handdator

Visa fullständig version : Bilderna till Bästa fysiken finns nu upplagda.


Jorgen
2007-07-01, 21:22
Klicka för damerna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97278

Klicka för herrarna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97276

RassK
2007-07-01, 21:25
\o/
Tack, bra jobbat!

Raggis
2007-07-01, 21:26
Den tackar vi för.

formula4shape
2007-07-01, 21:32
Härligt. Men mer tjejer nästa år!

Corpobal
2007-07-01, 21:38
Bra jobbat, tack så mycket. Ska bli kul att se nästa år vad för kropp man får av tyngdlyftning och lite större viktnedgång än 5 kg.

shadowfire
2007-07-01, 21:49
Bra jobbat av alla er som driver den där tävlingen, är ju en del "gratisjobb" ni gör i bakgrunden för att arrangera, bedöma och presentera allt. :bow:

mini
2007-07-01, 21:51
Grattis än en gång elan och Honn (herreminskapare, du är Grofv!!!) och ett lika stort grattis till alla andra som genomförde. Tack för att ni gör det vi andra inte vågar eller orkar. :hbang:

Sebbe_H
2007-07-01, 21:52
Gött med bilder, men jag fattar inte varför torsk_ole inte placerade sig högre.

joriice
2007-07-01, 21:52
Bra jobbat av alla!

Men jag förstår inte hur beömmningen av vissa medlemmar har gått till, när man ser att någon släpar betydligt mer än en annan.. jaja

Rahf
2007-07-01, 21:55
Stort extra tack till Jörgen som jag antar har suttit och plitat ner all denna text med tillhörande bilder.

Jorgen
2007-07-01, 22:00
Stort extra tack till Jörgen som jag antar har suttit och plitat ner all denna text med tillhörande bilder.

Nejdå, jag har inte gjort allt jobb själv. Teamwork you know.

Honn
2007-07-01, 22:15
Grattis än en gång elan och Honn (herreminskapare, du är Grofv!!!) och ett lika stort grattis till alla andra som genomförde. Tack för att ni gör det vi andra inte vågar eller orkar. :hbang:
Tack :em: Känner mig dock inte så grov när jag tittar på allas bilder. Jag är barnsligt förtjust i alla dessa riktigt breda ryggar jag ser bland bilderna(undrar om det beror på att jag växt upp under Yateseran?).

Väl genomförd tävling av alla *yourock*

Rahf
2007-07-01, 22:29
Nejdå, jag har inte gjort allt jobb själv. Teamwork you know.

Nämen då tar jag tillbaka precis allt! :em:

Bra jobbat av :hbang:"The Team":hbang:

Torsk_ole
2007-07-01, 22:34
Gött med bilder, men jag fattar inte varför torsk_ole inte placerade sig högre.

För att jag är allmänt för liten skulle jag tro. Annars vet jag inte. Tack för att du tror på mig och tycker som du gör, det är smickrande.

Tack för bedöming och allt jobb:thumbup: . Roligt att så många ställde upp också.

Deceiver85
2007-07-01, 22:46
För att jag är allmänt för liten skulle jag tro. Annars vet jag inte. Tack för att du tror på mig och tycker som du gör, det är smickrande.

Sätt poserna bättre till nästa år och smiska på överkroppen så kommer du placera dig bättre. Benen ser ruskigt bra ut!

tp_88
2007-07-01, 22:49
Fy satan va kul det var att det kom upp!

STORT TACK TILL MODSEN FÖR DERAS INSATS!! *cupid* *cupid*

chidde
2007-07-02, 00:20
JAAAAAAAAA ÄNTLIGTEN!!!!!!!! :thumbup: :thumbup:

Strandbyggarn
2007-07-02, 02:12
bra bilder och allt , men lite mycket discobyggen tycker jag .

Allan
2007-07-02, 03:47
bra bilder och allt , men lite mycket discobyggen tycker jag .

Det är ingen bodybuildertävling utan en fysiktävling. Kan vara bra att tänka på det. Det kommer inte att handla om grövst eller mest deffad - vilket alla som funderar på att delta ska veta om. Mest muskler är inte automatiskt en vinnare.

mangs
2007-07-02, 07:35
Vad är nyckeln till framgång?

Symmetri, bra posering och bra kvalité på bilderna och givetvis en väl genomtränad kropp med muskler och fettnivå så att musklerna framhävs på ett bra sätt?

Tolkia
2007-07-02, 07:36
Symmetri, bra posering och bra kvalité på bilderna och givetvis en väl genomtränad kropp med muskler och fettnivå så att musklerna framhävs på ett bra sätt?
Ungefär så. Piece of cake, med andra ord. :D

Herkulez
2007-07-02, 11:52
Det är ingen bodybuildertävling utan en fysiktävling. Kan vara bra att tänka på det. Det kommer inte att handla om grövst eller mest deffad - vilket alla som funderar på att delta ska veta om. Mest muskler är inte automatiskt en vinnare.

vad är skillnaden då? grövst vinner inte alla bodybuildingtävlingar heller om han inte är symetrisk och i bra form.

Angel
2007-07-02, 11:56
Killers kallingar äger allt...

Strandbyggarn
2007-07-02, 12:33
Det är ingen bodybuildertävling utan en fysiktävling. Kan vara bra att tänka på det. Det kommer inte att handla om grövst eller mest deffad - vilket alla som funderar på att delta ska veta om. Mest muskler är inte automatiskt en vinnare.

jo men , det måste ju vara en fördel om man tränat kroppen jämt och har fin symmetri , inte t ex va grov och ha storkben osv .

MojjMojj
2007-07-02, 13:36
Bra jobbat allihopa, inluderar självklart "teamet"!

Kanske fläker ut sig nästa år, när man byggt lite mer ^^

Cilia
2007-07-02, 14:04
Jag är mega imponerad av alla som vågar ställa upp.
Tycker ni är vinnare allihop (mesigt, jag vet)

Jorgen
2007-07-02, 15:17
jo men , det måste ju vara en fördel om man tränat kroppen jämt och har fin symmetri , inte t ex va grov och ha storkben osv .

Du har nog en lite skev bild på hur en symetrisk fysik ser ut tror jag.
Man kan inte jämföra med proffsbyggarna vet du.

130kg finsk sisu
2007-07-02, 16:29
Jag utmanar Finnpower, Lillgrabben m.fl att pröva lyckan! Är ni med!:thumbup:

Herkulez
2007-07-02, 17:34
Du har nog en lite skev bild på hur en symetrisk fysik ser ut tror jag.
Man kan inte jämföra med proffsbyggarna vet du.
förklara hur en symetrisk fysik ser ut då? var har han fel när han tycker att stor överkropp och smala ben inte är symetriskt? klart ni dömmer en kille med jämnt utvecklad fysik (dvs lika tränade ben som överkroppen) högre på kolo tävlingen än en som nästan aldrig kört ben utan bara pumpat biccerna. eller har jag fel?

Slartibartfast
2007-07-02, 17:43
förklara hur en symetrisk fysik ser ut då? var har han fel när han tycker att stor överkropp och smala ben inte är symetriskt? klart ni dömmer en kille med jämnt utvecklad fysik (dvs lika tränade ben som överkroppen) högre på kolo tävlingen än en som nästan aldrig kört ben utan bara pumpat biccerna. eller har jag fel?

+1

Det är nog här Allan och Jörgen ska skriva "Sant. Du har nog rätt"

Strandbyggarn
2007-07-02, 18:16
Du har nog en lite skev bild på hur en symetrisk fysik ser ut tror jag.
Man kan inte jämföra med proffsbyggarna vet du.

sen när har jag jämfört med proffsbyggarna lilla du , herregud om jag inte visste bättre hade jag sagt du har något emot mig , men om inte matchande ben och överkropp är symmetriskt så upplys mig vad symmetri är please!

Tjuckot
2007-07-02, 19:40
sen när har jag jämfört med proffsbyggarna lilla du , herregud om jag inte visste bättre hade jag sagt du har något emot mig , men om inte matchande ben och överkropp är symmetriskt så upplys mig vad symmetri är please!

lilla du? Hoho, It's on!

OT: Nästa år ska jag inte glömma bort tävlingen och nog faktiskt vara med. Stor eloge till alla som skickade in och var med. Grymt imponerad :thumbup:

Allan
2007-07-02, 19:57
Jag skulle direkt döma ner folk med byggarkroppar - det är inte det Bästa Fysiken handlar om. Det ska vara en morot för medlemmarna, och jag är tveksam till om vi ska ta med fler kriterier från byggarvärlden.
Några hade brister i benutvecklingen, och fick det påpekat. Det har också varit till deras nackdel i den sammanlagda tävlingen, vilken torde framgå. Men....

...det här är en nybörjartävling. Det här är lika mycket en träning på att följa en diet eller sätta ett mål som något annat. Jag och de andra i juryn har en rätt bra bild av vad vi kan förvänta oss, och vi väger det mot vad vi får se.
När vi talar om symmetri är det utifrån Kolo-standard - och att förvänta sig annat än det är barnsligt och elakt.

Tolkia
2007-07-02, 20:01
lilla du? Hoho, It's on!
No it's not.

Är det någon som har synpukter på bedömningen som han eller hon vill föra fram är det nog lämpligast att ta det i PM för att inte kasta skit på någon tävlande i onödan.

mangs
2007-07-02, 20:24
Ni som bedömmer har gjort ett grymt jobb men jag ifrågasätter ändå vad ni påpekar om symmetri etc i denna tråden.


Vad menar tex Allan med "Symmetri utifrån Kolo-standard"?

Oavsett om man har lite eller mycket muskler. har tränat 1 vecka eller 100 år så kan väl en kropp vara mer eller mindre symmetrisk beroende på hur man är skapt och hur man har tränat.

Jag trodde i min enfald att symmetri innebar att man har en harmonisk fysik där alla delar ser jämt utvecklade ut. Oavsett om man då tränat 1 eller 10 år så är det ju det man skall eftersträva som bodybuilder.

Om ni nu inte dömer efter detta så kan det ju vara bra för medlemmar som tänker ställa upp nästkommande år.

Jorgen
2007-07-02, 20:51
sen när har jag jämfört med proffsbyggarna lilla du , herregud om jag inte visste bättre hade jag sagt du har något emot mig , men om inte matchande ben och överkropp är symmetriskt så upplys mig vad symmetri är please!

Du behöver inte klanka ner på mig för att jag inte är lika stor som dig. Det är elakt att vara dum mot dom som är mindre än en själv. :(

Du skriver att många i toppen har discoben. Jag kan inte hålla med. Dom flesta har i mina ögon ganska jämt utvecklade fysiker för att vara "amatörer". Några har ben som ligger efter, men inte så många som du vill påskina.
Med tanke på din kommentar så låter det som om du jämför med proffsbyggare, som i många fall har ben som mer än sällan ligger lite före överkroppen.

Jag har inte påstått att ben och överkropp i harmoni inte är symetriskt, lägg inte ord i min mun är du snäll. Vi har tydligen inte alls samma åsikt om hur det skall se ut dock.

Allan
2007-07-02, 20:56
Mangs, tycker du vi rankat fel? Det här är fortfarande ingen bodybuildingtävling. Vi vill inte sätta upp fler kriterier än de nödvändigaste, eftersom det skulle skrämma bort deltagare.
Vi bedömer inte från en bodybuildingstandard - vi ser vem vederbörande är och hur väl han lyckats, och har inte särbedömningar. Det är det som är charmen med Bästa Fysiken

Jorgen
2007-07-02, 20:57
förklara hur en symetrisk fysik ser ut då? var har han fel när han tycker att stor överkropp och smala ben inte är symetriskt? klart ni dömmer en kille med jämnt utvecklad fysik (dvs lika tränade ben som överkroppen) högre på kolo tävlingen än en som nästan aldrig kört ben utan bara pumpat biccerna. eller har jag fel?

Sant du har rätt skulle jag visst skriva.

Fed up
2007-07-02, 21:03
Härligt. Men mer tjejer nästa år!

Nästa år ska jag och Sissa göra upp en gång för alla! *flex*

mangs
2007-07-02, 21:37
Mangs, tycker du vi rankat fel? Det här är fortfarande ingen bodybuildingtävling. Vi vill inte sätta upp fler kriterier än de nödvändigaste, eftersom det skulle skrämma bort deltagare.
Vi bedömer inte från en bodybuildingstandard - vi ser vem vederbörande är och hur väl han lyckats, och har inte särbedömningar. Det är det som är charmen med Bästa Fysiken



Nej, ni har dömt rätt. jag personligen skulle nog slänga runt lite på vissa placeringar längre ned men det är ju jag det och jag misstänker att ni har betydligt bättre koll.

Det jag reagerar på är att ni säger att det inte är en Bodybuilder-symmetri ni söker utan en Kolo-symmetri.

Hur skiljer de sig åt?

Jag tycker inte synen på symmetrin påverkas beroende på hur mycket muskler personen har utan allt hänger på att det ser jämt utvecklat ut.

sissa
2007-07-02, 21:52
Mangs, tycker du vi rankat fel? Det här är fortfarande ingen bodybuildingtävling. Vi vill inte sätta upp fler kriterier än de nödvändigaste, eftersom det skulle skrämma bort deltagare.
Vi bedömer inte från en bodybuildingstandard - vi ser vem vederbörande är och hur väl han lyckats, och har inte särbedömningar. Det är det som är charmen med Bästa Fysiken

Med andra ord så handlar bästa fysiken mer om vad man har uppnått utifrån sina förutsättningar ( kroppstyp,ålder,hur länge man ha tränat) än om en gemensam standard som alla utgår ifrån? Kan nog definitvt ha sina poänger och fördelar att ha det så. Men jag måste säga att jag skulle önska lite mera kommenterar och omdömen faktiskt. Jag tycker det är rätt lite kommentarer:em:
Särskilt med tanke på att tävlingsmomentet mer blir en "kul grej", det är ju mer än en tävling mot sig själv än en tävling mot andra på sätt och vis.

Mina tankar.

Tolkia
2007-07-02, 21:54
Nästa år ska jag och Sissa göra upp en gång för alla! *flex*
Hoho, it's on!

sissa
2007-07-02, 21:56
Sen vill jag säga också att ni inte har nån skyldighet att anordna bästa fysiken alls öht, detta görs på fritid och det är skitkul att det anordnas öht.:thumbup:

sissa
2007-07-02, 22:24
Nästa år ska jag och Sissa göra upp en gång för alla! *flex*


Snacka för dig själv:cool:
Jag ska inte göra upp med nån förrutom mig själv


- gammal och präktig

sissa
2007-07-02, 22:55
Jag skulle direkt döma ner folk med byggarkroppar - det är inte det Bästa Fysiken handlar om. Det ska vara en morot för medlemmarna, och jag är tveksam till om vi ska ta med fler kriterier från byggarvärlden.
Några hade brister i benutvecklingen, och fick det påpekat. Det har också varit till deras nackdel i den sammanlagda tävlingen, vilken torde framgå. Men....

...det här är en nybörjartävling. Det här är lika mycket en träning på att följa en diet eller sätta ett mål som något annat. Jag och de andra i juryn har en rätt bra bild av vad vi kan förvänta oss, och vi väger det mot vad vi får se.
När vi talar om symmetri är det utifrån Kolo-standard - och att förvänta sig annat än det är barnsligt och elakt.

Det där fattar inte jag. Att man kan placera sig bra trots att man inte "ser ut som värsta bodybuildaren" (därför att kriterierna för att placera sig handar om mer än det) är en sak, men att döma ner nån med bodybuildarfysik låter knasigt i mina ögon. Varför döma ner nån för det?

mangs
2007-07-02, 23:39
Skall bli intressant att se Allans svar ang symmetri och att han skulle döma ner dem med byggarkroppar. Jag förstod inte riktigt meningen med det. Tanken är väl att man skall eftersträva mycket muskler, symmetri och låg fetthalt. Om man då dömmer ner någon pga att de innehar detta blir ju tävlingen lite konstig.

NiXPhoenix
2007-07-02, 23:54
Skall bli intressant att se Allans svar ang symmetri och att han skulle döma ner dem med byggarkroppar. Jag förstod inte riktigt meningen med det. Tanken är väl att man skall eftersträva mycket muskler, symmetri och låg fetthalt. Om man då dömmer ner någon pga att de innehar detta blir ju tävlingen lite konstig.


Säg att det kommer en riktigt grov kille, ett riktigt monster, och deltar i tävlingen, inte nog med att de andra framstår som mycket sämre, utan man kanske kan misstänka ett missbruk för att ha skapat den kroppen... Tävlingen var ju till för amatörer.

cennys
2007-07-03, 01:28
Hur dömms denna tävling? alltså vad dömmer ni utifrån? =)
kanske har missat om det har nämnts dock..

ska ni va amatör BB dommare eller går ju efter nått annat?

cennys
2007-07-03, 01:32
och är bilderna i resultats ordning?

Whistler
2007-07-03, 02:02
Hur dömms denna tävling? alltså vad dömmer ni utifrån? =)
kanske har missat om det har nämnts dock..

ska ni va amatör BB dommare eller går ju efter nått annat?

Saxat från tråden "Bästa Fysiken 2007":

"Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra."

"Endast placeringarna 1-10 kommer att koras, därefter placeras deltagarna enligt bokstavsordning. Deras belöning är att få en bedömning av sin fysik."

Tolkia
2007-07-03, 07:57
Ni som bedömmer har gjort ett grymt jobb men jag ifrågasätter ändå vad ni påpekar om symmetri etc i denna tråden.

Vad menar tex Allan med "Symmetri utifrån Kolo-standard"?

Oavsett om man har lite eller mycket muskler. har tränat 1 vecka eller 100 år så kan väl en kropp vara mer eller mindre symmetrisk beroende på hur man är skapt och hur man har tränat.

Jag trodde i min enfald att symmetri innebar att man har en harmonisk fysik där alla delar ser jämt utvecklade ut. Oavsett om man då tränat 1 eller 10 år så är det ju det man skall eftersträva som bodybuilder.
För språkfascisten känns det spontant som den här diskussionen egentligen handlar om "fysik" och inte om "symmetri". Det är ju svårt att prata om olika sorters symmetri (antingen är något symmetriskt eller så är det inte symmetriskt, and thats it - ungefär som med "tom" eller "död").

Att inte sätta ett uttalat "bodybuildermål" för tävlingen tycker jag själv är vettigt, med tanke på ålder och status på många av de som ställer upp. Det är ju en hobbytävling som skall vara en "kul grej", vill man ställa upp i seriösa Bodybuildingtävlingar, modelltävlingar, whatever så finns de ju redan på andra ställen. Risken med en "Bodybuildingprofil" är som jag ser det, att fokus hamnar väl mycket på deff och på finlir som vattentömning och annat, istället för på träning (som ju är en nödvändig grund för att finliret skall ge något överhuvudtaget.

Till de skribenter som har uttryckt missnöje med de tävlandes utseende som helhet vill jag bara säga att det är fritt fram att ställa upp och höja genomsnittet.

Hata moderatorerna-trådar finns det redan gott om; den som håller på att sprängas av tillbakahållna aggressioner använder en sådan istället för att spamma sönder den här, ja?

Torsk_ole
2007-07-03, 10:40
Varför klagar alla?

Vad är det som inte uppnåtts och blivit orättvisst bedömt?

Kollar man i toppen så har de mer symmetriska kroppar än de som ligger på delade 11:e placeringar. Tycker att det var rätt 10-i-topp.

shibi
2007-07-03, 10:44
Jag tycker det var ett kul intiativ att ha hålla den här tävlingen=)

Synd att inte fler ställde upp som ligger inne med riktigt fin fysik.

Slarti tex. Diggar också Jhonnytex eller vad han heter:)

Lallle
2007-07-03, 10:45
Varför klagar alla?

Vad är det som inte uppnåtts och blivit orättvisst bedömt?

Kollar man i toppen så har de mer symmetriska kroppar än de som ligger på delade 11:e placeringar. Tycker att det var rätt 10-i-topp.

+1. Porja borde dock ha vunnit.

Slartibartfast
2007-07-03, 11:01
Jag tycker det var ett kul intiativ att ha hålla den här tävlingen=)

Synd att inte fler ställde upp som ligger inne med riktigt fin fysik.

Slarti tex. Diggar också Jhonnytex eller vad han heter:)

LOL. Jag hade blivit så ägd. :Virro

cennys
2007-07-03, 13:01
Saxat från tråden "Bästa Fysiken 2007":

"Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra."

"Endast placeringarna 1-10 kommer att koras, därefter placeras deltagarna enligt bokstavsordning. Deras belöning är att få en bedömning av sin fysik."


Aha då förklarar det en Hel del, thx :)

Sebbe_H
2007-07-03, 13:11
Säg att det kommer en riktigt grov kille, ett riktigt monster, och deltar i tävlingen, inte nog med att de andra framstår som mycket sämre, utan man kanske kan misstänka ett missbruk för att ha skapat den kroppen... Tävlingen var ju till för amatörer.

Finns väl amatörer som dopar sig också?

Action
2007-07-03, 13:17
Jag tycker att ordet "Symmetri" har missbrukats alldeles för mycket i svensk byggning och i träningsvärlden. Symmetri handlar egentligen i dess mening om jämnt utvecklad höger och vänster kroppshalva.

Det som vi borde prata om är balans och harmoni mellan de olika muskelgrupperna!!

Kul initiativ till tävling detta annars!! Även om jag nu inte förstår Allans kommentar om att döma ner någon med byggarfysik!!

johnnytex
2007-07-03, 13:24
Jag tycker det var ett kul intiativ att ha hålla den här tävlingen=)

Synd att inte fler ställde upp som ligger inne med riktigt fin fysik.

Slarti tex. Diggar också Jhonnytex eller vad han heter:)

Men shit, tack *cupid*

Även om det skiljer några kilo muskler mellan mig och Slarti :D

Deceiver85
2007-07-03, 15:53
För att göra ett inlägg i en redan så infekterad debatt,

Till arrangörernas försvar kan det nämnas, precis det som Whistler saxade, att "extrem definition och muskelmassa premieras inte" i BF. Kollar man på bilderna så blir det tydligt att sätta poserna väger mycket tungt i det slutgiltiga resultatet, ju högre placering destå bättre posering (generellt sett).

Dock tycker jag att årets bedömning i BF2007 var konstigare än från tidigare år, jämför bara med 2006, och den kändes mer godtycklig, som man inte riktigt visste vad man skulle bedöma egentligen. Många av de placerade 2006 uppvisar mer kompletta fysiker än många av de placerade 2007. Inget ont om de tävlande, men jag tycker det är galet att lite färg, en lyckad deff och bra bilder skall kunna resultera i höga placeringar, oavsett ifall man har tränat ben eller ej.

bolt
2007-07-03, 15:54
+1. Porja borde dock ha vunnit.

;)