handdator

Visa fullständig version : Bilder och omdömen Bästa fysiken 2007. Herrklassen.


Jorgen
2007-07-01, 14:58
Nu äntligen kommer bilderna.

Jorgen
2007-07-01, 14:58
Sådärja. Honn lyckas (trots att han själv inte tyckte det) pricka rätt detta året.
Rejäla klubbor till armar, bra axlar, ben och bröst. Något lång midja, men med mer massa (fem ord som börjar på m, bra jobbat ;) ) så kommer den illusionen att försvinna.
Jämn och fin fysik utan några stora muskulära svagheter och bra form. Klar etta.

Har en kropp som skulle tjäna på att "öppnas upp mer" med en högre armbåge i dubbelbiceps. Och sluta dansa hambo i ryggposen. Men överlag en bra utvecklad och jämn fysik.

40251

40252

40253

Jorgen
2007-07-01, 14:59
Hoho, snyggt. Allt är skitbra (utom baksida lår som bara är bra), riktigt fin fysik faktiskt.
Vilka klubbor och vilken ryggbredd. Bara att fortsätta piska på i gymmet, det du gör funkar
uppenbarligen väldigt bra.
Om inte bilden ljuger ser man rätt tydligt att det dragits en del mark på Åland. Finns t o m en liten tendens till obalans i tjockleksutvecklingen i övre ryggen som brukar komma av det mixade greppet. Bra tjocklek, och även hyfsade ben, men det är svårt att få till flexen i hela kroppen samtidigt.

40254

40256

40255

Jorgen
2007-07-01, 14:59
Vilken fantastiskt bra överkropp. Rejält stora armar, bra vidd och tjocklek på ryggen,
riktigt bra bröst och axlar. Och vilka serratus sen. Huva!
Men benen, var är dom? Böj, böj, böj, vadpress, vadpress, vadpress. :D

Med en bättre latspose skulle man kunna överse med en del - men bara en del - av den släpande benutvecklingen. Det finns risk för att de släpande benen kan komma att hämma framtida överkroppsutveckling. Försök också att trycka fram mer av latsen även i biceps framifrån.

40257

40258

40259

Jorgen
2007-07-01, 15:00
Armar, bröst, lats, stort, snyggt, bra. Ben, vader, sämre, var, är, vaderna?
Dags att placera sig i powerracket med en stång på ryggen, böja lite och
sen superseta detta med stående vadpressar.
Riktigt, riktigt bra poserat och fin färg. Stor eloge.
Får man vara en smula kritisk bör bröstet piskas mer - eftersom ryggen är rent strålande.

40260

40261

40262

Jorgen
2007-07-01, 15:00
Ett volymbygge. Jäsiken vilken smal midja.
Grovus buggos och gigantus pectoralis ger tillsammans med breddus ryggus och
massivus klubbus en riktigt fin fysik. Slipa till formen lite lite till så är du några placeringar högre nästa år.
Kanske skulle satsa mer på ren tjocklek på ryggen, och dessutom köra ATG-böjjar, men annars är det en mycket trevlig fysik.
40263

40264

40265

Jorgen
2007-07-01, 15:01
Hårdast av dom alla. Mycket bra form och bra färg.
Jämt utvecklad överkropp, men ben och vader släpar ordentligt.
Jekla filéer du ligger inne med. Och återigen, formen. Lysande.
Mycket trevlig kropp med utpräglad fitnesslook. Jag ser inga problem med att benen slackar en smula - det är den sortens kropp och kille. Många på Kolozzeum skulle bita av sig lilltån för att se ut så här.
40266

40267

40268

Jorgen
2007-07-01, 15:01
Här har vi övat på poseringen ser det ut som. Alla poserna är mycket bra slagna.
Jämn och "behaglig" fysik, det som man kanske saknat lite är mer vidd på ryggen.
Bäst färg och ett bra ruggiga buggar.
Sami ser lite tight ut i baksida axlar, vilket kan vara anledningen till att han inte får "ut" ryggen ordentligt. Dessutom ett par riktiga klubbor och bra underarmar!
40269

40270

40271

Jorgen
2007-07-01, 15:01
Det går att sammanfatta kort med, bra deff, jämn fysik, dåliga bilder.
Smiska på ryggen och triceps lite mer så kommer det att bli kanon. Och till nästa år, tänd en lampa när du skall ta bilderna. Btw, bra bröst.
Bra hårdhet! Men även här ser jag en axelbredd i frontbiccen som inte kommer fram i ryggbilden. Men jag gillar diket i korsryggen.
40272

40273

40274

Jorgen
2007-07-01, 15:02
Bra form, bra poserat, snygg fysik och stora pattar. Vad mer kan man begära?
Det som saknas för att du skall placeras högre är lite mer volym jämt över kroppen.
Och ett välstädat rum. :D
Lika mycket olja som förra året??? Får resultat av sina poser, utom i sidechesten som ser halvdan ut. Men det är rysligt kul att se folk som ökar år efter år!!!

40275

40276

40277

Jorgen
2007-07-01, 15:02
Vader, här finns dom. Mycket bra poserat, tyvärr dålig fokus på en av bilderna, men poserna sitter där dom skall.
Mycket bra förutsättningar för en grym fysik. Inget har glömts bort på gymmet. Bara att kötta vidare så klättrar du några placeringar nästa år.
Kan bara instämma - men hade förmodligen sett hårdare ut med bättre ljus och kamera!!! Bra poser som verkar komma naturligt.

40278

40279

40280

Jorgen
2007-07-01, 15:04
Här finns potential för ett bra muskelbygge. Det som behöver förbättras är, förutom vissa poser, ffa latsen, baksida lår och vader.
Du har bra bröst och riktigt bra armar (triceps är en mäktig hästsko!). Du var väldigt nära att placera dig topp tio.
Det är poserna som gör det. I flera fall försämrar bilden det faktiska resultatet. Du skulle tjäna på att "öppna upp" din bicepspose, och att få isär ryggen ordentligt. Och banka på med ben och vader
40281

40282

40283

Jorgen
2007-07-01, 15:04
Bra form och bra V-form på överkroppen. Armarna och ffa vaderna skulle behöva sig en omgång.
Överlag en genomtränad fysik, inte mycket att klaga på. Bara att kötta vidare i gymmet.
Jag skulle rekommendera att ta sig en funderare på hur man vill fortsätta: Att bygga massa hysteriskt med den kroppen kommer att bli bökigt - men en bra fitnesskropp ligger väl inom räckhåll. Du lär knappast ha problem med att deffa hur som helst.
Bonus för neutral bildbakgrund.

40284

40285

40286

Jorgen
2007-07-01, 15:06
Här har vi en till som tränat posering och det syns verkligen. Bra jobbat.
Det enda som släpar på denna fysiken är vaderna. Resten ser ut att vara väldigt jämt utvecklat. Harmonisk fysik som med lite bättre form hade varit uppe bland topp tio. Bara att fortsätta kämpa på i gymmet så kommer det att bli hur bra som helst.
Bäst bildkvalite och proffsigast foto, även bra färg
Jag skulle vilja se mer triceps, och bättre flex i övre rygg. Och mycket djupa böjjar!!! Det här kan nämligen bli nåt.

40287

40288

40289

Jorgen
2007-07-01, 15:07
En till med bra vader. Finns en hel del massa på den där ryggen och ett par bra ben.
Kvalitén på bilderna kunde varit bättre. Även här finns en jämn fysik utan något som släpar märkbart. Kul att se att det inte slarvas med benträningen.
Har en känsla av att Bohgard skulle tjänat en hel massa på mer poseringsträning och bättre bilder. Ser gärna den här typen av fysik nästa år också.

40290

40291

40292

Jorgen
2007-07-01, 15:07
Det syns att där finns muskler; du har en jämt utvecklad fysik, mycket bra. Lite bättre form till nästa år så kommer det att bli kanon. Försök även att få ut latsen bättre i latspreaden, men mycket bra bilder.
40293

40294

40295

Jorgen
2007-07-01, 15:14
Riktigt bra sidechest och ett par jäkla bra armar!
Latspreaden är väldigt sned vilket drar ner totalintrycket något.
Det syns att allt tränas ordentligt på gymmet. Mycket bra.
Ta inte bilderna i måndagsrusningen nästa gång. Du precis som flera andra hade tjänat på att ta både en och två timmar till fotograferingen. Det är mer massa som gäller - det verkar ju växa balanserat.

40296

40297

40298

Jorgen
2007-07-01, 15:18
En jämt tränad fysik där det enda som riktigt sticker ut är dom däringa stora axlarna.
Lite mer disco kanske (första gången man skriver det :D ), lite mer krut på biceps och bröst mao.
40299

40300

40301

Jorgen
2007-07-01, 15:18
Här finns det bredd på ryggen och ett par bra armar, på ben och vadfronten är det lite sämre ställt. Men det är inget som inte går att ordna. Förutom den något släpande underkroppen så ser det ut som att Nalfaren skött sin läxa på gymmet.
40302

40303

40304

Jorgen
2007-07-01, 15:19
Snygga kallingar. :D Ung, kort och lätt, framtiden ligger för dina fötter m.a.o. Men boka träff med vadpressen.
40307
40305
40306

Jorgen
2007-07-01, 15:20
Mobilbilder blir tyvärr inte så bra när det kommer till bildkvalité. Men trots din unga ålder så har du packat på dig en bra mängd muskler. Skall man peka på något som behöver lite mer pisk så är det underkroppen, ffa vaderna som skall ha mer stryk.
40308

40309

40310

Jorgen
2007-07-01, 15:20
Shit vilka lår, djupa markeringar, bra baksida och bredd. Låren är så bra att överkroppen släpar efter lite.
Ganska lång överkropp, rent symmetriskt skulle fysiken må bra av lite mer vidd på ryggen.
I övrigt ser det mycket lovande ut. Och en bra form ligger du inne med också.

40311

40312

40313

RassK
2007-07-01, 21:49
Hur fan kom jag med i top 8! LOL!
(Tack för omdömet, jobbar redan på det!)

Imponerad av rosisbägen. Mycket.
Snyggt Torsk_ole, det kommer blir bra! :thumbup:

Honn
2007-07-01, 22:08
Fasen vad bra ben alla börjar få. Kanonkul att se.

Deceiver85
2007-07-01, 22:46
Torsk_Oles ben är ruskigt bra! Jag är glad att jag inte skickade in mina bilder, hade skämt ut mig rejält!

Torsk_ole
2007-07-01, 22:51
Roligt att bli bedömd, det tackar man för. Blir till att jobba med bredden på ryggen, men ffa overall överkropp.

RassK: Tack, tiden får visa vad som kan hända.

Deceiver85: Tackar.

BTW, jag har likadana kalsonger som kraftsport.nu:hbang: riktigt snygga är de:D

tp_88
2007-07-01, 22:57
Som några andra sagt; tack för omdömmet! Lätt det roligaste med hela tävlingen!

Det var jävligt kul att läsa och gav en riktig motivationsboost kan jag lova - kan knappt vänta till morgondagens benpass! :thumbup:

stevebc
2007-07-01, 22:58
Om L-sami kom på 8:e plats var det en jävla klass på tävlingen!

Grattis till alla medverkande! Verkligen inspirerande! Jag ska helt klart ställa upp nästa år :D

Rock'nRoll
2007-07-02, 00:08
En bred rygg på Torsk_ole så blir han brutal.

Bra jobbat samtliga! Tyckte det inte va så stor skillnad mellan topp 10 och flera som kom utanför.

Strandbyggarn
2007-07-02, 02:06
kul med bilder , men jag blir chockad av alla discobyggare som skickat in , många i toppen har försummat benträningen grovt .. överlag många discobyggen i tävlingen , men många bra överkroppar må jag säga:thumbup:

Whistler
2007-07-02, 02:43
Kraftsport.nu's vader!
Krakowwws rygg!
Tp_88s axlar!
L-Samis bröst och underarmar!
Torsk_Oles ben!
Lalles armar!
Rassks mage!

Släng på Porjas leende på det där också, så har vi något Nina_L kan photoshoppa ihop till den perfekta människan... :D

Jorgen
2007-07-02, 05:12
kul med bilder , men jag blir chockad av alla discobyggare som skickat in , många i toppen har försummat benträningen grovt .. överlag många discobyggen i tävlingen , men många bra överkroppar må jag säga:thumbup:

Det är ingen bodybuildingtävling. Och man blir såklart nyfiken på hur dina ben ser ut i jämförelse med överkroppen. För du är väl inget "discobygge" själv?
Jag kan inte hålla med om att "många i toppen" försummat benträningen.

GymTT
2007-07-02, 06:29
Kul att se! bra bedömningar som man säkert fick en boost utav som TP sa.
Grattis till alla för en genomförd tävling.

mangs
2007-07-02, 07:32
Kul att se och Grattis till alla som ställt upp i tävlingen. Oavsett placering så har ni ställt upp och det gör er till vinnare.

Honns fysik är riktigt bra!

Snake
2007-07-02, 11:14
Bra jobbat alla, krävs balls för att ställa upp i en sån här tävling :thumbup:

Och jag måste bara säga extra grattis till Sniggel (André) som slog årets ryggpose :D

OggeP
2007-07-02, 11:25
Stort grattis till Honn som vann välförtjänt. Lite mer vidd och djup i ryggen så kommer den fysiken att bli riktigt giftig.

Bra prestationer överlag, många sitter inne på bra fysiker. Rent spontant så skulle två-tre veckor längre diet och två-tre timmar extra poseringsträninga göra en stor skillnad för många. Det är lättare att träna upp en bra poseringsarsenal än att lägga på sig x kg muskler, dock inte lika roligt :D

Men jag tycker att det var en bra insats och det är jäkligt skoj att så många ställer upp! :thumbup:

Torsk_ole
2007-07-02, 11:32
En bred rygg på Torsk_ole så blir han brutal.


Några års träning så kanske det kommer fram en bred rygg också. Tiden får visa.

Jay-Z
2007-07-02, 11:37
Vad säger du nu, Porja?

kraftsport.nu
2007-07-02, 12:07
Först av allt så vill jag tacka för att man håller denna tävling, det finns inget som hjälper träningsmotivationen så mycket som ett tydligt mål att sikta mot.

Blev rätt förvånad (och glad) över min placering även om jag inte var i någon vidare form. Var i november ner till 75kg (fotade då för Body-open) men sedan åkte vikten uppåt och formen nedåt... Ställde upp här för att försöka få motivation till att vända trenden, det gick väll lite si och så, vägde ca 84kg när tävlingsbilderna togs.

Nu har sommarformen infunnit sej och man väger ca. 87, trenden vände med andra ord inte... *whistle*

Om någon är nyfiken på vad närmare 10kg och lite färg kan göra för skillnad så bjuder jag på ett par bilder...

40325

Strandbyggarn
2007-07-02, 12:38
Det är ingen bodybuildingtävling. Och man blir såklart nyfiken på hur dina ben ser ut i jämförelse med överkroppen. För du är väl inget "discobygge" själv?
Jag kan inte hålla med om att "många i toppen" försummat benträningen.

nä det är jag fullt medveten om , men symmetrin förstörs en aning om benen inte matchar överkroppen. det är vad jag tycker , sen får du tycka vad du vill . jag har varit ett discobygge men skulle inte påstå jag är det nu längre . leta runt lite på forumet så ser du att jag lagt upp diverse bilder.

Lallle
2007-07-02, 14:21
Tack för att jag fick vara med. Ska bli intressant att se tp_88 nästa år.

Danne
2007-07-02, 14:27
Ha ha...tänkte samma sak :)

Vad säger du nu, Porja?

jojjep91
2007-07-02, 15:45
JAG HEJJA PÅ L_SAMI! *flex* *cupid* :hbang:

rosisbägen
2007-07-02, 16:25
yay, hade hoppats på lite mer.. hm.. konstruktiv kritik.

Annars, imponerad av allës, speciellt holmarn.

chidde
2007-07-02, 17:22
yay, hade hoppats på lite mer.. hm.. konstruktiv kritik.

Annars, imponerad av allës, speciellt holmarn.

du får helt enkelt läsa mellan raderna

när de kommenterar dina kallingar istället för din fysik betyder det bara att du inte har nån muskelgrupp som är nämnvärt bra/dåligt, eller nåt som sticker ut för tillfället

du fick din konstruktiva kritik, och det var angående vaderna
det är svårt att kommentera din kropp mer än att du har ett bra utgångsläge för att bygga nåt bra. jag och säkert många andra ser gärna att du ställer upp nästa och kanske t o m kommande år igen för att få se dina förbättringar i form av muskelökning och posering

de hade lika gärna kunnat skriva: ser bra ut, kör hårt...

men nu fick du en liten fingervisning :thumbup:


edit: en tumme upp :thumbup: för torskens fantastiska lår!!!

Honn
2007-07-02, 18:10
Om någon är nyfiken på vad närmare 10kg och lite färg kan göra för skillnad så bjuder jag på ett par bilder...

Åhfytusan. Glad att du inte kom in i den formen till tävlingen :)

rosisbägen
2007-07-02, 18:24
du får helt enkelt läsa mellan raderna

när de kommenterar dina kallingar istället för din fysik betyder det bara att du inte har nån muskelgrupp som är nämnvärt bra/dåligt, eller nåt som sticker ut för tillfället

du fick din konstruktiva kritik, och det var angående vaderna
det är svårt att kommentera din kropp mer än att du har ett bra utgångsläge för att bygga nåt bra. jag och säkert många andra ser gärna att du ställer upp nästa och kanske t o m kommande år igen för att få se dina förbättringar i form av muskelökning och posering

de hade lika gärna kunnat skriva: ser bra ut, kör hårt...

men nu fick du en liten fingervisning :thumbup:


edit: en tumme upp :thumbup: för torskens fantastiska lår!!!

självfallet, men hade gärna sett lite konstruktiv kritik över hela kroppen, och ja, har inte mycket till muskelmassa men försöker ändra på det.

.. dessutom består inte kroppen bara av vadmuskler. :)

kraftsport.nu
2007-07-02, 18:51
Åhfytusan. Glad att du inte kom in i den formen till tävlingen :)

Hmm.. Valde ju inte de minst fördelaktiga bilderna till att lägga upp här... *whistle*
Var nog en del stolpskott i fysiken då, benen såg bland annat ut som fågelben, speciellt bakifrån, var inte heller särskillt nöjd med dubbelbic framifrån... Fast det är klart, väger man 75kg så ser man nog inte så stor ut..*gah!*
(smygtitt (http://home.aland.net/m03552/bilder/diverse_2007/slides/2007-02-25_BODY-open2.html))

porja
2007-07-02, 18:53
Kraftsport.nu's vader!
Krakowwws rygg!
Tp_88s axlar!
L-Samis bröst och underarmar!
Torsk_Oles ben!
Lalles armar!
Rassks mage!

Släng på Porjas leende på det där också, så har vi något Nina_L kan photoshoppa ihop till den perfekta människan... :D


släng på stooora ben, din snyyygga pose, dina stooora armar, så har vi något Nina_L kan photoshoppa ihop till den perfekta människan...:thumbup:
lycka till:thumbup:

Jay-Z
2007-07-02, 19:25
lhttp://www.discshop.se/shop/img/rec_foton/rogusbbbbb.jpg

Allan
2007-07-02, 19:44
Rosisbägen - det är inte alls meningen att göra dig lessen, men precis som Chidde skrev är det för närvarande lite för lite muskler för att kunna ge andra råd än ät och träna. Om du med konstruktiv kritik menar att jag skulle skriva att du borde träna mer triceps och kanske mer tjocklek nedre rygg...så skulle jag kunna leda dig på avvägar, eftersom jag inte kan se det.
Vad jag skulle vilja rekommendera dig är att köra basövningar - knäböj, mark, chins etc, och låta bli alla kabel- och maskinövningar. Dessutom att äta som en flodhäst och också ge järnet i gymet.
Jag vet inte om du genomfört någon deff, men faktum är att en deff knappt syns om man inte har lite muskelmassa att utgå från. Då är det bättre att dunka på med träningen och maten som vanligt.
Det här betyder inte att du skulle vara värdelös på något vis, inte alls. Du har en narturlig pojklinje att bygga på men du måste nog bestämma dig för att ge oss något att bita i nästa år!


Lycka till!

MilkmaN
2007-07-02, 19:57
Sådär ja! Nu kom de.

Riktigt roligt att läsa omdömena om alla. Efterlyser dock kritik på min posering, om det skulle vara möjligt :)

rosisbägen
2007-07-02, 21:27
Rosisbägen - det är inte alls meningen att göra dig lessen, men precis som Chidde skrev är det för närvarande lite för lite muskler för att kunna ge andra råd än ät och träna. Om du med konstruktiv kritik menar att jag skulle skriva att du borde träna mer triceps och kanske mer tjocklek nedre rygg...så skulle jag kunna leda dig på avvägar, eftersom jag inte kan se det.
Vad jag skulle vilja rekommendera dig är att köra basövningar - knäböj, mark, chins etc, och låta bli alla kabel- och maskinövningar. Dessutom att äta som en flodhäst och också ge järnet i gymet.
Jag vet inte om du genomfört någon deff, men faktum är att en deff knappt syns om man inte har lite muskelmassa att utgå från. Då är det bättre att dunka på med träningen och maten som vanligt.
Det här betyder inte att du skulle vara värdelös på något vis, inte alls. Du har en narturlig pojklinje att bygga på men du måste nog bestämma dig för att ge oss något att bita i nästa år!


Lycka till!

Gick inte direkt in med visionen att hamna på en bra plats i tävlingen, :D - men uppskattar råden, tack.. ska allt kötta på :)

Sniggel
2007-07-02, 22:55
Tror nästan att Timme hade godkänt Torsk_Oles ben där. Ser överdimensionerat och nästan lite freaky ut där på bilden, coolt :D

Olsson
2007-07-02, 23:36
Grym fysik Torsk_Ole ! :bow:

Johan.S
2007-07-03, 00:09
Riktigt kul att se och läsa omdömen. Många som lyckats riktigt bra med diet och fotografering.

Själv föll jag på samma sak som sist. Benen och framför allt vaderna. Till mitt försvar kan jag bara säga att jag jobbar på det men dom svara inte lika bra som resten av kroppen

Torsk_ole
2007-07-03, 10:29
Tack för alla som tyckt om min fysik och speciellt mina ben. Måste dock flika in att jag är knäskadad och inte kunnat träna benen riktigt ordentligt och har ingen direkt styrka i benen. Men tack ändå, överkroppen kommer tids nog.

Whistler
2007-07-03, 13:54
Tack för alla som tyckt om min fysik och speciellt mina ben. Måste dock flika in att jag är knäskadad och inte kunnat träna benen riktigt ordentligt och har ingen direkt styrka i benen. Men tack ändå, överkroppen kommer tids nog.

Men ffs! Det är ju min ursäkt till att ha kycklingben! :smash:


Grymma ben har du dock... :D

vsson
2007-07-03, 15:30
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".

MilkmaN
2007-07-03, 16:28
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".

Måste man vinna för att få vara med? :)

sissa
2007-07-03, 16:58
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".

Vilka kroppar kan vara med i bästa fysiken? Bara så man vet.

Torsk_ole
2007-07-03, 17:16
Men ffs! Det är ju min ursäkt till att ha kycklingben! :smash:


Grymma ben har du dock... :D

De kanske är bra, men fortfarande skadade. Går dock bättre och bättre med dem.

Lallle
2007-07-03, 17:19
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".

Dummaste på länge. :)

MrKashchei
2007-07-03, 17:27
Saknar många av dom "stora" killarna, lite för lite på en del. Tycker man borde känns själv om man har en kropp som kan vara med i "Bästa fyisken".
Till en början håller jag med dig MEN, detta är en tävling som är till för oss glada amatörer som älskar träning och det som hör träningen till. "Bästa fysiken" är ju ett kanonbra sätt att få konstruktivkritik från de som kan.

(Och nej, jag skulle själv aldrig få för mig att skicka in bilder och det hänger på det underförstådda som du skriver: "Varför delta om man inte tror att man kan vinna?")

tp_88
2007-07-03, 17:32
(Och nej, jag skulle själv aldrig få för mig att skicka in bilder och det hänger på det underförstådda som du skriver: "Varför delta om man inte tror att man kan vinna?")
Det är ju inte direkt unikt för Bästa Fysiken att man ställer upp utan att ha chans att vinna. Ta Mr. Olympia t.ex., med lite god vilja har 3 man chans att vinna. Vore det bättre/roligare/albatross om bara dom ställde upp?

vsson
2007-07-03, 19:04
Vilka kroppar kan vara med i bästa fysiken? Bara så man vet.

Klart alla får vara med om dom vill, men är det en tävling vore väl det kul om man la ner lite tid alla fall. Inte bara tog 3 mobilbilder och slängde upp. Vill man ha konstruktiv kritik så finns ju det ett par bildtrådar där man kan få mer än vad man behöver.

Vill inte hacka ner på någon men jag hade hoppats på mer, det är allt.

MrKashchei
2007-07-03, 20:27
Det är ju inte direkt unikt för Bästa Fysiken att man ställer upp utan att ha chans att vinna. Ta Mr. Olympia t.ex., med lite god vilja har 3 man chans att vinna. Vore det bättre/roligare/albatross om bara dom ställde upp?
Jag skulle inte vilja jämföra proffs med amatörer. Dels så handlar det om pengar både från sponsorer och ev. vinst/placeringspengar och dels är exemplet Mr. Olympia bara en av många tävlingar på ett år och snarare ett bevis på att man tillhör den absoluta eliten. Trots det, kan det inte finnas någon människa som inte går för att inte vinna, speciellt på den nivån. Dock bör man vara realist och inse sina begränsningar. För att fortsätta på Mr. Olympia temat kan man även se att det är nyttigt att vara med i sammanhangen ett par gånger, få rutin på det hela. Och det får man ju enbart genom att, just det, vinna tävlingar.

tp_88
2007-07-03, 21:09
Jag skulle inte vilja jämföra proffs med amatörer. Dels så handlar det om pengar både från sponsorer och ev. vinst/placeringspengar och dels är exemplet Mr. Olympia bara en av många tävlingar på ett år och snarare ett bevis på att man tillhör den absoluta eliten. Trots det, kan det inte finnas någon människa som inte går för att inte vinna, speciellt på den nivån. Dock bör man vara realist och inse sina begränsningar. För att fortsätta på Mr. Olympia temat kan man även se att det är nyttigt att vara med i sammanhangen ett par gånger, få rutin på det hela. Och det får man ju enbart genom att, just det, vinna tävlingar.
Jag förstår inte. Varför skulle proffsen tävla när dom inte har vinstchans, medans glada gymtränande inte "får" vara med på Kolozzeums egna tävling?

Nej, jag är helt övertygad om att LÅNGT ifrån alla på Mr. O går in för att vinna. Tror det var 2005 jag såg Ruhl intervjuvas efter pre-judge, (på Mr. O) reportern frågade nåt i stil med; "Is it your goal to knock Ronnie from the throne tonight?" -No, that's not my goal bla bla bla. Har vid andra tillfällen hört honom säga att han vet att han aldrig kommer vinna Mr.O utan istället har som högsta dröm att vinna ASC. Och då talar vi om 5an på Olympia 04.

Har man per automatik vunnit tävlingar för att man är kvalad till Mr.O nu också? Well, that's a new one. Sure, man har vunnit tävlingar som amatör (t.ex. när man fått sitt Procard, men man skulle ju inte jämföra amatörer med proffs...) men på ett antal tävlingar kvalar top5 till Olympia.

Det allra intressantaste i hela denna frågan är ju ändå; På vilket sätt skulle det kunna störa någon om en mindre person ställer upp i denna tävlingen? Tävlingen har säkert funkat som en morot för vissa att träna hårdare, sköta dieten bättre osv. Om inte du vill ställa upp med en sämre fysik är din sak, men jag tycker inte det är rätt att klanka ner på andra för att dom gör det.

MrKashchei
2007-07-03, 21:32
Jag förstår inte. Varför skulle proffsen tävla när dom inte har vinstchans, medans glada gymtränande inte "får" vara med på Kolozzeums egna tävling?
Jag citerar mig själv från mitt första inlägg:
"Till en början håller jag med dig MEN, detta är en tävling som är till för oss glada amatörer som älskar träning och det som hör träningen till. "Bästa fysiken" är ju ett kanonbra sätt att få konstruktivkritik från de som kan."

Nej, jag är helt övertygad om att LÅNGT ifrån alla på Mr. O går in för att vinna. Tror det var 2005 jag såg Ruhl intervjuvas efter pre-judge, (på Mr. O) reportern frågade nåt i stil med; "Is it your goal to knock Ronnie from the throne tonight?" -No, that's not my goal bla bla bla. Har vid andra tillfällen hört honom säga att han vet att han aldrig kommer vinna Mr.O utan istället har som högsta dröm att vinna ASC. Och då talar vi om 5an på Olympia 04.
Med den inställningen kommer han heller inte att vinna nåt.

Har man per automatik vunnit tävlingar för att man är kvalad till Mr.O nu också? Well, that's a new one. Sure, man har vunnit tävlingar som amatör (t.ex. när man fått sitt Procard, men man skulle ju inte jämföra amatörer med proffs...) men på ett antal tävlingar kvalar top5 till Olympia.
My bad, det du säger är helt rätt.

Det allra intressantaste i hela denna frågan är ju ändå; På vilket sätt skulle det kunna störa någon om en mindre person ställer upp i denna tävlingen? Tävlingen har säkert funkat som en morot för vissa att träna hårdare, sköta dieten bättre osv. Om inte du vill ställa upp med en sämre fysik är din sak, men jag tycker inte det är rätt att klanka ner på andra för att dom gör det.
Jag vill ganska bestämt påstå att jag inte har klankat ner på någon utan endast framfört min åsikt. Jag har även som du själv påpekar, valt att ta mig själv som exempel ang. att visa min fysik, kass eller ej. Det är vad jag tror och tycker om min fysik som avgör om jag ställer upp eller inte. Inte hur min fysik egentligen ser ut.

Ang. moroten som du nämner får jag be dig läsa mitt första inlägg eller scrolla högst upp i detta svar.

Tolkia
2007-07-03, 21:42
Äh, jag tycker att det är roligare om fler ställer upp. Lätt att komma och säga att de som ställt upp inte borde ha gjort det när man själv inte vågar, för övrigt.

MrKashchei
2007-07-03, 21:48
Äh, jag tycker att det är roligare om fler ställer upp. Lätt att komma och säga att de som ställt upp inte borde ha gjort det när man själv inte vågar, för övrigt.
Ska jag tolka det som riktat till mig eller bara som en allmän reaktion från din sida?

Utifall det är mig du menar (var god och säg det rent ut nästa gång i sådant fall, tack), så kan jag hålla med om att fler jättegärna får ställa upp. Jag går inte emot det alls, tvärtom. Kör på!

Rock'nRoll
2007-07-03, 22:19
Vi kan konstatera att TP har rätt och de som inte håller med har fel. End of story.. :)

Tolkia
2007-07-04, 08:35
Ska jag tolka det som riktat till mig eller bara som en allmän reaktion från din sida?
Det var riktat till de som uttryckt den sortens åsikter i de olika Bästa Fysiken-trådarna. Tolkas av vem som vill, som man vill.

MrKashchei
2007-07-04, 11:36
Det var riktat till de som uttryckt den sortens åsikter i de olika Bästa Fysiken-trådarna. Tolkas av vem som vill, som man vill.
Varför ska man behöva tolka saker och ting? Det är ju då missförstånd uppstår.

Men visst, jag har uttryckt "den sortens åsikter" kring varför jag inte skulle ställa upp, och även förklarat varför. Jag tycker dock att det är tråkigt när fokus läggs på det som kan uppfattas som negativt när den generella uppfattningen (inkl. min åsikt) till tävlingen är positiv. Kort sagt, läser man allt som skrivs behövs nog ingen tolkning göras.

Jaja, det här kan ältas fram och tillbaka uppenbarligen. Tolkas av vem som vill, som man vill.;)

Pez
2007-07-04, 12:49
Varför ska man behöva tolka saker och ting? Det är ju då missförstånd uppstår.

Men visst, jag har uttryckt "den sortens åsikter" kring varför jag inte skulle ställa upp, och även förklarat varför. Jag tycker dock att det är tråkigt när fokus läggs på det som kan uppfattas som negativt när den generella uppfattningen (inkl. min åsikt) till tävlingen är positiv. Kort sagt, läser man allt som skrivs behövs nog ingen tolkning göras.

Jaja, det här kan ältas fram och tillbaka uppenbarligen. Tolkas av vem som vill, som man vill.;)

Och jag tycker att det är tråkigt när fokus läggs på det som inte direkt hör till "Bästa Fysiken 2007" i en tråd om just "Bästa Fysiken 2007".

chidde
2007-07-04, 13:03
Tävlingen har säkert funkat som en morot för vissa att träna hårdare, sköta dieten bättre osv.

+1 :thumbup:

tävlingen har funkat som en morot för han som inte ens tränar hårt att känna sig hungrig, än en gång

och då var jag inte ens med i tävlingen

Toxic
2007-07-04, 13:10
Först kändes det knas at bli oplacerad igen men med tanke på att min diet till stordel bestod av skräpmat och ändas tog seriöst sista 2v knappt det... Så är jag nöjd med kommentaren och nu kommer det som många er som en bortförklaring men det är det ej utan helt enkelt ett faktum till varför jag är nöjd.:D
Senaste året har jag i snitt tränat 2-3 dagar per vecka utöver en period i vintras när jag tog tag i det lite seriösare samt nu på slutet...

Så jag är nöjd med både form och muskelmassa vägde trotts allt in på cirka 82kg :hbang: vs 74-76 minns inte riktigt förra året iaf... och ungefär samma form... så jag klagar inte... Men man funderar ju ändå på hur det hade gått om man tagit det seriösare*rolleyes*

Jorgen
2007-07-04, 16:37
Toxic;2390456']Men man funderar ju ändå på hur det hade gått om man tagit det seriösare*rolleyes*

Det kan du ta reda på nästa år. :cool:

Toxic
2007-07-05, 09:12
Det kan du ta reda på nästa år. :cool:

Kommer ju försöka iaf :D

Torsk_ole
2007-07-05, 10:13
Det kan du ta reda på nästa år. :cool:

Blir det tävling nästa år ens?

JJ
2007-07-05, 11:05
Blir det tävling nästa år ens?

Varför skulle det inte bli det?

eandersson
2007-07-05, 17:01
Varför skulle det inte bli det?

För folk har betett sig som barnungar på väg till disneyland och förtjänar inte en ny.

Ne men för att vara lite seriös. Jörgen skrev i någon tråd att han inte kommer att administrera nästa års tävling. Vet ej vilka konsekvenser detta kommer att få så man ska inte säga aldrig till en ny tävling nästa år.

Jorgen
2007-07-05, 17:06
Ne men för att vara lite seriös. Jörgen skrev i någon tråd att han inte kommer att administrera nästa års tävling. Vet ej vilka konsekvenser detta kommer att få så man ska inte säga aldrig till en ny tävling nästa år.

Jag tror inte att skeppet sjunker för att jag inte kommer att ha något med tävlingen att göra framöver.

Jorgen
2007-07-05, 17:58
Sådär ja! Nu kom de.

Riktigt roligt att läsa omdömena om alla. Efterlyser dock kritik på min posering, om det skulle vara möjligt :)

Bättre sent än aldrig har jag hört, lite förslag på ändringar. Prova lite, fota igen och jämför.

Dubbel biceps: Höj armbågarna något och upp med bröstet lite. I övrigt ser det bra ut.

Latspread: Det ser inte ut som att du får ut skulderbladen riktigt, du står även lite snett med kroppen. Testa att flytta höger ben lite närmare kroppen.

Sidechest: Flytta fram främre foten så att du har tårna vid fotvalvet på den bakre foten.
Fatta om handleden på den armen du har närmst kameran och inte om handen som du gör på bilden, det blir lättare att trycka armen då. Vrid inte kroppen mot kameran fullt så mycket som du gör och skjut fram främre armbågen något. Upp med bröstet lite också. Du skjuter fram bakre axeln bra.

chidde
2007-07-06, 01:28
Jag tror inte att skeppet sjunker för att jag inte kommer att ha något med tävlingen att göra framöver.

... och varför vill du inte ha nåt med tävlingen att göra framöver då?

ska du göra debut i fototävlingen? :D

Jorgen
2007-07-06, 21:41
... och varför vill du inte ha nåt med tävlingen att göra framöver då?

ska du göra debut i fototävlingen? :D

För mycket jobb. För mycket gnäll. Inte roligt.

Haha, aldrig i livet. Jag har inte och kommer aldrig att få någon fysik som är värd att visas upp på det viset.
Varför tror du att jag gömmer mig i en för stor kavaj när det är tävling? :cool:

Torsk_ole
2007-07-07, 00:41
För mycket jobb. För mycket gnäll. Inte roligt.

Haha, aldrig i livet. Jag har inte och kommer aldrig att få någon fysik som är värd att visas upp på det viset.
Varför tror du att jag gömmer mig i en för stor kavaj när det är tävling? :cool:

Du har bättre fysik än de flesta deltagarna om inte jag minns fel.

eandersson
2007-07-07, 10:37
För mycket jobb. För mycket gnäll. Inte roligt.

Haha, aldrig i livet. Jag har inte och kommer aldrig att få någon fysik som är värd att visas upp på det viset.
Varför tror du att jag gömmer mig i en för stor kavaj när det är tävling? :cool:

Ja med den attityden blire inget *grr27* .

Sedan tror jag att du har kavaj pga att du ser för jävla stilig ut i det. Jag vet, för jag har sett dig.

MilkmaN
2007-07-07, 11:30
Bättre sent än aldrig har jag hört, lite förslag på ändringar. Prova lite, fota igen och jämför.

Dubbel biceps: Höj armbågarna något och upp med bröstet lite. I övrigt ser det bra ut.

Latspread: Det ser inte ut som att du får ut skulderbladen riktigt, du står även lite snett med kroppen. Testa att flytta höger ben lite närmare kroppen.

Sidechest: Flytta fram främre foten så att du har tårna vid fotvalvet på den bakre foten.
Fatta om handleden på den armen du har närmst kameran och inte om handen som du gör på bilden, det blir lättare att trycka armen då. Vrid inte kroppen mot kameran fullt så mycket som du gör och skjut fram främre armbågen något. Upp med bröstet lite också. Du skjuter fram bakre axeln bra.

Tackar så hemskt mycket.

Jorgen
2007-07-07, 21:11
Du har bättre fysik än de flesta deltagarna om inte jag minns fel.
Minnet sviker även er ungdomar ibland. :)
Ja med den attityden blire inget *grr27* .

Sedan tror jag att du har kavaj pga att du ser för jävla stilig ut i det. Jag vet, för jag har sett dig.

Att jag ser stilig ut i kavaj är bara en bonus. Och nästa gång du ser mig i kavaj kommer du fram och hälsar. Det är en order!

Depzon
2007-10-08, 14:52
Man har ju sett väldigt många här på forumet som varit/verkat mer muskulösa än de flesta på listan... Vad är det för faktorer som spelar in här?

1. De avatarer som de haft, har varit i otroligt fördelaktigt ljus plus diverse andra "manipuleringar"?
2. De har inte skickat in några bilder för bedömning?
3. De har pinnar till ben?
4. Några särskilda kvalifikationsregler som utesluter vissa, typ att man inte ska ha fått tävla i bodybuilding eller nåt sånt?
5. Det är en tävling som vill lägga tonvikten på "framtidshopp"?

Jorgen
2007-10-08, 16:12
Man har ju sett väldigt många här på forumet som varit/verkat mer muskulösa än de flesta på listan... Vad är det för faktorer som spelar in här?

1. De avatarer som de haft, har varit i otroligt fördelaktigt ljus plus diverse andra "manipuleringar"?
2. De har inte skickat in några bilder för bedömning?
3. De har pinnar till ben?
4. Några särskilda kvalifikationsregler som utesluter vissa, typ att man inte ska ha fått tävla i bodybuilding eller nåt sånt?
5. Det är en tävling som vill lägga tonvikten på "framtidshopp"?

Här hittar du nog dom flesta svaren du söker: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2042662&postcount=1

Honken
2007-10-28, 02:50
Vad fan, jag tränar och tävlar med #11 :D! Härligt att se folk man känner!

zeusden1
2007-11-05, 21:00
Vad fan, jag tränar och tävlar med #11 :D! Härligt att se folk man känner!

vilken av dom?

galenindivid
2007-11-13, 15:21
Grattis killar :)

Exdiaq
2007-12-13, 20:53
Förlåt, men är det röstning nu eller är de vinnare som utsetts? Med tanke på föregåendes kommentar. En ny här så vet inte riktigt hur det funkar *popcorn*

Jag hade lagt min röst på bildserie 2 iallafall :hbang:

Blanca
2008-01-07, 06:05
2009 Här kommer jag:D om det finns någon tävling då?:D
bra fysik alla ligger inne med:D