handdator

Visa fullständig version : Picknicksmat


Kryss
2007-07-02, 19:14
Söker inspiration till all möjlig sorts picknickmat, har sökt runt lite och hittils det bästa jag hittat är Fed ups (tror jag) pannkakor med jordgubbar och minikeso.

Ska helst inte vara alltför bökigt att göra iordning och självklart så enkelt som möjligt att ta med ut :)

Alfred Nobel
2007-07-02, 19:16
Polarkraft extrem + minikeso och kalkon (God och kcalsnål smörgås)

Tonfisk? Makrill? Konservburksmat fungerar alltid.

Sen om du nu orkar så kan du förbereda dagen innan!

Kimball
2007-07-02, 19:37
Rostbiff & potatissallad, baguetter och lite goda olika korvpålägg/ostbitar, lite random exotiska frukter, vin för de som fancy:ar det, jordgubbar som man doppar i grädde, typ? ^^

Wikner89
2007-07-02, 19:42
en pastasallad? bara att blanda ner pasta, grönsaker och kyckling eller dylikt. Bara att dunka ner i små burkar och ta med en gaffel. Smarrigt och enkelt

Milia
2007-07-02, 20:34
Matiga mackor av grovt bröd, bara lägga en kycklingfilé mellan och blanda med avokado eller dressing, sallad.

Wraps med kyckling eller tonfisk, kese/kesella, bönor, avokado, sallad.

Kryss
2007-07-02, 20:37
Bra förslag!
Överdrev lite att det skulle vara så enkelt, det blir att prova flera olika saker som kan få ta lite tid.

LadyInsane
2007-07-02, 22:47
Pannkakor. Kancke granaheims. Sedan någon topping. Rulla ihop, ta på folie, öppna, ät som en smörgås. :thumbup:

Einar
2007-07-02, 23:01
Pizzabullar!
Ungefär som kanelbullar men man har pizzafyllning (tomatsås, skinka, ost) i dem och själva bulldegen är inte söt. Jag har inget bra recept på det (eftersom jag aldrig bakat dem själv) men får jag tag i ett så kan jag slänga upp det här.

Cohen
2007-07-02, 23:46
Matiga mackor är alltid en höjdare!

Chiabattabröd med något trevligt innehåll. Tänk stark salami, mozzarella, parmaskinka, (soltorkade)tomater, oliver, fetaost, brié och lite grönt (självfallet inte allt på samma gång, olika förslag bara!). Det finns hur mycket som helst att välja mellan. Edit: glöm inte peston!

En annan variant om du vill ha något varmt är att förvara varmkorvar i thermos. Ta med bröd och tillbehör och sätt samman precis innan du ska äta.

zeusden1
2007-07-03, 00:32
Makaroni sallad!

maria24
2007-07-03, 21:01
egentligen ka man ju ta med all typ av mat som man kan äta kall..sedann är det ju en smak sak vad för man man gillar kall.

*Ostkaka med sylt + jordgubbar.

*Kall ost och skink paj / spenat och keso paj / taco paj

*Sallad med pasta/olika bönor/kikärtor + avocado/ soltorkade tomater/oliver/feta ost, tomat, ruccola /skinka/majs/paprika osv

*baguetter med fyllningar. Ex räkröra ,tomat,avocado eller köttbullar och rödbets sallad ?

Handcuff
2007-07-03, 21:03
Vad tycker du om att äta? Vad är gott? Har du svaren så har du din picnick klar :thumbup:

MyungChul
2007-07-03, 23:26
Vet inte riktigt vad du har tänkt dig att ha, det kan ju bli jobbigt om du ska åka långt och maten inte riktigt håller sig fräsch och bra.

Men en personlig favorit är..

Kall lasange! Varijera gärna mellan lax, kyckling, färs. Endast fantasin sätter gränser.