handdator

Visa fullständig version : Deffen nära sitt slut...


mozZe
2007-07-01, 15:19
Är 178.5 lång (ja, .5 är mycket viktigt).
Vägde som mest ca 85kg o har gått ner till ca 72kg.
Har tränat aktivt ca 9månader.

Dåliga bilder, men bättre än inga alls
Det har tagit mest på magen, låren o rumpan.
En del på bröstet också (syns väl en del på vårtområdet)

http://img137.imageshack.us/img137/267/bakqd1.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/6493/frambu5.jpg
http://img295.imageshack.us/img295/9016/sidanyw8.jpg
http://img49.imageshack.us/img49/7862/mukklerst6.jpg

Vad tycks?
Har inte kommit så långt i byggningen, men det kommer :)

_henkee
2007-07-01, 15:23
Tycker inte du skall deffa mer. Nu har du inte mkt fett runt magen så nu kan du äta upp dig ett tag med gott samvete ;)

mozZe
2007-07-01, 15:26
jag e fortfarande fundersam om jag ska ta o sänka mig 2-3kg till.
Men är sugen på gå till gymmet för att bygga ist för att förbränna *gah!*

Mitt största problem är att min ämnesomsättning har gått i dvala, så jag är rädd för att jag kommer lägga på mig en massa om jag börjar köra på med allt protein o Kolisar igen...
Är fortfarande "noob" på dietfronten...

Raggis
2007-07-01, 15:37
Deffa inte mer. Börja bygg istället.

mela
2007-07-01, 16:15
Deffa inte mer. Börja bygg istället.

+1

mozZe
2007-07-01, 16:15
mjo...
men frågan är ju om jag inte kommer att lägga på mig en massa fett eftersom jag börjar träna o äta normalt igen....

krilleh
2007-07-01, 16:19
mjo...
men frågan är ju om jag inte kommer att lägga på mig en massa fett eftersom jag börjar träna o äta normalt igen....

vem fan bryr sig? Gå upp i vikt i höst-vinter då ser ingen din lilla mage som du kommer få när du går upp 10kg.Sen kan du väl dra bort lite till sommaren om du inte känner dig bekväm med bar överkropp.

blekfet2
2007-07-01, 16:19
Bra att du lyckats med en deff, men du bör skippa deffandet under några år och satsa på att skaffa dig lite massa istället.

mela
2007-07-01, 16:19
mjo...
men frågan är ju om jag inte kommer att lägga på mig en massa fett eftersom jag börjar träna o äta normalt igen....

Ät inte så sjukt mycket då. Träna hårt bara. Beror väl visserligen på vad du har för mål med träningen, bara smal eller muskler?

mozZe
2007-07-01, 17:14
vem fan bryr sig? Gå upp i vikt i höst-vinter då ser ingen din lilla mage som du kommer få när du går upp 10kg.Sen kan du väl dra bort lite till sommaren om du inte känner dig bekväm med bar överkropp.
Jag bryr mig?

Bra att du lyckats med en deff, men du bör skippa deffandet under några år och satsa på att skaffa dig lite massa istället.
Mjo, men jag är lite anti mot att vara "fet" vill iaf kunna se magrutorna...

Ät inte så sjukt mycket då. Träna hårt bara. Beror väl visserligen på vad du har för mål med träningen, bara smal eller muskler?

är väl huvudsakligen ute efter muskler, men ändå smal :smash:

Rahf
2007-07-01, 17:19
Antingen accepterar du att detta är det bästa du kan åstadkomma och ligger på denna vikt under resten av din "karriär" eller så sväljer du stoltheten och lägger på dig massa, fett kommer att vara en del av det.

Gå upp i vikt långsamt, då går det bättre.

_henkee
2007-07-01, 17:32
Dina rutor ser du väl inte nu heller?
Tror inte 2kg hjälper så mkt för att få fram dem tyvärr.
Håll denna formen om du nu inte vill riskera lite mer isolering över sommaren, sen över hösten och fram till nästa vår kan du ju satsa på att gå upp i vikt.
Går du inte upp i så snabb fart så lär du inte heller få allt för mycket fett.

mela
2007-07-01, 17:38
är väl huvudsakligen ute efter muskler, men ändå smal :smash:

Du kommer inte att bygga någon nämnvärd massa av att ligga på kcal-
Nu vet du ju iaf att du kan gå ner i vikt, bygg som fan istället så att du har något att deffa fram.

mozZe
2007-07-01, 17:47
Dina rutor ser du väl inte nu heller?
Tror inte 2kg hjälper så mkt för att få fram dem tyvärr.


ehm.... Jo?
Visst, inte allt för mycket, men jag ser dem tydligt.... dock lägsta magrutorna ser jag bara "överkanten" på, för sen kommer det sista fettet :( det fettet jag har kvar på magen är ju i princip längs naveln.

Snake
2007-07-01, 17:52
13 kilos nedgång?! Mycket märkligt måste jag säga, för du ser inte direkt fet ut på före-bilderna.

mozZe
2007-07-01, 17:55
13 kilos nedgång?! Mycket märkligt måste jag säga, för du ser inte direkt fet ut på före-bilderna.

Ne, har också funderat på vad det e som har vägt så mycket. O har kommit fram till att det måste varit magen mestadels, sen har det väl tagit lite över allt. Byxor som jag inte haft på åratal har jag fått på mig nu. Jobbebyxorna som skar in i midjan innan sitter slappt nu...
Sen är ju inte bilderna dem bästa heller, skulle tagit bilder med indirekt ljust ist för blixt.

mozZe
2007-07-01, 18:11
här är väl en bild som visar lite bättre hur tjock jag va....

http://img166.imageshack.us/img166/3148/tjockishc0.jpg

Laijza
2007-07-01, 18:18
Jag tycker verkligen inte du var tjock. Och jag tycker inte heller du ska gå ner mer nu. Nu har du fått höra min o andras åsikter, resten är helt och hållet upp till dig ;) lycka till

L-Sami
2007-07-01, 18:21
Bra deffat, börja bygg muskler nu, en långsam viktuppgång är bäst!

Tigerkotten
2007-07-01, 18:28
Starkat jobbat att gå ner 13kg i.a.f. :) Sen tycker jag att du ska göra det som får dig att må bra, vill du gå ner mera för att minska kroppsfett % gör du det. Men vill du hellre sikta in på att få mera muskler, så behöver du som sagt gå upp i vikt.

Raggis
2007-07-01, 18:34
Antingen eller, som man brukar säga. Jag brukar iaf. inte gå med bar överkropp på vintern, såvida man inte besöker något äventyrsbad, eller drar på en utlandssemester.

Rahf
2007-07-01, 19:36
Du var knappast tjock i den bemärkelsen ohälsosam mängd fett på kroppen.

Bobbokrull
2007-07-01, 19:36
Är det bara jag som inte tycker att det är så stor skillnad mellan bilderna?

Att gå ner 13 kg är bra, ingen tvekan, men jag tycker du ska satsa mer på att träna och bygga upp lite bättre grund innan du satsar på ytterligare "deff".

Är man lika grov som ett snöre innan man börjar sin bantning så lär man ju knappast bli mycket grövre efter avslutad diet heller. Ät/väx och dieta igen på 1,5 år...då kommer du att ha större muskler, även större magmuskler, och då kommer du att se större skillnad på före/efter-bilderna.

Upptaget
2007-07-01, 19:43
2 frågor:

1.
Borde man inte bli av med muskelmassa när man deffar? eftersom man ligger väl på underskott då?

fråga 2:

Går det inte bygga muskler när man håller på och deffar? måste man gå runt och vara lite små fet för attt kunna bygga muskler? det verkar som om ni tycker så..

mozZe
2007-07-01, 19:47
Man kan ju difiniera tjock olika, enligt mig själv som iprincip va ett biafrabarn tills man gick ur puberteten så va jag tjock på senaste bilden. Alltså betydligt tjockare än jag normalt har varit.
Strunt samma, tänkte bara dela med mig av mitt resultat. :)

Tackar för alla koplimanger. O nu efter allas åsikter så bestämmer jag mig för att sticka ner till gymmet på en gång *flex*
Nu är det byggardax igen!:hbang:

Återkommer väl med träningsbilder om 1år igen kanske :naughty:

Ganymedes
2007-07-01, 19:49
Dags att bygga kött! Fint jobbat.

Deceiver85
2007-07-01, 20:07
Jag ser ingen skillnad whatsoever mellan bilderna...inget som inte annorlunda posering och ljus skulle kunna fixa.

mozZe
2007-07-01, 22:30
förstår inte varför det alltid ska vara minst 1 som ska vara negativ, bara posta för gnälla lite.

Jag ser skillnad, tydligen så gör fler det också.
Kolla t ex. bilden från sidan, ser du ingen skillnad på magen?
Kolla bilden framifrån, ser du ingen skillnad på t ex brösten?

Visst, har sagt att det e dåliga bilder, men har försökt hålla dem så lika som möjligt. Samma ljus samma plats samma vinkel. Visst, kanske slår på ett par cm.

Man blir lite leds över folk som ska kommentera saker som är så onödiga, är aktiv på en del forum o det är ofta någon som som ska komma med onödiga kommentarer bara för att gnälla lite. Jag är inget proffs på ta bilder, jag gör bara mitt bästa:em:

Torsk_ole
2007-07-01, 22:36
Det kommer alltid finnas folk som klagar, det får man ta när man lägger upp bilderna.

Bra deffat, hoppas du mår bättre nu och trivs med kroppen bättre. Vilket är väldigt viktigt. Jag skulle rekomendera att du börjar bygga, du är för tillfället lite smalfet, dvs du saknar muskler för att du ska bli så "hård" som du vill. Så bygg sakta och ha roligt!:hbang:

Yes
2007-07-01, 22:42
Negativa kommentarer används lämpligast som bränsle till nästa träningspass.

mozZe
2007-07-01, 23:00
Negativa kommentarer används lämpligast som bränsle till nästa träningspass.

Om man ändå hade kunnat se det på det viset... Jag får min största inspiration via allas bilder här på forumet, det får mig att dra ut det där sista ur träningspassen :D
Sånna kommentarer får mig att dra mig en gång extra för att ens skriva ett inlägg på forum än att ta det som ett "bränsle", tyvärr.
Tackar ännu en gång för allas kommentarer! Nu är deffen avslutad o kommer börja gymma som aldrig förr *flex*

_henkee
2007-07-01, 23:11
Bra inställning. Ta även bilder när du spänner?

Yes
2007-07-01, 23:37
Om man ändå hade kunnat se det på det viset... Jag får min största inspiration via allas bilder här på forumet, det får mig att dra ut det där sista ur träningspassen :D
Sånna kommentarer får mig att dra mig en gång extra för att ens skriva ett inlägg på forum än att ta det som ett "bränsle", tyvärr.
Tackar ännu en gång för allas kommentarer! Nu är deffen avslutad o kommer börja gymma som aldrig förr *flex*
Jag förstår vad du menar och det är såklart aldrig kul med dryga kommentarer, men det bästa är att bara ta med sig det som extra motivation att bli bättre.

För övrigt må det vara hänt att magen skulle kunna var indragen på efter-bilderna, men såvida du inte lärt dig suga in röven också har du helt klart blivit av med en del fett.

Rätt uppenbar skillnad med andra ord. Bara se till att växa nu! :thumbup:

Deceiver85
2007-07-01, 23:56
mozZe,

Du har fått bort magen, men annars är dina bilder rätt identiska. I ditt utgångsläge hade jag för det första inte deffat alls, jag hade satsat på att äta bra och tränat hårt istället.

ikmor
2007-07-02, 01:07
JAG ser en jäkla skillnad, mozZe! och jag tycker helt klart att du har gjort ett kanonjobb som gått ner 13 kilo! Jag har själv gått ner ungefär det antalet, 14 pannor!

:thumbup: för oss !!

Jag ligger väl på samma gränser som du ungefär, är lite större kring armarna medan du har biffigare rygg. Sen är jag inte på när lika naturligt solad som du, haha. (Har dock inga bilder upplagda här på Kolozzeum sen det blev en massa sura bilder angående en post på "Dagsformen" där jag lade upp dem. Dock kanske de dyker upp i min egen journal snart. Där kan folk som gnäller ignoreras totalt. :hbang: )

Jag vet att det finns idioter där ute, överallt finns det någon. Man blir så less. Man tappar hoppet något otroligt, för man lägger verkligen ut sin själ i bilderna här.
Det är just det scenariot som man är rädd för i verkligheten; att någon av någon riktigt skruvad anledning ska säga till en "Öh, du duger ju inte! Hur kan du göra det, du som ser ut så".
Och så upplever man att det till viss del händer här på ett forum. Hemskt!
Jag tycker det dock är super att du svarar på negativ kritik, och vågar stå för dig själv. Vet av egen erfarenhet att skulle de bli för dryga så kommer moderatorer och många medlemmar rycka in utan pardon, MOT dem och MED dig. De flesta här är helt fantastiska i stöttandet och tipsandet.

Jag är ungefär som du, 175 cm och väger 65 nu, vägde 79 förr! Minns dock inte hur länge jag tränat nu för att bli av med detta, runt ett halvår, lite till kanske, först med div. Friskis-aktiviteter, nu med gymmande! har en journal som heter Fatburning Furnace, kolla gärna den om du vill, skriver väldigt (läs: alldeles för) utförligt, både vad gäller träning, mathållning samt om andra tankar kring livet.
Där kanske du kan få tips om mat du skulle gilla. Tar inga gainers eller proteinshakes och allt vad det heter, bara mat, helt enkelt. Sund för det mesta, syndigt frossig ibland. =P Ugg, att det ska vara så svårt att hålla sin deff! *skäms ibland*

Visst känns det skönt att vara slankare? Man tycker så mycket mer om att gå i t-shirt o.s.v. nuförtiden! :cool:
Inget mer behöva dra i tröjan när man sitter ner i soffan för att man känner hur den småstramar mot magen och inte vill att folk ska se hur "enormt tjock man är".

Numera står man istället och speglar sig stup i kvarten och kan inte fatta att man ser ut som man gör! *haha*
Eller hur? :cool:

Jag förstår helt din tankegång i det att vilja bli av med "de två sista kilona". Är nämligen precis där själv. Man vill ju känna det att man har vunnit över sig själv! Att man är KUNG över sin egen kropp.

"det fettet jag har kvar på magen är ju i princip längs naveln"
Samma här, säger jag bara. =P Jag svär, det ligger där bara för att håna en.
Kanske inte andra kan se det lilla man tycker man har kvar, men man själv ser det! Frågan är väl vem det är som ser klarast... Om man nu ska vara objektiv.


Sum of the cardamom på denna gigant-reply:
Jag håller med alla andra här att du med gott samvete hade kunnat börja bygga när helst du vill nu! Du är inte fet, du är inte tjock, du är inte överviktig, du är inte "smalfet" (vilket lätt är det äckligaste ordet i världshistorien). Du är jäkligt sunt byggd och redo för biff!


Och hur du än gör så ska du veta att du inte är ensam. Varken med mål eller fysik! =]

Och du, förresten... Lägg upp en journal. :thumbup:
Garanterar dig minst en daglig läsare.

MVH
/Kim

Jones
2007-07-02, 10:07
Bra skrivet ikmor!

Animalistic
2007-07-02, 10:45
2 frågor:

1.
Borde man inte bli av med muskelmassa när man deffar? eftersom man ligger väl på underskott då?

fråga 2:

Går det inte bygga muskler när man håller på och deffar? måste man gå runt och vara lite små fet för attt kunna bygga muskler? det verkar som om ni tycker så..


1.
det är kalorierna man ska dämpa på, inte proteinet

2. det går väl, men extremt svårt/långsamt . man ska ha lite hull på lagret för att ha de bästa förutsättningarna för att bygga muskler.

Rahf
2007-07-02, 12:31
Det spelar ingen roll hur du gör under deff. Är du nybörjare så kanske du kan få till lite muskelmassa, men om du har hållit på i ett år redan så kommer det inte hända någonting eller iallafall väldigt väldigt lite i form av muskelmassa under deff.

Fett blir inte muskler.

GI-Joe
2007-07-02, 14:17
1.
det är kalorierna man ska dämpa på, inte proteinet


Tror du man har kvar samma muskel massa? Det är nog bara nybörjare som kan hålla kvar/få mer. En som hållt på ett längre tag kommer tappa mer eller mindre.

mozZe
2007-07-02, 15:22
Shit ikmor! are your my soulemate? :confused:
Du beskriver min situation EXAKT som jag tänker o tycker. Blir nästan rädd.
Du beskriver min situation bättre än vad jag någosin skulle kunna göra själv...

Tack !

piraten99
2007-07-02, 15:26
först deffa och sen bygga- ett rookie misstag.
been there done that!

Animalistic
2007-07-02, 15:56
Tror du man har kvar samma muskel massa? Det är nog bara nybörjare som kan hålla kvar/få mer. En som hållt på ett längre tag kommer tappa mer eller mindre.

har du ett proteinintag på ca 1,2g-1,5g/kg så är det ingen som helst panik

Yes
2007-07-02, 16:04
först deffa och sen bygga- ett rookie misstag.
been there done that!
Långsiktigt är det bra mycket smartare att bli av med den där magen först, innan man lägger på sig mer vikt. Nu har han skaffat sig betydligt mycket mer utrymme för en viktuppgång. Att försöka öka i vikt när man redan är lite tjock verkar rätt korkat...

Rahf
2007-07-02, 16:31
Såg ikmors inlägg och kan inte annat än hålla med. Däremot vill jag poängtera att medlemmar på de absolut flesta forum av denna karaktär inte blir speciellt nöjda när man är av den smalare varianten och lägger upp bilder.

Lägger man upp bilder i en journal, ja då ska de inte komma och säga "bort med dem". Men när man lägger in bilder i en tråd vars syfte är att i princip bli bedömd av andra medlemmar, ja då är man ute på hal is. Dagsformstråden är, hugget i sten eller ej, en tråd där folk bedömer varandra. Detta sub-forum är en plats där man blir bedömd av andra. Eftersom folk dessutom är anonyma så kommer de inte linda in sina ord utan säga precis vad de tycker och tänker.

När en otränad person (inte smal utan otränad, det är skillnad) lägger upp bilder så kommer de obönhörligen bli påhoppade av ett flertal medlemmar. Det finns inte någon speciell grupp av medlemmar utan det kan vara "dagshumöret" på vem som helst. Detta kommer medföra att man antingen skärper till sig och fortsätter med träningen eller bryter ihop. Med stor sannolikhet har man gjort stora framsteg inom ett till två år och då kommer många att hylla framgången.

Det var allt för denna gång. Våga inte ge upp för att vissa är negativa. Det är dags att lägga lite muskler på den kroppen.

Brooklyn
2007-07-02, 16:33
Bra att du lyckats med en deff, men du bör skippa deffandet under några år och satsa på att skaffa dig lite massa istället.

:thumbup:

Deceiver85
2007-07-02, 16:53
Min ärliga åsikt är bara att det faller mig mer naturligt att äta ordentligt i början och deffa först efter 1-2 år när man har fått lite massa. Med undantag för magen (och lite över bröstet) så är det inte några gigantiska förändringar direkt.

Jag vill inte bitcha eller nåt, men jag tror alldeles för många nybörjare hyser alldeles för stor tro till att deffa, en tidig deff tror jag snarare är kontraproduktivt, att de få muskler man lyckats skaffa sig försvinner och man kommer egentligen ingenvart. Detta är bara min personliga åsikt (som jag är berättigad till), vill ni inte hålla med så behöver ni inte...

Yes
2007-07-02, 17:03
Såg ikmors inlägg och kan inte annat än hålla med. Däremot vill jag poängtera att medlemmar på de absolut flesta forum av denna karaktär inte blir speciellt nöjda när man är av den smalare varianten och lägger upp bilder.

Lägger man upp bilder i en journal, ja då ska de inte komma och säga "bort med dem". Men när man lägger in bilder i en tråd vars syfte är att i princip bli bedömd av andra medlemmar, ja då är man ute på hal is. Dagsformstråden är, hugget i sten eller ej, en tråd där folk bedömer varandra. Detta sub-forum är en plats där man blir bedömd av andra. Eftersom folk dessutom är anonyma så kommer de inte linda in sina ord utan säga precis vad de tycker och tänker.

När en otränad person (inte smal utan otränad, det är skillnad) lägger upp bilder så kommer de obönhörligen bli påhoppade av ett flertal medlemmar. Det finns inte någon speciell grupp av medlemmar utan det kan vara "dagshumöret" på vem som helst. Detta kommer medföra att man antingen skärper till sig och fortsätter med träningen eller bryter ihop. Med stor sannolikhet har man gjort stora framsteg inom ett till två år och då kommer många att hylla framgången.

Det var allt för denna gång. Våga inte ge upp för att vissa är negativa. Det är dags att lägga lite muskler på den kroppen.
När en otränad person lägger upp bilder förvandlas det snabbt till en sandlåda. Den (oftast) nya medlemmen vill gärna vara med och leka, kanske har lite resultat som han stolt visar upp, och få lite tips och goda råd på hur man ska fortsätta. Det tycks obönhörligen sluta i att de äldre barnen försöker sätta sig på sin nya lekkamrat och mata honom med sand och kattbajs; "haha, vadfan, gått ned 13kg? Syns ju knappt! Jäkla "rookie" - borde bulkat istället. Ät nu din tunnis!".

Just den här tråden är väl iof inte så illa, det finns betydligt värre exempel. Det är mest själva fenomenet som stör mig. Om folk bara kunde sluta vara sådana jävla töntar.

Yes
2007-07-02, 17:18
Min ärliga åsikt är bara att det faller mig mer naturligt att äta ordentligt i början och deffa först efter 1-2 år när man har fått lite massa. Med undantag för magen (och lite över bröstet) så är det inte några gigantiska förändringar direkt.

Jag vill inte bitcha eller nåt, men jag tror alldeles för många nybörjare hyser alldeles för stor tro till att deffa, en tidig deff tror jag snarare är kontraproduktivt, att de få muskler man lyckats skaffa sig försvinner och man kommer egentligen ingenvart. Detta är bara min personliga åsikt (som jag är berättigad till), vill ni inte hålla med så behöver ni inte...
Jag vet inte vad ditt syfte är men framstår onekligen som bitchigt när det kommer som något slags standardsvar(inte bara från dig).

Det är ju rätt uppenbart att han inte var helt nöjd med hur han såg ut tidigare. Fanns onekligen en del mage att ta bort. Inte för att han var farligt tjock, men magen var ju rätt rund. Enklaste och snabbaste sättet att göra något åt det är att deffa. Vips är magen borta.

Om han istället börjat bulka på en gång, i 1-2 år dessutom, hade han blivit klart fet. Om man nu inte med bulk menar "ett extra äpple per dag". Nu har han ju istället ett riktigt bra utgångsläge att lägga på sig massa. Går han upp 13Kg igen, i vettig takt, kommer han vara betydligt mer muskulös och inte så värst tjock.

Men, det spelar egentligen ingen roll. Huvudsaken är ju vad han själv vill göra. Att bli av med magen var uppenbarligen viktigare än att börja bygga muskler på en gång.

StefanC
2007-07-02, 19:06
bygg som fan istället så att du har något att deffa fram.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Deceiver85
2007-07-02, 20:04
Tycker detta (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2387560&postcount=51) inlägg av Allan borde vara standardsvaret i alla såna här trådar:

"...faktum är att en deff knappt syns om man inte har lite muskelmassa att utgå från. Då är det bättre att dunka på med träningen och maten som vanligt."

Rahf
2007-07-02, 20:48
Tycker detta (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2387560&postcount=51) inlägg av Allan borde vara standardsvaret i alla såna här trådar:

"...faktum är att en deff knappt syns om man inte har lite muskelmassa att utgå från. Då är det bättre att dunka på med träningen och maten som vanligt."

Alla har olika mål och alla har olika planer på hur de ska göra för att nå dessa mål. Det är nånting som också bör beaktas.

Deceiver85
2007-07-02, 21:05
Faktum är att en deff knappt syns om man inte har lite muskelmassa att utgå från

sissa
2007-07-02, 21:12
skulle aldrig gissat att det skiljer 13 kg mellan bilderna. inget man (jag) kan se på bilderna. detta tar inte bort din insats, faktumet att du gått ner 13 kg, bara säger det jag tänker om bilderna.

lycka till med byggningen!

Rahf
2007-07-02, 21:13
Ska vi kalla det bantning då? Jag är fullt medveten om vad du citerade och hänvisar till min föregående post.

Alla har olika planer på hur de ska nå sitt mål.

Slutdiskuterat, ingen onödig inläggshuggning nu.

Henkzz
2007-07-02, 22:44
Släpp sargen och kom in i matchen grabben!

Du har inga muskler nästan, ser ingen skillnad på bilderna så att kalla det deff är ju bara löjligt. Du bantade dig från lite bulig mage till en jäkla pinne.

TRÄNA OCH SLIT, ÄT OCH VÄX. Ska väl inte vara så svårt!

mozZe
2007-07-02, 23:20
Alla har olika mål och alla har olika planer på hur de ska göra för att nå dessa mål. Det är nånting som också bör beaktas.

Precis. Jag är inte ute efter att se ut som en stor jävla pluffs som häver i sig kreatin o skit. Vill endast köra med Protein o kolisar.
Sen vill jag inte må dåligt över min kropp i ca 2år tills jag fått en bra muskelmassa, utan drar hellre ut det på 3år o får samma resultat men mår SJÄLV bättre under hela resans gång..

Yes
2007-07-02, 23:36
Faktum är att en deff knappt syns om man inte har lite muskelmassa att utgå från
Allan talar förmodligen om definition. För kan man inte se skillnad på en knubbis och en smalis har man helt klart fel på synen.


Men det är väl som vanligt ingen idé att säga något, vissa får ta och slita huvudena ur sina egna arslen först...

Karl_alfred
2007-07-03, 03:32
Det verkar som att sanningen svider en del?

Jag tycker det är ärligt det några här skriver, vad ska deffas fram? Jag ser heller ingen skillnad mer än att kanske bröstmusklerna och magen blitt lite mindre. Bra jobbat med viktminskningen iaf, bygg på dig mer massa under några år nu och kör konditionsträning några gånger i veckan så kommer mycket att ge sig självt:thumbup: Lycka till!

mozZe
2007-07-03, 16:32
Det verkar som att sanningen svider en del?

Jag tycker det är ärligt det några här skriver, vad ska deffas fram? Jag ser heller ingen skillnad mer än att kanske bröstmusklerna och magen blitt lite mindre. Bra jobbat med viktminskningen iaf, bygg på dig mer massa under några år nu och kör konditionsträning några gånger i veckan så kommer mycket att ge sig självt:thumbup: Lycka till!

Svider gör det inte, för jag vet hur sanningen är. Grejen är bara att bilderna är dåliga o det syns mer irl än på bilderna. från att jag inte kunde se den minsta antydan på magmuskler till att jag kan se dem. att se bröstmusklerna o inte bara 2st "tuttar". tack för komplimangen :) Det värmde... faktiskt :)

grejen är den, tror jag, att många av er är vana vid att se "muskelknuttar" o när dem lägger upp bilder så skiljer det månadsvis på bilderna o man ser tydlig skillnad. Eller om en bulkad muskelknutte deffar så syns skillnaden oerhört.
dem kämpar lika hårt som oss nybörjare, det är vi som eg. behöver dem flesta komplimangerna för att vi ska kunna kämpa vidare även om resultatet kan vara långdraget.

Jag har tagit till mig all kretik jag fått o tackar även för allas åsikter o kommentarer.

Krampus
2007-07-03, 16:58
Svider gör det inte, för jag vet hur sanningen är. Grejen är bara att bilderna är dåliga o det syns mer irl än på bilderna. från att jag inte kunde se den minsta antydan på magmuskler till att jag kan se dem. att se bröstmusklerna o inte bara 2st "tuttar". tack för komplimangen :) Det värmde... faktiskt :)

grejen är den, tror jag, att många av er är vana vid att se "muskelknuttar" o när dem lägger upp bilder så skiljer det månadsvis på bilderna o man ser tydlig skillnad. Eller om en bulkad muskelknutte deffar så syns skillnaden oerhört.
dem kämpar lika hårt som oss nybörjare, det är vi som eg. behöver dem flesta komplimangerna för att vi ska kunna kämpa vidare även om resultatet kan vara långdraget.

Jag har tagit till mig all kretik jag fått o tackar även för allas åsikter o kommentarer.

Jag tänker inte hacka på dig.
Hur tränar du? :)

mozZe
2007-07-03, 16:59
det va någon som ville se bilder när jag spänner så jag har fixat några überültranoob bilder. Hade ingen fotograf i näheten bara min mobil.
lite bättre ljus för att man ska kunna se lite konturer o så.
Inga poser what so ever..
MEN FORTFARANDE INGA BRA BILDER, SÅ SNÄLLA, SKRATTA INTE ÅT DEM *whistle* :Virro

http://img259.imageshack.us/img259/968/dsc00087sz3.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/8438/dsc000822ly3.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/5098/dsc000833dk2.jpg

mozZe
2007-07-03, 17:07
Jag tänker inte hacka på dig.
Hur tränar du? :)

hehe :)
Tränar lite vad jag känner för atm. men annars försöker jag hålla mig till:
måndag : bröst mage
tisdag : rygg biceps
torsdag: triceps axlar
Fredag : nacke ben

Yes
2007-07-03, 17:12
Det verkar som att sanningen svider en del?

Jag tycker det är ärligt det några här skriver, vad ska deffas fram? Jag ser heller ingen skillnad mer än att kanske bröstmusklerna och magen blitt lite mindre. Bra jobbat med viktminskningen iaf, bygg på dig mer massa under några år nu och kör konditionsträning några gånger i veckan så kommer mycket att ge sig självt:thumbup: Lycka till!
Det jag reagerar mot är inte att folk är ärliga utan snarare att så fort det snackas deff/bantning utan kolo-godkännd muskelmassa så ska det ständigt bitchas.

Sanningen borde ju vara den att killen har gått från knubbis till smalis och nu skaffat sig ett fint utgångsläge för att lägga på sig mer massa, om det nu är vad han vill göra. Finns ju för tusan inget att gnälla på där, men istället kommer det lite tråkiga kommentarer som tillslut lockar fram riktiga forum-tuffingar som Henkzz, som uppenbarligen kände för att vara nedlåtande och vifta lite penis.

Sån attityd är bara så jäkla tråkig. Nu talar jag också om hur det ser ut i allmänhet och inte bara den här tråden(nångång måste man ju säga ifrån).

Sen kan man ju se bortom sina egna ideal ibland. Jag menar, mozze kommer ju lätt få ligga mer nu. Kanske där skon klämmer för vissa? ;) :D

Yes
2007-07-03, 17:13
Snälla, förminska bilderna lite(mycket ;) )!

Karl_alfred
2007-07-03, 17:20
Mycket bättre bilder! :thumbup: Även om de är stora lyckades du nu få med att du har en hyfsad form :thumbup:

mozZe
2007-07-03, 17:25
tack tack :)
som ni ser har jag fortfarande lite hull kvar, men det känns bäst o spara på det i träningssyfte. *flex*

Sry, kan inte förminska bilderna.... kan inte edit:a den posten. såg inte att dem va så stora förrns jag la in dem här.

mela
2007-07-03, 17:42
Hull? Visst, du är inte hård, men du har inget direkt överflödigt fett som hänger eller sticker ut någonstans. Du har nog lite skev självbild, precis som många andra. Men du behöver definitivt inte gå ner mer för att bli smal.

mozZe
2007-07-03, 18:16
ne... har jag inte tänkt heller :) har börjat byggande på allvar nu *flex*
Så skönt med träningsvärk :hbang:

Mycket möjligt att jag har slite småsne självbild, antar att det lätt blir så när man blev "fet" o sen deffat/bantat ner det... men lite mysigt hull har jag allt :D Men det är där för att stanna iaf:smash:

Deceiver85
2007-07-03, 20:38
Fan, nu ser det ju bra ut :) Någon mer deff tycker jag du inte bör satsa på, nu har du ett guldläge att träna hårt, äta bra och lägga på dig en massa muskler!

teal
2007-07-04, 10:15
kör på hårt, ät bra mat och vila ordentligt så kommer det att se bra ut om något år. Och med bra menar jag nyttig mat och inte bulk-stil så att du blir en knubbis som många andra. Det är snyggast att vara fit året om och göra långsamma ökningar om du frågar mig...min åsikt..tigerkotten luktar illa.

mozZe
2007-07-04, 14:03
kör på hårt, ät bra mat och vila ordentligt så kommer det att se bra ut om något år. Och med bra menar jag nyttig mat och inte bulk-stil så att du blir en knubbis som många andra. Det är snyggast att vara fit året om och göra långsamma ökningar om du frågar mig...

Precis! :cool:

Henkzz
2007-07-05, 16:17
Finns ju för tusan inget att gnälla på där, men istället kommer det lite tråkiga kommentarer som tillslut lockar fram riktiga forum-tuffingar som Henkzz, som uppenbarligen kände för att vara nedlåtande och vifta lite penis.


Vifta med min penis? Jag tycker de är skrämmande att så mycke folk uppmuntrar och säger "bra jobbat" när det är skandal och se utveckligen. Varför deffar man ner sig när man inte har någon muskel, nästintill?

Killen kommer ta åt sig o inte lära sig av sina misstag och behöver därför en spark i asen för o fatta.

Om du tycker de är o vifta med kuken så fine, men jag är iaf inte en jäkla sopa som ställer mig i applåderkön och säger "ser bra ut" bara för o va snäll och för att det är de trådskaparen vill höra.

Nej enligt mig skulle han gett fan i de och fortsatt som han gjorde i ett par år till. DÅ hade jag antagligen skrivit "fint jobbat".

nuff said

mozZe
2007-07-05, 23:11
..... *gah!*

sissa
2007-07-06, 11:59
Vifta med min penis? Jag tycker de är skrämmande att så mycke folk uppmuntrar och säger "bra jobbat" när det är skandal och se utveckligen. Varför deffar man ner sig när man inte har någon muskel, nästintill?

Killen kommer ta åt sig o inte lära sig av sina misstag och behöver därför en spark i asen för o fatta.

Om du tycker de är o vifta med kuken så fine, men jag är iaf inte en jäkla sopa som ställer mig i applåderkön och säger "ser bra ut" bara för o va snäll och för att det är de trådskaparen vill höra.

Nej enligt mig skulle han gett fan i de och fortsatt som han gjorde i ett par år till. DÅ hade jag antagligen skrivit "fint jobbat".

nuff said

han ville gå ner i vikt och gjorde det. vad är skandalen och misstaget?
varför överföra dina mål till nån annan, du vet väl inte vad han har för mål?

det är ju kul att folk "ska" göra si och så, men alla bestämmer väl själv över sina
kroppar och man har sina egna mål. sen kan man ju säga hur man själv hade gjort, men det är ju en sak.

det är väl många som deffar eller om man ska kalla det banta utan att tänka
i de banor som några på kollo gör " ha si och så mkt muskelmassa, innan dess kan du inte deffa"

jo, det kan man om man vill och det behöver inte vara skrämmande eller skandal.

mozZe
2007-07-06, 16:04
tack! Orkade inte förklara mer än vad jag redan gjort... men vissa är juh lite *screwy*

hultman
2007-07-06, 18:07
han ville gå ner i vikt och gjorde det. vad är skandalen och misstaget?
varför överföra dina mål till nån annan, du vet väl inte vad han har för mål?

det är ju kul att folk "ska" göra si och så, men alla bestämmer väl själv över sina
kroppar och man har sina egna mål. sen kan man ju säga hur man själv hade gjort, men det är ju en sak.

det är väl många som deffar eller om man ska kalla det banta utan att tänka
i de banor som några på kollo gör " ha si och så mkt muskelmassa, innan dess kan du inte deffa"

jo, det kan man om man vill och det behöver inte vara skrämmande eller skandal.

Jag förstår inte varför man lägger upp bilder på sig själv i en form som inte är FIIIN och med triceps som inte är MÄKTIGA HÄSTSKOR när man uppenbarligen vill höra hur duktig man är. Både du, jag och henkekillen vet nog mycket väl att mål knappast är konstanta. När jag började träna så ville jag gå upp 5 kg; idag sitter jag här 40 kilo tyngre. Trådskaparen har en bra bit till att kallas för bitig, oavsett vad hans "mål" är när han tvingas försvara sig i tråden. Detta är, hur elakt det än är att nämna det, ett träningsforum. Jag tror inte att särskilt många som försvarar trådskaparen tycker att hans muskelmassa är tillräcklig, eller vad tror du?

hultman
2007-07-06, 18:12
Såg ikmors inlägg och kan inte annat än hålla med. Däremot vill jag poängtera att medlemmar på de absolut flesta forum av denna karaktär inte blir speciellt nöjda när man är av den smalare varianten och lägger upp bilder.

Lägger man upp bilder i en journal, ja då ska de inte komma och säga "bort med dem". Men när man lägger in bilder i en tråd vars syfte är att i princip bli bedömd av andra medlemmar, ja då är man ute på hal is. Dagsformstråden är, hugget i sten eller ej, en tråd där folk bedömer varandra. Detta sub-forum är en plats där man blir bedömd av andra. Eftersom folk dessutom är anonyma så kommer de inte linda in sina ord utan säga precis vad de tycker och tänker.

När en otränad person (inte smal utan otränad, det är skillnad) lägger upp bilder så kommer de obönhörligen bli påhoppade av ett flertal medlemmar. Det finns inte någon speciell grupp av medlemmar utan det kan vara "dagshumöret" på vem som helst. Detta kommer medföra att man antingen skärper till sig och fortsätter med träningen eller bryter ihop. Med stor sannolikhet har man gjort stora framsteg inom ett till två år och då kommer många att hylla framgången.

Det var allt för denna gång. Våga inte ge upp för att vissa är negativa. Det är dags att lägga lite muskler på den kroppen.

Bra skrivet faktiskt. Jag har själv fått höra en hel del svidande kritik när jag slängde upp tråd på forumet i början av min träningsfas, men det stärkte mig och gav mig helt klart lust att "ge igen och visa" tvivlarna att jag var att räkna med. Många nybörjare behöver ett par sparkar i arslet innan de sätter igång med riktig träning :)

sissa
2007-07-06, 19:09
Jag förstår inte varför man lägger upp bilder på sig själv i en form som inte är FIIIN och med triceps som inte är MÄKTIGA HÄSTSKOR när man uppenbarligen vill höra hur duktig man är. Både du, jag och henkekillen vet nog mycket väl att mål knappast är konstanta. När jag började träna så ville jag gå upp 5 kg; idag sitter jag här 40 kilo tyngre. Trådskaparen har en bra bit till att kallas för bitig, oavsett vad hans "mål" är när han tvingas försvara sig i tråden. Detta är, hur elakt det än är att nämna det, ett träningsforum. Jag tror inte att särskilt många som försvarar trådskaparen tycker att hans muskelmassa är tillräcklig, eller vad tror du?

va?
jag snackar inte om grov/inte grov, det var attityden jag tyckte var löjlig.
och ja, jag tycker det är relevant att först veta: vad vill du, vad är ditt mål osv innan man ger råd. grovheten eller ickegrovheten ändras inte men relevansen. tycker iaf jag.

Yes
2007-07-06, 22:01
Jag tror inte att särskilt många som försvarar trådskaparen tycker att hans muskelmassa är tillräcklig, eller vad tror du?
Jag tycker den är tillräcklig för att han ska se bra ut och ha en rätt fin form utan att se ut som en lägerfånge. En jäkligt fin utgångspunkt. Det är min fullständigt ärliga åsikt.

Sen att inte mina egna ideal ser ut så är en helt annan sak. Det finns över huvud taget inte många här som i mina ögon har en idealfysik. Fast jag tycker trots det att många har lyckats riktigt bra. Hur vore det om jag satt och gnällde på alla som inte uppfyllde mina alldeles speciella Yes-ideal? Vore antagligen fruktansvärt drygt och borde få mig bannad illa kvickt.

Att sedan uttrycka sig som "skrämmande", "skandal" och "behöver en spark i asen" är ju förfan patetiskt. Vad tjänar sånt till mer än att försöka trycka ned andra?

mozZe
2007-07-06, 22:11
Jag tycker den är tillräcklig för att han ska se bra ut och ha en rätt fin form utan att se ut som en lägerfånge. En jäkligt fin utgångspunkt. Det är min fullständigt ärliga åsikt.

Sen att inte mina egna ideal ser ut så är en helt annan sak. Det finns över huvud taget inte många här som i mina ögon har en idealfysik. Fast jag tycker trots det att många har lyckats riktigt bra. Hur vore det om jag satt och gnällde på alla som inte uppfyllde mina alldeles speciella Yes-ideal? Vore antagligen fruktansvärt drygt och borde få mig bannad illa kvickt.

Att sedan uttrycka sig som "skrämmande", "skandal" och "behöver en spark i asen" är ju förfan patetiskt. Vad tjänar sånt till mer än att försöka trycka ned andra?

Precis...
Sen ang. grovhet så förstår jag inte vart du fått det ifrån, inget i den här tråden har handlat om någon sorts grovhet öht. Ville bara ha utomståendes åsikter ang. min deff/bantning. *gah!*:furious:

Henkzz
2007-07-06, 23:20
För ni som verkar fatta 0. Min negativa kritik är inte menat att sänka personen ifrågan, utan att han ska känna "jag ska fan visa den där jäkla Henrik ett och annat".

Jag tyckte helt enkelt han svävade på för höga moln tack vare alla ryggdunkningar vilket jag personligt tycker är negativt.

Hade jag fått positivt kritik för något "negativt" hade jag tänkte "Va bra, då fortsätter jag såhär" och det hade slutat i katastrof. Men när någon slänger in en kommentar att man verkar göra fel och borde tänka i nya banor, ja, det är DÅ man utvecklas.

.jäkla slut

theoppositescollide
2007-07-07, 00:08
Jag förstår inte varför man lägger upp bilder på sig själv i en form som inte är FIIIN och med triceps som inte är MÄKTIGA HÄSTSKOR när man uppenbarligen vill höra hur duktig man är. Både du, jag och henkekillen vet nog mycket väl att mål knappast är konstanta. När jag började träna så ville jag gå upp 5 kg; idag sitter jag här 40 kilo tyngre. Trådskaparen har en bra bit till att kallas för bitig, oavsett vad hans "mål" är när han tvingas försvara sig i tråden. Detta är, hur elakt det än är att nämna det, ett träningsforum. Jag tror inte att särskilt många som försvarar trådskaparen tycker att hans muskelmassa är tillräcklig, eller vad tror du?EXAKT. Det är ett TRÄNINGSFORUM, _inte_ ett BB-FORUM.

Att folk ska vara så jävla enkelspåriga här alltså, det är helt otroligt alltså. Detta är absolut inte riktat till enbart dig hultman, utan allmänt till alla som klagar så dom spricker här. Jag gick in i denna tråden och blev grymt positivt överraskad, riktigt starkt jobbat med deffen tyckte jag och det mesta fettet tycktes sitta runt magen och där var även den mest radikala skillnaden. Jag har själv gått ner mycket(mycket mer än trådskaparen) så jag vet hur det är att vara sådär tjock och som det beskrevs innan i tråden, sitta och pilla med tröjan när man sitter i soffan för att magen putar osv. Det vissa av er måste fatta är att för vissa av oss som också tycker om att träna är inte mer massa bra massa bara för att, utan det handlar om så mycket mer allmänna saker som att kläderna sitter bra och att självkänslan är dugligare. Idealen skiljer sig dessutom radikalt och jag tycker bara det är komiskt när alla tjockisar dunkar varandra i ryggen för att dom är "grofva" men jag säger inget för att jag respekterar ERA ideal och ERA åsikter, men hela detta forumet verkar lida av "riktiga-män-väger-över-100"-synsätt och vägrar köpa att detta är inte applicerbart på alla. Lägg ner nu för fan, killen gjorde en imponerande bedrift och är glad över det, more power to him.

shadowfire
2007-07-07, 00:21
EXAKT. Det är ett TRÄNINGSFORUM, _inte_ ett BB-FORUM.

Att folk ska vara så jävla enkelspåriga här alltså, det är helt otroligt alltså. Detta är absolut inte riktat till enbart dig hultman, utan allmänt till alla som klagar så dom spricker här. Jag gick in i denna tråden och blev grymt positivt överraskad, riktigt starkt jobbat med deffen tyckte jag och det mesta fettet tycktes sitta runt magen och där var även den mest radikala skillnaden. Jag har själv gått ner mycket(mycket mer än trådskaparen) så jag vet hur det är att vara sådär tjock och som det beskrevs innan i tråden, sitta och pilla med tröjan när man sitter i soffan för att magen putar osv. Det vissa av er måste fatta är att för vissa av oss som också tycker om att träna är inte mer massa bra massa bara för att, utan det handlar om så mycket mer allmänna saker som att kläderna sitter bra och att självkänslan är dugligare. Idealen skiljer sig dessutom radikalt och jag tycker bara det är komiskt när alla tjockisar dunkar varandra i ryggen för att dom är "grofva" men jag säger inget för att jag respekterar ERA ideal och ERA åsikter, men hela detta forumet verkar lida av "riktiga-män-väger-över-100"-synsätt och vägrar köpa att detta är inte applicerbart på alla. Lägg ner nu för fan, killen gjorde en imponerande bedrift och är glad över det, more power to him.

Håller med dig, men ändå inte.
Det är väl mer så som jag läste förut i ett annat inlägg här av någon - att då man väl väljer att exponera sig, så utsätts man också från medlemmar som glatt ger kritik. Många av de som ger negativ kritik är de som

1) inte ens kommit hälften så långt själva och som är avis
2) de som nyss börjat träna o tycker det är så jävla skoj att de måste kommentera plus o minus på alla de ser
3) de som tränat i 6 år och som glömt hur det var 1'a året och tycker alla 1-year-rookies är loosers.

Det finns mängder av riktigt vettiga medlemmar på detta forum med, som inte tillhör ovan kategorier, men när man postar en tråd i en avdelning där man generellt bedömer varandras fysik så hamnar man i rampljuset.
Jag kan inte sjunga, däremot skrålar jag ibland på U2 om jag ligger i badet eller kör bil.

Om jag ställt upp i idol och skrålat samma låtar så hade jag blivit så totalsågad som det bara gått. Inte nödvändigtvis för att jag sjungit dåligt, utan mer för att juryn varit självutnämnda überlords som bara väntat på att få sätta tänderna i denna sjungande rookie... lite så blir det inom sporter där 5-6 års erfarenhet kontra 1-2 år faktiskt spelar roll (inom bollsporter t.ex. kan en rookie hävda sig mkt mer).

Så visst. Jag har mer eller mindre lämnat detta forum pga punkt 2 ovan. Ändå har jag respekt för att det faktiskt är som det. Jag återkommer om 5 år med uppdateringar och jag vet att reaktionerna kommer bli annorlunda då.

mozZe
2007-07-07, 01:30
För ni som verkar fatta 0. Min negativa kritik är inte menat att sänka personen ifrågan, utan att han ska känna "jag ska fan visa den där jäkla Henrik ett och annat".
Hade jag fått positivt kritik för något "negativt" hade jag tänkte "Va bra, då fortsätter jag såhär" och det hade slutat i katastrof. Men när någon slänger in en kommentar att man verkar göra fel och borde tänka i nya banor, ja, det är DÅ man utvecklas.


Bara för att du får negativ kretik att bli positiv kretik betyder det inte att alla andra kan det. Jag kan inte det, utan det ända jag får ut av allas negativa ord är att man blir endast leds på de kolousers o ist börjar man fundera på hur jävla duktig dem själva va o hur mycket dem växte under sina första 9månader i träningen.

Ang. det fetstilta har jag ett par funderingar.

Vad är det för negativt med att jag mår bättre över mig själv?
Vilka banor ska jag tänka i istället för att jag ska trivas bättre med mig själv?
Vad är det som e katastrof med min nuvarande utveckling?
varför kan jag inte forsätta som jag gör?

Sen så kanske du ska leva som du "lär"


Men när någon slänger in en kommentar att man verkar göra fel och borde tänka i nya banor
Jag tar åt mig allas negativa ord, men grejen är ju den, att alla gnäller endast, ingen kommer med förslag på vad jag ska göra bättre, förutom bulka mig till sumo o pumpa på som fan, vilket jag har nämnt innan att det är inte vad jag är ute efter...:MrT:

Henkzz
2007-07-07, 11:59
Bara för att du får negativ kretik att bli positiv kretik betyder det inte att alla andra kan det. Jag kan inte det, utan det ända jag får ut av allas negativa ord är att man blir endast leds på de kolousers o ist börjar man fundera på hur jävla duktig dem själva va o hur mycket dem växte under sina första 9månader i träningen.

Ang. det fetstilta har jag ett par funderingar.

Vad är det för negativt med att jag mår bättre över mig själv?
Vilka banor ska jag tänka i istället för att jag ska trivas bättre med mig själv?
Vad är det som e katastrof med min nuvarande utveckling?
varför kan jag inte forsätta som jag gör?

Sen så kanske du ska leva som du "lär"


Jag tar åt mig allas negativa ord, men grejen är ju den, att alla gnäller endast, ingen kommer med förslag på vad jag ska göra bättre, förutom bulka mig till sumo o pumpa på som fan, vilket jag har nämnt innan att det är inte vad jag är ute efter...:MrT:


Först. Kan du inte ta negativ kritik, släng aldrig ut bilder på dig själv. Liksom, folk sitter o klagar på att Ronnies Colemans högra lats släpar efter så du kan ju räkna själv med att kritik kommer man alltid att få, speciellt negativ.

(Förövrigt gjorde jag nog inte många rätt de första nio månaderna jag tränade, men tycker inte de är spec. relevant)

Vad är det för negativt med att jag mår bättre över mig själv?
Vilka banor ska jag tänka i istället för att jag ska trivas bättre med mig själv?
Vad är det som e katastrof med min nuvarande utveckling?
varför kan jag inte forsätta som jag gör?

Det är inget negativt med att du mår bättre. Det sa jag aldrig, och jag vet inte vad du har för mål, men är du nöjd så grattis. Min kritik utgick ifrån att du har samma mål som alla andra på forumet runt om, dvs. bli stor och grov.

Jag tycker de är katastrof att när du hade lite kött på kroppen att du gjorde dig av med allt och du hade bara 9månaders träning under, vilket syns. Jag tycker du skulle väntat 2-3år så hade du haft en fin utveckling under, och antagligen tappat lite fett här o där under tidens gång.

Ett bra kostschema och ett bra träningsschema följt av mycke mat och vila, är a och o.

Och förresten "Sen så kanske du ska leva som du "lär"... Förstår ej