handdator

Visa fullständig version : Blev strypt


The MANabolic
2007-06-29, 20:01
För exakt tre veckor sen körde jag och lumpenpolarna submission wrestling. I en av matcherna råkade jag av en ren tillfällighet hamna i underläge *whistle* och en kille fick in ett halvdant strypgrepp.
Direkt när vi var klara fick jag hur ont i halsen som helst, och har haft det enda sen dess. Det är när jag sväljer som det känns och jag vet att jag inte är sjuk.

Vad kan vara fel? Har inte haft tid att gå till läkare och kommer inte hinna göra det i veckan heller.

Jazen
2007-06-29, 20:07
För exakt tre veckor sen körde jag och lumpenpolarna submission wrestling. I en av matcherna råkade jag av en ren tillfällighet hamna i underläge *whistle* och en kille fick in ett halvdant strypgrepp.
Direkt när vi var klara fick jag hur ont i halsen som helst, och har haft det enda sen dess. Det är när jag sväljer som det känns och jag vet att jag inte är sjuk.

Vad kan vara fel? Har inte haft tid att gå till läkare och kommer inte hinna göra det i veckan heller.

kanske dags då?

Fettecke
2007-06-29, 20:13
kanske dags då?

att dö eller gå till läkaren? :D

jag röstar på att du tar dig tid och kommar upp det.

är halsen svullen eller nått sånt?, blånader eller liknande?

The MANabolic
2007-06-29, 20:16
Inga svullnader, inga blåmärken. Känns exakt som när man är sjuk och har halsont fast mkt värre. Det är inte optimalt när man ligger och bänkar =)

Tänkte om ngn kampsportare vart med om samma sak. Halsen är ju ett utsatt område.

hangatyr
2007-06-29, 20:56
ja.
kolla om halsmandlarna (ena eller båda) har hamnat fel. de kan klämmas ihop om man har otur och tappa sitt läge. då gör det ont. man tre veckor låter lite väls saftigt. du kanske har åkt på en halsinfektion.

Dav0d
2007-06-29, 20:58
Hänt mig flera gånger om jag haft uppehåll. Det lägger sig efter ett par veckor. Någon typ av träningsverk eller slitage tror jag det är, men det har alltid löst sig. Själv skulle jag inte oroa mig ett dugg, eftersom detta är ganska vanligt bland människor som börjar brottas. Framför allt om ni kört mycket och hårt med strypningar.

LadyInsane
2007-06-29, 20:58
Gå till läkaren.

Ska vi på ett internetforum ställa din diagnos? :smash:

hangatyr
2007-06-29, 21:00
ibland känns det ju som om man fått halsfluss efter ett par rejäla rear naked, men det håller ju aldrig i sig tre veckor!?

King Grub
2007-06-29, 21:01
Krosskador på strupen går man inte och drar benen efter sig med. Gå till doktorn. "Hinner inte" är bara larvigt.

hangatyr
2007-06-29, 21:02
PS: varför klappade du inte!?

klant.

The MANabolic
2007-06-29, 22:51
tack för svaren, jag ska gå till läkaren och kolla. kan ju återkomma med results om nån är intresserad.

@hangatyr, jag tappade inte för jag kunde fortfarande andas, sen tryckte han på nåt konstigt sätt vid sidan av adamsäpplet (jävla fult asså). Sen vann jag.

kharon
2007-06-30, 07:23
PS: varför klappade du inte!?

klant.

LOL, precis vad jag tänkte :D

Absinteh
2007-06-30, 10:51
Måste gratulera till vinsten

Empe
2007-06-30, 11:14
Gå till läkaren.

Ska vi på ett internetforum ställa din diagnos? :smash:

Vi har gjort det förut och kan säkert göra det igen.