Visa fullständig version : Enbart kolhydrater
Alfred Nobel
2007-07-01, 12:20
Jag och en polare stod och grubbla över vad som sker med musklerna för en som tränar på gym, men som nästan bara äter kolhydrater. Självklart är det svårt att mista proteinet helt, men om man typ bara levde på kolhydrater, lite fett och det proteinet man får i sig är minimalt, något gram per dag(lek med tanken)... Skulle det byggas några muskler? Vad skulle ske med kroppen och musklerna? *whistle*
Man ligger på ett kcal överskott och tränar ca: 5ggr i veckan med vila och ingen cardio.
King Grub
2007-07-01, 12:23
Vad skulle ske med kroppen och musklerna?
Man dör.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=995364&postcount=19
Alfred Nobel
2007-07-01, 12:28
Man dör.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=995364&postcount=19
Tack för ett konkret och ärligt svar grubben =)
King Grub
2007-07-01, 12:32
Suboptimalt för bodybuilderiet, med andra ord.
Alfred Nobel
2007-07-01, 12:36
Inte direkt så att jag planerar på att testa den metoden. Bara en tanke som slog min vän i rulltrappan påväg mot en krog igårkväll, som jag blev lite ställd på :D (alkoholens påverkan)
Sir Klabbe
2007-07-01, 13:09
Jag och en polare stod och grubbla över vad som sker med musklerna för en som tränar på gym, men som nästan bara äter kolhydrater. Självklart är det svårt att mista proteinet helt, men om man typ bara levde på kolhydrater, lite fett och det proteinet man får i sig är minimalt, något gram per dag(lek med tanken)... Skulle det byggas några muskler? Vad skulle ske med kroppen och musklerna? *whistle*
Man ligger på ett kcal överskott och tränar ca: 5ggr i veckan med vila och ingen cardio.
Ska du äta rent socker?
Annars innehåller ju både bröd, pasta, gröt och potatis några gram protein per hundra gram.
Eddie Vedder
2007-07-01, 14:45
Ska du äta rent socker?
Annars innehåller ju både bröd, pasta, gröt och potatis några gram protein per hundra gram.
Han sa aldrig bara utan nästan bara, citat: "...grubbla över vad som sker med musklerna för en som tränar på gym, men som nästan bara äter kolhydrater. Självklart är det svårt att mista proteinet helt, men om man typ bara levde på kolhydrater, lite fett och det proteinet man får i sig är minimalt...".
Dock ställde ju du exakt den frågan (om enbart kolhydrater) till mig via PM och fick exakt det svaret du gav nu. Så varför försöka rätta någon annan utifrån ett svar du fått av mig på en helt annan fråga? En fråga som du dessutom feltolkar utifrån den du själv ställde.
fluffy_ferret
2007-07-03, 20:01
Ove Rytter håller inte med.
King Grub
2007-07-03, 20:03
Vad surrar du om?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.