handdator

Visa fullständig version : horisontal latsdrag!


paragon
2007-06-29, 17:40
ibland ser man folk som kör latsdrag i närmast liggande ställning - horisontalt med golvet!

varför gör dom på detta viset?

überstarken
2007-06-29, 17:46
Jag gör det för att träna baksida axlar iaf, varför andra gör det vet jag inte :)

Hemi
2007-06-29, 17:48
Jag gör det ibland, om jag saknar vikter. Gör lite olika varianter med en arm. Kan vara bra för att lära känna kroppen. Tänker man att det skall ta på ryggen gör det nog det. Annars tycker jag att det tar lite på underarmarna. Tycker jag får mer ut av den om jag sätter fötterna lite högre. Det är väl ingen BB-övning direkt.

Handcuff
2007-06-29, 17:50
ibland ser man folk som kör latsdrag i närmast liggande ställning - horisontalt med golvet!

varför gör dom på detta viset?

1.Dom slarvar
2. Dom tror de är hardkår när de kör så (mycket viktigt att kasta sig bakåt dessutom med fullt magg+silverhantel!)
3. Kombination av 1 och 2
4. De tränar rodd i latsdraget

:thumbup:

champion
2007-06-29, 17:53
Menar du att dom slänger bak kroppen och fram igen eller har dom kroppen i "liggande ställning" hela tiden?
För om dom har kroppen i "liggande ställning" hela tiden så brukar ja köra så när roddmaskinen är upptagen.

Hemi
2007-06-29, 17:54
Aha, nu blandade jag i hop det. Jag trodde att det var uppdrag mot stång hängandes, typ horisontella chins som menades. Nej, 'horisontalt latsdrag' har jag aldrig gjort. Typiskt mitt usla minne på övningsnamn.

paragon
2007-06-29, 18:01
Menar du att dom slänger bak kroppen och fram igen eller har dom kroppen i "liggande ställning" hela tiden?
För om dom har kroppen i "liggande ställning" hela tiden så brukar ja köra så när roddmaskinen är upptagen.


dom slänger och har sig