handdator

Visa fullständig version : Joggingpass!


prinsesson
2007-07-02, 18:16
Hej!

Eftersom simhallen har semesterstängt hela juli har jag ingen chans att köra mitt 1000m + 30min vattenlöpnings pass varje onsdag längre. Tänkte då byta ut detta pass mot en joggingrunda istället för att hålla igång kondisen. Vad tror ni skulle vara passlig fart, tid och längd för att uppnå samma träning? Mitt mål är inte egentligen att förbättra min kondition eftersom jag anser den vara riktigt bra som den är utan bara upprätthålla den.

Nån som har några svar?

mirrranda
2007-07-02, 18:18
? Mitt mål är inte egentligen att förbättra min kondition eftersom jag anser den vara riktigt bra som den är utan bara upprätthålla den.



På vilket sätt är den så pass bra att den inte bör blir bättre?

Milia
2007-07-02, 18:30
På vilket sätt är den så pass bra att den inte bör blir bättre?

Jag tycker inte det är så konstigt.
Allt beror ju på vad man har för mål. Alla har ju inte som mål att bli elittränade utan har "bara" som mål att fungera och må bra i vardagen.
Att hela tiden försöka förbättra kan ju också vara rätt slitsamt och jag tycker inte det är fel att ha perioder då man bara ser till att hålla kvar den nivå man ligger på.

prinsesson
2007-07-02, 19:43
På vilket sätt är den så pass bra att den inte bör blir bättre?
Den är så pass bra så att jag är nöjd med den och just fungerar i vardagen. Har inget mål att tävla osv. inte inom den närmsta framtiden iaf. och därför vill jag bara komma fram till ett passligt pass som skulle hålla min kondition på samma nivå.

Några tips?

Crille666
2007-07-02, 19:53
Det är svårt att veta hur snabbt du kan orkar springa. Du får helt enkelt bara gej det ut i naturen och springa. Har du inte sprungit så mycket innan så är det bara att ta det lugnt och njuta av att springa en runda.

Jackie Dee
2007-07-02, 20:27
Har hört här att kondition är grenspecifik, så om du bara springer borde du tappa en del på simningen.

Milia
2007-07-02, 20:29
Hur länge tar dina vattenpass?
Du vet ju ungefär hur trött/andfådd du brukar vara av dem, försök ut och jogga i samma "jobbighetsgrad", d.v.s. känn efter så att det känns ungefär lika jobbigt i ungefär samma tid.

Sen tror jag inte att alltför mkt hinner hända under en månad om du ändå tränar. Om nu kondisen skulle "råka" bli bättre under den månaden så är det ju bara ett plus.;)