Logga in

Visa fullständig version : Lite frågor gällande BF och resultat

Alfred Nobel
2007-07-02, 13:23
Om jag deffar ner mig till jätte lågt BF och vill sedan bygga muskler, lagras fettet i kroppen likadant eller skljer det om jag har högre BF?

Exempel: A med 6% BF ska börja träna styrketräning
Exempel: B med 15% BF ska börja träna styrketräning

Om A och B tränar gemensamt och ligger på ett jämt överskott i kcal, vem lagrar mest fett i kroppen? Spelar BF någon rolll hur fettet lagras?

Ps. Jag har hört att folk med lägre BF lagrar lättare in fett i kroppen än vad de med högre BF gör. stämmer det?

Och hur pass mycket muskler ökar man egentligen vid ett kcal underskott? Går det ens?

King Grub
2007-07-02, 13:33
Du har ställt frågan förr:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96096&highlight=fett+f%F6rlorat

Och olika personers viktökning vid överätning består inte av lika mängder fett resp fettfri vikt. Det skiljer jättemycket. Överätning hos vissa stimulerar tillväxt av mer muskelmassa än fettvikt, medan andra bara blir tjocka.

Och hur pass mycket muskler ökar man egentligen vid ett kcal underskott? Går det ens?

Visst bygger man muskler, dvs nybildar muskelprotein, även vid underskott. Tyvärr kommer nedbrytningen av muskelprotein att vara minst lika stor som nybildningen, om inte ett energiöverskott föreligger. Oavsett proteinintag.