förbannad och nästa pass ska jag visa tröjan vem som bestämmer*mini*

Filmer från dagens pass kommer upp på Kiruna AK.s You Tube sida under kvällen (dock utan mig)

Dogge21
2007-08-02, 20:22
2 augusti 2007
Plats: Räddningstjänsten Kiruna

Basket 45 minuter (aerobicträning med låg intensitet)

Kommentar:

Var med grabben på klätterträning och passade på att köra lite lätt kondiotionsträning i form av basket. Något kontrakt med Plannja lär man inte få:laugh:

Filmsnutt från eländet

uLTa6zWOGbA

Dogge21
2007-08-03, 16:57
3 augusti 2007
Plats: Gymmet

MARKLYFT (utan bälte)

120x3
150x3
180x3
210x3
240x3
280x2 pers rek med 2,5 kg på maxtvåan utan bälte:thumbup:
260x3

SITTANDE LATSDRAG (drag uppifrån med stopp)

50x8
75x8
105x9

Kommentar:

Formen i marklyft är för närvarande "hysterisk"! Personbästa på varje pass i någon form! Gick direkt från 240 kg till 280 kg eftersom 240 kg kändes bra:)
Fick beröm för min teknik idag vilket är sällsynt:em: både Niklas och Markus anser att jag fått en rakare linje genom lyften och att det är främsta orsaken till ökningarna f.n. Jag har jobbat hårt på att förbättra tekniken och skönt att det nu gett resultat.

Hur jag nu ska kunna bibehålla formen i en månad till blir dock något att försöka klura ut för att vara i form i mer än 3-4 veckor i rad är iaf för mig oerhört svårt. Tror jag ska öka repsantalet och bryta ner formen för att sedan smalna av volymen de sista två veckorna och hoppas att den då infinner sig igen.

Dogge21
2007-08-03, 17:15
2x280 kg RAW från idag.

JjMZJRGO65I

ramagoen
2007-08-03, 17:22
Härliga vikter här!

Kör hårt:)

Lukaspappa
2007-08-03, 21:40
Mycket starka markar! Såg definitivt inte ut att vara max. Sötast på filmen var dock inte du, det var min lille Lukas... *cupid*

Dogge21
2007-08-03, 23:33
Mycket starka markar! Såg definitivt inte ut att vara max. Sötast på filmen var dock inte du, det var min lille Lukas... *cupid*

Det fanns nog helt klart lite till, kändes lättare än förra veckans perstvåa. Visst var det så som du säger att filmens höjdpunkt var i början:cool: han verkade trivas att stå där på podiet grabben din! Det var klass på hans korta men charmerande framträdande på lyftarpodiet:D

Dogge21
2007-08-05, 21:21
5 augusti
Plats: Ripan

Klubbmästerskap i Minigolf

Vi var 8 personer som mötte upp på Ripans Camping för en runda minigolf. Jag lyckades dra det längsta strået i det digra startfältet och vann 18-hålsbanan på 50 slag. På andra plats kom Kirunas regerande mästare i minigolf klubbkamraten Niklas Landström som var några slag efter. Definitivt en av mina största segrar!:) Men jag hade nog inte vunnit om inte "qno" hade haft med sig sin lillgrabb som kanske gjorde att "gno" tappade koncentrationen emellanåt. Vi får ta en runda längre fram och då tävla på lika villkor.

Det var en trevlig kväll iaf och som är bra för klubbgemenskapen:)

5 augusti
Plats: Gymmet

SMALBÄNK (med fötterna upp och med stopp på varje lyft)

60x3, 80x3, 100x13, 110x7, 120x4

BICEPS

4 set

Kommentar:

Jag och Conny gick efter minigolfen och körde ett sent pass på Gymmet och jag hade riktigt bra tryck i triceps idag och lyckade öka repsperset på 100 kg från 11 till 13 rep:) även maxrepsen på 110 kg och 120 kg gick bra.
Nu får jag lämna repsandet på 100 kg och försöka öka repsantalet på 110 kg istället. Conny var i strålande slag och persade sin maxtrea i sumomark med 5 kg fram till 185 kg:thumbup: Film på Connys perstrea i sumomarken kommer på klubbens You Tube sida.

Lukaspappa
2007-08-05, 22:43
Grattis Donald, du vann mot Kirunas regerande mästare! :thumbup: Du behöver inte be om ursäkt för din seger Donald. Du gick runt på minst antal slag, då vinner man. Vi har ju haft många hårda kamper du och jag. Dock kan vi båda två betydligt bättre än så där *slap*

Därmed inte sagt att jag inte är besviken, för det är jag. När jag spelar minigolf så är det bara seger som räknas :cool:

Erik__
2007-08-05, 23:11
Du är ju brutalstark i marklyft!

Dogge21
2007-08-05, 23:21
Grattis Donald, du vann mot Kirunas regerande mästare! :thumbup: Du behöver inte be om ursäkt för din seger Donald. Du gick runt på minst antal slag, då vinner man. Vi har ju haft många hårda kamper du och jag. Dock kan vi båda två betydligt bättre än så där *slap*

Därmed inte sagt att jag inte är besviken, för det är jag. När jag spelar minigolf så är det bara seger som räknas :cool:

Jag hade marginalerna på min sida denna gång, vi får ta en returmatch innan de bommar igen för säsongen. Räknar med en taggad nicke i returmötet:thumbup:

Dogge21
2007-08-05, 23:23
Du är ju brutalstark i marklyft!

Tackar! Har nog haft tur med jordens dragningskraft de sista passen (som upphört precis när jag kört de tyngsta setet) någon annan förklaring har jag inte, får hoppas att turen håller i sig!

Erik__
2007-08-05, 23:26
Tackar! Har haft tur med jordens dragningskraft de sista passen gissar jag för så här stark som jag varit i marken de senaste tre passen har jag aldrig varit tidigare. Bara hoppas turen håller i sig!

om första tävlingen går i öjebyn tror jag nästan att jag åker ner och kollar =) hur går det för markus och 300kg förresten?

Dogge21
2007-08-06, 11:57
om första tävlingen går i öjebyn tror jag nästan att jag åker ner och kollar =) hur går det för markus och 300kg förresten?

Alla lyftare blir glada över publik:) men du har väl tävlat själv förr och borde väl upp på podiet igen;) Markus är i kalasform utan utrustning och kan han omsätta det till utrustning så finns alla möjligheter till nytt personbästa i någon gren eller totalt. Men det är små marginaler i den här sporten, det räcker inte med att bara vara i form man måste få det att stämma också.

Dogge21
2007-08-06, 20:05
6 augusti 2007
Plats: Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m. 180 kg därefter med bälte)

90x3, 120x3, 140x3, 160x3, 180x3, 200x3, 220x2, 233,5x2 pers rek:thumbup:

Kommentar:

Detta pass tog förskräckliga 100 minuter*grr* vi hade idag inte tillgång till fler ställningar och sporthallen stängde tidigt så man han inte köra passet färdigt*grr*

Personligt rekord på maxtvåan med bara bälte med ett helt kg är jag dock mer än nöjd med.

Filmsnutt på maxtvåan på 233,5 kg

C7g9BDsmmbk

Ytterligare 2 filmer från Kiruna AK: s klubbträning utlagda på klubbens You Tube sida med bl a Markus Larssons perstvåa RAW i knäböj på 272,5 kg.

Länk till Kiruna AK: s filmer:
http://www.youtube.com/user/KirunaAtletklubb

Dogge21
2007-08-08, 21:35
8 augusti 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på varje lyft)

60x3, 80x3, 100x3, 120x3, 135x5 pers rek, 140x3

BÄNKPRESS (med tröja, Katana strl 48)

4 klossar 190x2
3 klossar 200x2
2 klossar 210x1
2 klossar 215x1 pers rek

Kommentar:

Kände mig seg på de första seten (värmen har tagit idag) men till 135 kg så släppte det och persade på maxfemman:) en trea på 140 kg kom oxå utan större problem vilket är bra för att vara jag.

Klossbänkarna gick betydligt bättre än förra passet, var mer bestämd idag och hittade bra linje på alla seten. Ska nästa pass försöka komma ned till en kloss och hoppas att det också ska gå bra. 215 kg har jag aldrig tidigare fått upp med kloss så det var ju kul.

Klossbänken på 215 kg

bplyu5V8EIE

Dogge21
2007-08-10, 17:44
10 augusti 2007
Plats: Gymmet

MARKLYFT (utan bälte med stopp mellan varje lyft)

140x3
170x3
200x3
220x3
262,5x5 (pers rek med 2,5 kg på maxfemman utan bälte)

MARKLYFT (med dräkt, strl 52 METAL DEADLIFTER ORGINAL)

240x2
260x2

KNÄBÖJ BOX-SQUAT

20x6
40x6
60x6
80x6
100x6
120x6
140x6

Kommentar:

Var inte lika "tokladdad" som jag varit de senaste markpassen men det gick ändå som jag hoppades på och som jag planerat. Perset på maxfemman var verkligen max idag som det kändes och jag var nog trots perset i aningen sämre form än förra fredagen. Efter maxfemman kände jag hur energin ganska fort sinade ut från kroppen men körde ändå två set med dräkt. Jag körde utan bälte eftersom dräkten var tight så in i ....... :furious:

Hoppas att dräkten nu töjdes ut lite grann så jag kan köra med bälte och dräkt nästa markpass. Tvåan på 260 kg med dräkt var dock som luft även om det tekniskt fanns mer att önska, men det blir bättre nästa dräktpass.

BOX-SQUAT körde jag som avslutning och ökade på till sexor på samma vikter som jag kört på de två tidigare passen.

Dogge21
2007-08-10, 18:00
Filmsnutt på femman på 262,5 kg utan bälte. Pers rek.

pCVpIOofFI0

Dogge21
2007-08-11, 19:36
Slopar från nu alla program*screwy* och skall hädanefter köra efter "känsla" Blir spännande att se vad det kan ge (har nästan alltid kört efter något slags program så detta känns lite drastiskt men vafan jag provar!)

Så här tänker jag lägga upp det:

Antal pass/vecka: 3-4 st.

* Pass 1: Knäböj (TUNGT)
* Pass 2: Bänkpress (tävlingsbredd) TUNGT
* Pass 3: Marklyft (TUNGT) + Knäböj (LÄTT)
* Pass 4: Snedbänk eller Smalbänk + Biceps (ALLT = TUNGT)

TUNGT = Försöka persa 1:an, 2:an, 3:an 4:an eller 5:an.

Några veckor innan tävling så uteblir persförsöken på, maxtreor, maxfyror och maxfemmor.

De dagar kropp och/eller motivationen inte är på topp (det känner jag på värmningen) så ändrar jag och kör explosivitet istället på lättare vikter. (Treor)

De här tankarna har funnits ganska länge och som jag mer eller mindre kört efter det senaste året egentligen men som jag nu skall prova köra efter fullt ut.*kissass*

ZHTOHELLAS
2007-08-12, 12:28
Jag har klippen men visste inte att du hade journal här,så nu ska den ska följas :hbang:

Dogge21
2007-08-12, 18:25
12 augusti 2007
Plats: Gymmet

SMALBÄNK (med stopp)

60x3, 80x3, 100x3, 100x8, 120x4, 130x2

BICEPS

4 set

KOMMENTAR:

Omotiverad som tusan tog jag mig till Gymmet. Passet gick helt OK med tanke på hur jag kände mig. Är nog redo för 140 kg i smalbänk nu känns det som.

Börje H
2007-08-13, 10:18
Omotiverad som tusan tog jag mig till Gymmet.

Hur är det möjligt :D
Kom igen nu! Bara veckor kvar till att krossa dina pb´s på serie 3:an :hbang:

dit; Grym böjstyrka just nu Dogge!

Dogge21
2007-08-13, 14:23
Hur är det möjligt :D
Kom igen nu! Bara veckor kvar till att krossa dina pb´s på serie 3:an :hbang:

dit; Grym böjstyrka just nu Dogge!

Hoppas du får rätt! Muskulärt sett känns det ju väldigt bra men med utrustning känns det mycket osäkert. Utan att vara alltför negativ så tror jag sannolikheten att jag ska bli utan resultat i böj och/eller bänk är mycket stor pga den ringa träningen jag har bakom mig med full utr i böjen samt att jag är mitt inne i att försöka lära mig lyfta i nya bänktröjan.

Ska köra 2-3 pass till med Katanatröjan innan tävlingen och hoppas få till det annars måste jag ta METAL-tröjan. Böjen har verkligen gått bra:)

Sen får jag se om jag kan eller får vara med på serie 3:Virro

Ska iväg och böja ikväll och målsättningen är som vanligt hög, skall sikta på persa maxtvåan eller maxsingeln med bara bälte.:em:

Erik__
2007-08-13, 14:46
Alla lyftare blir glada över publik:) men du har väl tävlat själv förr och borde väl upp på podiet igen;) Markus är i kalasform utan utrustning och kan han omsätta det till utrustning så finns alla möjligheter till nytt personbästa i någon gren eller totalt. Men det är små marginaler i den här sporten, det räcker inte med att bara vara i form man måste få det att stämma också.

lol det lär dröja hehe

Markus är mäktig, ser så kontrollerat ut på något vis och smärtfritt ut =D minns jag fel eller bommade han 330,340 och böjde sen 350 på dm ifjol som om det vore normalt utan att bli stressad =D?

Dogge21
2007-08-13, 19:36
lol det lär dröja hehe

Markus är mäktig, ser så kontrollerat ut på något vis och smärtfritt ut =D minns jag fel eller bommade han 330,340 och böjde sen 350 på dm ifjol som om det vore normalt utan att bli stressad =D?

Kan bara hålla med Erik! Och jag har för mig att det var precis så som du påstår.

Idag tryckte han upp 350 kg i böjen väldigt lätt! Dagens bästa prestation av "Mackan" var dock hans tvåa RAW på 275 kg som innebar pers rek med 2,5 kg på hans maxtvåa:)

Här en filmsnutt på denna fina prestation!
izynW8xcePE

Jag och Markus har samma träningsfilosofi just nu och det funkar otroligt bra för oss f.n.

Dogge21
2007-08-13, 19:48
13 augusti 2007
Plats:Gymmet

Nöjd & besviken!

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m. 180 kg, därefter med bälte)

90x3
120x3
140x3
160x3
180x3
200x3
220x2
240x1 PERS. REK!:)

KNÄBÖJ (BOX-SQUAT)

20x6
40x6
60x6
80x6
100x6
120x6
140x6
160x3 (med bälte)

KOMMENTAR:

Var i kanonslag idag och kände på 180 kg och 200 kg att det var ett härligt tryck i kroppen:) Och efter tvåan på 220 kg var det bara att sätta 240 kg på stången och vikten kom bra! Dock aningen grund tyvärr och det gör mig besviken:(

Jag fegar tyvärr ner på 240 kg och tappar fart och "tror" att jag är nere i djup och vänder lite för tidigt! Helt onödigt för om jag går ner de extra centimetrarna som saknas kommer vikten upp ännu bättre eftersom jag då får mer rörelseenergi med mig uppåt:furious:

Men i det stora hela måste jag förstås vara nöjd för att få upp 240 kg med bara bälte hade jag aldrig vågats hoppas och tro på för ett år sedan.

Nu måste jag bara köra med grejer i böj (som jag hatar) på de två nästkommande passen annars blir det ingen serie 3 för mig.

Filmsnutt på lyftet på 240 kg

9Yz9wDXLtsM

Erik__
2007-08-13, 21:44
vad har du för tävlingspers??

Börje H
2007-08-14, 06:35
vad har du för tävlingspers??

Det torde ligga på 282,5 kg enligt:
http://www.kirunastyrkelyft.se/lyftarna/donald.htm
Grabbarna brukar vara rätt så flinka att uppdatera sin sida så det borde stämma.

Dogge21
2007-08-14, 08:34
Det torde ligga på 282,5 kg enligt:
http://www.kirunastyrkelyft.se/lyftarna/donald.htm
Grabbarna brukar vara rätt så flinka att uppdatera sin sida så det borde stämma.

Jo det stämmer Börje! Nu skiljer det otroliga 42,5 kg i böj med bälte jämfört med full utrustning. Måste vara sämst i landet i böj med full utrustning*cry* borde skilja minst 80 kg så ett pers på minst 320 kg borde det vara om jag kör in mig ordentligt. Få se när jag på allvar "ids" börja köra seriösare med grejer. Men 300 kg hoppas jag på iaf inom ett år.

Big Lou
2007-08-14, 09:15
Hej! Har missat din träningsjournal så här långt. Ytterligare en duktig lyftare här på kollozeum, kul!

Här måste man ju hålla koll. Ser att det är du som ligger på platsen före mig i rankingen i marklyftet.

Kör hårt!

//Fredrik

Börje H
2007-08-14, 09:32
Nu skiljer det otroliga 42,5 kg i böj med bälte jämfört med full utrustning. Måste vara sämst i landet i böj med full utrustning*cry*

Tycker bara att det är ett friskhetstecken :thumbup:
Skulle du bara våga släppa på mer samt tighta upp knälindningen rejält så sitter 300 som ingångsvikt :devil:

Lukaspappa
2007-08-14, 23:05
Under tisdagskvällen blev Donald far till ännu en son. Stort GRATTIS Dogge!! Njut av cigarr och whisky nu!

Erik__
2007-08-14, 23:32
Grattis!!!

utöver det, vad har du för bänk, mark å totalpers? bojkottar eran hemsida då den inte gillar firefox^^

Dogge21
2007-08-15, 09:18
Under tisdagskvällen blev Donald far till ännu en son. Stort GRATTIS Dogge!! Njut av cigarr och whisky nu!

Tackar:) Det känns otroligt bra och roligt, absoluta höjdpunkten i livet är tveklöst när man blir förälder, inget kan slå denna lyckokänsla! Svävar på moln:)

Dogge21
2007-08-15, 09:20
Grattis!!!

utöver det, vad har du för bänk, mark å totalpers? bojkottar eran hemsida då den inte gillar firefox^^

Tackar! Bänk 187,5 kg, marklyft 312,5 kg, Totalt 780 kg, tävlingsresultat naturligtvis.

Dogge21
2007-08-15, 09:23
Tycker bara att det är ett friskhetstecken :thumbup:
Skulle du bara våga släppa på mer samt tighta upp knälindningen rejält så sitter 300 som ingångsvikt :devil:

Så är det, har inte lindat maxhårt än men tål hårdare och hårdare lindning och många kilon sitter ju i lindningen spm bekant. Får träna på och släppa på lite mer så blir det bra, hoppas på DM:et få in rätta känslan.

Dogge21
2007-08-15, 18:11
Hej! Har missat din träningsjournal så här långt. Ytterligare en duktig lyftare här på kollozeum, kul!

Här måste man ju hålla koll. Ser att det är du som ligger på platsen före mig i rankingen i marklyftet.

Kör hårt!

//Fredrik

Hej! Alltid kul att surra med personer som ligger på samma nivå! Ska kolla in din journal oxå givetvis:thumbup:

ZHTOHELLAS
2007-08-15, 18:25
GRATTIS!

f.ö en av dom bästa tb som jag har läst på detta forum, inspiration!!

Dobbis
2007-08-15, 21:08
Intressant journal du har med filmerna mm...du var då stark i det mesta.

Big Lou
2007-08-16, 07:40
Hej! Alltid kul att surra med personer som ligger på samma nivå! Ska kolla in din journal oxå givetvis:thumbup:

Jo, det är kul att kunna jämföra med hur andra tränar och utbyta lite tankar.
Såg iaf att din raw-knäböj är vida överlägsen min. Med den raw-styrkan så MÅSTE det ju komma mer med utrustning.
Håller själv på att lära mig utrustning för fullt och det är inte helt lätt att lyckas fullt ut.

Kör hårt och såg att man får gratulera till tillökningen!

Dogge21
2007-08-16, 19:48
GRATTIS!

f.ö en av dom bästa tb som jag har läst på detta forum, inspiration!!

Tack:) Kul om man kan inspirera andra:thumbup: en av dom bästa:em: jag tycker jag är rätt svamlig mellan varven:D

Dogge21
2007-08-16, 19:49
Intressant journal du har med filmerna mm...du var då stark i det mesta.

Är ju så kul med dessa filmer så man kan ju inte låta bli:D

Erik__
2007-08-16, 19:50
vem är webmaster? ordna så man kan kolla med firefox på eran hemsida =D=D

Dogge21
2007-08-16, 19:51
Jo, det är kul att kunna jämföra med hur andra tränar och utbyta lite tankar.
Såg iaf att din raw-knäböj är vida överlägsen min. Med den raw-styrkan så MÅSTE det ju komma mer med utrustning.
Håller själv på att lära mig utrustning för fullt och det är inte helt lätt att lyckas fullt ut.

Kör hårt och såg att man får gratulera till tillökningen!

Tackar:) Ja RAW styrkan är okej i både böj och mark. Visst måste det bli mer med utrustning i böjen vad det lider*grr27* och det blir det!

Dogge21
2007-08-16, 19:52
vem är webmaster? ordna så man kan kolla med firefox på eran hemsida =D=D

Det är jag och en klubbkamrat. Vi är rena amatörer så det kan jag tyvärr inte hjälpa till med:(

Dogge21
2007-08-16, 20:42
16 augusti 2007
Plats: Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på lyften)

60x3
80x3
100x3
120x3
138,5x4 pers rek på maxfyran med 1 kg.
140x3
130x5

SOSAK PRESSAR

20x8, 25x8, 30x8, 35x8, 40x8

KOMMENTAR:

Passet kördes ca 70 timmar efter att jag blivit tvåbarnsfar och jag kände på värmningen att jag var mentalt slö efter den omvälvande härliga händelsen.

Redan på 100 kg tyckte jag att det började kännas tungt på armarna och hade inga förhoppningar om några större stordåd (och det blev det ju inte heller) men pers på maxfyran med 1 kg var riktigt bra med tanke på hur det kändes i inledningen på passet.

Avslutade med en ny övning som jag gett namnet SOSAK PRESSAR:D Efter ett eminent tips från en av Sveriges bästa bänkpressare i "plussen". Övningen kändes extremt annorlunda och visst tar den bra på tricepsen inget snack om den saken! Gäller nu i början att hitta rätta känslan för övningen så att jag lär mig utföra övningen så rätt som möjligt! Sedan så får jag se om det kan ge några extra kilon i bänken på sikt.

Tror jag höll lite väl smalt eller så är det jag som är svag i handlederna för där fick jag lite ont. Men övningen ÄR spännande!:thumbup:

Dogge21
2007-08-17, 20:04
Fredag 17 augusti 2007
Plats: Gymmet

MARKLYFT

140x3 Utan utr.
170x3 Utan utr.
200x3 Utan utr.
240x2 Med dräkt
260x2 Med dräkt + bälte
280x2 -"-
320x0 -"-
320x0 -"-

LATSDRAG MOT BRÖST

3 set kändes bra!

KOMMENTAR:

Körde med dräkt även detta pass eftersom jag hoppas kunna vara med på serietrean. Dräkten som jag har är en METAL ORGINAL strl 52 och rejält insydd i benen och dräkten är lite för liten vilket gör att jag får slita oerhört för att ta mig ned till stången! Det känns som om pungkulorna skall krossas och inälvorna i benen (om man har några?) skall komma ut, dessutom så blir det problem med andningen när dräkten är så tight.

Töjs dräkten bara lite till så blir den perfekt och då blir det kilon! Hade mer eller mindre uppe 320 kg två ggr om idag men stången gled ur vänsterhanden just innan uträtningen*grr* och det beror på att jag inte riktigt kommer ned i startläge så jag få ordentligt tag om stången. Känns som om jag har mycket mer i kroppen än 320 kg för närvarande:)

Positiv känsla nu:thumbup:

Dogge21
2007-08-17, 20:50
Aldrig kul att kolla på missade lyft, men ibland går det ju inte som man vill*grr*

1:a missen på 320 kg
Fy tusan vad lätt den lättade från backen och kom upp till knäna!

HB7neu46VpA

2:a missen på 320 kg
Vikten kändes lätt men kommer inte riktigt runt stången med händerna*grr*

_raWzLYLrGk

Får hoppas på bättre lycka nästa gång.

A.Pahkamaa
2007-08-17, 20:52
Under tisdagskvällen blev Donald far till ännu en son. Stort GRATTIS Dogge!! Njut av cigarr och whisky nu!

Stort grattis Donald :)

Att lukas gjort 170 utan tröja har jag missat helt och hållet, har han gjort 200+ med tröja ännu? Jag börjar känna flåset i nacken :D

Big Lou
2007-08-17, 20:56
Bra försök på 320....ojoj, här blir man ifrånåkt. Jag som tänkte jag skulle knappa in lite. ;)

Rambo
2007-08-17, 21:56
Denna journal måste ju följas *popcorn*

Dogge21
2007-08-18, 06:34
Stort grattis Donald :)

Att lukas gjort 170 utan tröja har jag missat helt och hållet, har han gjort 200+ med tröja ännu? Jag börjar känna flåset i nacken :D

Tack Andreas:) Lukas har verkligen ökat rejält i bänken senaste året RAW. Han tränar extremt mycket bänk och kör alltid max på träningarna. Vi försöker hejda honom men han ,lyssnar inte*grr27* men det verkar inte spela någon roll hur hårt han tränar för han ökar kolossalt fort just nu. Han var ruggigt nära 177,5 kg RAW för en tid sedan.

Med tröjan ser det bättre och bättre ut men han är fortfarande för svag i rygg och axlar för att bemästra den fullt ut men visst blir det massa kilon vad det lider. 200 kg+ blir ingen match inom kort.

Dogge21
2007-08-18, 06:36
Bra försök på 320....ojoj, här blir man ifrånåkt. Jag som tänkte jag skulle knappa in lite. ;)

Om tanken finns så finns möjligheterna;) du verkar riktigt stark i bänekn RAW! Marken oxå bra:thumbup:

Börje H
2007-08-18, 06:36
Grattis till tillökningen. En förstakedja börjar ta form :thumbup:

1:a försöket på 320 gick ju i "frivändningsfart"! På serien nyper du denna vikt, och kanske även lite till *popcorn*

Dogge21
2007-08-18, 06:38
Denna journal måste ju följas *popcorn*

Måste är stora ord:em: men kul att någon läser den, men skippa popcornen när du läser den annars ser du ut som mig snart:D

Dogge21
2007-08-18, 06:43
Grattis till tillökningen. En förstakedja börjar ta form :thumbup:

1:a försöket på 320 gick ju i "frivändningsfart"! På serien nyper du denna vikt, och kanske även lite till *popcorn*

Tack Börje:) förstakedja:D jo det var en grym fart jag fick på stången, skall inte enbart skylla bommen på dräkten för om greppet varit ännu bättre så hade jag fått den! Får lägga in 2 pass greppträning innan serien.

Din träning har ju gått suveränt trots din förkylning. Kan nog bli bra resultat i bänken för din del i Öjebyn. 230 kg är klart möjligt:hbang:

Börje H
2007-08-18, 06:47
Din träning har ju gått suveränt trots din förkylning. Kan nog bli bra resultat i bänken för din del i Öjebyn. 230 kg är klart möjligt:hbang:

Lugna sig lite! Jag kommer att brassa på järnet nästintill alla pass fram till tävlingen och tror inte själv på nått toppresultat. Sen är det ju lite nervositet med nya reglerna.

Big Lou
2007-08-18, 12:36
Du kör alltså med en metal orginal storlek 52?? med insydda ben.
Hur får du plats?

Jag som tycker att min 56:a sitter ganska tight. :Virro
Har iaf sytt in den lite sen förra tävlingen så det kanske gör det hela lite bättre.

Nu bär det iväg för att tränas marklyft.... kör hårt!

polaren
2007-08-18, 13:41
Kul att du har fått en bebbe Dogge, gratulerar!

Dogge21
2007-08-18, 14:09
Kul att du har fått en bebbe Dogge, gratulerar!

Tackar:) två grabbar har man redan vid 40 års ålder:D

Dogge21
2007-08-19, 19:31
19 augusti
Plats: Gymmet

SMALBÄNK (med stopp och fötterna upp i luften)

60x3
80x3
100x3
110x8
120x4

BICEPS (alternerande hantelcurls)

32,5 kg/8-8
45,0 kg/5-5

GREPPTRÄNING

2 set

KOMMENTAR:

Är ganska virrig för det mesta och idag glömde jag både handledslindor och värmeskydden hemma*cry* Är i stort behov av dessa i smalbänken eftersom jag ofta får ont i armbågarna av smalbänk utan dom. Tangerade persrekordet på 110 kg i antal reps trots detta och det är ett tecken på att en ökning i smalbänken är på "g":)

Avslutade med lite greppträning efter de onödiga missarna i fredags på 320 kg i marken, hoppas att greppträningen bara kommer att ge resultat.

Dogge21
2007-08-20, 19:42
20 augusti 2007
Plats: Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m. 180 kg därefter med bälte)

90x3
120x3
140x3
160x3
180x3
200x2
220x2
241x1 pers rek, djup denna gång:)

KNÄBÖJ (med full utrustning)

270 kg Första rejält grund, andra bättre men klart grund. Dock snorlätt
280 kg en singel. Fattades ett par 3-4 cm men väldigt lätt!

KOMMENTAR:

Bättre böjar än förra passet rakt igenom med bara bälte vilket satt bra!
Med utrustning fick det bra med tanke på att det var över tre månader sen förra passet. Dåliga utgångar med oj vad 280 kg kom lätt, lite grund som sagt. Hoppas nästa pass vara nere i tävlingsdjup på 280 kg som blir ingången till serie 3.

Big Lou
2007-08-20, 21:32
Grattis till nytt pb. 241 kg raw är finfint! *drool*

Dogge21
2007-08-20, 21:58
Grattis till nytt pb. 241 kg raw är finfint! *drool*

Tack! Pers med 1 kg är också ett rekord:D Jag väljer ofta att försöka "persa" med 1 kg istället för med 2,5 kg som är det normala. På det sättet får man ju persa oftare:naughty: Sedan brukar vi klubbmedlemmar resonera fram tillsammans lämpliga viktval och den här gången resonerade vi fram att 241 kg var det bästa viktvalet.

Dogge21
2007-08-20, 22:02
Filmsnutt på 241 kg:s lyftet.

mcTwdsuQR5M

Erik__
2007-08-20, 23:34
är det bara för mig som youtube inte funkar?

Börje H
2007-08-21, 06:37
Du har verkligen annamat detta med proggressiv ökning Dogge! Pers med 1 kg är härligt *flex*

Big Lou
2007-08-21, 07:21
Tack! Pers med 1 kg är också ett rekord:D Jag väljer ofta att försöka "persa" med 1 kg istället för med 2,5 kg som är det normala. På det sättet får man ju persa oftare:naughty: Sedan brukar vi klubbmedlemmar resonera fram tillsammans lämpliga viktval och den här gången resonerade vi fram att 241 kg var det bästa viktvalet.

Ett PB är alltid ett PB. Oavsett om det är 1 kg eller 10 kg.

Dogge21
2007-08-21, 07:27
Ett PB är alltid ett PB. Oavsett om det är 1 kg eller 10 kg.

Så sant som det är sagt! Och bättre att persa med 0,5 kg än inte alls:thumbup:

Rambo
2007-08-21, 12:49
Grattis till nya PB *flex*

Lillgrabben
2007-08-21, 13:23
är det bara för mig som youtube inte funkar?


Nej , Youtube låg nere igår afton även för mig.

De kanske hade ngt underhåll på siten eller liknande!?


Fint böjt, Dogge! Bara du inte slarvar med djupet på serie 3 så borde det kunna bli riktigt roligt för dig! :)

Dogge21
2007-08-21, 13:53
Grattis till nya PB *flex*

TACK!

Dogge21
2007-08-21, 13:58
Nej , Youtube låg nere igår afton även för mig.

De kanske hade ngt underhåll på siten eller liknande!?


Fint böjt, Dogge! Bara du inte slarvar med djupet på serie 3 så borde det kunna bli riktigt roligt för dig! :)

Ska försöka att inte slarva! Känner mig lite nervös faktiskt eftersom formen är så god. Hoppas kunna nå 790 kg vilket vore pers med 10 kg.

287,5 - 187,5 - 315 vore trevligt

Lukaspappa
2007-08-21, 16:13
Upp till bevis på serie 3, Dogge... Blir det lika många RÖDA lampor som sist så måste jag tyvärr inse att du verkligen ÄR en kommunist... *mini*

Dogge21
2007-08-21, 16:23
Upp till bevis på serie 3, Dogge... Blir det lika många RÖDA lampor som sist så måste jag tyvärr inse att du verkligen ÄR en kommunist... *mini*

Jag har ju lyckats med att lyfta ut mig i t.o.m. marklyft så visst finns fina möjligheter att få se den röda lampan lysa när jag lyfter, men självklart hoppas jag på några vita denna gång:em:

Big Lou
2007-08-21, 16:57
Jag har ju lyckats med att lyfta ut mig i t.o.m. marklyft så visst finns fina möjligheter att få se den röda lampan lysa när jag lyfter, men självklart hoppas jag på några vita denna gång:em:

Vad hittade du på i marklyftet då??

Dogge21
2007-08-21, 19:51
Vad hittade du på i marklyftet då??

Ja det var en mindre trevlig upplevelse. Jag klarade mig bra i böj och bänk och gick in på 280 kg i marken, vikten var inga problem men jag slarvade lite i uträtningen och fick den bortdömd med 2-1 helt riktigt. Höjde till 295 i andra men då svek greppet, gick om i tredje men samma sak. Frustrerande var det eftersom vikten inte var något problem. Hade dragit ett par tröjor innan marken och hade brännt alltför mycket av styrkan i både fingrar och underarmar. FIASKOT var därmed fullbordat*gah!* :D

Big Lou
2007-08-21, 21:19
Ja det var en mindre trevlig upplevelse. Jag klarade mig bra i böj och bänk och gick in på 280 kg i marken, vikten var inga problem men jag slarvade lite i uträtningen och fick den bortdömd med 2-1 helt riktigt. Höjde till 295 i andra men då svek greppet, gick om i tredje men samma sak. Frustrerande var det eftersom vikten inte var något problem. Hade dragit ett par tröjor innan marken och hade brännt alltför mycket av styrkan i både fingrar och underarmar. FIASKOT var därmed fullbordat*gah!* :D

Det lät inte som nån höjdare. Får se till att inte dra en massa tröjor denna gången då.

Dogge21
2007-08-22, 19:51
22 augusti 2007
Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp)

60x3
80x3
100x3
120x3
140x3 miss på 4:e lyftet.

BÄNKPRESS MED TRÖJA (med presskommando)

200x1 (3 klossar)
200x1 (2 klossar)
200x1 (1 kloss)
200x0 ned till bröstet
200x0 ned till bröstet

KOMMENTAR:

Passet OK men inte mer. Körde få set utan tröja idag pga. tidsbrist. På med tröjan och det kändes jättebra på 3, 2 och 1 kloss men när jag gick hela vägen ned till bröstet så fick jag inte alls till det eftersom handlederna tjorvade till lyften:furious: Det positiva var att jag kom ned till bröstet iaf. Ska försöka komma ned med 190 kg nästa vecka och det blir isf ingångsvikten på serien. Perset i bänk ligger på 187,5 kg*screwy*

Big Lou
2007-08-23, 07:33
Nytt PB redan som ingångsvikt alltså? är det ny tröja du har eller eftersom du har svårt att komma ner?
Vad kör du för sorts tröja och storlek?

Dogge21
2007-08-23, 09:10
Nytt PB redan som ingångsvikt alltså? är det ny tröja du har eller eftersom du har svårt att komma ner?
Vad kör du för sorts tröja och storlek?

Jag har kört 3 pass nu (tror jag) med en ny Katana strl 48, har tidigare kört med METAL som jag också gillar men med den tröjan får jag ofta fula lyft men när jag träffar med den så blir det bra lyft. Katanan känns lite lättare och bemästra faktiskt. Men om jag lyfter illa sista tröjpasset måste jag nog prova METAL på tävlingen iaf.

Med andra ord: Katanatröjan är så tight så att en ingång under 190 kg så kommer jag aldrig ned med stången till bröstet. Men jag räknar med att få upp 190 kg tre ggr därför känns en ingång på 190 kg inte helt fel.

Börje H
2007-08-23, 09:17
Jag har kört 3 pass nu (tror jag) med en ny Katana strl 48, har tidigare kört med METAL som jag också gillar men med den tröjan får jag ofta fula lyft men när jag träffar med den så blir det bra lyft. Katanan känns lite lättare och bemästra faktiskt. Men om jag lyfter illa sista tröjpasset måste jag nog prova METAL på tävlingen iaf.

Med andra ord: Katanatröjan är så tight så att en ingång under 190 kg så kommer jag aldrig ned med stången till bröstet. Men jag räknar med att få upp 190 kg tre ggr därför känns en ingång på 190 kg inte helt fel.

Nu är jag ju inte helt insatt i tröjtankarna uppe i Kiruna, men vore det inte idé att prova den erkänt mer lättbemästrade F6:an istället för att gå på båtkapellströjan Katana. Speciellt då du har nordeuropas längsta armar :)
Sista 5 cm ner mot bröstet måste ge en rejäl töjning av bröststycket.

Dogge21
2007-08-23, 09:31
Nu är jag ju inte helt insatt i tröjtankarna uppe i Kiruna, men vore det inte idé att prova den erkänt mer lättbemästrade F6:an istället för att gå på båtkapellströjan Katana. Speciellt då du har nordeuropas längsta armar :)
Sista 5 cm ner mot bröstet måste ge en rejäl töjning av bröststycket.

Båtkapell:laugh:
Jo nu har jag bara F6:an och Rage tröjorna kvar att prova om Båtkapellströjan inte funkar. Ska definitivt testa F6:an vad det lider. Jo de sista centimetrarna är tuffa att komma ned, men samtidigt vägrar jag ha en strl större och lyfta på säkerhet eftersom man då skänker bort en massa kilon, kanske fel tänkt men jag gillar vilda västern stilen:cool: Allt eller inget:D

Big Lou
2007-08-23, 09:52
Båtkapell:laugh:
Jo nu har jag bara F6:an och Rage tröjorna kvar att prova om Båtkapellströjan inte funkar. Ska definitivt testa F6:an vad det lider. Jo de sista centimetrarna är tuffa att komma ned, men samtidigt vägrar jag ha en strl större och lyfta på säkerhet eftersom man då skänker bort en massa kilon, kanske fel tänkt men jag gillar vilda västern stilen:cool: Allt eller inget:D

Haha, pang! pang! vilda västern :hbang:

Har själv planer på att försöka klämma mig in i en 48:a F6:a vad det lider.
Har en kompis i 100-kilos klassen som håller på att köra in den lite åt mig.
Känns lite tuftt att komma i den då den är så pass tight på honom att han får 20 kg av den. :Virro

Börje H
2007-08-23, 10:01
Har själv planer på att försöka klämma mig in i en 48:a F6:a vad det lider.
Har en kompis i 100-kilos klassen som håller på att köra in den lite åt mig.


Kan bara inflika att en av våra bänkpressare, i 125kg´s klassen kv 122 kg fördelat på runt 180 cm, under gårdagen gjorde sitt premiärpass med en 46:as F6:a. Han upplevde den som mycket komfortabel att köra med jmf med Katana 48:a.
Resultat:Pb direkt till låg kloss.

Kan meddela att den nämda lyftaren är en aning svagare än Lou raw, men att det nya pb´t med kloss ligger en bit över 250 *whistle*

Dogge21
2007-08-23, 10:08
Kan bara inflika att en av våra bänkpressare, i 125kg´s klassen kv 122 kg fördelat på runt 180 cm, under gårdagen gjorde sitt premiärpass med en 46:as F6:a. Han upplevde den som mycket komfortabel att köra med jmf med Katana 48:a.
Resultat:Pb direkt till låg kloss.

Kan meddela att den nämda lyftaren är en aning svagare än Lou raw, men att det nya pb´t med kloss ligger en bit över 250 *whistle*

Då ska jag oxå ha en sån*drool* vill oxå lyfta många kilon ju!

Dogge21
2007-08-23, 10:08
Haha, pang! pang! vilda västern :hbang:

Har själv planer på att försöka klämma mig in i en 48:a F6:a vad det lider.
Har en kompis i 100-kilos klassen som håller på att köra in den lite åt mig.
Känns lite tuftt att komma i den då den är så pass tight på honom att han får 20 kg av den. :Virro

In i tyget bara;)

Big Lou
2007-08-23, 10:17
Kan bara inflika att en av våra bänkpressare, i 125kg´s klassen kv 122 kg fördelat på runt 180 cm, under gårdagen gjorde sitt premiärpass med en 46:as F6:a. Han upplevde den som mycket komfortabel att köra med jmf med Katana 48:a.
Resultat:Pb direkt till låg kloss.

Kan meddela att den nämda lyftaren är en aning svagare än Lou raw, men att det nya pb´t med kloss ligger en bit över 250 *whistle*

250..... :furious:
Hmmmm, jag ska minsann också klämma in mig i en liten liten tröja och lyfta stora stora vikter. ;)

Dogge21
2007-08-23, 10:21
250..... :furious:
Hmmmm, jag ska minsann också klämma in mig i en liten liten tröja och lyfta stora stora vikter. ;)

Om jag som är så svag i bänk siktar på 210 kg inom ett år och gör en singel på futtiga 155 kg RAW i nuläget så nog fan ska du trycka upp MINST 240 kg (hela vägen) vad del lider:thumbup:

Big Lou
2007-08-23, 10:42
Om jag som är så svag i bänk siktar på 210 kg inom ett år och gör en singel på futtiga 155 kg RAW i nuläget så nog fan ska du trycka upp MINST 240 kg (hela vägen) vad del lider:thumbup:

Hmmm, om vi sänker till 230 så har vi en deal. :D

MEN om jag som är klen raw i mark har som mål att göra 315 i år så måste du lyfta MINST 330..... deal or no deal? :naughty:

Dogge21
2007-08-23, 10:49
Hmmm, om vi sänker till 230 så har vi en deal. :D

MEN om jag som är klen raw i mark har som mål att göra 315 i år så måste du lyfta MINST 330..... deal or no deal? :naughty:

Hårda förhandlingar:D
330 kg är målet säsongen 2009
320 kg är årets mål
325 kg får bil 2008 års mål

Känns rimligt. Men när du kalrat 230 kg får du höja ribban:hbang:

Big Lou
2007-08-23, 12:00
Hårda förhandlingar:D
330 kg är målet säsongen 2009
320 kg är årets mål
325 kg får bil 2008 års mål

Känns rimligt. Men när du kalrat 230 kg får du höja ribban:hbang:

Ja, det är tuffa förhandlingar.
320 borde du ju absolut kunna ta i år om du bara får greppet att hålla.
För min del så verkar inte greppet bli begränsande ännu iaf.

Tycker det är svårt att sätta upp mål eftersom ökningarna kommer så olika.
Har ingen aning om vad det kan landa på nästa år. Bänken händer inte så mycket längre men marken tex har ökat med 100 kg sen november -05.
Bara att fortsätta med det tempot så drar jag runt 400 i slutet på nästa år. :D

Dogge21
2007-08-23, 15:13
Ja, det är tuffa förhandlingar.
320 borde du ju absolut kunna ta i år om du bara får greppet att hålla.
För min del så verkar inte greppet bli begränsande ännu iaf.

Tycker det är svårt att sätta upp mål eftersom ökningarna kommer så olika.
Har ingen aning om vad det kan landa på nästa år. Bänken händer inte så mycket längre men marken tex har ökat med 100 kg sen november -05.
Bara att fortsätta med det tempot så drar jag runt 400 i slutet på nästa år. :D

Skaplig ökning i mark må jag säga:) visar att du har förutsättningar! Jag däremot börjar ju bli gammal*grr*
Alltid kul och intressant att spekulera och sätta upp målsättningar så länge det inte blir till en belastning rent mentalt. Tror de flesta har mer kapacitet för än vad man får ut men att det ofta är på det mentala planet som det "låser" sig.

Inget snack om att jag ska dra 320 kg egentligen det handlar bara om att man bestämmer sig för att dra vikten och tro på sig så är mycket vunnet. Tyvärr är det ofta för lite beslutsamhet som leder till de knappa missarna. Som tur är gäller samma sak för de flesta andra. Orsaken till dessa onödiga missar ligger nästan helt på den mentala planet tror jag man är "rädd" för att misslyckas och de känslorna skall bort och ersättas av positiva tankebanor.

Ja nu gled jag väl egentligen lite utanför ämnet men vad jag menar är att om man ser sig själv klara en vikt i huvudet så är det förbannat stor chans att man lyckas klara den också oavsett gren. 320 kg i mark skall upp på serie 3 eller DM!

Big Lou
2007-08-23, 15:37
Skaplig ökning i mark må jag säga:) visar att du har förutsättningar! Jag däremot börjar ju bli gammal*grr*
Alltid kul och intressant att spekulera och sätta upp målsättningar så länge det inte blir till en belastning rent mentalt. Tror de flesta har mer kapacitet för än vad man får ut men att det ofta är på det mentala planet som det "låser" sig.

Inget snack om att jag ska dra 320 kg egentligen det handlar bara om att man bestämmer sig för att dra vikten och tro på sig så är mycket vunnet. Tyvärr är det ofta för lite beslutsamhet som leder till de knappa missarna. Som tur är gäller samma sak för de flesta andra. Orsaken till dessa onödiga missar ligger nästan helt på den mentala planet tror jag man är "rädd" för att misslyckas och de känslorna skall bort och ersättas av positiva tankebanor.

Ja nu gled jag väl egentligen lite utanför ämnet men vad jag menar är att om man ser sig själv klara en vikt i huvudet så är det förbannat stor chans att man lyckas klara den också oavsett gren. 320 kg i mark skall upp på serie 3 eller DM!

Jag är inte så ung jag heller för den delen men att jag kunnat öka så fort beror förstås på att jag var total nybörjare i övningen. Bara teknikförbättringar borde stått för kanske 30 av dom 100 kilona.

Angående det mentala så kan jag inte annat än att hålla med.
Tror det är viktigt att man testar gränserna lite ibland.
Jag har missat lyft i marklyftet för att jag inte har trott att det ska gå och ger upp.
Att tro att det ska gå är en grundläggande förutsättning för att lyckas.
Sist på tävlingen trodde jag inte på 310 eftersom det var 10 kg över dåvarande PB. Men nu när man känt på 315 på träning så TROR jag att jag kan dra 310.

I knäböjen är det ännu värre. Har ännu inte varit på en tyngd med utrustning som jag inte kommit upp med. Dhupet har varit dåligt nån gång så man fått rött men vikterna har alltid kommit upp.
Kan man få bort dom spärrarna så har man nog mycket att vinna.

Dogge21
2007-08-23, 21:55
Jag är inte så ung jag heller för den delen men att jag kunnat öka så fort beror förstås på att jag var total nybörjare i övningen. Bara teknikförbättringar borde stått för kanske 30 av dom 100 kilona.

Angående det mentala så kan jag inte annat än att hålla med.
Tror det är viktigt att man testar gränserna lite ibland.
Jag har missat lyft i marklyftet för att jag inte har trott att det ska gå och ger upp.
Att tro att det ska gå är en grundläggande förutsättning för att lyckas.
Sist på tävlingen trodde jag inte på 310 eftersom det var 10 kg över dåvarande PB. Men nu när man känt på 315 på träning så TROR jag att jag kan dra 310.

I knäböjen är det ännu värre. Har ännu inte varit på en tyngd med utrustning som jag inte kommit upp med. Dhupet har varit dåligt nån gång så man fått rött men vikterna har alltid kommit upp.
Kan man få bort dom spärrarna så har man nog mycket att vinna.

I knäböj är jag mycket vek mentalt (med utrustning) även om det blivit bättre. Men så kör jag alldeles för lite med full utrustning oxå så jag får skylla mig själv. Du resonerar helt rätt angående vilka vikter man ska gå på:thumbup: jag ska gå på 322,5 kg imorrn i marken (är planen) och hoppas på serie 3 kunna dra 315-320 kg.

Rambo
2007-08-24, 13:13
inspirerande läsning i denna tråd....:hbang:

Börje H
2007-08-24, 14:01
Jag vägrar ha en strl större och lyfta på säkerhet eftersom man då skänker bort en massa kilon, kanske fel tänkt men jag gillar vilda västern stilen:cool: Allt eller inget:D

Då ska jag oxå ha en sån*drool* vill oxå lyfta många kilon ju!

Glömde bort att kommentera detta. Personligen tycker jag att det är helt fel resonerat av dig. Eftersom din primära sysselsättning är styrkelyftet så anser jag att det är helt fel satsat att försöka klämma ut 5-15 kg i just bänkpressmomentet med tanke på vilken skyhög utbommningsrisk du utsätter dig för. Med de tämligen ogynsamma förutsättningar du har; lång och rejält långa armar är det inte underligt att det går en aning knöligt med just tröjbänken. Om du lägger krutet på ett välplanerat upplägg med mycket grundstyrka i raw-bänken samt klossträning med tröja är jag helt övertygad om att du skulle lyckas prestera 190-200 kg med en ledig Rage-X eller F6:a. Detta utan att vara på f*tthåret att bomma ut sig för jämnan. Det du skulle vinna på att lyckas med en snortight tröja är inte vettigt i propoprtion till förlusten det innbär att bomma ut dig. Fasiken du har ju grym chans att göra mkt fina resultat i 125:an totalt inom kort!

310-205-340 är väl nog så fina siffror *drool*

Dogge21
2007-08-24, 16:41
inspirerande läsning i denna tråd....:hbang:

Härligt att man kan ha delaktighet till att inspirera andra:thumbup:

Dogge21
2007-08-24, 16:46
Glömde bort att kommentera detta. Personligen tycker jag att det är helt fel resonerat av dig. Eftersom din primära sysselsättning är styrkelyftet så anser jag att det är helt fel satsat att försöka klämma ut 5-15 kg i just bänkpressmomentet med tanke på vilken skyhög utbommningsrisk du utsätter dig för. Med de tämligen ogynsamma förutsättningar du har; lång och rejält långa armar är det inte underligt att det går en aning knöligt med just tröjbänken. Om du lägger krutet på ett välplanerat upplägg med mycket grundstyrka i raw-bänken samt klossträning med tröja är jag helt övertygad om att du skulle lyckas prestera 190-200 kg med en ledig Rage-X eller F6:a. Detta utan att vara på f*tthåret att bomma ut sig för jämnan. Det du skulle vinna på att lyckas med en snortight tröja är inte vettigt i propoprtion till förlusten det innbär att bomma ut dig. Fasiken du har ju grym chans att göra mkt fina resultat i 125:an totalt inom kort!

310-205-340 är väl nog så fina siffror *drool*

Jag är sån till sättet tyvärr, gillar att ligga på gränsen:em: Kommer nog ändå att välja en lite säkrare linje framöver. Jag kommer ex vis inte att sy in armarna på tröjorna förrän tröjan verkligen är för stor i armarna. Tröjorna töjer sig ganska fort tyvärr och jag tror att den Katanan jag har nu kommer att funka på trean, måste ju tro på det iaf. Men visst ska jag prova F6:an nästa gång jag testar en ny tröja.

De siffror nu nämner är ju ingen omöjlighet på sikt (855 kg) men först ska jag väl klara 800 kg hoppas jag.:)

Dogge21
2007-08-24, 16:56
24 augusti 2007
Gymmet

DRÖMGRÄNS PASSERAD:)

MARKLYFT

140x3 utan bälte
170x3 utan bälte
200x3 utan bälte
240x2 med dräkt
260x2 full utrustning
280x2 full utrustning
320x0 full utrustning
320x1 full utrustning PERS REKORD MED 7,5 KG!

KOMMENTAR:

Sista markpasset innan tävlingen. Körde detta pass med en METAL ORGINAL strl 54 insydd lite i benen och rejält i axelbanden. Dräkten var aningen större än 52:an jag körde med förra veckan.

Var inte i samma slag detta pass (var mentalt inte riktigt på g) greppet var dock bättre detta pass:) men det var först på 320 kg jag kände att jag kom runt stången ordentligt. Missade 320 kg i första försöket, stången lättade inte ens från backen:confused: Jag tror jag blev överraskad att den satt fast så jag gav upp:furious:

Gick om och sniffade lite extra Ammoniak och nu kom den riktigt bra:thumbup: Mitt tidigare träningspers på maxsingeln låg på 305 kg, men till mitt försvar kan sägas att jag väldigt sällan normalt sett försöker persa persa maxsingeln i mark. Men nu var jag tvungen att ta reda på vilken dräkt jag ska använda mig av på tävlingen.

Och svaret blir trots dagens 320 kg med 54:an att jag väljer 52:an eftersom det var bättre klös i den! Det var greppet som var bättre idag.

Film lägger jag in senare.

Dogge21
2007-08-24, 17:00
Börje:

Om jag lyckas bemästra Katanan strl 48. Vilken storlek skall jag satsa på då i F6.an tycker du? 48 eller 46?

Dogge21
2007-08-24, 19:39
320 kg: s lyftet

QNkrpIclSog

Big Lou
2007-08-25, 10:59
Grattis till 320! var väntat att det skulle komma men ändå imponerande! :thumbup:

Dogge21
2007-08-25, 13:28
Grattis till 320! var väntat att det skulle komma men ändå imponerande! :thumbup:

Tackar Lou:) den vikten drar du själv snart! Men inte speciellt smart av mig att köra maxlyft i marken 3 veckor i följd som det nu blir:nono:

Men inget ont som inte för något gott med sig för en mental spärr är borta iaf. Har man en gång gjort vikten så vet man ju att man kan göra den igen:kickass:

Klenmenren
2007-08-25, 15:01
Riktigt starkt markat :thumbup:

Konstruktiv kritik: dömningen på uträtning kommer att hårda så som det ser ut så behöver du nog räta på dig ytterligare i knä och höft. Om du nu inte kände att du var helt spikrak. (Lite svårt att se på filmen iofs.)

Hoppas få se en repris eller tyngre om 8 dar :)

A.Pahkamaa
2007-08-25, 15:58
Bra jobbat! Även om jag tycker att det är väl många tunga mark såhär nära tävling :)

Dogge21
2007-08-25, 16:24
Riktigt starkt markat :thumbup:

Konstruktiv kritik: dömningen på uträtning kommer att hårda så som det ser ut så behöver du nog räta på dig ytterligare i knä och höft. Om du nu inte kände att du var helt spikrak. (Lite svårt att se på filmen iofs.)

Hoppas få se en repris eller tyngre om 8 dar :)

Helt riktigt! Har man otur kan jag (eller någon annan lyftare för den delen) få underkänt på ett sådant lyft. Blir extra svårt med uträtningen på träningarna eftersom vi oftast kör med långbrallor på och det gör ju att stången lättare fastnar i långbrallorna. Det är förbjudet att köra med barnpuder på Gymmet.

Men efter serietrean flyttar vi in på sport och där ska vi börja använda barnpuder när vi kör med full utrustning.

Dogge21
2007-08-25, 16:37
Bra jobbat! Även om jag tycker att det är väl många tunga mark såhär nära tävling :)

Precis det jag själv tycker, brukar inte lägga upp det på det här sättet.

Det POSITIVA med att ha kört så här tungt innan tävling kan vara (om jag försöker mig hitta positiva saker).

* Många tunga lyft på maxvikter borde ge mer känsla för de tighta dräkterna jag lyfter i som i sin tur borde leda till förbättrad teknik att lyfta i dom också.

* Jag får träna på tunga vikter som borde innebära förbättrad greppstyrka eftersom de maxtunga vikterna i marken ger den bästa greppträningen (greppet har varit och är ett problem för mig).

* Man tappar respekten för de tunga vikterna om man klarar de tunga vikterna vill säga. Betyder ökat självförtroende.

Det NEGATIVA med att ha kört så här tungt innan tävling kan ex vis vara.

* För hård träning för nära inpå tävling kan innebära att formen bryts ned istället och man tappar formen (överträning).

* De hårda passen veckorna före kan också innebära att man brännt mycket av det mentala krutet till tävlingen. Man orkar helt enkelt inte ladda när det är dags.

* Har man dåligt tävlingspsyke (lyfter ofta mer på träning än tävling) bör man nog helt avstå att maxtesta innan tävling. Jag presterar dock själv bättre på tävling NORMALT SETT!

* För många tunga maxlyft nära inpå tävling kan ju också självklart leda till försämrad explosivitet eftersom maxlyften tar längre tid att utföra än ex vis explosiva tvåor på lägre vikt.

Men för att vara ärlig så måste jag säga att det negativa faktiskt överväger! Med andra ord: så som jag tränat innan borde naturligtvis inte vara optimalt.

budadi
2007-08-25, 16:58
Väldigt vääldigt bra markat, mersmak dessutom *flex*

Dogge21
2007-08-26, 06:30
Väldigt vääldigt bra markat, mersmak dessutom *flex*

Tack:) men som du oxå vet, träningsresultat är inte av något större värde det är tävlingsresultat som gäller! Men bra för självförtroendet såklart.

Dogge21
2007-08-26, 06:35
25 augusti
Gymmet

SMALBÄNK (med stopp på samtliga lyft och fötterna upp i luften)

60x3
80x3
100x3
112,5x8 (pers rek på maxåttan med 2,5 kg)
125x4 (pers rek på maxfyran med 2,5 kg)

KOMMENTAR:

Gick direkt efter ett 12 timmars arbetspass på jobbet till Gymmet och körde ett pas på 30 minuter. Kändes riktigt bra i trycket idag:) Kort pass idag eftersom det är bänk på menyn återigen på tisdag (med tröja då).

Två pass kvar innan tävlingen och dom kör jag måndag och tisdag veckan som kommer. I böj kör jag upp till ingångsvikt, i bänken måste jag hitta en "lämlig" ingångsvikt.

Dogge21
2007-08-26, 14:57
Imorgon är det mitt sista böjpass med utrustning innan tävlingen, totalt kommer jag att ha kört 4-5 set med full utr innan tävling vilket är ett skämt! Ett ännu större skämt är mina utgångar därför har jag studerat lyftare med fina utgångar och skall försöka få till liknande utgångar som dom.

Utgångarna i knäböj är också säkerligen viktigare än man tror och på tävlingar kan man se lyftare som har minst sagt bedrövliga utgångar som utförs och dessutom gjorda med alltför många steg (5-7 steg mycket vanligt) innan lyftaren är i ”startläge”. Vilket slöseri med energi!

En liten detalj i knäböj kan tyckas men som kan göra skillnad på måååånga kilon på böjresultatet.

Här skolexempel på fina utgångar av duktiga svenska knäböjare och som är något att eftersträva.

David Holmberg
Öjeby AK
372,5 kg
3 steg
PXjh5aoNc-4

Markus Larsson
Kiruna AK
355 kg
3 steg
MSlW3E7pXIk

Magnus Önerud
Jönköping SK
376 kg
4 steg (väldig, väldigt små steg!)
evo8xCvvJCw

Olof Wiklund
Umeå Power
270 kg (RAW)
3 steg (ganska stora steg)
QlF0dyhbbzc

De bästa utgångarna i Sverige tror jag dock Johnny Wahlqvist (ASK Eskilstuna) har, han tar 2 steg ibland innan han är redo att böja har jag sett! Imponerande!

Finns förstås fler lyftare som har fina utgångar, ex vis Fredrik Svensson, Patrik Thresson, jens Flood m. fl.

Rambo
2007-08-27, 13:14
320 :hbang:

Börje H
2007-08-27, 13:15
Om jag lyckas bemästra Katanan strl 48. Vilken storlek skall jag satsa på då i F6.an tycker du? 48 eller 46?

Jag skulle nog satsa på en 48:a. Men det är ju grymt individuellt beroende på armtjocklek och tjocklek på korgen. Passa på att känn på lite tröjor nu till helgen. Vet om att Matte Westberg skulle ta med sig sin 46:a iaf. Om det finns tid kan vi ju prova att dra på den bara för att få någon som helst uppfattning om hur det ser ut.

320 i mark är ju bara *screwy*

Dogge21
2007-08-27, 20:38
320 :hbang:

Äsch:em: Tack!

Dogge21
2007-08-27, 20:40
Jag skulle nog satsa på en 48:a. Men det är ju grymt individuellt beroende på armtjocklek och tjocklek på korgen. Passa på att känn på lite tröjor nu till helgen. Vet om att Matte Westberg skulle ta med sig sin 46:a iaf. Om det finns tid kan vi ju prova att dra på den bara för att få någon som helst uppfattning om hur det ser ut.

320 i mark är ju bara *screwy*

Väger ju ungefär som Matte (tror jag) men har nog längre armar så en 48:a kan nog bli ganska bra, finns inte tid för att exprimentera just tävlingsdagen är jag rädd för.

Ja kan knappt fatta själv att skiten kom upp!

Dogge21
2007-08-27, 20:49
27 augusti 2007
Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte)

90x3
120x3
140x3
160x3
180x3

KNÄBÖJ (med bälte)

200x2
220x2

KNÄBÖJ (med full utrustning)

270,0x2 (första rejält grund, andra klart djupare men grund)
287,5x1 (mycket lätt men något grund*grr* )

KOMMENTAR:

Sista böjpasset innan tävlingen. Körde upp till en ruggigt lätt tvåa på 220 kg med bara bälte innan jag slängde på mig hela utrustningen.

Kändes mycket bättre än förra passet och det beror helt enkelt på att utgångarna idag var minst 500% bättre än sist:thumbup:

Hade stenhårt fokus på att göra alla utgångar så bra som möjligt och att få ned mina steg från 5 till 3 steg vilket jag detta pass lyckades med. Därför kom också 287,5 kg upp i raketfart! Det är det mesta jag försökt att böja på hela vägen någonsin faktiskt.

Böjen på 287,5 kg blev dock bortdömd pga av djupet av träningskamraterna med 2-1, måste ned ett par cm till, att det ska vara så in i .......svårt att få till det:furious:

Ändå tar jag med mig positiva känslor från detta pass och 287,5 kg blir ingångsvikten som är 5 kg över rådande pers.

Big Lou
2007-08-28, 08:12
Bra böjpass. Ser dock att du har precis samma problem som mig när det gäller djupet.
Har kört ett par utrustningspass nu inför tävlingen och det är svårt att hitta djupet.
Sydde in dräkten lite efter förra tävlingen men får nog nästan ta och sprätta upp det.

Samtidigt så är man ju alltid mer laddad på tävling men det blir svårt att välja ingångsvikt när man är osäker på om man kommer ner.

Börje H
2007-08-28, 08:18
287,5 kg blir ingångsvikten....5 kg över rådande pers.

Rock and f*cking roll :hbang:

Dogge21
2007-08-28, 08:20
Bra böjpass. Ser dock att du har precis samma problem som mig när det gäller djupet.
Har kört ett par utrustningspass nu inför tävlingen och det är svårt att hitta djupet.
Sydde in dräkten lite efter förra tävlingen men får nog nästan ta och sprätta upp det.

Samtidigt så är man ju alltid mer laddad på tävling men det blir svårt att välja ingångsvikt när man är osäker på om man kommer ner.

Ja det är ett elände när man inte får till det när man känner att vikten man har på stången inte är några problem*grr* Jag kan inte ha en lägre ingångsvikt än 287,5 kg som jag tränade på igår då blir det omöjligt att komma ned. Det fattas lite grann på mina böjar helt klart men på tävlingen så tror och hoppas jag att den sista biten skall lösa sig. Törs ha denna för mig höga ingångsvikt eftersom jag räknar med att plocka upp den 3 ggr, sen får man ju hoppas att man grejar den i första eller andra så man får prova en tyngre vikt. Måste ha bättre fart ned också!

Här den lätta men grunda böjen på 287,5 kg från igår. Men jag fick i alla fall till mitt livs bästa utgång igår på en hög vikt:)

CvTwQOQkK4k

Börje H
2007-08-28, 08:23
Som du säger så ser böjen inte alls tung ut! Om du bara skulle våga släppa på en aning mer på nervägen så blir jag inte alls överaskad om 300 vallen bryts! Om ingången sitter så räknar jag kallt med ett försök redan i 2:a lyft *popcorn* Annars ryker din image :D

Dogge21
2007-08-28, 08:28
Som du säger så ser böjen inte alls tung ut! Om du bara skulle våga släppa på en aning mer på nervägen så blir jag inte alls överaskad om 300 vallen bryts! Om ingången sitter så räknar jag kallt med ett försök redan i 2:a lyft *popcorn* Annars ryker din image :D

Känner "pressen" och bryter väl ihop som Ronaldo gjorde i WM-finalen 2002*cry* får jag första och det känns kanon så kan det hända att jag går på 297,5 kg i andra:naughty:

Börje H
2007-08-28, 09:04
Får jag första och det känns kanon så kan det hända att jag går på 297,5 kg i andra:naughty:

Då kommer du för evigt att få tävla i rosa trikå!! :D

Dogge21
2007-08-28, 12:40
Då kommer du för evigt att få tävla i rosa trikå!! :D

Hm, får kanske ta en funderare om jag kommer till det läget.
Vill ju inte få ett rykte om att vara en "fjolla" även om jag personligen inte har något emot fjollor. Men det är så roligt att ge klovarna intressanta vikter att klova för det brukar ju ställa till problem när vikterna på stången slutar på 7,5 och jag tycker det är DISKRIMINRING mot de ovanliga vikterna och att alldeles för få hyser kärlek till de udda vikterna:D

Rambo
2007-08-28, 14:45
300 ..300 ....300 ..300 :hbang:












*popcorn*

Dogge21
2007-08-28, 19:57
300 ..300 ....300 ..300 :hbang:












*popcorn*

:) gärna!

Dogge21
2007-08-28, 20:05
28 augusti 2007
Sporthallen

Bänkpress med stopp på vaje lyft

60x3, 80x3, 100x3, 120x3, 140x3 (miss på fyran)

Bänkpress med tröja till kloss

190x1 (3 klossar)
200x1 (2 klossar)

Bänkpress med tröja hela vägen, med stopp.

200x0 (miss, nära!)
200x0 (miss, oerhört nära!)
192,5x0 (kom inte ned till bröstet!)
192,5x1 (kom ned men lite rövlyft, långt stopp)

KOMMENTAR:

Ja inte gick det som jag hoppats på detta sista bänkpass. Har ingen större lust att gå in på 192,5 kg när rumpan åkte upp*grr* Vet inte vad jag ska göra, tror jag får upp 192,5 kg tre ggr men får jag något giltigt lyft är frågan.
Kanske tar min urgamla METAL-tröja som jag gjorde 187,5 kg för länge sedan då kommer jag ned med ca 180 kg som känns som en mer lämplig ingång. Men då finns inte chansen för mer än 190-192,5 kg skulle jag tro. Med Katanan kan jag göra 200 om allt klaffar.

Nu blev det svårt:Virro

Big Lou
2007-08-28, 20:32
Chansa inte FÖR mycket nu. Du är ju styrkelyftare och inte bänkpressare så några kilo hit eller dit i bänken tycker jag du kan strunta i.
Är ju inte kul att bomma ut sig.

Ta en säker tröja och sätt PB i böj och mark....är ju inte omöjligt att persa i bänken också ändå? *flex*

Börje H
2007-08-29, 07:20
Bänka Raw, och ge dig själv chansen att persa rejält i övriga grenar.
Tröjträning finns det gått om tid till under hösten. Med osäker teknik finns ju även risken för skador eller onödigt osäkra lyft som kan resultera i osäkerhet inför framtida lyft.

Dogge21
2007-08-29, 10:47
Bänka Raw, och ge dig själv chansen att persa rejält i övriga grenar.
Tröjträning finns det gått om tid till under hösten. Med osäker teknik finns ju även risken för skador eller onödigt osäkra lyft som kan resultera i osäkerhet inför framtida lyft.

Tack för rådet Börje! Men att bänka RAW känns lite avlägset i nuläget. Den METAL-tröjan jag pratar om att eventuellt använda mig av är inte den jag bänkade med på Norrländskan, den jag isf tar är av en annan modell och en något större tröja. På Norrlänskan bänkade jag med en Viking Presser medans X-type är den jag tycker är lite säkrare och som jag aldrig lyft ut mig med på de 3 tävlingar jag lyft i den.

Sedan är det ju svårt om jag klarar böjen på nytt PB att säkra för 730-750 resultat när jag med ett bra bänkresultat kan bräcka 800 kg vid en bra dag.
Som du själv sa Börje: Lyftning i rosa trikå är inget för mig:D

Jag litar mycket på Markus och Niklas och jag följer de rekommendationer de kommer att ge mig på lördag om de inte helt skrider emot mina egna tankar vill säga, viktigt är att ha en dialog mellan lyftare och matchare då ´är det större chans att redo ut kniviga situationer och välja rätt vikter mm.

Dogge21
2007-09-02, 10:29
1 september 2007
Serieomgång 3 i Styrkelyft & Bänkpress
Plats: Öjebyn

KNÄBÖJ (uppvärmning)

90x3 (utan bälte)
120x2 (utan bälte)
140x2 (utan bälte)
160x2 (utan bälte)
180x1 (utan bälte)
200x1 (med bälte)
220x1 (med bälte)
270x2 (full utr, första rejält grund andra parallell)

1:a lyft 287,5 kg Underkänd 2-1
2:a lyft 287,5 kg Underkänd 2-1

3:e lyft 287,5 kg Godkänd 2-1 Pers rek med 5 kg
KOMMENTAR:

Gick in på PB försök direkt eftersom jag visste att jag får upp vikten 3 ggr. Det fick jag också men tyvärr godkänt först i tredje vilket förstörde möjligheterna till ett bättre resultat. Borde haft den andra böjen tycker jag. Första var dock definitivt grund som jag körde med typ två sekunders stopp i bottenläget*grr*

Är ändå mycket nöjd med böjen (inte resultatet) men fick två bra besked inför fortsättningen och det är att utgångarna nu äntligen börjar bli bättre (inte bra än) och att jag från och med nu slutar med att begära att någon skall skrika ner, ner, ner eftersom dessa lyft blir för försiktiga och som jag utför med NOLL FART OCH MED STOPP.

BÄNKPRESS (uppvärmning)

60x3
80x3
100x2
120x1

1:a lyft 130,0 kg Godkänt 3-0
2:a lyft 192,5 kg Underkänd 3-0

3:e lyft 192,5 kg Underkänd 3-0

KOMMENTAR:

Säkrade första lyftet med att ta 130 kg RAW lätt.
Sedan på snabbt med bänktröjan (Katana strl 48) och hann göra ett set med kloss innan första tävlingslyftet. Här drog Niklas och Patrik H på tröjan i rekordfart och den satt perfekt direkt:thumbup:

Missade första lyftet på 192,5 kg grovt eftersom handleden vek sig men kom ned i snabb fart till bröstet vilket var bra. Omförsök på 192,5 kg naturligtvis och fick nu en bra träff med stången ned på bröstet och den kom upp väldigt långt men krafterna fanns inte riktigt för att pressa klart*gah!* 190 kg hade jag fått upp det är jag säker på så 60 kg i sjön kändes illa och smakade dynga! Men som helhet positivt inför fortsättningen!

MARKLYFT (uppvärmning)

120x2 (utan bälte)
160x2 (utan bälte)
200x1 (utan bälte)
240x1 (med bara dräkt)
260x1 (med full utr)

1:a lyft 280,0 kg Godkänt 3-0
2:a lyft 317,5 kg Godkänd 2-1

3:e lyft 322,5 kg Underkänd 3-0

KOMMENTAR:

Var inte speciellt motiverad för att dra mark efter fiaskot i bänk men var naturligtvis tvungen att skrapa poäng till SL-laget. Uppvärmningen kändes ändå rätt bra och ingången på 280 kg fick stå kvar.

280 kg kom bra men jag kände att stången och jag inte hade några känslor för varandra*grr* den var inte bra för mitt grepp eftersom den var för grov! Kände redan på denna vikt att jag skulle få problem med greppet på tyngre vikter. Ville inte gå på 300 kg i andra eftersom om den skulle bli tung så skulle det bli myror i skallen inför sista lyftet, därför begärde 317,5 kg som jag trodde skulle kunna gå (viktkänsla kallas det) Lyftet kom bra hela vägen men fick slita för att inte tappa stången ur händerna.

Höjde till 322,5 kg i sista som dock var för tung denna gång, hade brännt krutet.

Är mycket nöjd med att jag lyckades tända om efter missen i bänk:thumbup:
Bara att nöta på och ha tålamod så kommer det betydligt fler kilo framöver i speciellt böj och bänk förstås!

emme
2007-09-02, 11:15
Det fanns kvar en Katana strl 48 (blå) i lokalen igår utan ägare. möjligtvis din ? jag la in den i skrubben iaf.

Rambo
2007-09-02, 14:07
Grattis till nytt PB i knäböj :thumbup:

Bära eller brista ....you are crazy big man:):)

Börje H
2007-09-02, 14:16
Överlag så var det flera positiva besked för dig under tävlingen; böjen såg lätt ut och riktigt otur med bedömningen på inlednings lyften 2-1 rött kunde lika gärna varit grönt, bänken var ju även den ett fall framåt vad gäller hastighet och träffbild på bröstet, marken behöver ju inte kommenteras :hbang:

Big Lou
2007-09-02, 15:12
Synd att du inte fick till det riktigt som du hade hoppats men det bådar ju ändå gott för framtiden tycker jag.
Marken är ju grym och böjen var ju gott med nytt pers!

Dogge21
2007-09-02, 17:41
Grattis till nytt PB i knäböj :thumbup:

Bära eller brista ....you are crazy big man:):)

Tack! Fick inte ut allt vad jag hade i kroppen den här gången heller men det är bara att kämpa på! Blir mycket utrustningsträning famöver (hoppas jag på iaf).

Dogge21
2007-09-02, 17:44
Synd att du inte fick till det riktigt som du hade hoppats men det bådar ju ändå gott för framtiden tycker jag.
Marken är ju grym och böjen var ju gott med nytt pers!

Mycket nöjd med marken, tror det hade blivit mer i mark om bänken gått bättre, men sånt vet man ju aldrig, nöjd att jag orkade ladda om trots missen i bänk. Böjen är den gren som jag ändå är mest nöjd med, nu tror ajg det kommer mer kilo inom kort!

Dogge21
2007-09-02, 17:51
Överlag så var det flera positiva besked för dig under tävlingen; böjen såg lätt ut och riktigt otur med bedömningen på inlednings lyften 2-1 rött kunde lika gärna varit grönt, bänken var ju även den ett fall framåt vad gäller hastighet och träffbild på bröstet, marken behöver ju inte kommenteras :hbang:

Visst var det så Börje! Fick inte ut allt på långa vägar men känslan är att jag ändå är på väg att skaffa mig en bättre stabilitet i lyfningen och tekniken med utrustning så jag hoppas på ett ordentligt lyft på DM:et i oktober. Då vill jag passera 800 kg! Nej rättare sagt DÅ SKALL JAG PASSERA 800 KG!

Det var kul att se att du klarade de nya reglerna med bravur:thumbup: fast delar din uppfattning att regeländringen i bänkpress är till en försämring för lyftarna*grr* Men det är lika för alla och bara att gilla läget, men helt klart är att ett bänkresultat på 10 kg mindre än tidigare får beräknas som minst lika bra! Förlängningen av stoppet kan betyda väldigt många färre kg för en del lyftare*grr*

Dogge21
2007-09-02, 17:55
Det fanns kvar en Katana strl 48 (blå) i lokalen igår utan ägare. möjligtvis din ? jag la in den i skrubben iaf.

Nej kollade väskan för ett tag sedan och i den låg "båtkapellet". Men tack ändå:thumbup: tror att det kan vara Markus tröja han har samma strl som jag, skall höra med honom.

Big Lou
2007-09-02, 18:42
Såg film på ditt lyft på 317,5 nu, såg ju sjukt lätt ut!
Kändes det lika lätt som det såg ut?

Dogge21
2007-09-03, 07:41
I det lyftet kändes det som om det fanns ca 10 kg till i kroppen. Men efter perset hade jag brännt ut mig och var inte riktigt nära på 322,5 kg i sista. Men PB i mark med 5 kg är jag ju nöjd med (speciellt efter bänken).

Nu kommer jag köra mycket med dräkt även i mark fram till DM i slutet av oktober och om allt flyter på så hoppas jag kunna ta vikten då istället.

Du tävlar först nästa helg antar jag?

Big Lou
2007-09-03, 08:24
I det lyftet kändes det som om det fanns ca 10 kg till i kroppen. Men efter perset hade jag brännt ut mig och var inte riktigt nära på 322,5 kg i sista. Men PB i mark med 5 kg är jag ju nöjd med (speciellt efter bänken).

Nu kommer jag köra mycket med dräkt även i mark fram till DM i slutet av oktober och om allt flyter på så hoppas jag kunna ta vikten då istället.

Du tävlar först nästa helg antar jag?

Ja, jag får hålla mig till nästa helg.
Börjar bli väldigt sugen nu. Särskilt då man varit och tittat på lyftning hela helgen.
Var många duktiga lyftare med på veteran -SM

En bra dag har du nog ca 10 kg till gissar jag efter att ha sett ditt fina lyft på 317,5.

Bara att mala på med utrustningen nu så du får till det i bänken med så kommer 800 kg snart att komma!

Dogge21
2007-09-03, 22:12
3 september 2007
Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på alla lyft)

60x3
80x3
100x3
120x3
130x6 Tangerat PB
140x3

BÄNKPRESS (med låååååånga stopp)

100x2
110x2
120x2
130x2

SOSAK-PRESSAR

22,5x8
27,5x8
32,5x8
37,5x8
42,5x8
47,5x8

KOMMENTAR:

Som en känd politiker en gång i tiden sade: I am in chocked!
Med andra ord: kommentarer onödiga!

Börje H
2007-09-04, 06:28
Pra skit.
Nu ser du till att köra mycket med 4-6 cm kloss till DM:et. Inte så tung vikt. Fokusera på koordinationen vid övergång till slutpress!

Dogge21
2007-09-04, 08:48
Pra skit.
Nu ser du till att köra mycket med 4-6 cm kloss till DM:et. Inte så tung vikt. Fokusera på koordinationen vid övergång till slutpress!

Jag kör nog igång klossträningen redan nästa vecka.
Ska köra de första veckorna med vikter till kloss som jag behärskar innan jag i slutfasen innan DM:et när jag förhoppningsvis fått tekniken att stämma till kloss ökar vikterna för att få upp styrkan i slutfasen av bänkpressen.

4-6 cm kloss är ju ganska lågt för mina gorillaarmar:D men det verkar vara en rätt vettig höjd att träna på:thumbup:

Börje H
2007-09-04, 09:01
4-6 cm kloss är ju ganska lågt för mina gorillaarmar:D

Just därför :thumbup: Klarar du av att bemästra den höjden så är godkända lyft på tävling nära :hbang:

300-190-325 räknar jag med redan på DM.

Dogge21
2007-09-04, 10:29
Just därför :thumbup: Klarar du av att bemästra den höjden så är godkända lyft på tävling nära :hbang:

300-190-325 räknar jag med redan på DM.

Anade att det var något sånt du hade i åsyfte!

815-820 kg är absolut ingen omöjlighet till DM:et och delgrensresultaten du nämnde är ju möjliga men 325 kg i mark låter mycket:em: säg 322,5 kg i marken och 192,5 i bänken istället:D

Men skulle jag nå 800 kg skulle jag bli mycket nöjd!

Kommer du upp till DM:et i Kiruna som lyftare eller matchare förresten eller avstår du?

Kan ju vara bra för din del att köra en bänktävling till (förutom bänk-DM:et) innan Bänk-SM kanske? Serien 25-230-25 vore kanske något om du vill satsa på ett bra bänkresultat? Eller på med hela kittet och kvala in till SM i hundringen:hbang:

Lukaspappa
2007-09-04, 18:05
300-190-325 är absolut realistiskt för dig redan till DM (+/- några kg). Ser man till varje delgren för sig så är det no problemas, men problem kan uppstå när man ska lyckas med alla grenar samma dag *mini*

Du har ju redan snott mitt rekord i mark, ska du ta beslag på min total oxå, din jävel! :smash:

Dogge21
2007-09-04, 20:48
300-190-325 är absolut realistiskt för dig redan till DM (+/- några kg). Ser man till varje delgren för sig så är det no problemas, men problem kan uppstå när man ska lyckas med alla grenar samma dag *mini*

Du har ju redan snott mitt rekord i mark, ska du ta beslag på min total oxå, din jävel! :smash:

:D visst är det som du säger att delgrensresultaten 300-190-325 är möjliga men har väl inte riktigt mentalt hunnit sätta mig in den nya LEVEL jag är på väg att uppnå:) Skulle vara kul att få dra mark med ett bra resultat i både böj och bänk i ryggen då kommer jag att bli GALEN till marken!

Men nu väntar jag bara att du själv skall dra igång en träningsjournal, när kommer den? En hel värld väntar ju:thumbup:

Dogge21
2007-09-04, 20:57
4 september
Sporthallen

KNÄBÖJ (utan bälte upp t.o.m, 180 kg därefter med bälte)

90x3
120x3
140x3
160x3
180x3
200x3
220x4

BOX-SQUAT

20x6
40x6
60x6
80x6
100x6
120x6
140x6
160x6 (med bälte)

KOMMENTAR:

Som väntat så var jag lite seg i kroppen efter lördagens tävlande. Två dagars vila är ju inte mycket till vila. Planen var att köra 2 set på 220 kg x maxreps men efter första setet på 220 kg så strök jag andra setet. Gör nog mer skada än nytta att plåga sig alltför hårt när jag tävlade "nyss". Avslutade istället med lite behagligare vikter i BOX-SQUAT.

Nästa böjpass blir nästa måndag och då kommer jag förmodligen ha bättre krut i benen. Börjar med utrustningsträningen i knäböj återigen nästa vecka eller veckan därpå inför DM:et då jag hoppas kunna ta PB i böjen med minst 5 kg, helst 12,5 kg för då når jag äntligen "dröm 300":)

Börje H
2007-09-05, 06:36
Kan ju vara bra för din del att köra en bänktävling till (förutom bänk-DM:et) innan Bänk-SM kanske?

Jag kommer satsa på att träna med god kvalité istället. Hade helst vilja skita i bänk-DM också, men vi behöver varenda poäng vi kan få inför slutstriden i serien.

Dogge21
2007-09-05, 12:11
Jag kommer satsa på att träna med god kvalité istället. Hade helst vilja skita i bänk-DM också, men vi behöver varenda poäng vi kan få inför slutstriden i serien.

Så kan jag också känna inför vissa serieomgångar.
Men jag ställer alltid upp förlaget om jag KAN vara med. Det är ju oxå jävligt kul att ha ett lag att kämpa för också och inte bara lyfta för sig själv.

Tror förresten att LAGTÄVLANDET är en viktig del för att bygga upp klubbkänslan och få fler utövare av SL/BP.

Viktiga poäng på spel i sista omgången för Umeå eftersom om jag fattat det rätt kommer Eliteserien bantas ned från 12 till 6 lag till nästa säsong. Alltå är det väl sämst 6:a ni ska bli:thumbup:

David-Tajik
2007-09-06, 17:46
ser bra ut dogge ! nästa år taru domdär målen LÄTT ! tycker du ska sätta ribban lite högre nästan !

jag har gjort en dagbok jag också.. du kan ju kolla den och skriva ltie vad du tycker jag ska köra om du har några synpunkter lr något ! kommer updatera den varje dag troligast :D