handdator

Visa fullständig version : Mordvittne återigen misshandlad


tp_88
2007-06-30, 17:27
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1108070,00.html

Ja, vad fan ska man säga...? *gah!* Vilka jävla kräk det finns. Hoppas dom får vad dom förtjänar en dag.

Frågan är om man själv skulle vittna i hennes situation?

Raggis
2007-06-30, 17:28
Usch vad hemskt. Ja, hoppas kräken får vad dom förtjänar.

Deceiver85
2007-06-30, 18:22
Det här är andra gången som kvinnan blivit misshandlad på grund av sitt vittnesmål i rättegången om mordet på 25-årige Samir Yazid på nyårsafton 2006. Första gången var i april – dagen efter att hon vittnat i tingsrätten.

kommentarer överflödiga...

Jorgen
2007-06-30, 18:25
Det här är andra gången som kvinnan blivit misshandlad på grund av sitt vittnesmål i rättegången om mordet på 25-årige Samir Yazid på nyårsafton 2006. Första gången var i april – dagen efter att hon vittnat i tingsrätten.

kommentarer överflödiga...

:confused:

mela
2007-06-30, 18:28
Det här är andra gången som kvinnan blivit misshandlad på grund av sitt vittnesmål i rättegången om mordet på 25-årige Samir Yazid på nyårsafton 2006. Första gången var i april – dagen efter att hon vittnat i tingsrätten.

kommentarer överflödiga...


Vadå? Att hon vittnade om mordet PÅ en kille med utländskt namn? Ge dig ffs

von huff
2007-06-30, 19:08
Vadå? Att hon vittnade om mordet PÅ en kille med utländskt namn? Ge dig ffs

nog kan det ha en viss betydelse

Trance
2007-06-30, 19:10
nog kan det ha en viss betydelse

Exakt, han hade ju uppenbart gjort något. Han var blatte i fel land. Det kan inte bara gå ostraffat och det gjorde det inte heller, bra jobbat! Du får hälsa och tacka Deceiver!

von huff
2007-06-30, 19:16
Exakt, han hade ju uppenbart gjort något. Han var blatte i fel land. Det kan inte bara gå ostraffat och det gjorde det inte heller, bra jobbat! Du får hälsa och tacka Deceiver!

Kanske

hultman
2007-06-30, 19:17
Exakt, han hade ju uppenbart gjort något. Han var blatte i fel land. Det kan inte bara gå ostraffat och det gjorde det inte heller, bra jobbat! Du får hälsa och tacka Deceiver!

Spela inte dum nu, Trance. Du är mycket väl medveten om att Deciever, och de flesta andra, utgår från att åtminstone de anklagade är invandrare.

kelk
2007-06-30, 19:28
Jag tror att det är Svenne Banan som gjorde det.

Deceiver85
2007-06-30, 21:39
Ett sällskap stötte ihop med ett annat [sällskap] sent på nyårsafton 2006. När en person spydde utanför en lägenhetsdörr blev det bråk. Samir Yazid, 25, dog av ett knivhugg i bröstet. Två av hans vänner knivskars i tumultet. Den 24-åriga kvinnan blev sparkad i ryggen och sexuellt ofredad. Åtta män mellan 19 och 30 år greps på platsen.

Rättegången i tingsrätten var stökig och flera personer fick slängas ut ur salen. En 24-årig man dömdes för mord till 12 års fängelse. Domen är överklagad. Ytterligare fem män dömdes till fängelse eller böter. En man väntar på att genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. I samband med rättegången blev den 24-åriga kvinnan utsatt för ett mordförsök. En person greps men släpptes sedan.

Media har ju sina pressetiska regler som de annars bryter rätt friskt, men när det gäller känsliga saker om etnicitet på gärningsmän i våldtäkter, överfall och misshandel så är det knäpptyst om etnicitet, då får man titta på Efterlyst.

Varför tror jag att gärningsmännen i misshandeln av kvinnan är av utländsk härkomst?

1) De vill förhindra kvinnan att vittna i en mordrättegång på en "Samir". Antagligen finner vi gärningsmännen i det sällskap/gäng som Samirs kompisar stötte ihop med på nyårsafton. Gängen är troligtvis av olika etnicitet, men inget av gängen har ursprung i Sverige därför att...

2) ...hade gärningsmännen varit svenskar så hade 10/10 journalister beskrivit överfallet som rasistiskt motiverat i stil med "nazister försökte döda mordvittne".

StefanC
2007-06-30, 21:44
Helt rätt Deceiver, så det är med journalistik.. Men ska nog hålla mig utanför, sånt här är farligt att diskutera då folk mer än gärna vill missförstå och "läsa mellan raderna".

Diggler
2007-06-30, 21:50
Offentlig hängning är en lämplig påföljd tycker jag.

Deceiver85
2007-06-30, 22:11
Jag säger inte att det är så här, men jag skulle inte bli minsta förvånad om så var fallet...

hasse36
2007-07-10, 13:47
Dagens Nyheter: Kvinna misstänks för falska uppgifter (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=669513)

Überbiffen
2007-07-10, 14:06
Frågan är om man själv skulle vittna i hennes situation?
Ja, men jag är för dum för mitt eget bästa. Hellre bli halvt eller helt ihjälslagen än att backa för dom patetiska jävla svinen som finns där ute. Jag kan tom slå till med ett väldigt förnedrande och hånande beteende om någon går emot mig. Klarar inte av folk som ska leka maffia och försöka bossa över andra. Kommer sluta illa för mig en dag.

cennys
2007-07-10, 14:35
Helt rätt Deceiver, så det är med journalistik.. Men ska nog hålla mig utanför, sånt här är farligt att diskutera då folk mer än gärna vill missförstå och "läsa mellan raderna".

du menar alltså att herr "yankee" ska komma och läsa vad du skriver? :)