handdator

Visa fullständig version : Vägrar läsa nyhet om Paris Hilton


Jax
2007-06-29, 16:09
"Ännu längre gick nyhetsankaret Mika Brzezinski på den amerikanska tv-kanalen MSNBC. När hon tvingades läsa nyhetstelegram om den nyutsläppta Hilton vägrade hon. När hennes chefer ändå tvingade henne plockade hon i direktsändning fram en tändare. Hon lyckades inte få eld på sitt manus, men rev det i stället i bitar och stoppade det i en dokumentförstörare."
[dn.se]

http://video.msn.com/v/us/fv/msnbc/fv.htm??g=e771e428-bc1a-4ba7-8715-b871d757ccce&f=00&fg=copy

Helt underbart att se Mika roida loss och vägra läsa upp nyheten. Hon har helt rätt, det är ingen riktig nyhet. Dessutom tycker jag att det är ganska tragiskt att en idiot som först kör rattfull och senare utan körkort kan tjäna miljoner på intervjuer om den hårda tiden i fängelse (alla 23 dagar). Fram för mer integritet och riktiga nyheter i journalistiken.

Lallle
2007-06-29, 16:12
Bra gjort.

PowPow
2007-06-29, 16:14
Oacceptabelt beteende av ett nyhetsankare i en livesändning, även om jag håller med henne i sak.

Stoltz
2007-06-29, 16:21
JAA! DET FINNS EN GUD!

Äntligen, må hennes jävla grejer tystas och inte längre höras i media hela tiden.

Animalistic
2007-06-29, 16:21
"Ännu längre gick nyhetsankaret Mika Brzezinski på den amerikanska tv-kanalen MSNBC. När hon tvingades läsa nyhetstelegram om den nyutsläppta Hilton vägrade hon. När hennes chefer ändå tvingade henne plockade hon i direktsändning fram en tändare. Hon lyckades inte få eld på sitt manus, men rev det i stället i bitar och stoppade det i en dokumentförstörare."
[dn.se]

http://video.msn.com/v/us/fv/msnbc/fv.htm??g=e771e428-bc1a-4ba7-8715-b871d757ccce&f=00&fg=copy

Helt underbart att se Mika roida loss och vägra läsa upp nyheten. Hon har helt rätt, det är ingen riktig nyhet. Dessutom tycker jag att det är ganska tragiskt att en idiot som först kör rattfull och senare utan körkort kan tjäna miljoner på intervjuer om den hårda tiden i fängelse (alla 23 dagar). Fram för mer integritet och riktiga nyheter i journalistiken.

fan va rätt

Stoltz
2007-06-29, 16:22
Oacceptabelt beteende av ett nyhetsankare i en livesändning, även om jag håller med henne i sak.

Hela deras stil är ju ganska fånig, jag menar, det känns som en talkshow snarare än ett nyhetsprogram.

L-Sami
2007-06-29, 16:23
Inte så populärt kan jag tänka mig. Hon var bara avis över hennes förmögenhet.

Tigerkotten
2007-06-29, 16:25
Inte så populärt kan jag tänka mig. Hon var bara avis över hennes förmögenhet.

Eller så var det en PR kupp! :D Inte så bra annars att riskera sitt jobb sådär.

Mago
2007-06-29, 16:33
Oacceptabelt beteende av ett nyhetsankare i en livesändning, även om jag håller med henne i sak.

Tycker det var bra att hon inte vek ner sig.
Varför är det så oacceptabelt?

Pellefant
2007-06-29, 16:36
Tycker det var bra att hon inte vek ner sig.
Varför är det så oacceptabelt?

Jag tycker också det var bra. Tror inte hon får sparken, hennes förtroende hos tittarna lär skjuta i höjden.

Fast det lär ju bli svårt med sammarbetet mellan henne och chefen där i framtiden iofs... chefen kanske slutar. *rolleyes*

Palm
2007-06-29, 16:38
Mycket bra.

Kebab-Arne
2007-06-29, 16:44
Bra gjort. Nu vet jag inget om amerikanska nyhetsankare men troligtvis är hon väl ganska känd och populär då hon vågar göra det.

Officer
2007-06-29, 16:48
Fan va MILF'ig hon är *drool* :naughty: :naughty:

Dnepr
2007-06-29, 16:49
Den här händelsen ger ju Paris ännu mer reklam. Vi i tråden har ägnat henne en tanke tack vare det här. Så detta spär ju bara på det - hade hon läst upp "nyheten" som vanligt, så hade ingen reflekterat över det - men nu gör väldigt många det. Resultatet blir ju att Paris bara omnämns ännu mer.

Zakath
2007-06-29, 16:52
Helt rätt sätt att bli avskedad på om det nu var det hon var på väg att bli. :thumbup:

Men jag tycker ändå att det luktar lite scriptat eller ev. värsta attentionhoe'n någonsin. :D Fortfarande bra gjort dock. :)

PowPow
2007-06-29, 16:59
Tycker det var bra att hon inte vek ner sig.
Varför är det så oacceptabelt?

För att ett nyhetsankares uppgift är att läsa de nyheter som blir denne tilldelad, och inte själv bestämma vilka nyheter han eller hon anser vara relevanta. Det är andra personerns uppgift.

Men som sagt: Jag håller med henne i sakfrågan.

Jax
2007-06-29, 17:02
Den här händelsen ger ju Paris ännu mer reklam. Vi i tråden har ägnat henne en tanke tack vare det här. Så detta spär ju bara på det - hade hon läst upp "nyheten" som vanligt, så hade ingen reflekterat över det - men nu gör väldigt många det. Resultatet blir ju att Paris bara omnämns ännu mer.
Så kan man tänka, men det lär inte hjälpa. Snarare tycker jag det är viktigt att föra fram det oetiska i att en kändis kan tjäna stora summor pengar på sin fängelsevistelse för att media och skvallerpressen vill ha intervjuer. Då tycker jag att det känns rätt att lyfta fram de som tar avstånd från nyheter om dessa kändisar även om det innebär att de omnämns. Man kan inte glömma bort problem och det är just det jag ser medias kändisinriktning som - ett stort problem.

Nitrometan
2007-06-29, 17:02
Helt underbart att se Mika roida loss och vägra läsa upp nyheten. Hon har helt rätt, det är ingen riktig nyhet. Dessutom tycker jag att det är ganska tragiskt att en idiot som först kör rattfull och senare utan körkort kan tjäna miljoner på intervjuer om den hårda tiden i fängelse (alla 23 dagar). Fram för mer integritet och riktiga nyheter i journalistiken.
Mmmm. Hon gjorde rätt som tog ställning.

Rätt konstig värdering av nyheter stackars Paris har suttit 23 dagar i ett rätt OK fängelse medan det finns folk som har varit inspärrade över fem år på Guantanamo utan rättegång eller ens få höra anklagelsepunkterna.

skaparn
2007-06-29, 17:05
Den här händelsen ger ju Paris ännu mer reklam. Vi i tråden har ägnat henne en tanke tack vare det här. Så detta spär ju bara på det - hade hon läst upp "nyheten" som vanligt, så hade ingen reflekterat över det - men nu gör väldigt många det. Resultatet blir ju att Paris bara omnämns ännu mer.

Det sistnämnda verkar vara i det närmaste omöjligt.

Jag vill inte hålla med dig, för all publicitet är nog inte bra publicitet ändå. Man kan inte alltid säga att det bästa är att tiga ihjäl en företeelse, utan i detta fall borde vi faktiskt diskutera vad som är så våldsamt fel när så många fäster så stort intresse vid Paris Hilton. Det gör sig inte utan att nämna hennes namn, och det här tror jag var en bra protest som fick lite liv i debatten snarare än stärkte Paris aktier.

Dnepr
2007-06-29, 17:12
Det sistnämnda verkar vara i det närmaste omöjligt.

Jag vill inte hålla med dig, för all publicitet är nog inte bra publicitet ändå. Man kan inte alltid säga att det bästa är att tiga ihjäl en företeelse, utan i detta fall borde vi faktiskt diskutera vad som är så våldsamt fel när så många fäster så stort intresse vid Paris Hilton. Det gör sig inte utan att nämna hennes namn, och det här tror jag var en bra protest som fick lite liv i debatten snarare än stärkte Paris aktier.

Nu nämner du henne igen. Och du inleder roligt - "jag vill inte hålla med dig". Har nog aldrig sett dig skriva så lustigt. Och vadå all reklam är inte bra reklam? I Paris fall så är ju hon van i att folk snackar om allt möjligt kring henne - och oftast negativt.

Detta får bara folk att snacka mer om henne. Jax skapade ju t.om en tråd om henne - tack vare den här händelsen.

Nyhetsankarets tanke var att tiga ihjäl en nyhet, men istället så skapade hon en ny.

Pierre_C
2007-06-29, 17:12
Jag tyckte det var roligt när dom två manliga nyhetsankaren bad om lite bilder på Paris och kommenterade "she's shy, don't take photos of me" o.s.v. (duttdutt) när kvinnan sa att dem inte skulle visa några bilder. Fast hon har ju dock en poäng..

Dnepr
2007-06-29, 17:14
Så kan man tänka, men det lär inte hjälpa. Snarare tycker jag det är viktigt att föra fram det oetiska i att en kändis kan tjäna stora summor pengar på sin fängelsevistelse för att media och skvallerpressen vill ha intervjuer. Då tycker jag att det känns rätt att lyfta fram de som tar avstånd från nyheter om dessa kändisar även om det innebär att de omnämns. Man kan inte glömma bort problem och det är just det jag ser medias kändisinriktning som - ett stort problem.

Jag förstår din tanke. Men hon på nyheterna har bara gett Paris ännu mer reklam. Hon tänkte nog inte till riktigt. Vi hade aldrig snackat om Paris nu om detta inte hade skett. Alltså - ännu en skithändelse kring Paris som folk snackar om.

MasterChief
2007-06-29, 17:16
Eftersom Paris Hilton blivit mediernas lilla gullegris och de verkligen gottar sig i hennes dumheter så har en symbios uppenbarligen uppstått. De kan inte leva utan varandra. Det enda som kan stoppa det är om Hilton lägger ner sitt nuvarande liv och pensionerar sig, alternativt tills det dyker upp en ännu värre människa. För att slå Hilton pratar vi biljardär, djurporr, superduperfester med spegelgolv för allt kokainsnortande samt nya killar var tredje timme.

Jax
2007-06-29, 17:16
Nej hon ville inte tiga ihjäl nyheten, i så fall hade hon inte sagt något om det alls. Istället berättade hon att hon inte ville läsa om deras förstanyhet eftersom hon inte tyckte att det var nyheter.

Dessutom är min tråd inte om Paris utan om Mikas ställningstagande mot ickenyheter om Paris. Att Paris omnämns är oundvikligt och jag tycker inte att något negativt kommer av det. Vi behöver inte låtsas som om människor inte finns, då blir förbannat svårt att visa att nyhetsbevakningen om dessa personer är snevriden.

Pudzianovski
2007-06-29, 17:18
All ära åt Mika som gör det hon tror på. Kul att vissa vågar säga ifrån och stå för det. :thumbup:

Nitrometan
2007-06-29, 17:21
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=666198
Några börjar åtminstone tröttna.

Igår skrev t.o.m. "The Register (http://www.theregister.co.uk/2007/06/28/paris_hilton_larry_king/)" om Paris... *screwy*

Mago
2007-06-29, 17:23
För att ett nyhetsankares uppgift är att läsa de nyheter som blir denne tilldelad, och inte själv bestämma vilka nyheter han eller hon anser vara relevanta. Det är andra personerns uppgift.

Men som sagt: Jag håller med henne i sakfrågan.

Jo, visst. Ur arbetsgivarens synvinkel så är det oacceptabelt.
Som tittare tycker jag inte att det är det.

Dnepr
2007-06-29, 17:24
Nej hon ville inte tiga ihjäl nyheten, i så fall hade hon inte sagt något om det alls. Istället berättade hon att hon inte ville läsa om deras förstanyhet eftersom hon inte tyckte att det var nyheter.

Dessutom är min tråd inte om Paris utan om Mikas ställningstagande mot ickenyheter om Paris. Att Paris omnämns är oundvikligt och jag tycker inte att något negativt kommer av det. Vi behöver inte låtsas som om människor inte finns, då blir förbannat svårt att visa att nyhetsbevakningen om dessa personer är snevriden.

Mika ville inte prata om Paris - för att hon är trött på alla bagateller som förstoras upp. Men vad är det som hon själv precis har gjort? Jo skapat en jättegrej av ingenting. Hon ville säkert "väl" - men i efterhand känns det som hon valde fel väg.

Musselbank
2007-06-29, 17:25
... ett nyhetsankares uppgift är att läsa de nyheter som blir denne tilldelad, och inte själv bestämma vilka nyheter han eller hon anser vara relevanta. Det är andra personerns uppgift. ...


Som en soldat... med givna paralleller till problemet med att "bara lyda order". Ett underförstått litet ansvar som åligger oss alla är att vägra ibland. Nu vet jag inte om detta var rätt tillfälle att plocka fram civilkuraget, men oacceptabelt är det inte, principiellt.

MasterChief
2007-06-29, 17:27
Mika ville inte prata om Paris - för att hon är trött på alla bagateller som förstoras upp. Men vad är det som hon själv precis har gjort? Jo skapat en jättegrej av ingenting. Hon ville säkert "väl" - men i efterhand känns det som hon valde fel väg.

Vill du tiga ihjäl nazister också?

Dnepr
2007-06-29, 17:27
Vill du tiga ihjäl nazister också?

Ja på ett sätt vill jag nog det. Ju mer man rör i bajset - desto mer luktar det. Jag resonerar som så; all reklam är bra reklam, särskilt för såna svin.

MasterChief
2007-06-29, 17:33
Ja på ett sätt vill jag nog det. Ju mer man rör i bajset - desto mer luktar det. Jag resonerar som så; all reklam är bra reklam, särskilt för såna svin.

Att all reklam är bra reklam måste vara en av de mest seglivade myterna. Kan du inte ringa Floyd Landis och berätta att hans karriär har gått spikrakt uppåt sen han åkte fast för doping?

Är saker fel så tycker jag man måste ha kurage att sätta ner foten och säga ifrån. Jag pratar gärna Hilton här på forumet men sådana nyheter har fått mig att sluta köpa kvällspressen. Tänk om alla som tycker likadant kunde följa det enkla exemplet...

Trance
2007-06-29, 17:33
Hela deras stil är ju ganska fånig, jag menar, det känns som en talkshow snarare än ett nyhetsprogram.

Ja...tänk om det faktiskt är det? Det är en 3-timmars show där de har en diskussion om nyheter. Tanken var att varje hel timme så skulle huvudnyheten läsas upp, vilket var paris hilton och nyhetsankaret vägrade göra det.

Dock tycker jag det är lite lustigt hur folk verkligen försökar hata personen Paris Hilton och kallar henne hora och allt möjligt.

Jax
2007-06-29, 17:35
Mika ville inte prata om Paris - för att hon är trött på alla bagateller som förstoras upp. Men vad är det som hon själv precis har gjort? Jo skapat en jättegrej av ingenting. Hon ville säkert "väl" - men i efterhand känns det som hon valde fel väg.
Jag håller inte med. Hade hon läst på som vanligt hade hon fortfarande nämt Paris precis som alla andra. Istället valde hon att visa att hon tyckte det var fel med en sådan ickenyhet. Även om hon då nämner Paris så för hon ändå över fokuset till frågan om det verkligen är rätt med den typen av nyheter. Det är i min mening betydligt bättre än att bara tiga.

skaparn
2007-06-29, 17:36
Nu nämner du henne igen. Och du inleder roligt - "jag vill inte hålla med dig". Har nog aldrig sett dig skriva så lustigt. Och vadå all reklam är inte bra reklam? I Paris fall så är ju hon van i att folk snackar om allt möjligt kring henne - och oftast negativt.

Detta får bara folk att snacka mer om henne. Jax skapade ju t.om en tråd om henne - tack vare den här händelsen.

Nyhetsankarets tanke var att tiga ihjäl en nyhet, men istället så skapade hon en ny.

Varför var det lustigt?

Och jag ville bara med att påpeka att all publicitet inte är av godo, understryka att det faktiskt går att manifestera sin vilja mot något utan att ha hjälpt det man protesterar mot. Med ditt sätt att resonera ska man inte prata om i stort sett något alls i media eftersom det är publicitet som senare kan utnyttjas till det ondas fördel och ekonomiska vinning.

Dnepr
2007-06-29, 17:36
Att all reklam är bra reklam måste vara en av de mest seglivade myterna. Kan du inte ringa Floyd Landis och berätta att hans karriär har gått spikrakt uppåt sen han åkte fast för doping?

Är saker fel så tycker jag man måste ha kurage att sätta ner foten och säga ifrån. Jag pratar gärna Hilton här på forumet men sådana nyheter har fått mig att sluta köpa kvällspressen. Tänk om alla som tycker likadant kunde följa det enkla exemplet...

Jag poängterade att det var för svinen som all reklam var bra reklam. Det är inte bra för Mick Jagger om det står på förstasidan att han är pedofil. I Paris fall så snackar jag gärna om henne - det stör mig inte. Men Mikas grej blev nog lite fel. Man snackar ju inte mindre om Paris nu.

Dnepr
2007-06-29, 17:38
Jag håller inte med. Hade hon läst på som vanligt hade hon fortfarande nämt Paris precis som alla andra. Istället valde hon att visa att hon tyckte det var fel med en sådan ickenyhet. Även om hon då nämner Paris så för hon ändå över fokuset till frågan om det verkligen är rätt med den typen av nyheter. Det är i min mening betydligt bättre än att bara tiga.

Men en sista gång - hon ville inte läsa upp det för hon är trött på allt snack om Paris? Men vad blev kontentan av det? Snackar folk mindre om Paris nu? Om hennes tanke var att folk skulle snacka mer om Paris nu, så har hon lyckats. En icke-nyhet blev en nyhet.

MasterChief
2007-06-29, 17:39
Ja...tänk om det faktiskt är det? Det är en 3-timmars show där de har en diskussion om nyheter. Tanken var att varje hel timme så skulle huvudnyheten läsas upp, vilket var paris hilton och nyhetsankaret vägrade göra det.

Dock tycker jag det är lite lustigt hur folk verkligen försökar hata personen Paris Hilton och kallar henne hora och allt möjligt.

Jag hatar definitivt inte Hilton. Däremot hatar jag fenomenet.

MasterChief
2007-06-29, 17:40
Men en sista gång - hon ville inte läsa upp det för hon är trött på att snack om Paris? Men vad blev kontentan av det? Snackar folk mindre om Paris nu? Om hennes tanke var att folk skulle snacka mer om Paris nu, så har hon lyckats.

Initialt pratar folk mer om Hilton genom denna manifestation. Hur detta utvecklar sig framöver har du ingen aning om.

MasterChief
2007-06-29, 17:41
Jag poängterade att det var för svinen som all reklam var bra reklam. Det är inte bra för Mick Jagger om det står på förstasidan att han är pedofil. I Paris fall så snackar jag gärna om henne - det stör mig inte. Men Mikas grej blev nog lite fel. Man snackar ju inte mindre om Paris nu.

Att skriva artiklar om att man avskyr nazismen är alltså fel? Att motdemonstrera är fel väg att gå? Bättre låta de köra sitt rejs och sakta men säkert få hopp om att de är på rätt väg (eftersom ingen säger något)?

MasterChief
2007-06-29, 17:41
Jag poängterade att det var för svinen som all reklam var bra reklam. Det är inte bra för Mick Jagger om det står på förstasidan att han är pedofil. I Paris fall så snackar jag gärna om henne - det stör mig inte. Men Mikas grej blev nog lite fel. Man snackar ju inte mindre om Paris nu.

Att skriva artiklar om att man avskyr nazismen är alltså fel? Att motdemonstrera är fel väg att gå? Bättre låta de köra sitt rejs och sakta men säkert få hopp om att de är på rätt väg (eftersom ingen säger något)?


edit: Fan, jag måste börja med multiquoting.

Trance
2007-06-29, 17:42
Men en sista gång - hon ville inte läsa upp det för hon är trött på att snack om Paris? Men vad blev kontentan av det? Snackar folk mindre om Paris nu? Om hennes tanke var att folk skulle snacka mer om Paris nu, så har hon lyckats.

Folk pratar om nyheter med paris och deras värde. Det kan ju resultera i samma som hände med discon på "the day the disco died".

Trance
2007-06-29, 17:43
Jag hatar definitivt inte Hilton. Däremot hatar jag fenomenet.

Jag med, tycker hela grejen är löjlig. Tänkte mer allmänt vad man brukar få läsa om henne.

Nitrometan
2007-06-29, 17:43
Jag poängterade att det var för svinen som all reklam var bra reklam. Det är inte bra för Mick Jagger om det står på förstasidan att han är pedofil. I Paris fall så snackar jag gärna om henne - det stör mig inte. Men Mikas grej blev nog lite fel. Man snackar ju inte mindre om Paris nu.
Okej. Vad är skillnaden mellan nazister och en artist?

Varför är det bra att säga att nazister är pedofilsatanistmördare men inte att en artist är det?




Jag tror att det är fel att försöka tiga ihjäl saker.

Hur bra var det att inte debattera med Sverigedemokraterna? Försvann de då?

Dnepr
2007-06-29, 17:44
Initialt pratar folk mer om Hilton genom denna manifestation. Hur detta utvecklar sig framöver har du ingen aning om.

Fler såna här aktioner leder ju bara till att fler snackar. Hade hon bara läst på (men kanske mått lite dåligt resten av dagen), så hade nog inte folk reagerat. Hur detta utvecklar sig vet ingen. Men att göra en höna av en fjäder leder sällan till mindre publicitet.

Dnepr
2007-06-29, 17:48
Folk pratar om nyheter med paris och deras värde. Det kan ju resultera i samma som hände med discon på "the day the disco died".

Det har förmodligen inget värde. Men jag tycker bara att hennes agerande var lite lustigt. Om hennes tanke var att hon vill att folk ska tiga ihjäl det. Men visst, om media slutar bevaka Paris (vilket aldrig kommer ske) så kommer folk sluta snacka om henne.

Dnepr
2007-06-29, 17:49
Okej. Vad är skillnaden mellan nazister och en artist?

Varför är det bra att säga att nazister är pedofilsatanistmördare men inte att en artist är det?




Jag tror att det är fel att försöka tiga ihjäl saker.

Hur bra var det att inte debattera med Sverigedemokraterna? Försvann de då?

Skriv inläggen som vanligt folk - eller vad är poängen med att alltid ha jättemellanrum mellan raderna? I många fall tycker jag att det är bäst att tiga ihjäl saker. Nu behöver inte alla dra upp sånt där det kanske vore bra om det kom upp till ytan. För ibland är det ju det.

Jax
2007-06-29, 17:50
Fler såna här aktioner leder ju bara till att fler snackar. Hade hon bara läst på (men kanske mått lite dåligt resten av dagen), så hade nog inte folk reagerat. Hur detta utvecklar sig vet ingen. Men att göra en höna av en fjäder leder sällan till mindre publicitet.
Nja, jag vet inte om Mikas uppträdande har skapat någon enorm extrapublicitet. Det faktum att hon släpptes ur fängelset har rapporterats med kraft av media. Jag hörde det igår när jag lyssnade på radio (P1), diskuterade det på fikarasten (samtidigt som vi diskuterade Spice Girls återförening) och läste om det på det allsmäktiga Internet. Det var inte förrän idag jag läste en kortare artikel på dn.se (länk finns i ett inlägg i början av tråden) där Mika omnämdes. Jag hade med andra ord redan bombarderats med nyheten att hon släppts. Därför var det extra skönt att något satt ner foten och åtminstonde berättade att de tyckte att det var för jäkligt att detta ska kallas för en nyhet.

Nitrometan
2007-06-29, 17:51
Skriv inläggen som vanligt folk - eller vad är poängen med att alltid ha jättemellanrum mellan raderna? I många fall tycker jag att det är bäst att tiga ihjäl saker. Nu behöver inte alla dra sånt där det kanske vore bra om det kom upp till ytan. För ibland är det ju det.
Jag gillar min returtangent.

Tror du att det funkar att tiga ihjäl saker då?

Krokodil
2007-06-29, 17:53
Här är en till programledare som mopsar upp sig mot producenten... och förlorar. :D
http://www.thatvideosite.com/video/4395

Dnepr
2007-06-29, 17:56
Därför var det extra skönt att något satt ner foten och åtminstonde berättade att de tyckte att det var för jäkligt att detta ska kallas för en nyhet.

Exakt. Och genom det så skapade hon en själv :-) Jag fattar fortfarande din poäng, och även Mikas tanke. Men men.

MasterChief
2007-06-29, 18:02
Jag gillar min returtangent.



Du har blivit kwonofierad.

Nitrometan
2007-06-29, 18:05
Du har blivit kwonofierad.
Ojdå. Jag gillar Kwon oxå.

Jax
2007-06-29, 18:10
Exakt. Och genom det så skapade hon en själv :-) Jag fattar fortfarande din poäng, och även Mikas tanke. Men men.
Ja, hon skapade en nyhet, men jag tycker inte att det var negativt. Tydligen så har vi inte samma åsikt om det. Let's agree to disagree?

Dnepr
2007-06-29, 18:11
I en tråd som rör Paris så vill jag passa på att nämna att jag på något sätt känner med henne. Jag vet inte varför jag gillar henne - kanske för att jag tycker synd om henne. Jag hoppas hon gillar all publicitet och att hon mår bra av det. Men förmodligen gör hon inte det.

Dnepr
2007-06-29, 18:16
Ja, hon skapade en nyhet, men jag tycker inte att det var negativt. Tydligen så har vi inte samma åsikt om det. Let's agree to disagree?

Med tanke på att det är din tråd - och hur fint du har hemma, så är jag villig att hålla med om att jag inte håller med dig. Om fler inom media följer Mikas linje - men kanske istället inte säger något alls, så kommer ju färre och färre saker att komma ut. Vilket leder till att allt ståhej kring Paris tonas ner.

hasse36
2007-06-29, 18:20
Nu påminner ni inte så lite om Donkeee. Han kan inte nog understryka hur litet han bryr sig. Han ligger vaken och grubblar över hur litet han bryr sig.

Paris Hilton är ett fenomen - just face it.

För mig är hon en jävligt läcker tjej.

En ikon, inte i Monroe-klass men Audrey-Hepburn-klass.

Tänk om man hade haft henne som granne...
Tänk om man hade gått i samma klass som hon...
Tänk om man hade fått ...

http://www.30dayartist.com/images/bimg/oct05/thb/paris_hilton.small.jpg

Dnepr
2007-06-29, 18:31
Att skriva artiklar om att man avskyr nazismen är alltså fel? Att motdemonstrera är fel väg att gå? Bättre låta de köra sitt rejs och sakta men säkert få hopp om att de är på rätt väg (eftersom ingen säger något)?

Så, nu kom det in ett inlägg emellan så nu kan jag med bemöta ditt. Detta rör ju ändå topicen, då det handlar om medias bevakning och den ev. nyttan med det. Att köra motdemonstrationer tycker jag bara är bra, då det tydligt visar inställning och avsky. Likaså artiklar som visar samma tydliga ställning. Men hur ofta ser artiklar ut så, att det spottas åt dom som vi tycker förtjänar det? Det jag är emot är när det bara skrivs om det rätt upp och ner - det anser jag inte gör någon nytta. Men att visa att SD-folk går på bidrag eller på annat sätt smutskasta "sånt" - kan i a f jag inte se något negativt med.

MasterChief
2007-06-29, 18:32
Nu påminner ni inte så lite om Donkeee. Han kan inte nog understryka hur litet han bryr sig. Han ligger vaken och grubblar över hur litet han bryr sig.

Paris Hilton är ett fenomen - just face it.

För mig är hon en jävligt läcker tjej.

En ikon, inte i Monroe-klass men Audrey-Hepburn-klass.

Tänk om man hade haft henne som granne...
Tänk om man hade gått i samma klass som hon...
Tänk om man hade fått ...



Jämför du Hilton med Hepburn? Lite udda...

Jax
2007-06-29, 18:32
Nu påminner ni inte så lite om Donkeee. Han kan inte nog understryka hur litet han bryr sig. Han ligger vaken och grubblar över hur litet han bryr sig.

Paris Hilton är ett fenomen - just face
Diskussionen handlar inte om hur lite vi bryr oss. Den handlar om medias rapportering. Paris Hilton är ett skapat fenomen. Rätt eller fel? Mika tyckte tydligen att det gått överstyr och jag håller med henne.

hasse36
2007-06-29, 18:37
Jämför du Hilton med Hepburn? Lite udda...Hepburn var läckrare som tjej men som ikon kan nog Hilton matcha. Den som lever om 40 år får se.

Dnepr
2007-06-29, 18:46
Hepburn var läckrare som tjej men som ikon kan nog Hilton matcha. Den som lever om 40 år får se.

Nu kan inte jag så mycket om Hepburn. Men var inte hon (er)känd för sina prestationer på duken och för att hon var så vacker? Hon var väl ingen scandal beauty?

MasterChief
2007-06-29, 18:46
Så, nu kom det in ett inlägg emellan så nu kan jag med bemöta ditt. Detta rör ju ändå topicen, då det handlar om medias bevakning och den ev. nyttan med det. Att köra motdemonstrationer tycker jag bara är bra, då det tydligt visar inställning och avsky. Likaså artiklar som visar samma tydliga ställning. Men hur ofta ser artiklar ut så, att det spottas åt dom som vi tycker förtjänar det? Det jag är emot är när det bara skrivs om det rätt upp och ner - det anser jag inte gör någon nytta. Men att visa att SD-folk går på bidrag eller på annat sätt smutskasta "sånt" - kan i a f jag inte se något negativt med.

Instämmer.

MasterChief
2007-06-29, 18:48
Nu kan inte jag så mycket om Hepburn. Men var inte hon (er)känd för sina prestationer på duken och för att hon var så vacker? Hon var väl ingen scandal beauty?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Audrey_Hepburn

Mycket kort men tillräckligt innehållsrik för att du ska förstå hur fel Hasse36 har.

Dnepr
2007-06-29, 18:50
http://sv.wikipedia.org/wiki/Audrey_Hepburn

Mycket kort men tillräckligt innehållsrik för att du ska förstå hur fel Hasse36 har.

Jag vet att han har fel - men jag blev bara så förvånad över jämförelsen att jag blev ödmjuk.

mini
2007-06-29, 19:24
En nyhetsuppläsare ska inte hålla på med cencur. Aldrig. Då är man på fel jobb i fel branch.

Trance
2007-06-29, 19:27
En nyhetsuppläsare ska inte hålla på med cencur. Aldrig. Då är man på fel jobb i fel branch.

Det var ju inte direkt cencur, det var ju en uppenbar protest. På samma sätt som uhm jag som programmerare kanske vägrar programmera progam till ett dödsmegasupervapen, trots att mitt företag vill att jag gör det.

[EDIT] Sedan hoppas jag alla ser vart klippet ligger.

PowPow
2007-06-29, 19:33
Jo, visst. Ur arbetsgivarens synvinkel så är det oacceptabelt.
Som tittare tycker jag inte att det är det.

Som tittare så prioriterar jag i de flesta fallen underhållningsvärdet. Med andra ord skulle jag acceptera att Arne Weisse gjorde hellikoptern under julaftonssändningen.

Som en soldat... med givna paralleller till problemet med att "bara lyda order". Ett underförstått litet ansvar som åligger oss alla är att vägra ibland. Nu vet jag inte om detta var rätt tillfälle att plocka fram civilkuraget, men oacceptabelt är det inte, principiellt.

Det beror på ur vilket perspektiv man ser det. Hon vägrar utföra sitt arbete. Det är lika oacceptabelt som om en millitär hade vägrat utföra en direkt order. Sånt accepteras inte ur arbetsgivar/ordergivar-synpunkt. Vi som tittare har väl antagligen lättare att acceptera - och till och med uppskatta - det. Tänk om hon hade vägrat leverera en nyhet som ni tyckte var väldigt viktig. Då hade det nog låtit annorlunda.

hasse36
2007-06-29, 19:39
[EDIT] Sedan hoppas jag alla ser vart klippet ligger.Nu gjorde du mig besviken.

Övrigt:
Don't get me wrong! Hepburn är den läckraste tjejen någonsin. Men som modeikon, påverkare av sin samtid, är Hilton synnerligen kapabel. Precis som Madonna på 80-talet.

Det betyder inte att jag gillar Madonna. "Like a prayer" undantagen.

mini
2007-06-29, 19:40
Det var ju inte direkt cencur, det var ju en uppenbar protest. På samma sätt som uhm jag som programmerare kanske vägrar programmera progam till ett dödsmegasupervapen, trots att mitt företag vill att jag gör det.

[EDIT] Sedan hoppas jag alla ser vart klippet ligger.

Självklart är det cencur. Hon avgjorde där och då att det inte var en viktig nyhet. Ska abortmotståndare få vägra läsa nyheter som går emot deras tro? Får man vägra läsa nyheter om allt man anser inte är värt att rapportera?

Om du vägrar programmera det du är anställd att programmera så bör du göra något annat. Dessutom är liknelsen sådär då nyheterna är en sådan stor del av yttrandefriheten.

Trance
2007-06-29, 19:41
Nu gjorde du mig besviken.

Övrigt:
Don't get me wrong! Hepburn är den läckraste tjejen någonsin. Men som modeikon, påverkare av sin samtid, är Hilton synnerligen kapabel. Precis som Madonna på 80-talet.

Det betyder inte att jag gillar Madonna. "Like a prayer" undantagen.

Var...fan. Kasst av mig, förlåt.

PowPow
2007-06-29, 19:43
http://www.celebrity-pets.com/images/uploads/paris-hilton-kitten-17.jpg
http://www.seenon.com/blog/uploads/ParisHilton_ICEPOSTER.jpg
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/MMPH/262218~Paris-Hilton-Posters.jpg

Ganska fulsnygg faktiskt.

Pudzianovski
2007-06-29, 19:52
Censur stavas det.

/Hasse36 från Pudz konto

hasse36
2007-06-29, 20:07
Censur stavas det.

/Hasse36 från Pudz kontoSluta din jävla fjant! Tillskriv mig inte uppfattningar jag inte har!

Jag skiter fullständigt i hur folk stavar.

Däremot skall folk skilja på:
- Var och vart
- De och dem

Samt undvika sär skrivningar.

Har du problem med detta så kan du PM:a Allan!

Dessutom är jag kompis med Piranha och Krampus.
Muckar du?

joriice
2007-06-29, 20:11
ja, attentionhoe ftw.
hon vill bli nya Paris Hilton

skaparn
2007-06-29, 21:33
Sluta din jävla fjant! Tillskriv mig inte uppfattningar jag inte har!

Jag skiter fullständigt i hur folk stavar.

Däremot skall folk skilja på:
- Var och vart
- De och dem

Samt undvika sär skrivningar.

Har du problem med detta så kan du PM:a Allan!

Dessutom är jag kompis med Piranha och Krampus.
Muckar du?

Ja, men ni båda har ju fel.

Vars tack.

Kwon
2007-07-08, 17:02
Vill se mer Paris i media ;)

Löjtnant Blank
2007-07-08, 17:11
Jag vill se mer av R to the O to the S.I.N.G.

Lexidos
2007-07-08, 17:12
Vill se mer Paris i media ;)

Vilken form av media? ;)

Nitrometan
2007-07-08, 17:55
Vill se mer Paris i media ;)
Paris i Frankrike eller Paris i Texas?

Kwon
2007-07-08, 17:59
R to the OSING e ju vår egen Paris Hilton, dvs ett ämne folk vägrar acceptera som en nyhet. :)