handdator

Visa fullständig version : The American Adventure of The Sami


L-Sami
2007-07-01, 21:18
Blog it is!

Imorgon bär det av till de amerikanska staterna i väst. Spännande som fasiken, vet vad som väntar men ändå inte. Har väntat på den här dagen jättelänge. Allting är packat och klart, budgeten är stabil och allting annat är planerat.

I den här tråden ska jag skriva några rader lite då och då, och berätta vad jag har sett och upplevt. Förhoppningsvis lägga upp bilder också, om jag får en möjlighet till det.

Kommer vara borta i tre veckor.

2-10 juli är spikat, resten är preliminärt.

2-5 Juli / San Francisco
5-10 Juli/ Venice Beach
10-12/13 juli/ Hollywood
13/14-16 juli/ Las Vegas
sen är det fortfarande öppet
22 juli/ Åker jag hem från San Francisco

Bye!

egge
2007-07-01, 21:19
Lycka till och njut ordentligt!:thumbup:

formula4shape
2007-07-01, 21:20
Lycka till på resan! :thumbup:

/Formula

Slartibartfast
2007-07-01, 21:22
Gött! Ska följas med stort intresse!

Ha kul!

andeN.
2007-07-01, 21:24
Vilken drömresa! Lycka till!

Stoltz
2007-07-01, 21:44
Ha det riktigt bra Salami!

Greg
2007-07-01, 22:00
Blir det en sväng vid Muscle Beach samt Gold's?

Kanske till och med äta på deras favo-hak? Precis vid Gold's?

Lexidos
2007-07-01, 22:00
Have fun :)

Purren
2007-07-01, 22:02
Kul! Ska följas. Försök att få med mycket bilder, det blir betydligt roligare att läsa då :)

rolf
2007-07-01, 22:14
Låter skitspännande dethär! Kom ihåg att ha jävligt kul! :)

L-Sami
2007-07-01, 22:16
Blir det en sväng vid Muscle Beach samt Gold's?

Kanske till och med äta på deras favo-hak? Precis vid Gold's?

Det ska jag göra :)



Kul att det verkar vara en del intresse här och tack alla för era stöttande ord :thumbup:

StefanC
2007-07-01, 22:17
Var rädd om pengarna. Taskigt om dem skulle vara slut efter 2 veckor.

Om du drar ner till Mexico, se då till att vara väldigt försiktig då polisen är väldigt korrupt och mer än gärna snor dina pengar.

shibi
2007-07-01, 22:30
Ät på Kfc och taco bell och säg hur det smakar sen^^

L-Sami
2007-07-01, 22:35
Var rädd om pengarna. Taskigt om dem skulle vara slut efter 2 veckor.

Om du drar ner till Mexico, se då till att vara väldigt försiktig då polisen är väldigt korrupt och mer än gärna snor dina pengar.

Usch ja! kan tänka mig det. Vill helst slippa mexikanska och amerikanska poliser överhuvudtaget. Måste verkligen sköta mig därborta.

Ät på Kfc och taco bell och säg hur det smakar sen^^

Smak analyser kommer från olika fastfood kedjor ;)

Frantic
2007-07-01, 22:41
Ät på Kfc och taco bell och säg hur det smakar sen^^


Mmmm KFC *drool*

Officer
2007-07-01, 22:42
Fan va schysst!


Keep us updated med bilder - ska följas *drool*

jojjep91
2007-07-01, 22:48
ha de gött SAMI!

men brun är du redan så de är inge o vara extra glad för när man kommer hem:D

iaf, vafan, om Snuttarna vill ha dina pengar, så visa brädan och fråga om du får tvätta deras äckliga kläder så låter dem dej nog gå! :thumbup:

aja njut av maten också! :bumbi GL HF FAIR PLAY FFS :hbang:

Kimball
2007-07-01, 22:52
Låter riktigt mäktigt !
Hoppas på mycket bilder och uppdateringar undertiden eller rese-story när du kommer hem!
Ha't så trevligt och njut så mkt det går. :cool:

Muskelbyggaren
2007-07-01, 22:55
Låter grymt kul! Som sagt, mycket bilder i tråden uppskattas varmt.

tp_88
2007-07-01, 23:06
Åååhhh, är det imorn redan!? Du har inte lika plats över (behövs inte så mkt! :D) i nån resväska så man kan hänga med? *gah!*

Ha det så jävla kul det bara går! :hbang:

Kwon
2007-07-01, 23:28
Bilder sen Sammi P! :thumbup:

L-Sami
2007-07-01, 23:34
Försöker uppdatera med bilder, om jag får in USB-kabeln i nån datorn. Annars blir det bilder när jag kommer hem :)

Ha d gött! Pejs.

Raggis
2007-07-01, 23:39
Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.

Jag är inte avundsjuk.


















Jag är AVUNDSJUK!!!!!! *gah!*

regus
2007-07-04, 17:44
Raggis: +1

L-Sami
2007-07-04, 17:53
How y`all doing? :)

Har ar vi da, in America. San Francisco. Helt otroligt fin stad. Var och tranade pa South of Markets Gold's Gym igar morse, det var full rulle redan dar nere vid 07:00 pa morgonen. Cardiomaskiner var alla upptagna, fria vikter lyftes flitigt och discomaskinerna var populara, och alla var grova :D . Det fanns fa giganter men manga var rippade dar. Helkroppspass blev det for min del.

Sen gick jag pa stan under dan, var uppe pa Coit Tower dar man sag over hela San Francisco, fin utsikt. Helt sjukt stora byggnader, om man jamfor med lilla Stockholm, it feels kind of amazing. Det blev kaffe pa Starbucks, och kakade burrito igar forsta gangen. Super Beef Burrito, det godaste jag har atit pa lange. Om man tycker om vackra utsikter, fint landskap, och om ar trott pa det vanliga svenska livet sa ar verkligen San Francisco ett stalle att besoka. Rekommenderar starkt.

Efter att ha gatt pa stan i flera timmar sa bestamde jag far att dra mig till Golden Gate Bridge, det blev mycket uppforsbackar, damn hills. De ar verkligen branta de har backarna har. Pa vagen till GG Bridge, sa kom jag till en playground och basketplan, spelade med en snubbe som hette Will dar, det var lange sen jag spelade, sa det var roligt. Till slut kom jag till bron och gick halvvags innan jag bestamde mig for att aka hem till Valencia, dar hotellet ligger.

Gick sakert 2-3mil igar totalt, helt javla slut nar jag kom tillbaka till hotellet. Startade dagen vid 06:30 och kom tillbaka vid 23:00 tiden.

Jag var helt lost och forvirrad forsta kvallen jag var har, kvarteren jag bor i ar fett sunkig. De fyllon och knarkare (cracknister?) som kommer mot en pa gatorna. Ibland tycker man synd om folk som ar har pa gatorna, vissa ser ju helt fucked up, i Sverige ser man inte sana har saker. Aven om jag kommer fran Alby, Skarholmen, Rinkeby eller whatsoever. There is a difference.

Det finns riktigt fula omraden, sen finns det riktigt fina omraden. Med fina menar jag alltsa helt sjukt fina, vanliga lagenhetsbyggnader haller verkligen hog class.

Tyvarr sa blir det inga bilder nu, finns ingen USB-outlet pa den har datan och sen har jag lite strom kvar pa min kamerabatteri. Kan inte ladda den for att elkontakten ar annorlunda har. Ska forsoka se om jag kan hitta nan adapter som man stoppar i elkontakten.

Ikvall ar the Independence Day har i USA och tanker dra till Fisherman`s Wharf for att kolla pa fyrverkerier sen festa lite pa Marina omradet.

Imorgon blir det Venice Beach, Los Angeles.

Ha d bra :)

GymTT
2007-07-04, 18:05
How y`all doing? :)

Har ar vi da, in America. San Francisco. Helt otroligt fin stad. Var och tranade pa South of Markets Gold's Gym igar morse, det var full rulle redan dar nere vid 07:00 pa morgonen. Cardiomaskiner var alla upptagna, fria vikter lyftes flitigt och discomaskinerna var populara, och alla var grova :D . Det fanns fa giganter men manga var rippade dar. Helkroppspass blev det for min del.

Sen gick jag pa stan under dan, var uppe pa Coit Tower dar man sag over hela San Francisco, fin utsikt. Helt sjukt stora byggnader, om man jamfor med lilla Stockholm, it feels kind of amazing. Det blev kaffe pa Starbucks, och kakade burrito igar forsta gangen. Super Beef Burrito, det godaste jag har atit pa lange. Om man tycker om vackra utsikter, fint landskap, och om ar trott pa det vanliga svenska livet sa ar verkligen San Francisco ett stalle att besoka. Rekommenderar starkt.

Efter att ha gatt pa stan i flera timmar sa bestamde jag far att dra mig till Golden Gate Bridge, det blev mycket uppforsbackar, damn hills. De ar verkligen branta de har backarna har. Pa vagen till GG Bridge, sa kom jag till en playground och basketplan, spelade med en snubbe som hette Will dar, det var lange sen jag spelade, sa det var roligt. Till slut kom jag till bron och gick halvvags innan jag bestamde mig for att aka hem till Valencia, dar hotellet ligger.

Gick sakert 2-3mil igar totalt, helt javla slut nar jag kom tillbaka till hotellet. Startade dagen vid 06:30 och kom tillbaka vid 23:00 tiden.

Jag var helt lost och forvirrad forsta kvallen jag var har, kvarteren jag bor i ar fett sunkig. De fyllon och knarkare (cracknister?) som kommer mot en pa gatorna. Ibland tycker man synd om folk som ar har pa gatorna, vissa ser ju helt fucked up, i Sverige ser man inte sana har saker. Aven om jag kommer fran Alby, Skarholmen, Rinkeby eller whatsoever. There is a difference.

Det finns riktigt fula omraden, sen finns det riktigt fina omraden. Med fina menar jag alltsa helt sjukt fina, vanliga lagenhetsbyggnader haller verkligen hog class.

Tyvarr sa blir det inga bilder nu, finns ingen USB-outlet pa den har datan och sen har jag lite strom kvar pa min kamerabatteri. Kan inte ladda den for att elkontakten ar annorlunda har. Ska forsoka se om jag kan hitta nan adapter som man stoppar i elkontakten.

Ikvall ar the Independence Day har i USA och tanker dra till Fisherman`s Wharf for att kolla pa fyrverkerier sen festa lite pa Marina omradet.

Imorgon blir det Venice Beach, Los Angeles.

Ha d bra :)


Riktigt rolig läsning! Ha det så bra du kan nu Sami!

Var golds gryymt?*popcorn*

tp_88
2007-07-04, 18:19
Riktigt rolig läsning! Ha det så bra du kan nu Sami!

Var golds gryymt?*popcorn*
What he said! :D

Sjukt kul att läsa updates! Ha det fortsatt grymt! :hbang:

skaparn
2007-07-04, 19:54
Yihaaa! Burrito är så LA.

Vem gjorde den? Såg han farlig ut? För du åt den väl på ett hak och inte någon av kedjorna?

mela
2007-07-04, 20:21
Hoppas att du firade Nationaldagen ordentligt också! :hbang:

GymTT
2007-07-04, 20:32
What he said! :D

Sjukt kul att läsa updates! Ha det fortsatt grymt! :hbang:

Vill höra meeer om golds...golds e...mecca*popcorn*

Tuniz
2007-07-04, 20:35
Ska bli kul att följa dina äventyr :D

Glöm bara för helsike inte kameran om du tar dig till Gold's Gym! :O

rolf
2007-07-05, 00:04
Spännande läsning! Massor av småsaker och detaljer efterlyses! Och så bilder förstås! :)

jojjep91
2007-07-05, 11:46
Du verkar ha de riktigt trevligt sami!:)

HF HF HF HF! :thumbup:

HenrY
2007-07-05, 11:52
Fan vilket grymt äventyr!:) Kommer definitivt göra samma sak någon gång!:hbang:

Hare så bra, var rädd om dig! Uppdatera med MYCKET bilder!

L-Sami
2007-07-06, 07:02
Kom idag till Venice, hann lite med att ga pa stranden och kolla runt vad som finns har, sen blev jag sugen pa att trana, sa jag valde det basta av det basta inomhus gymmet i hela varlden att trana i ;) Mecca Of Bodybuilding.

20$ kostade att det att trana, hur som helst sa ar det billigare an S.A.T.S i Sverige. Bra gym och jag imponeras av det finns sa manga manniskor har som verkligen tar hand om sin kropp. En riktig fitnesskultur, ska nog trana dar ett par ganger till.

Efter mitt helkroppspass kastade jag i mig en proteinbar och en highcarb drink. Kvallsmal blev det pa beachen, kopte 2 slices av BBQ Chicken Pizza och satte mig pa stranden och kollade och lyssnade pa vagarna. De har pizzaslicen motsvarar ca 1 hel medium pizza i Sverige.

Bjuder pa lite bilder fran San Francisco och Venice Beach.

L-Sami
2007-07-06, 07:06
Lagger upp bilder nan annan gang, ar trott nu. Vad finns det for bra uppladdningssida forutom Imageshack och Tinypic? En sida dar man kan minska storleken pa bilderna.

GymTT
2007-07-06, 07:10
Kul! Låter som du har det riktigt nice!
Keep updatin us*popcorn*

Niclaaas
2007-07-06, 07:18
kul läsning, ska bli roligt att se bilder! :hbang:

Trance
2007-07-06, 08:04
Lagger upp bilder nan annan gang, ar trott nu. Vad finns det for bra uppladdningssida forutom Imageshack och Tinypic? En sida dar man kan minska storleken pa bilderna.

Har du gmail så kan du lägga upp bilder i ditt online-album och göra det public och sedan bara länka dit. Det tycker jag är hyfsat smidigt faktiskt.

LadyInsane
2007-07-06, 08:08
Pixbox.se är en väldigt simpel och effektiv uppladdningssida. :)

Du verkar ha det gött Sami!:thumbup:

nr16
2007-07-06, 15:15
Ät på Kfc och taco bell och säg hur det smakar sen^^

kfc hade dom på Mallorca och där åt jag så klart och det var INTE gott så prova det aldrig....iaf inte där :)

Edit: Ha det så sjukt kul på resan sami!

Kwon
2007-07-06, 16:43
20$ kostade att det att trana, hur som helst sa ar det billigare an S.A.T.S i Sverige. Bra gym och jag imponeras av det finns sa manga manniskor har som verkligen tar hand om sin kropp. En riktig fitnesskultur, ska nog trana dar ett par ganger till.


:D

Hursomhelst! Ya dont like SATS very much do ya! haha

L-Sami
2007-07-07, 01:55
Aight people, how y'all doing. Ganska besviken pa vadret har men annars e det lugnt. Idag har jag lirat basket med da boys, solat & badat, fatt kinesisk massage, gatt pa Ocean Front Walk. That's about it. It's hot, but their ain't no sun. I got some pictures for you guys. Enjoy.

The downtown San Francisco from Coit Tower.
http://img388.imageshack.us/img388/1588/12108142mn4.th.jpg (http://img388.imageshack.us/my.php?image=12108142mn4.jpg)

Raggis
2007-07-07, 01:58
Hej Salami :D Trist att höra angående vädret! Men, det blir nog bättre ska du se. Kul att du smälter in iallafall. Keep us updated!

L-Sami
2007-07-07, 02:00
A very hot day in San Francisco
http://img522.imageshack.us/img522/8224/12108186cl6.th.jpg (http://img522.imageshack.us/my.php?image=12108186cl6.jpg)

And this is the place where many of y'all wanna be at
http://img249.imageshack.us/img249/3558/12108221lf5.th.jpg (http://img249.imageshack.us/my.php?image=12108221lf5.jpg)

Cool painting in Venice
http://img339.imageshack.us/img339/1520/pict3778nb9.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=pict3778nb9.jpg)

L-Sami
2007-07-07, 02:05
A picture behind the coffee cup
http://img296.imageshack.us/img296/8168/pict3781nz0.th.jpg (http://img296.imageshack.us/my.php?image=pict3781nz0.jpg)

One small part of the beach
http://img504.imageshack.us/img504/3888/pict3786gf7.th.jpg (http://img504.imageshack.us/my.php?image=pict3786gf7.jpg)

From the cloudy beach
http://img398.imageshack.us/img398/5959/pict3789hp7.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=pict3789hp7.jpg)

This is true anabolic, what can be more anabolic than sipping Mai Tai with Gold's Gym tanktop on :D Im enjoying every second of the time here.
http://img59.imageshack.us/img59/4543/pict3801bp7.th.jpg (http://img59.imageshack.us/my.php?image=pict3801bp7.jpg)

Tigerkotten
2007-07-07, 02:10
Skriver du inte i resedagboken? Hade väl varit lättare om inte annars att se bilderna etc på ett bra sätt där.

L-Sami
2007-07-07, 02:15
Thanks bud! Fran och med nu kommer jag att skriva i resedagboken.se, ger lanken senare.

Tigerkotten
2007-07-07, 02:24
you welcome homie :D

Greg
2007-07-07, 08:04
This is true anabolic, what can be more anabolic than sipping Mai Tai with Gold's Gym tanktop on :D Im enjoying every second of the time here.
http://img59.imageshack.us/img59/4543/pict3801bp7.th.jpg (http://img59.imageshack.us/my.php?image=pict3801bp7.jpg)

Meh, jag vill också ha en sådan .(

L-Sami
2007-07-07, 09:53
Yeaaah, optimal kansla. Kan inte bli battre en sa har, jag ar pa ratt plats vid ratt tidpunkt. I don't wanna live here, I just wanna stay in this moment forever. Woah bud, det har ar precis det jag har alltid dromt om, kan inte beskriva kanslan, men det ar bara helt underbart. Flera mil hem ifran men anda hemma, does that make any sense?

Satsa pa naganting ni har alltid dromt om, spara, satsa eller whatever for att uppna era drom, det ar vart det. Kanns bara att jag ar i himmelen, vill inte komma ner.

Did I tell you I had chinese massage today? Man, that dude killed my traps, damn that hurt. Traps, hams and calves did hurt the most.

Imorgon blir det Gold's Gym igen, det ar gratis for alla gaster dar pa lordagar, sen blir det Venice Beach, sola & bada + ska besoka Santa Monica med en cykel.

Fan, jag har varit har i bara 5 dagar och jag kanner my nojd, 17 to go :D .. it's awesome, the best place a young man could be at. I just learned lot of stuff about baseball today. A dude learned me everything I had to know. The Dodger lost to Florida Marlins tonight.

Man, I tell ya the all the girls are like Paris Hilton style, damn. But they are prettier than her though.

Aight people, gotta go to sleep. Peace.

Greg
2007-07-07, 22:48
Yeaaah, optimal kansla. Kan inte bli battre en sa har, jag ar pa ratt plats vid ratt tidpunkt. I don't wanna live here, I just wanna stay in this moment forever. Woah bud, det har ar precis det jag har alltid dromt om, kan inte beskriva kanslan, men det ar bara helt underbart. Flera mil hem ifran men anda hemma, does that make any sense?

Satsa pa naganting ni har alltid dromt om, spara, satsa eller whatever for att uppna era drom, det ar vart det. Kanns bara att jag ar i himmelen, vill inte komma ner.

Did I tell you I had chinese massage today? Man, that dude killed my traps, damn that hurt. Traps, hams and calves did hurt the most.

Imorgon blir det Gold's Gym igen, det ar gratis for alla gaster dar pa lordagar, sen blir det Venice Beach, sola & bada + ska besoka Santa Monica med en cykel.

Fan, jag har varit har i bara 5 dagar och jag kanner my nojd, 17 to go :D .. it's awesome, the best place a young man could be at. I just learned lot of stuff about baseball today. A dude learned me everything I had to know. The Dodger lost to Florida Marlins tonight.

Man, I tell ya the all the girls are like Paris Hilton style, damn. But they are prettier than her though.

Aight people, gotta go to sleep. Peace.

Aj si. Saunds lajk jo hav a grejt tajm in kalifornien.

Kip upp med jår posts.

StefanC
2007-07-07, 22:54
Aj si. Saunds lajk jo hav a grejt tajm in kalifornien.

Kip upp med jår posts.

+1 :D

oath5
2007-07-07, 23:18
Varför blandar du svenska och engelska när du skriver? Är det medvetet eller är du släkt med Zone Capone kanske?

Jaja, det ser väldigt trevligt ut! Fortsätt posta :thumbup:

Flykt
2007-07-07, 23:19
Haha, roligt och se att du redan skriver på engelska i varannan mening ;)

Som sagt, bilder is teh shit!

Kwon
2007-07-07, 23:20
Varför blandar du svenska och engelska när du skriver? Är det medvetet eller är du släkt med Zone Capone kanske?

Jaja, det ser väldigt trevligt ut! Fortsätt posta :thumbup:

Han är släkt med mig, Zone Capone och Hans "Dolph" L.

Nuttin' wrong with some english every now and then.

oath5
2007-07-07, 23:22
Han är släkt med mig, Zone Capone och Hans "Dolph" L.

Nuttin' wrong with some english every now and then.

:D Glöm inte Viktoria Silvstedt

tp_88
2007-07-07, 23:46
Han är släkt med mig, Zone Capone och Hans "Dolph" L.
För helvete Kwon, nu snodde du mitt skämt ju! *slap* :D

Låter underbart Sami, måste göra det samma om ett par år! :hbang:

EDIT: Det var fan värre än så ser jag nu ju... :D

Zakath
2007-07-07, 23:52
Glömde ni att träna på Muscle Beach eller? :D

http://i61.photobucket.com/albums/h55/Zakke87/Jag/PICT4988-Muscle-Beach6b.jpg

Kul läsning ändå, ha det gött som sjutton!

Löjtnant Blank
2007-07-08, 00:05
Kom ihåg att träna på att prata svenska ibland, annars kan det bli problem när du kommer hem. Remember to train on speaking Sweden, others it may be problems when you comes home.

Löjtnant Blank
2007-07-08, 00:07
Jag ser fram emot en rapport från Las Vegas. Jag fattar inte att jag inte har varit där än. Ta många bilder!

skaparn
2007-07-08, 08:47
Kul med bilder! Jag är avis.

Har du druckit mycket sådana där innedrinkar än? Med örter och new-age-namn.

Nitrometan
2007-07-08, 08:55
Härliga bilder. Du verkar ha det kul!

P.S. Sami is the bastard son of Zone...

Henkan
2007-07-08, 12:05
Ser trevligt ut som fan. Va precis nu i Juni också c.a 25dagar i USA...varab c.a 20 i Santa Monica/LA bara för vi trivdes så bra där. Känner igen allt du visar där. Hade samma känsla, men kände sig hemma direkt liksom.
Mötte även Ferrigno på GOLDs en tidig morgon..riktigt kul.
Buffaloburgern på Firehouse är rätt trevligt...du får testa den...

Fyfan vad jag saknar alltid nu...folket osv, man va rätt populär där som svensk, trodde det var en myt menvi ser i allmänhet lite mer "annorlunda" ut än amerikanarna....
Glöm inte att träna på muscle beach också..alltså utegymmet....kanon....

L-Sami
2007-07-08, 13:10
Det blir ett pass pa Muscle Beach ocksa, det ar ingen dar, trodde att det va smockfullt med manniskor dar, men det brukar vara nada folk dar pa dagarna.


Well, tonight I saw and experienced something what a regular tourist wouldn't experience or see. Some part of the venice white trash culture. When you don't give a fuck you see and feel stuff like this. Stuff like this a adventure for a 21 year old guy from Sweden.


6 days gone by, 14 to go... Sverige ar nog det basta landet att leva i, om tanker sa, speciellt om man jamfor med USA, vissa har det javligt bra, men vissa har det javligt daligt.

marolss
2007-07-09, 23:29
fixa resedagboken!! och länka!!

följer med spänning, riktigt kul och läsa. Krydda med roliga detaljer och annat plock att läsa med *popcorn*

änd dånt fårget to häv a nais tajm!

L-Sami
2007-07-10, 05:55
Halsningar fran Beverly Hills

http://i17.tinypic.com/4zcha1s.jpg

Aker till Las Vegas imorgon.

Peace.

LarsK
2007-07-10, 06:58
A dude learned me everything I had to know.
Ska du skriva på engelska så får du skriva rätt. A dude taught me everything I had to know. *slap*

Ha det kul i Las Vegas. Inte mycket att se på dagen, men natten är ganska cool. Upp i tornet och åk berg och dal bana och den där torn saken. Jag bangade när jag var där, tycker inte om höjder.

LadyInsane
2007-07-10, 07:00
Ska du skriva på engelska så får du skriva rätt. A dude taught me everything I had to know. *slap*

Ha det kul i Las Vegas. Inte mycket att se på dagen, men natten är ganska cool. Upp i tornet och åk berg och dal bana och den där torn saken. Jag bangade när jag var där, tycker inte om höjder.

SKa du skriva på svenska så får du skriva rätt. *slap*:D

LarsK
2007-07-10, 07:13
Jag bor i Japan, det är min ursäkt till allt. :)

L-Sami
2007-07-10, 08:12
Ska du skriva på engelska så får du skriva rätt. A dude taught me everything I had to know. *slap*



Att folk ska klaga, nar jag forsoker dela med mig lite. Det har blir det sista jag skriver i den har traden. Ha det gott i Sverige alla.

Granatgiraffen
2007-07-10, 08:26
Att folk ska klaga, nar jag forsoker dela med mig lite. Det har blir det sista jag skriver i den har traden. Ha det gott i Sverige alla.

haha lipsill.

Sluta nu kompis, det är kul att läsa.

*ger sami en rosa kaka*

Sofia4_4
2007-07-10, 08:29
Att folk ska klaga, nar jag forsoker dela med mig lite. Det har blir det sista jag skriver i den har traden. Ha det gott i Sverige alla.

Nääää, Sami, sluta inte skriva. Jag vill vara avundsjuk ett tag till. :) Det är så kul att läsa. Men du har förkortat dina beskrivningar, skriv mer!!!

manko
2007-07-10, 08:46
SKa du skriva på svenska så får du skriva rätt. *slap*:D

hahahhaha -fifan

rolf
2007-07-10, 13:34
Haha urban posing ftw! :D Ha så skoj i Vegas baby!

manko
2007-07-10, 15:51
Ska du skriva på engelska så får du skriva rätt. A dude taught me everything I had to know. *slap*

Ha det kul i Las Vegas. Inte mycket att se på dagen, men natten är ganska cool. Upp i tornet och åk berg och dal bana och den där torn saken. Jag bangade när jag var där, tycker inte om höjder.

Det viktigaste är väl inte att skriva rätt? Du fattade väl ändå vad han ville få ut av den meningen? Wejn gretzky :Virro

MateFeedKillRepeat
2007-07-10, 16:36
Han blandar engelska och svenska för det är drygt att skriva a och o istälelt för å,ä,ö... ;)

Vinter
2007-07-10, 16:38
Las Vegas blir fett, ramla nu inte i turistfällorna. Skulle nog vara kul att se gymmen där alla stora pojkar tränar. Liite avis..

zeusden1
2007-07-10, 19:59
ahhh, jag har också varit i US AND A!

Raggis
2007-07-10, 20:01
ahhh, jag har också varit i US AND A!

*US of A :D

Löjtnant Blank
2007-07-10, 20:04
*US of A :D

http://www.aftonbladet.se/noje/0611/21/NOJE-21s34-borat-263_438.jpg

Raggis
2007-07-10, 20:06
http://www.aftonbladet.se/noje/0611/21/NOJE-21s34-borat-263_438.jpg

Haaow doo youue doou?

Löjtnant Blank
2007-07-10, 20:11
Borat säger US and A. Det var min poäng, och jag tror att det var honom zeusden1 syftade på.

Raggis
2007-07-10, 20:13
Borat säger US and A. Det var min poäng, och jag tror att det var honom zeusden1 syftade på.

Ofta Löjtnant, ofta.

Tomten
2007-07-10, 21:05
Halsningar fran Beverly Hills

Aker till Las Vegas imorgon.

Peace.

Vad är det för kanji-tecken på tatueringen du har? Jag ser 自 (oneself) men andra tecknet syns dåligt på bilden.

Torsk_ole
2007-07-10, 22:18
Det låter precis som norsk-gadd i en annan tråd.

Gör likadant och gör en ny tråd och skriv där istället, vi gillar att du delar med dig och tycker det är hur kul som helst.

xarian
2007-07-11, 22:06
Yeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaa party on dude......Las Vegas kommer bli fett kul......en ut av mina favorit städer...var där sist två år sedan :)

LarsK
2007-07-12, 00:51
Får man inte skriva "Förlåt Sami" på detta forumet?

Torsk_ole
2007-07-12, 00:53
Får man inte skriva "Förlåt Sami" på detta forumet?

Varför inte bara be om ursäkt istället för att fråga om du får be om ursäkt?

Dessutom så vet man inte om Sami var seriös eller om han bara skojade, satsa på att han var seriös, det skadar inte att be om ursäkt.

LarsK
2007-07-12, 02:02
Jag skrev det en gång efter ditt förra inlägg, men det är borta nu. Därav min fråga.

Stenberg
2007-07-12, 07:57
Hur blev det med resedagboken, länk?

tomasa
2007-07-12, 20:58
Halsningar fran Beverly Hills

http://i17.tinypic.com/4zcha1s.jpg

Aker till Las Vegas imorgon.

Peace.

var haru köpt dom dära byxorna? dom såg nice ut. har vart på jakt efter sånna men ja hittar bara massa urfula som sitter kefft =/ Du har väl köpt dom i sverige? åker inte t usa bara för det asså! :D:D

Rahf
2007-07-12, 21:22
var haru köpt dom dära byxorna? dom såg nice ut. har vart på jakt efter sånna men ja hittar bara massa urfula som sitter kefft =/ Du har väl köpt dom i sverige? åker inte t usa bara för det asså! :D:D

Ser ut som shorts om du frågar mig. Vill du ha byxor i den stilen så finns det chinos som är identiska på Dress Mann.

De sitter bra på Sami för att han har större ben än medelsvensson.

tomasa
2007-07-13, 19:47
Ser ut som shorts om du frågar mig. Vill du ha byxor i den stilen så finns det chinos som är identiska på Dress Mann.

De sitter bra på Sami för att han har större ben än medelsvensson.

ett par shortsjävlar? :( ajja aaa men fan jag ligger i hårdträning när det gäller ben började träna dom för första gången förra veckan och då tog jag 120 kg i benpress det tycker jag faktiskt är ganska imponerande för att vara första gången. :D :D :D ja, ja avskyr ju verkligen att skryta men jag var liksom tvungen att låta alla veta det hehe.

skriv gärna ändå var dom kmr ifrån Sami så tänker jag prova dom ändå. shorts e ju trots allt nice sen när man själv drar till värmen och bort från detta iskalla land, du har verkligen sluppit ett riktigt skitväder det har regnat och vart ganska kallt såg en fjortis som hade en canada goose jacka här i förrigår (!!!), kanske inte lite överdrivet asså.
hare nice där borta! :thumbup:

Raggis
2007-07-13, 20:00
ett par shortsjävlar? :( ajja aaa men fan jag ligger i hårdträning när det gäller ben började träna dom för första gången förra veckan och då tog jag 120 kg i benpress det tycker jag faktiskt är ganska imponerande för att vara första gången. :D :D :D ja, ja avskyr ju verkligen att skryta men jag var liksom tvungen att låta alla veta det hehe.

skriv gärna ändå var dom kmr ifrån Sami så tänker jag prova dom ändå. shorts e ju trots allt nice sen när man själv drar till värmen och bort från detta iskalla land, du har verkligen sluppit ett riktigt skitväder det har regnat och vart ganska kallt såg en fjortis som hade en canada goose jacka här i förrigår (!!!), kanske inte lite överdrivet asså.
hare nice där borta! :thumbup:

120 kg i benpress är förvånandsvärt lite imo. Kör knäböj!

Henkan
2007-07-13, 22:10
En fråga till Sami. Är det ett GASPlinne?....ser ut som deras..Har dock deras orangea....Fattar inte att ja köpte den färgen..

Angel
2007-07-13, 22:14
En fråga till Sami. Är det ett GASPlinne?....ser ut som deras..Har dock deras orangea....Fattar inte att ja köpte den färgen..

orange är en fin färg

tomasa
2007-07-13, 23:47
120 kg i benpress är förvånandsvärt lite imo. Kör knäböj!

jammen! det var ju första gången vafan :D knäböj kör jag också där vette fan hur mkt jag tar ska kolla det imorrn.

Muskelbyggaren
2007-07-14, 01:11
Får man fråga vad du har för budget för denna resa? Intresserad då jag själv har tankar om något liknande framöver.

Henkan
2007-07-14, 10:59
Får man fråga vad du har för budget för denna resa? Intresserad då jag själv har tankar om något liknande framöver.


Var själv borta ca 25dagar i LA, SF osv..men mestadels LA då vi trivdes så pass bra. Några exempel.
Bilhyra, tog det dyraste alternativet i för samtliga dagar. Ford Mustang Cab....hade inte funkat med buss osv...hade tagit för lång tid.
C.a 7000 per person. Flygbiljett, 5100 per person, hotell + något enstaka motell när vi var ute på vägarna...sammanlagt kanske hmm...12000...vi bodde bra så vi lät det kosta lite. Bensin...ca halv priset mot hemma men kanske 2000 per person.......MAT..den stora kostnaden...svårt o räkna ut. Åt alltid 3 riktiga och stora mål på restaurang varje dag....alltså ingen budgetmcdonalds... c.a 500 per dag...runt 10 000

Sen shopping på nöjen runt 15000 skulle jag tro.

La nog ut c.a 50 000 där...men då snålade vi inte på något. KAnske mkt pengar enligt vissa men värt vartenda öre. Åker man ändå så pass långt så ska man inte snåla. Vi tog ju det dyraste alternativet...typ bil för 13000.....för lite mer än 3 veckor....men det finns även alternativ som små sedaner för typ 5000:-. De går o spara en del....men vi kände att vi skulle leva ut ordentligt där för tiden gick ändå så pass snabbt.

Sofia4_4
2007-07-14, 11:27
Var själv borta ca 25dagar i LA, SF osv..men mestadels LA då vi trivdes så pass bra. Några exempel.
Bilhyra, tog det dyraste alternativet i för samtliga dagar. Ford Mustang Cab....hade inte funkat med buss osv...hade tagit för lång tid.
C.a 7000 per person. Flygbiljett, 5100 per person, hotell + något enstaka motell när vi var ute på vägarna...sammanlagt kanske hmm...12000...vi bodde bra så vi lät det kosta lite. Bensin...ca halv priset mot hemma men kanske 2000 per person.......MAT..den stora kostnaden...svårt o räkna ut. Åt alltid 3 riktiga och stora mål på restaurang varje dag....alltså ingen budgetmcdonalds... c.a 500 per dag...runt 10 000

Sen shopping på nöjen runt 15000 skulle jag tro.

La nog ut c.a 50 000 där...men då snålade vi inte på något. KAnske mkt pengar enligt vissa men värt vartenda öre. Åker man ändå så pass långt så ska man inte snåla. Vi tog ju det dyraste alternativet...typ bil för 13000.....för lite mer än 3 veckor....men det finns även alternativ som små sedaner för typ 5000:-. De går o spara en del....men vi kände att vi skulle leva ut ordentligt där för tiden gick ändå så pass snabbt.

inte så dyrt ändå. så mycket gick vår senaste resa till Brazilien på, för 2 veckor. Men vi snålade inte med nåt där med. det är alltid värt det.

dice
2007-07-16, 02:51
Jag var i nyc i 6 dagar, kom till philadelphia idag och sitter hemma hos en marinofficer. I nyc spenderade jag runt 80-100 dollar om dagen och da betalade jag inget for boende, couchsurfing all the way.

L-Sami
2007-07-17, 11:54
Las Vegas blir fett, ramla nu inte i turistfällorna. Skulle nog vara kul att se gymmen där alla stora pojkar tränar. Liite avis..

Nej, har inte ramlat i turistfallorna, har ramlat i andra fallor bara :D men har anda upptack saker som andra turister inte skulle ha upptack. Det galler bara att man har lite touch med olika typer av manniskor och att man vagar prova ta nagra steg at andra hallet.

Yeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaa party on dude......Las Vegas kommer bli fett kul......en ut av mina favorit städer...var där sist två år sedan :)

Las Vegas har varit kul, har varit har i en vecka nu, trott pa festandet dock. Ska till San Diego imorgon.

Hur blev det med resedagboken, länk?

Har inte haft tillgang till internet pa lange, eller har varit sa upptagen sa jag har inte uppdaterat.

En fråga till Sami. Är det ett GASPlinne?....ser ut som deras..Har dock deras orangea....Fattar inte att ja köpte den färgen..

Ja

Får man fråga vad du har för budget för denna resa? Intresserad då jag själv har tankar om något liknande framöver.

30 000 till boendet, inrikesresor och allt annat. Har haft ca 1000kr per dag over till allt annat efter jag har betalat hotell och inrikes.


Borjar fa lite hemlangtan nu, skriver en resume av min resa sen nar jag kommer tillbaka till Sverige. Las Vegas har varit crazy dock, helt sjukt roligt och jag har gjort nagra av mina basta drag har, dvs lamna bankkortet i hotellet nar jag dragit ut och festat. Det har varit en riktig upplevelse resa allmant.

Saknar fan kolozzeum ocksa.

Brooklyn
2007-07-17, 14:08
Saknar fan kolozzeum ocksa.

naaaw *cupid* vi saknar dig med :em:

L-Sami
2007-07-26, 10:24
Nu är man tillbaka i Sverige, har lyckats skaka bort det mesta jetlag.

Lite minnen och händelser från min resa :)

Åkte från Stockholm den 2 juli på morgonen, mellanlandade i Philadelphia. Det var hur häftigt som helst när planet skulle landa på flygfältet, man såg downtown Philadelphia från flygplansfönstret och de där stora sportsarenorna för amerikansk fotboll, basket, baseball, hockey. Trodde inte mina ögon. Philly var big, en riktig storstad med stora byggnader. Aldrig sett sånt tidigare.

De som jobbade på flygplatsen var inte alls lika spända och stela som folk i Sverige, framför allt säkerhetsvakterna. Det var skönt att se. Väntade ca 3 timmar på nästa flyg till San Francisco.

San Francisco

Kom till San Francisco på kvällen, tog taxin till hotellet. Hotellet låg på Valencia Street inte det finaste området direkt. I närheten av 16th Mission Street där de fanns en massa flummiga människor, cracknister, fyllon, luffare och andra konstiga människor. Var helt lost och förvirrad när jag kom dit på kvällen, trodde att hela San Francisco var så här fucked up. Alla var schyssta där dock som var på gatorna, om man kollade på en människa så sa de bara "What's up" "How you doing, bro" Det var ganska lugnt där, inga vapen eller våld som man ser på ghettofilmerna.

Under mina dagar i San Francisco så gick jag bara mestadels runt i downtown och den norra sidan av stan och beundrade utsikterna och alla fina hus och byggnader. Shoppade lite kläder och skor som var sjukt billiga, satt på Starbucks och drack kaffe, gick till Chinatown och Little Italy. Tog en promenad till Golden Gate bron genom The Marina District som var det finaste området jag såg i hela stan. Stannade i SF i 3 dagar, och besökte turistfyllda Fisherman's Wharf där det fanns en massa restauranger och affärer, åkte Turboride och gick på Ripley's Believe Or Not Museum där. Klättrade även upp på det höga Coit Tower. Det var ju Independence Day där sista dan, var och kollade lite på fyrverkerierna på Fishermans sen gick till Hard Rock Café och tog några öl, hamnade tillslut i Roaning 20s ;) :D

Venice

Den 5 Juli åkte jag till LA, tog flyget dit. Stötte på Maria Ahn (Världskänd inom den klassiskamusiken) som jag hade ingen aning om förrän jag googlade på henne senare på kvällen. Vi pratade med varandra under resans gång och hon gav mig sitt nummer ifall jag behövde hjälp med något i USA.

Yeah, kom till Venice vid 15 tiden på en torsdag, tog shuttletaxin (kostade 15$ ca 100kr) till Venice Beach Hostel där jag hade ett eget rum med två sängar, badrum, TV och PC med gratis internet. Fick dela kök med andra, inga problem alls. Stötte på roliga amerikaner och en del europeer. Rekommenderar det här stället om ni ska till Venice, ett privatrum kostar 500kr per natt, och ligger 100m ifrån beachen och Ocean Front Walk.

Stämningen var soft i Venice Beach, svarta, vita, mexinaner blandades, här verkade inte hudfärgen spela nollroll, fick lite känsla av jamaica här pånått sätt. Alla var så avslappnade och stressfria, surf hippie drag typ. Gick sen till Gold´s Gym och körde ett pass där. $20 kostade det att träna, men jag bara älskade det där stället. Såg Chris Cormier, King Kamali, sen nån svartbyggare med dreads har sett honom nångång men kommer inte ihåg namnet. Roligast var när John Cena körde tricepsreppress bredvid mig :D, han såg snäll ut och hade väääärsta armarna och var hur stor och grov som helst. Tränade på Golds tre gånger på 5 dagar, skippade Muscle Beachen för att det var helt tomt där, hellre träna där det finns folk som tränar.

Förutom träna på Golds, så låg jag på stranden och badade bland vågorna i havet, Venice Beachen var rätt så smutsig på nåt sätt, gillade mer Santa Monica som låg på gångavstånd. Gick till Santa Monica som var hur fint som helst, trivdes bra där. Gick till piren där och sen besökte Santa Monica Place, en typ av mal. På kvällarna hängde jag på Nikkis Lounge som låg runt hörnet där jag bodde. Verkade vara ett inneställe i Venice. Det dåliga var att alla ställena stänger vid kl 01 därborta, verkar vara vanligt i kalifornien att de stänger vid 01 och senast halv två. Men hur som helst så satt jag där och käkade godmat, drack öl, snackade med folk och kollade på baseball. Det är så bra för att de spelar varje dag i MLB, det är matcher alltid på TV varje dag. Senare på kvällen förvandlades det där stället till en nattklubb och det kom från folk från hela West LA dit. Sista kvällen tog jag bussen till Beverly Hills, gick och kollade på en del fina hus och sen var ock käkade på Beverly Hills Diner, tog en swiss cheese avocado hamburgare och en milkshake med oreocookie malt till efterrätt. Hur gott som helst. Gick på Rodeo Drive, där det fanns sjukt mycket affärer.

Stannade i LA i 5 dagar. Det blev mestadels softa på stränderna och gå på Ocean Front Walk där det fanns en del uppträdanden, små affärer, flera tatueringsstudior, restauranger och snabbmatshak.


To be continued...

MasterChief
2007-07-26, 10:28
Om jag var dig skulle jag ha rejäl ångest nu! Svårt att ställa om sig till vardagen.

Tack för att du delat med dig!

L-Sami
2007-07-26, 11:01
Las Vegas

Efter Venice var det dags att åka till Vegas. Åkte med buss först från Venice, tisdag morgon. Det tog 1,5h att åka en vanlig lokalbuss från Venice till Downtown, men det kostade bara 1,25$ drygt 10kr så det var lugnt. Yeah, fick åka genom Inglewood :). Åkte Greyhound buss till Las Vegas, det kostade ca 300kr och alla som åkte med bussen var typ mexikanare och pratade spanska :) Bussen stannade i San Bernandino och Barstow. När vi stannade i Barstow så började värmen komma, helt sjukt varmt där. I LA var det varmt ca 25grader, men här var det verkligen ökenklimat. Vi stannade i Barstow i ca 30min och gick in till food court och köpte en skål ris med biff för 35kr, billigt och gott. Resan till LV tog ca 6 timmar och man märkte när man började närma sig Las Vegas, en stad som lysste av alla ljus, hur coolt som helst. Det var mörkt ute också så man såg verkligen det man skulle se.

När jag steg av bussen så var det 40 grader ute kl 21 på kvällen och det var så kvavt också. Det brändes i kroppen, aldrig varit med om nåt liknande så här sent på kvällen. Mitt i öken. Tog en taxi från downtown LV till Hotel Tropicana som låg på "The South Strip", en natt kostade bara 300kr där så jag bodde där de första 3 dagarna. Runt omkring fanns Mandalay Bay, Luxor, Excalibur som såg ut som ett sagoslott, New York-New York en miniatyr av New York med frihetsgudinnan utanför hotellet och berg-o-dalbana runt hotellet sen fanns också MGM Grand bredvid. I mitt hotell fanns ett bra gym, en poolarea där jag solade och svalkade mig i och en bra buffé.

Gick upp på Stratosphere Tower, 350m upp i luften och de hade såna här thrillrides och Xscreams där uppe som är inget för en som är höjdrädd som jag är. Blev nervös bara att kolla ner från tornet :) En kväll åkte jag till Las Vegas Outlet Center, en bit utanför LV Strip. Där hittade jag skor, jeans, jacka, tshirts för nada money. Fanns några hundra affärer där. Annars blev det bara lite gambling, en del festande, stripklubbar, besöka olika casinon, äta godmat, gå på strippen. Gick till Coca Cola World där de hade Coca Cola Bläk, cola och kaffe, det var gott faktiskt. Levde bara på snabbmat i Las Vegas, subway, fatburger, pizzahut och mcdonalds var det jag käkade på mest + hotellbufféen där det blev någorlunda nyttigare mat. Tyckte att vattenshow vid Bellagio var häftig och sen hade de en piratshow vid Treasure Island som jag kollade på ett tag men tyckte inte att det var nåt speciellt.

Efter Hotel Tropicana bodde jag på Circus Circus hotell där de hade en nöjespark inne i hotellet men ett dåligt gym :( Inga fria vikter alls bara nån multimaskin grej och några maskiner. Tyckte inte alls om det här hotellet, en massa småungar, fanns säkert fler barn än vuxna där. Sov sista natten på Sahara Hotel och Casino, lugnt och skönt var det där. Skön poolarea också.

Stannade i Las Vegas i en vecka ungefär, gillade värmen där, 50grader i skuggan på dagarna :D . Så jag blev ordentligt brun där, inte lika kul på nätterna när det var fortfarande 35-40grader.


San Diego

Efter Las Vegas blev det spontant San Diego för att folk sa att det var bra där. Tog Greyhound till SD, som tog 9 timmar. Den här gången var det mer blandad folk i bussen men ändå mest mexikanare. Ca 50% av människor jag träffade på under resan pratade spanska haha! Fanns hur många spansktalande som helst i California och Nevada.

Bodde på 500 West Hotel i San Diego, helt okej ställe mitt i downtown. Det var mer som ett hostel med delat badrum och kök, men det funkade helt okej. Bara att jag hade nånstans att sova. San Diego var mest europeisk av alla städer tyckte jag, mycket italienare fanns där. Det var skönt att fly från Las Vegas hetta, här var det ca 23-25grader som kändes svalt efter en vecka i Nevada. Det fanns inte så mycket att göra i San Diego om man inte hade en bil. Åkte cykeltaxi runt stan, åkte buss till Ocean Beach vilket tyckte jag var jättefint, det var verkligen ett surfställe, gick till västkustens längsta pir och käkade mangopancakes, woah vad mättande de var.

Höjdpunkten var ändå Petco Park där baseball-laget San Diego Padres spelade. Nu när jag hade lärt mig vad spelet går ut på och reglerna så var det bara intressant att kolla på matchen. Det var verkligen avslappnande, tog en Coors Light (kalorisnål öl i USA, som övrigt är populärt därborta) och satte mig och kollade på matchen. Det var verkligen amerikansk stämning där, 32000på läktarna, drack öl och åt jordnötter och hela publiken var med i matchen. Jag hade bra platser vid "first base" som jag köpte av en snubbe utanför parken för 60$, matchen tog ca 2,5h och Padres vann mot New York Mets med 5-4 när Pitchern Trevor Hoffman kom in på 9th inning och brände ut Mets laget. Helt otroligt.

Det var lite kort av min resa, kan inte få ihop alla minnen på några inlägg med det här lite iaf vad jag har upplevt och sett.

Bjuder på lite bilder med kommentarer och ställ gärna frågor!

Pejs!

L-Sami
2007-07-26, 11:03
Om jag var dig skulle jag ha rejäl ångest nu! Svårt att ställa om sig till vardagen.

Tack för att du delat med dig!

Jo, lever fortfarande i amerika med alla minnen :) men jag har en vecka semester till så jag hinner ställa om mig tills jag börjar jobba.

Andy.da.wohoo
2007-07-26, 11:15
Shit vilken upplevelse det måste ha varit!! Känns som om detta är något man själv måste göra någon gång.

Vad hamnade totalpriset på?

L-Sami
2007-07-26, 11:15
San Francisco

Downtown från Coit Tower, 64m var tornet med det låg uppe på Telegraph Hill så det blev ännu högre. Här såg man verkligen över hela Bay Area. Kostade ca 35kr att åka upp till tornet.

http://i15.tinypic.com/4zmpe2a.jpg


Tyckte att det fint på det här området så jag tog en bild. Låg vid Pier 17 eller nåt sånt, kommer inte ihåg exakt.

http://i18.tinypic.com/4ubgy9v.jpg

Golden Gate vid solnedgång, tog dit på till fots, tog ca 1h att gå från The Marina dit. På nåt sätt var det ändå häftigt, gick halvvägs på bron sen tillbaka.

http://i19.tinypic.com/61l16o5.jpg

L-Sami
2007-07-26, 11:17
Shit vilken upplevelse det måste ha varit!! Känns som om detta är något man själv måste göra någon gång.

Vad hamnade totalpriset på?

42000kr, hade 200kr kvar när jag var på Arlanda :D Man kan leva betydligt billigare, men jag ville bara leva livet och njuta haha! ;)

Andy.da.wohoo
2007-07-26, 11:19
42000kr, hade 200kr kvar när jag var på Arlanda :D Man kan leva betydligt billigare, men jag ville bara leva livet och njuta haha! ;)

Kunde varit mycket dyrare ^^

tntballe
2007-07-26, 11:21
trevlig läsning och trevliga bilder.
Ibland måste man få njuta av livet, lite så att man börjar drömma sig bort när man läser om din resa.

L-Sami
2007-07-26, 11:28
Lite av Venice Beachen

http://i17.tinypic.com/542xx79.jpg

Gold's Gym i Venice hade tre stora såna här stora avdelningar, två av dem hade fria vikter och maskiner, i en avdelning fanns bara nautilus maskiner och sen fanns det en stor cardiopark i en avdelningarna.

http://i15.tinypic.com/4uea3dd.jpg

http://i17.tinypic.com/67eubz7.jpg

Det fanns ett område i Venice Beach där man fick måla graffiti, här har vi nån latinounge som står där.

http://i13.tinypic.com/68jjhiq.jpg

Ocean Front Walk

http://i16.tinypic.com/643smra.jpg

L-Sami
2007-07-26, 11:31
Softar, semester optimalt! :D

http://i14.tinypic.com/66cw2hk.jpg

Venice Beach basketplanerna, var och spela själv där också. Som en gammal basketjunkie som jag är. Det var bra, spelade ingen roll om man var vit, man fick spela ändå. Som sagt hudfärgen spelade ingen roll här. Stötte på några schyssta snubba där

http://i9.tinypic.com/4qyzbqw.jpg

MasterChief
2007-07-26, 11:32
Jag är förvånad att du fick fota inne i gymmet.

rolf
2007-07-26, 11:36
Låter som en riktigt härlig resa. Grattis får man väl säga :D
Hoppas på många bilder än!

L-Sami
2007-07-26, 11:46
Beachen där det fanns plats för många

http://i17.tinypic.com/5xr6pzb.jpg

Beachvolley var populärt i Santa Monica

http://i14.tinypic.com/61yghu1.jpg

Det här är från Ocean Front Walk, hon var jätteduktig och hade en bra sång röst.

http://i13.tinypic.com/6g02avd.jpg

Från Santa Monica Pier

http://i11.tinypic.com/5xnym9w.jpg

Nöjesparken på Santa Monica Piren

http://i16.tinypic.com/4kd9oo8.jpg

L-Sami
2007-07-26, 11:48
Jag är förvånad att du fick fota inne i gymmet.

Jag frågade de som stod vid receptionen om jag får fota inne i gymmet. De sa att jag bara fick fota från receptionen, men gjorde lite paparazzi moves och gick upp till omklädningsrummen och fotade därifrån :D

L-Sami
2007-07-26, 11:50
Så himla vackert, Santa Monica

http://i11.tinypic.com/6gwkjk4.jpg

Lite surffolk på beachen

http://i9.tinypic.com/4ta5usl.jpg

Santa Monica Boulevard

http://i16.tinypic.com/643oe1g.jpg

StrongVoice
2007-07-26, 11:52
L-Sami: Du ser ut att ha haft en riktigt rolig resa! Det går inte att mäta i pengar vad en sådan är värd. Riktigt bra av dig att skita i vad det kostar och bara leva, du kommer inte att ångra det. Jag funderar på att åka till USA/Canada lite i höst, och hoppas att jag iaf får hälften så roligt som du verkar ha haft det :thumbup:

Lite frågor:

Vad blev du mest överraskad över när du var där i USA. Något som du trodde skulle vara annorlunda?

Är det något som du skulle tänka på nästa gång du åker dit, nu när du väl varit där en gång?

L-Sami
2007-07-26, 12:00
Lite bilder från Beverly Hills...

Så här stora var husen där

http://i18.tinypic.com/4uo9lao.jpg

Jag tyckte om träden och bilarna, haha!

http://i11.tinypic.com/62ns9zm.jpg

En hög palmträd

http://i17.tinypic.com/66dyo21.jpg

Jag i Beverly Hills

http://i15.tinypic.com/62iu3jk.jpg

Var bara tvungen

http://i17.tinypic.com/6buv21l.jpg

L-Sami
2007-07-26, 12:04
L-Sami: Du ser ut att ha haft en riktigt rolig resa! Det går inte att mäta i pengar vad en sådan är värd. Riktigt bra av dig att skita i vad det kostar och bara leva, du kommer inte att ångra det. Jag funderar på att åka till USA/Canada lite i höst, och hoppas att jag iaf får hälften så roligt som du verkar ha haft det :thumbup:

Lite frågor:

Vad blev du mest överraskad över när du var där i USA. Något som du trodde skulle vara annorlunda?

Är det något som du skulle tänka på nästa gång du åker dit, nu när du väl varit där en gång?

Jag visste ganska mycket om USA redan innan, men att människorna var inte så feta som man ser på TV och att människorna var så avslappnade och öppna jämfört med Sverige. Alla pratade, folk pratade överallt. Bra kommunikation mellan människorna.

Nästa gång jag åker dit ska jag ha bil, man ser och upplever så mer.

L-Sami
2007-07-26, 12:21
Lite bilder från Las Vegas...

En av åkattraktioner uppe på 350m höga Stratosphere Tower, these people are living on the edge

http://i14.tinypic.com/4lqjzbm.jpg

Eiffeltorn kopia i Vegas, ca 50-100m hög

http://i10.tinypic.com/6hid9ow.jpg

Excalibur Hotel och Casino, såg bättre ut utanför än inuti. Stor besvikelse när man gick in i de flesta casinon. Det var jättelitet inuti. New York-New York höll dock måttet både inuti och utanpå.

http://i16.tinypic.com/4tp81g4.jpg

Frihetsgudinnan

http://i18.tinypic.com/548omzd.jpg

Mandalay Bay och Luxor på dan

http://i15.tinypic.com/4m04kcg.jpg

L-Sami
2007-07-26, 12:28
Jag softar nånstans, sjukt varmt på nätterna

http://i16.tinypic.com/4zo0swl.jpg

Jag uppe på Stratosphere, högsta stället jag har varit på

http://i15.tinypic.com/5x7u0l4.jpg

Lite utanför "strippen"

http://i12.tinypic.com/63tupe8.jpg

Offseason i Las Vegas, sjukt hett var det ute! Tappade massa vätska från kroppen, kändes som om musklerna bara försvann.

http://i10.tinypic.com/526a22v.jpg

Paris i Las Vegas

http://i9.tinypic.com/4u4u1q9.jpg

L-Sami
2007-07-26, 12:33
Planet Hollywood

http://i11.tinypic.com/63cq4oh.jpg

Vid Sahara poolområdet

http://i9.tinypic.com/4yu0c3p.jpg

Vid poolen och steker

http://i13.tinypic.com/5ybeh5g.jpg

Stratosphere Tower nerifrån

http://i10.tinypic.com/52m2xp0.jpg

Nog världens läskigaste karusell, överkanten och 350m under fötterna.

http://i9.tinypic.com/4xo6vtg.jpg

L-Sami
2007-07-26, 12:50
Bilder från San Diego...

32 000 på läktarnen i Petco Park, San Diego Padres hemmaplan

http://i12.tinypic.com/5yurklh.jpg

Jag vid Petco Park

http://i17.tinypic.com/4ml9mxu.jpg

First base

http://i17.tinypic.com/6fu7d5c.jpg

En liten strand vid Ocean Beach

http://i10.tinypic.com/4y9632w.jpg

Ocean Beach

http://i17.tinypic.com/52dvzbl.jpg

Hades
2007-07-26, 12:55
Nog världens läskigaste karusell, överkanten och 350m under fötterna.

http://i9.tinypic.com/4xo6vtg.jpg

Den är rolig, mer härlig än läskig. Hade dock ingen aning om att det var så högt som 350 m. Inget för folk med höjdskräck.

Kul bilder, du verkar ha haft det bra.

Någon annan kanske redan har frågat, men vad tycker du var höjdpunkten på din resa?

L-Sami
2007-07-26, 12:56
Jag vid Ocean Beach Pier

http://i16.tinypic.com/52lbpg4.jpg

Surfin chik in action

http://i9.tinypic.com/4ya48bk.jpg

Sliced Beef, potato salad, slaw, toast and bbq sauce @ Kansas City BBQ

http://i11.tinypic.com/6aozv9i.jpg
http://i15.tinypic.com/62foakk.jpg

Såja, där var lite bilder från resan :)

egge
2007-07-26, 12:59
Jättekul att du delar med dig:thumbup:

Baseball skall ses live, det blir en helt annan grej med stämningen på arenan.

Oreocockie-milkshake, det blir fan inte mer amerikanskt:hbang:

L-Sami
2007-07-26, 13:04
Den är rolig, mer härlig än läskig. Hade dock ingen aning om att det var så högt som 350 m. Inget för folk med höjdskräck.

Kul bilder, du verkar ha haft det bra.

Någon annan kanske redan har frågat, men vad tycker du var höjdpunkten på din resa?

Det finns flera höjdpunkter, hela resan var en stor höjdpunkt

Bussresan till Las Vegas, baseball vid Petco Park, en dag då jag promenerade ca 20km i San Francisco, Las Vegas allt som allt, stämningen på Venice Beach och Santa Monica, Gold's Gym, Nikkis Lounge en kväll då jag satte där och kollade på baseball och drack öl och mycket mer...

GymTT
2007-07-26, 13:16
Grymt! läste allt och det verkar sjukt häftigt.
Var du där ensam?
Skulle du kunna tänka dig att bo i USA?

L-Sami
2007-07-26, 13:18
Grymt! läste allt och det verkar sjukt häftigt.
Var du där ensam?
Skulle du kunna tänka dig att bo i USA?

Reste ju ensam men träffade på nya människor hela tiden, så helt ensam var jag inte. Jag skulle kunna bo i LA, det är där jag borde vara.

L-Sami
2007-07-26, 13:29
Lite matrecensioner

Provade på olika hamburgerkedjorna där borta.

1. Jack In The Box, Sirloin Bacon Burgare vann av alla hamburgare jag käkade där.

2. Wendy's, hade 300g med medium meny kostade det 50kr.

3. Burger King, lite större hamburgare än i Sverige

4. Fatburger, dyrast men hade rätt så feta burgare

5. McDonalds, smakade nästan samma som i Sverige.

Godaste läsken var A&W Light, Coke Zero Cherry, Dr Pepper, Coca Cola Bläk, Diet Pepsi, Pepsi Tropical Fruits och Seagram Ginger Ale. Kranvattnet smakade äckligt där.

Big Texas Cinnamon Roll var det godaste skräpet som jag köpte från en godismaskin för $1,50. En typ av kanelbulle som innehöll 500kcal.

Big Daddy and Son i Venice Beach hade de bästa pizzorna, 2 giant slices of BBQ Chicken pizza för 5$ motsvarar ca en svenskpizza.

Nikkis Lounge hade god mat, Grilled Salmon med mashed potatoes och en half-baked chocolate cookie till efterätt med whipped cream, sen nästa gång tog jag tonfiskfilé med mac-n-cheese *drool*

Bästa burriton åt jag i San Francisco, det var en liten van där de sålde mexikansk mat. Super Beef Burrito hette den, och kostade 6$

ManuelIT
2007-07-26, 14:01
Så jävla kul läsning! thx for det!
Blir så jävla motiverad att göra en sån resa... eller att flytta dit. Fan gatorna, vädret, folket etc. gör att man bara blir glad. ser ut att vara mycket positiv "energi" där eller vad man ska säga :)

coolt som fan. Vem/vilka åkte du dit med? någon måste väl tatt bilderna



amagad!*cupid* *drool*
http://i11.tinypic.com/62ns9zm.jpg

Daniiiel
2007-07-26, 15:42
Underbar sammanfattning, man blir så jävla sugen på att resa när man läser den!

Är jäkligt avis, du verkar ha haft skitkul där nere. Måste också dra iväg nån gång.

L-Sami
2007-07-26, 16:31
coolt som fan. Vem/vilka åkte du dit med? någon måste väl tatt bilderna



Åkte dit själv, det fanns alltid folk som ställde upp och fotade :) Fast nästa gång vilja åka dit med kompisar.

L-Sami
2007-07-26, 16:33
Underbar sammanfattning, man blir så jävla sugen på att resa när man läser den!

Är jäkligt avis, du verkar ha haft skitkul där nere. Måste också dra iväg nån gång.

Bästa tiden i hela mitt liv :)

Kwon
2007-07-26, 16:38
MYCKET tuffa bilder Sami P!

Gissar att du kommer återvända dit någon gång igen i framtiden.

US of A verkar vara "ditt" ställe (dvs du passar in där, gillar maten, folket, sevärdheterna, kulturen), precis som Övre Volta är "mitt" plejs.

PS. Var det alla bilder förresten? Vet att du har några hemliga ;)

L-Sami
2007-07-26, 16:48
MYCKET tuffa bilder Sami P!

Gissar att du kommer återvända dit någon gång igen i framtiden.

US of A verkar vara "ditt" ställe (dvs du passar in där, gillar maten, folket, sevärdheterna, kulturen), precis som Övre Volta är "mitt" plejs.

PS. Var det alla bilder förresten? Vet att du har några hemliga ;)

Kommer verkligen återvända dit igen, hellre bo där än resa dit. En dag kommer jag bo därborta. Fanns mycket jag lämnade kvar där.

Hehe, självklart är det inte alla bilder, man kan inte avslöja allting :D

tp_88
2007-07-26, 17:06
Kommer verkligen återvända dit igen, hellre bo där än resa dit. En dag kommer jag bo därborta. Fanns mycket jag lämnade kvar där.
Fy fan va härligt! Hoppas jag själv också får den möjligheten! :)

Sjukt kul att följa resan med text och bilder. Trodde inte man kunde längta dit mer än jag gjorde, men efter dagens rapporter så insåg jag att det gick visst... :)

L-Sami
2007-07-26, 17:09
Fy fan va härligt! Hoppas jag själv också får den möjligheten! :)

Sjukt kul att följa resan med text och bilder. Trodde inte man kunde längta dit mer än jag gjorde, men efter dagens rapporter så insåg jag att det gick visst... :)

Du kommer få möjligheten, det är inte omöjligt för någon, vissa måste spara mer vissa mindre. Men omöjligt är det inte om man har viljan. Man börjar sakna vissa ställen där nu, speciellt LA. Fastnade där på nåt sätt.

tp_88
2007-07-26, 17:22
Du kommer få möjligheten, det är inte omöjligt för någon, vissa måste spara mer vissa mindre. Men omöjligt är det inte om man har viljan. Man börjar sakna vissa ställen där nu, speciellt LA. Fastnade där på nåt sätt.
The sky's the limit! :)

Du verkar verkligen ha njutit av det, underbart! En sak som jag antar förgyllde resan (som många missar) var att du träffade så många där. Spelade basket osv, det lät riktigt nice! Även om jag inte rest ensam själv så tror jag det blir mycket lättare då, annars blir det bekvämt att mest vara med den/dom man åker med.

egge
2007-07-26, 17:44
Blev det besök på Bunny Ranch förresten?;)

L-Sami
2007-07-26, 17:46
The sky's the limit! :)

Du verkar verkligen ha njutit av det, underbart! En sak som jag antar förgyllde resan (som många missar) var att du träffade så många där. Spelade basket osv, det lät riktigt nice! Även om jag inte rest ensam själv så tror jag det blir mycket lättare då, annars blir det bekvämt att mest vara med den/dom man åker med.

Njöt av varenda sekund där. Jag hade inte mött så många riktiga amerikaner om jag hade åkt dit med någon annan/andra.





Lite tips om ni ska till Venice, CA nångång, så checka in Nikki's Lounge, http://nikkivenice.com/ God mat, fet musik och bra stämning där. Blir hungrig när jag kollar på deras meny.

L-Sami
2007-07-26, 17:47
Blev det besök på Bunny Ranch förresten?;)

Hahaha :D .. ne det låg för lång borta ..

Jackie Dee
2007-07-26, 20:40
Rolig läsning!

En polare gjorde en liknande resa och näst sista dagen pajade minneskortet i kameran. Mindre kul.

L-Sami
2007-07-26, 21:42
Rolig läsning!

En polare gjorde en liknande resa och näst sista dagen pajade minneskortet i kameran. Mindre kul.

Jag var rädd för det sista dagarna också för att kameran pajade.

Bra att det jag skrev uppskattas, minnerna är alltid kul att dela med sig av. Varje gång man berättar så känns det att man upplever allting om igen :)

manko
2007-07-26, 23:03
fick du nå brudar då? //nykä från mankos konto

L-Sami
2007-07-26, 23:08
fick du nå brudar då? //nykä från mankos konto

Sånt diskuterar vi utanför kolozzeum :D

Rahf
2007-07-26, 23:18
http://i9.tinypic.com/4ta5usl.jpg

OMG SURF!! :cry: Vill surfa nuu!

Muskelbyggaren
2007-07-26, 23:52
Denna tråd var en av de mest spännande jag läst på länge här på Kolozzeum Sami, tack för det! Har själv lite planer på en tvåmånaders roadtrip om nåt år eller så. Från SF till New York, rakt över med en avstickare till släktingar i Dallas. Som du säger får man uppleva mer med bil, då mindre tid går bort på transport, som förvisso också är en upplevelse, men ändå.

krilleh
2007-07-27, 02:19
Härligt Sami! Rolig läsning.

zeusden1
2007-07-27, 18:59
nice! När jag var där kollade jag också på san diego padres hemmaplan! Nästan fullsatt (en läktare måste vara tom för att inte störa spelarna)!

L-Sami
2007-07-27, 19:01
(en läktare måste vara tom för att inte störa spelarna)!

Que, vad menar du?

zeusden1
2007-07-31, 00:15
En l'äktare rakt framf¨ör s
pelarna skulle vara tom. Så sa vakterna nä'r vi f¨ös¨ökte s'ätta oss dä'r. Jag har best'ällt ett nytt tangentbord..