handdator

Visa fullständig version : Omanligt att dricka cider?


von huff
2007-06-29, 13:14
Är det omanligt att dricka cider?

Lallle
2007-06-29, 13:19
Ja, det är inte manligt direkt. Sedan är frågan huruvida man bryr sig.

Yes
2007-06-29, 13:21
Oooja, riktiga män dricker inte saker som smakar gott.

egge
2007-06-29, 13:23
Tycker det är ganska gott men mår inte särskilt bra dagen efter om jag dricker mkt. Händer att jag tar ngn då och då men föredrar öl.

Men allt som allt så satte väl Lalle huvudet på spiken redan i det första inlägget.

Pingu
2007-06-29, 13:23
Är det omanligt att dricka cider?

Det är inte omanligt, det är geeey

tjabon
2007-06-29, 13:24
De ska va ÖL & BRÄNNVIN !!!!!!!!!!

von huff
2007-06-29, 13:25
Det är inte omanligt, det är geeey

130kg finsk sisu dricker cider!!!

Pingu
2007-06-29, 13:26
130kg finsk sisu dricker cider!!!

Då är han vice huvud geeey näst efter Big gey Al

Yes
2007-06-29, 13:27
130kg finsk sisu dricker cider!!!
Där ser du hur löjlig hela frågeställningen är. Vad kan vara manligare än en bulkad finne som kan bänkpressa två hyreshus?

Ps. För att svara på min egen fråga. Chuck Norris, möjligtvis.

Lillgrabben
2007-06-29, 13:28
Nej, varför ska det vara omanligt? :confused:


Själv gillar jag inte cider speciellt mycket då det är alldeles för sliskigt & sött.

Jag föredrar en god öl framför cider alla dagar i veckan, men det måste ju vara för att jag är så förbenat maskulin?! :laugh:

Tolkia
2007-06-29, 13:28
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.

von huff
2007-06-29, 13:31
Där ser du hur löjlig hela frågeställningen är. Vad kan vara manligare än en bulkad finne som kan bänkpressa två hyreshus?

Ps. För att svara på min egen fråga. Chuck Norris, möjligtvis.

Kolla alla svar så ser du att många har olika åsikter:)Att pollen är onödig är väl sant men vilken poll är inte det

Nimille
2007-06-29, 13:31
Kärringdricka tyvärr, men de är så mycket godare än öl *cupid*
Dock står jag på mig, trots att man blir trackad av polare.
Cider ftw!
Smirnoff är dock lagom gott och accepterat ^^
Öl ligger sist på min lista bland drycker, sist.

Yes
2007-06-29, 13:33
Kolla alla svar så ser du att många har olika åsikter:)Att pollen är onödig är väl sant men vilken poll är inte det
Vad spelar det för roll vad andra tycker, när jag har rätt?

Ja just det!

von huff
2007-06-29, 13:34
Vad spelar det för roll vad andra tycker, när jag har rätt?

Ja just det!

Jo:) Men det är intressant att veta vad andra tycker.Man behöver förståss inte bry sig om vad andra tycker

Dnepr
2007-06-29, 13:35
Det bästa borde ju vara att tycka cider är omanligt och äckligt - och dricka det ändå. Då är man tuff nog att trotsa det äckliga och visar också hur stark man är som man, genom att göra något som andra ser som omanligt. Oj vad tuff man är då.

Yes
2007-06-29, 13:36
Men det är intressant att veta vad andra tycker.
Nej.

von huff
2007-06-29, 13:37
Nej.

Okej.*kissass*

klingen
2007-06-29, 13:37
Vad är det för fel på SNAPS ?

130kg finsk sisu
2007-06-29, 13:38
Givetvis är jag omanlig...
Stora bröst, stor rumpa, putandemage, strechmarks över hela kroppen! Vad säger det er? JAg är en gravid kvinna ffs!*drool*

von huff
2007-06-29, 13:40
Vad är det för fel på SNAPS ?

Inget fel alls

champion
2007-06-29, 13:43
Vem bryr sig? Öl är skit äckligt.

Timme
2007-06-29, 13:44
Givetvis är jag omanlig...
Stora bröst, stor rumpa, putandemage, strechmarks över hela kroppen! Vad säger det er? JAg är en gravid kvinna ffs!*drool*

ahh *drool*

L-Sami
2007-06-29, 13:45
Äsch, vem bryr sig. Diskussioner vad som är manligt är så 50-talet. Drick vad ni vill och var stolt över att ni lever.

Animalistic
2007-06-29, 13:45
Ja, det är inte manligt direkt. Sedan är frågan huruvida man bryr sig.

haha för f*n, dessa normer. cider är neutralt enligt mig och ger blotta fan om nån tycker de är omanligt eller ej. gaah får ryck på dessa "macho" typer

Trance
2007-06-29, 13:48
Jag ser det som ett förfall av samhället att dagens ungdomar inte har vuxit upp på folköl och lärt sig som i en ritual älska drycken och bli vuxna. En slags manbarhetsrit som förberedde dem för vuxenlivet och lärde sig att ibland måste man lida innan man får sin belöning.

Dagens ungdomar går direkt från slickpinnen barndomen till överdrivet sötad dryck med alkohol utan att lära sig denna läxa. Detta resulterar i en skola som tvingas gå på defensiven och lära ut att "skriv dina egna tankar, det finns fel svar" för att ungarna inte skall bli ledsna.

Om ryssen kommer med sina kommandotrupper som fick lära sig varenda härskare och årtal i huvudet och då fanns det verkligen fel svar så kommer vi dö plågsamt.

Så jag ser det lite som en plikt att dricka öl, fall i fall ryssen kommer.

rolf
2007-06-29, 13:50
Här i stan har cider en ganska stor bögstämpel, men jag känner ganska många som bildar en kärringklunga mot strömmen och dricker det ibland ändå (självklart tillsammans med åtminstone motsvarande mängd öl :D).
Jag tycker inte om cider.

Lexidos
2007-06-29, 13:51
Nej jag tycker att diskussioner om omanlighet osv är rätt löjligt. Man ska dricka vad man själv tycker är gott. Någon gång ibland tar jag gärna en cider men jag har svårt att dricka saker som är för sött & slaskigt.
Ingen i min närmaste bekanskapskrets dricker cider när vi är ute, hurvida det är för att de tycker det är omanligt låter jag vara osagt.

Lexidos
2007-06-29, 13:53
Jag ser det som ett förfall av samhället att dagens ungdomar inte har vuxit upp på folköl och lärt sig som i en ritual älska drycken och bli vuxna. En slags manbarhetsrit som förberedde dem för vuxenlivet och lärde sig att ibland måste man lida innan man får sin belöning.

Dagens ungdomar går direkt från slickpinnen barndomen till överdrivet sötad dryck med alkohol utan att lära sig denna läxa. Detta resulterar i en skola som tvingas gå på defensiven och lära ut att "skriv dina egna tankar, det finns fel svar" för att ungarna inte skall bli ledsna.

Om ryssen kommer med sina kommandotrupper som fick lära sig varenda härskare och årtal i huvudet och då fanns det verkligen fel svar så kommer vi dö plågsamt.

Så jag ser det lite som en plikt att dricka öl, fall i fall ryssen kommer.

Rysska barn är uppfödda på vodka i nappflaskan. De kommer vara så fulla att de inte ens tar sig över finska gränsen :)

von huff
2007-06-29, 13:55
Jag ser det som ett förfall av samhället att dagens ungdomar inte har vuxit upp på folköl och lärt sig som i en ritual älska drycken och bli vuxna. En slags manbarhetsrit som förberedde dem för vuxenlivet och lärde sig att ibland måste man lida innan man får sin belöning.

Dagens ungdomar går direkt från slickpinnen barndomen till överdrivet sötad dryck med alkohol utan att lära sig denna läxa. Detta resulterar i en skola som tvingas gå på defensiven och lära ut att "skriv dina egna tankar, det finns fel svar" för att ungarna inte skall bli ledsna.

Om ryssen kommer med sina kommandotrupper som fick lära sig varenda härskare och årtal i huvudet och då fanns det verkligen fel svar så kommer vi dö plågsamt.

Så jag ser det lite som en plikt att dricka öl, fall i fall ryssen kommer.

Va inte orolig Finaland räddar Sverige.Svenskarna måste ju först dra av sig läderbyxorna och fläta håret innan de kan ta sitt gevär i handen:)

Lexidos
2007-06-29, 13:59
Va inte orolig Finaland räddar Sverige.Svenskarna måste ju först dra av sig läderbyxorna och fläta håret innan de kan ta sitt gevär i handen:)

Har E-type gjort lumpen? :D

von huff
2007-06-29, 14:09
Har E-type gjort lumpen? :D

Knappast.Knaske han hade öm röv:Dnää e-type är bra

Muskelbyggaren
2007-06-29, 14:09
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.
Äh, det där mansidealet förespråkas bara av kvinnor och omanliga män. Poängen jag kan se är att en man ska göra vad han själv vill och inte påverkas av andra. Men - om man fortfarande ska klassas som en man måste din egna vilja ändå bestå i rätt saker. En man som dricker cider funkar helt enkelt inte, oavsett hur självständigt och skit-i-andra det är.

PowPow
2007-06-29, 14:11
Absolut inte.

Men jag kan förstå kopplingen mellan ciderdrickande och omanlighet. Att tycka om cider lär väl vara ett tecken på ganska outväcklade (eller oförstörda kanske) smaklökar. Eller vad tror ni? Söta smaker brukar väl uppskattas mer av yngre människor?

Dnepr
2007-06-29, 14:14
Äh, det där mansidealet förespråkas bara av kvinnor och omanliga män. Poängen jag kan se är att en man ska göra vad han själv vill och inte påverkas av andra. Men - om man fortfarande ska klassas som en man måste din egna vilja ändå bestå i rätt saker. En man som dricker cider funkar helt enkelt inte, oavsett hur självständigt och skit-i-andra det är.

Så säger bara en någon som är osäker i sin manlighet. Och det roliga är ju att du inte skämtar. Vad som finns i flaskan/glaset har ju självklart inget med manlighet att göra.

Muskelbyggaren
2007-06-29, 14:18
Så säger bara en någon som är osäker i sin manlighet. Och det roliga är ju att du inte skämtar. Vad som finns i flaskan/glaset har ju självklart inget med manlighet att göra.
Säg att du skämtar?

Dnepr
2007-06-29, 14:19
Säg att du skämtar?

En riktig man skämtar aldrig.

Lexidos
2007-06-29, 14:19
Riktig man är man ifall man kan stå för det man gör/har gjort utan att skylla på någon/något. Kort o gott att ta ansvar.

Muskelbyggaren
2007-06-29, 14:20
En riktig man skämtar aldrig.

*cupid*

Deceiver85
2007-06-29, 14:22
Öl är mer manligt än cider säger en del...Sofiero VS Strongbow, säger jag

von huff
2007-06-29, 14:23
Så säger bara en någon som är osäker i sin manlighet. Och det roliga är ju att du inte skämtar. Vad som finns i flaskan/glaset har ju självklart inget med manlighet att göra.

Är det manligt att gå med fullt synliga strings?

Dnepr
2007-06-29, 14:25
Är det manligt att gå med fullt synliga strings?

Själva grejen skriker ju inte manlighet direkt. Men du jämför väl inte det med att dricka cider?

regus
2007-06-29, 14:28
Är det manligt att gå med fullt synliga strings?

Mina amatörpsykologiska färdigheter säger mig att du är finsk.

Trance
2007-06-29, 14:30
Va inte orolig Finaland räddar Sverige.Svenskarna måste ju först dra av sig läderbyxorna och fläta håret innan de kan ta sitt gevär i handen:)

Chansen att ett u-land lyckas stoppa ryssland är rätt liten känns det som va?

130kg finsk sisu
2007-06-29, 14:39
U-land? Förklara gärna!

U-landet var ju det enda av 11 länder som stred mot Sovjetunionen som inte blev ockuperat under 2vk. Det är 63 år sen nu.

von huff
2007-06-29, 14:42
Chansen att ett u-land lyckas stoppa ryssland är rätt liten känns det som va?

Javisst:)Några missiler så är det slut med Finland.Men du förnekar inte läderbyxorna?

Lexidos
2007-06-29, 14:52
http://www.findance.com/kuvat/uutiskuvat/etype.jpg

regus
2007-06-29, 14:53
.Men du förnekar inte läderbyxorna?

Jo.

Yes
2007-06-29, 14:54
Söta smaker brukar väl uppskattas mer av yngre människor?
Snarare så att lärda smaker anses mer "vuxet", som om det bara är yngre som uppskattar t.ex. godis.

The Somberlain
2007-06-29, 15:13
Brukar nästan alltid ta en cider efter 2-3 öl som omväxling.

Dnepr
2007-06-29, 15:15
Snarare så att lärda smaker anses mer "vuxet", som om det bara är yngre som uppskattar t.ex. godis.

Barn gillar ju oftast godis mer än en vuxen. Jag vet flera barn som nästintill skulle göra vad som helst för godis, men jag vet ingen vuxen. Ordet "lördagsgodis" myntades ju inte för vuxna, utan för barn. För att begränsa det dom älskar allra mest - till bara en dag.

Pudzianovski
2007-06-29, 15:25
Jag gillar verkligen inte cider. Jag har sjukt svårt för att dricka skiten. Jag tror dock inte att manligheten är kopplad till vad man dricker på något sätt alls faktiskt. :thumbup:

Yes
2007-06-29, 15:30
Barn brukar också gilla snask som chips och dylikt. Får du en påse med söta chips bör du kräva pengarna tillbaka.

Sedan är det även känt att kvinnor gör vad som helst för choklad. Fast de bör kanske räknas som barn... :D

PowPow
2007-06-29, 15:33
Snarare så att lärda smaker anses mer "vuxet", som om det bara är yngre som uppskattar t.ex. godis.

"lärda smaker"? Smaker man måste lära sig uppskatta, eller?

Yes
2007-06-29, 15:34
Precis, "acquired taste" på engelska.

Jones
2007-06-29, 15:37
Jag dricker cider och sprit... aldrig öl.

von huff
2007-06-29, 15:40
Vilken cider föredrar ni?

Jag tycker att Kopparberg päron är bra.

L-Sami
2007-06-29, 15:45
Xider Lotus & Fläderbär 7,0%

skaparn
2007-06-29, 15:51
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.

Om vi tillåter oss definiera "manligt" som "vad män i regel gör" så är det väl snarare ett väldigt manligt beteende du beskriver.

ligne
2007-06-29, 15:54
betyder det att jag är mindre man för att cider är gott så kan jag ta det.

Antosh
2007-06-29, 15:57
Vilken cider föredrar ni?

Jag tycker att Kopparberg päron är bra.

yes!

sen finns de ju cider o cider, snackar vi typ Bulmers så e de ju ingen höjdare..

men de cider vi har i sverige som är i stil med Kopparbergs, dom e goda och uppfriskande! Men man tröttnar efter ett par tre stycken.

Sen dricker jag Manliga (Tm) grejjer som Guinness och whiskey också, ja måste va bisexuell *whistle*

Fartman
2007-06-29, 16:06
Ett är då säkert, cider smakar riktigt jävla äckligt och även alkoläsk smakar skit. Jag brukar reta både män och kvinnor som dricker dessa drycker och kalla dom töntar. Det där med "riktig man" etc använder jag däremot inte så ofta, då skjuter man sig själv i foten.

L-Sami
2007-06-29, 16:07
yes!

sen finns de ju cider o cider, snackar vi typ Bulmers så e de ju ingen höjdare..

men de cider vi har i sverige som är i stil med Kopparbergs, dom e goda och uppfriskande! Men man tröttnar efter ett par tre stycken.

Sen dricker jag Manliga (Tm) grejjer som Guinness och whiskey också, ja måste va bisexuell *whistle*

Jag dricker allt förutom gin, är jag trisexuell utan en pungkula då?

Einar
2007-06-29, 16:07
Kiviks gul är den bästa cidern. Jag tror dock inte att den produceras längre. Cider de säljer på uteställen tycker jag smakar alldeles för sött som några redan påpekat.

Deceiver85
2007-06-29, 16:08
Vilken cider föredrar ni?

Jag tycker att Kopparberg päron är bra.

Kopparbergs funkar bra, annat är det med Rekorderlig Cider, fy sjutton vad sötsliskigt det är. När det gäller alkoläsk är dock Smirnoff Ice herre på täppan.

Antosh
2007-06-29, 16:09
Jag dricker allt förutom gin, är jag trisexuell utan en pungkula då?

Bingo :thumbup:

von huff
2007-06-29, 16:12
Kopparbergs funkar bra, annat är det med Rekorderlig Cider, fy sjutton vad sötsliskigt det är. När det gäller alkoläsk är dock Smirnoff Ice herre på täppan.

Bättre än smirnoff finns inte

1986
2007-06-29, 16:14
Vinbög och ciderfjortis får man alltid höra, men eftersom farsan var bra på att dricka så är även jag det, vilket betyder att det ändå aldrig är jag som ligger och krälar när spriten kommer fram.

Det omanligaste som finns måste väl fan ändå vara de osäkra snubbarna som hulkar i sig de tre första bärsen eftersom de inte vågar annat? :)

Tigerkotten
2007-06-29, 16:16
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.

True that! Jag gillar inte öl speciellt mycket, kan funka att dricka det. Men utan tvekan föredrar jag cider framför öl.

Xider är väldigt goda att dricka... :D De njuter jag av att dricka :)

Sen visst tycker vissa det är fjantigt att dricka cider etc, men hey deras problem. Jag är "manlig" nog att dricka det jag föredrar, utan att bli påverkad av grupptrycket.

Pierre_C
2007-06-29, 17:22
Inte direkt omanligt att dricka cider emellanåt men det är lite svagt att inte klara av att dricka öl ;) Nä men öl hör sommaren till och jag lider med dem som inte gillar det.

Nitrometan
2007-06-29, 17:26
Är det omanligt att dricka cider?

Nej. Drycker är könlösa.

Varför skulle en dryck vara manlig, omanlig, kvinnlig eller okvinnlig?

_Robbie_
2007-06-29, 17:31
Att ni ens diskuterar detta. Att ni inte skäms.

Snacka om att vara osäker på sin sexualitet när man diskuterar vad som är manligt eller ej. Väx upp för fan.

*slap* *whatever* *gah!*

grisbil3n
2007-06-29, 17:34
Gott till skaldjur.

Fast det är väl ganska bög det med.

Trance
2007-06-29, 17:38
Nej. Drycker är könlösa.

Varför skulle en dryck vara manlig, omanlig, kvinnlig eller okvinnlig?

Ja, det har ju inte en jäkel påstått. Det som det handlar om är att dricka en viss dryck.

Att ni ens diskuterar detta. Att ni inte skäms.

Snacka om att vara osäker på sin sexualitet när man diskuterar vad som är manligt eller ej. Väx upp för fan.

*slap* *whatever* *gah!*

Osäker på sin sexualitet? Det var också ett dumt uttalande, varför skulle det spela någon roll. Vore det inte bättre att säga osäker i sin mansroll eller liknande? Eller har feministbögmaffian hjärntvättat dig?

Dnepr
2007-06-29, 18:03
Snacka om att vara osäker på sin sexualitet när man diskuterar vad som är manligt eller ej. Väx upp för fan.

*slap* *whatever* *gah!*


Att ev. vara osäker i sin mansroll har ju knappast något med ens sexualitet att göra. Så där gav du dig själv en slap.

Nitrometan
2007-06-29, 18:03
Ja, det har ju inte en jäkel påstått. Det som det handlar om är att dricka en viss dryck.
Ah. Tänkte inte på det. Där har du ju en poäng.

Jag tycker inte att det är särskilt manligt eller kvinnligt att dricka vare sig det ena eller det andra.

Sexualitet? Är homosexualitet omanligt? Och heterosexualitet manligt?

olwe
2007-06-29, 18:14
Det är fett omanligt att dricka cider. Dessutom smakar det ju rövhål. Hur kan man dricka något så otroligt sött? det känns ju som att läpparna klistras fast i varandra.

Liten Men Fet
2007-06-29, 18:21
Det är fett omanligt att dricka cider. Dessutom smakar det ju rövhål. Hur kan man dricka något så otroligt sött? det känns ju som att läpparna klistras fast i varandra.

Jag tar en cider ibland om jag blir trött på ölen på puben, då är det torra engelska cider typ strongbow som är starkare och inte så söta.
Det vanliga päroncider slisket som finns på tapp klarar jag inte av för det är för sött,.

von huff
2007-06-29, 18:34
Att ni ens diskuterar detta. Att ni inte skäms.

Snacka om att vara osäker på sin sexualitet när man diskuterar vad som är manligt eller ej. Väx upp för fan.

*slap* *whatever* *gah!*

bla bla bla bla.Gå till pojkvännen nu.Han tröstar dig*cupid*

Trance
2007-06-29, 18:36
bla bla bla bla.Gå till pojkvännen nu.Han tröstar dig*cupid*

Jag såg just en sak. Du är....16 år och från Finland.

hahahahahahahahahhahahahahahahahahhaha

von huff
2007-06-29, 18:41
Jag såg just en sak. Du är....16 år och från Finland.

hahahahahahahahahhahahahahahahahahhaha

17 år.Trodde du att jag var äldre?Du är 26 hihi.

Dnepr
2007-06-29, 18:43
Jag såg just en sak. Du är....16 år och från Finland.

hahahahahahahahahhahahahahahahahahhaha

Det är lite fult av dig att reta en ung finsk krabat, som vill busa lite på ett förum. Men nu klarnar det hela. Om någon ska starta en tråd om manlighet och alkohol, så är det ju solklart att det ska vara en ung finne på väg att snart få handla på bolaget. Han är ju osäker på vad han han ska köpa, och vad han ska dricka på vardagarna hemma i pojkrummet. Full det vet han att han vill bli - men det måste kombineras med lite manlighet.

130kg finsk sisu
2007-06-29, 18:47
Jag vill härmed bjuda in Trance på en weekend i Finland. Jag tycker mannen har onödigt många fördomar gentemot den gamla svenska rikshalvan.
Så Trance när kommer du? Flyg går varje dag från Stockholm, billigt dessutom. www.blue1.com

von huff
2007-06-29, 18:49
Det är lite fult av dig att reta en ung finsk krabat, som vill busa lite på ett förum. Men nu klarnar det hela. Om någon ska starta en tråd om manlighet och alkohol, så är det ju solklart att det ska vara en ung finne på väg att snart få handla på bolaget. Han är ju osäker på vad han han ska köpa, och vad han ska dricka på vardagarna hemma i pojkrummet. Full det vet han att han vill bli - men det måste kombineras med lite manlighet.

håller med.Du måste ta i beaktande att jag trots allt bara är 17år.En mycket känslig ålder.Man vill ju prova på förbjudna saker.:em: Manligheten har inget att göra med ciderdrickande.Men undrade bara hurdan åsikt andra hade om det.Om du ser pollen så ser du att det finns många som svarat att det inte är manligt och ännu fler som svarat det motsatta.Så det finns olika åsikter,inte bara din.En riktig man kan gå med bh om han så tycker

_Robbie_
2007-06-29, 18:51
Snälla någon svara på frågan VARFÖR ÄR CIDER OMANLIGT?

Den här tråden är hur dum som helst och de som tycker att cider är omanligt är bara sorgliga.

Dnepr
2007-06-29, 18:52
håller med.Du måste ta i beaktande att jag trots allt bara är 17år.En mycket känslig ålder.Man vill ju prova på förbjudna saker.:em: Manligheten har inget att göra med ciderdrickande.Men undrade bara hurdan åsikt andra hade om det.Om du ser pollen så ser du att det finns många som svarat att det inte är manligt och ännu fler som svarat det motsatta.Så det finns olika åsikter,inte bara din.En riktig man kan gå med bh om han så tycker

Har du bara lite skäggstubb och uppkavlade skjortärmar - så kan du lugnt sitta där och smutta på din cider när Pekka och Kari dricker hemkört.

_Robbie_
2007-06-29, 18:52
bla bla bla bla.Gå till pojkvännen nu.Han tröstar dig*cupid*

Oj vad du var rolig. Du måste nog vara populär där du bor i din håla. Sorgligt peace of shit.

bluelight
2007-06-29, 18:52
_Robbie_: tror faktiskt ingen är speciellt seriös med sin åsikt att det är omanligt. Målgruppen här på forumet ligger ändå ganska högt och då brukar väl det där släppa.. Har ju inte speciellt mycket med manlighet att göra.

Garnax
2007-06-29, 18:54
Cider är sockersliskit och jag dricker det enbart när man fyllt magen med öl och behöver ett avbrott, dock blir det oftare en drink än cider.

Jag som kille fimpar både sugröret och pinnen dom stoppar i glaset, ska bara vara ett glas med drink i, dricka drink ur sugrör på krogen är inte manligt...

Hurvida cider är manligt att dricka eller inte kan man väl låta vara osagt, men flaskan bör kanske inte vara liten och rosa :)

130kg finsk sisu
2007-06-29, 18:55
Robbie. Varför tror du att han bor i en håla?

_Robbie_
2007-06-29, 18:55
_Robbie_: tror faktiskt ingen är speciellt seriös med sin åsikt att det är omanligt. Målgruppen här på forumet ligger ändå ganska högt och då brukar väl det där släppa.. Har ju inte speciellt mycket med manlighet att göra.

Tack! Hoppas verkligen det. Fick lite utbrott här hemma...

_Robbie_
2007-06-29, 18:56
Robbie. Varför tror du att han bor i en håla?

Något som flög ur mig men antagligen för att han beter sig så barnsligt vid den åldern.

HAHA märkte att det var just han som startade tråden. Det förklarar saken.

von huff
2007-06-29, 18:57
Oj vad du var rolig. Du måste nog vara populär där du bor i din håla. Sorgligt peace of shit.

Jag frågade OM ni tycker att det är omanligt och det flesta tycker det inte.Precis samma som om jag skulle fråga om det är omanligt att gå med högklackade skor.Jag är inte särskilt populär.

_Robbie_
2007-06-29, 18:59
Jag frågade OM ni tycker att det är omanligt och det flesta tycker det inte.Precis samma som om jag skulle fråga om det är omanligt att gå med högklackade skor.Jag är inte särskilt populär.

mm trodde väll det.

130kg finsk sisu
2007-06-29, 19:01
Tror du Robbie att man är barnslig bara för att man kommer från en mindre ort. Nu är det ju så att jag tror Von Huff kommer från en "förstad" till helsingfors med X gånger 10 000 invånare, Staden är mångkulturell med 50/50 vad gäller finska och svenska.
Däremot jag kommer från en håla. men iofs är jag barnslig. Men det är inte kutym här precis...

_Robbie_
2007-06-29, 19:03
Tror du Robbie att man är barnslig bara för att man kommer från en mindre ort. Nu är det ju så att jag tror Von Huff kommer från en "förstad" till helsingfors med X gånger 10 000 invånare, Staden är mångkulturell med 50/50 vad gäller finska och svenska.
Däremot jag kommer från en håla. men iofs är jag barnslig. Men det är inte kutym här precis...

Jag säger så här: Jag är lika seriös som den här tråden.

;)

von huff
2007-06-29, 19:05
Jag säger så här: Jag är lika seriös som den här tråden.

;)

haha;)

Trance
2007-06-29, 19:11
Jag vill härmed bjuda in Trance på en weekend i Finland. Jag tycker mannen har onödigt många fördomar gentemot den gamla svenska rikshalvan.
Så Trance när kommer du? Flyg går varje dag från Stockholm, billigt dessutom. www.blue1.com

Till Finland? Jag har redan kort från 80-talet så jag behöver inte fler.

...nej, men jag bara skojar med dig. Självklart så hånar jag han enbart för han körde den klassiska "sverige är gay" så då tänkte jag att han nog var känslig där. Fast hur som helst så är det väl kanske sådär roligt för våra homosexuella medlemmar på brädan att konstant höra termen som ett hån. Även om jag självklart kan skämta lite då och då att saker är ghey så känns det väl sådär om det används konstant.

von huff
2007-06-29, 19:13
http://www.youtube.com/watch?v=leRsWGF3mSc

von huff
2007-06-29, 19:16
;) Här är till er som har onda tankar om Finland

130kg finsk sisu
2007-06-29, 19:16
Han körde det klassiska "Svenskar är bögar"
Och du körde det från västligt håll vanliga: Finland är ett u-land dvs sämre än Sverige.
Fördomar går aldrig ur...



Nej men inbjudan står kvar!:thumbup:

von huff
2007-06-29, 19:19
http://www.youtube.com/watch?v=leRsWGF3mSc

hämnd:D

Piranha
2007-06-29, 19:20
Jag dricker det jag tycker är gott, sen skiter jag i vad folk tycker.

Gärna paraplydrinkar..

Trance
2007-06-29, 19:24
Han körde det klassiska "Svenskar är bögar"
Och du körde det från västligt håll vanliga: Finland är ett u-land dvs sämre än Sverige.
Fördomar går aldrig ur...



Hehehe, jag är faktiskt uppvuxen med finsk dagmamma (typ dagis), finsk bästa kompis och en annan kompis har en finsk flickvän. Så jag har inte fördomar, de säger faktiskt att finland är 10 år efter ;-). I alla fall tjejen sade det, hehe.

Nej, men Finland rankar väl rätt högt på de flesta index när det gäller teknologi, högre än Sverige på de flesta så jag tror inte att det är ett u-land direkt. Men jo, får jag lust att åka till Finland så kontaktar jag dig. ;)

petah
2007-06-29, 19:29
Jag tycker det är roligt att retas med kompisar som inte tycker om öl som sitter och dricker cider, då dom oftast tar det ganska hårt och snabbt måste försvara sig somfan. Inte för att jag har något emot folk som dricker cider. :P

Eddie Vedder
2007-06-29, 19:32
Kan väl inte påstå att det är omanligt, det är ju ganska uppenbart att tjejer oftare dricker cider och killar oftare öl men omanligt skulle jag inte påstå om man nu vill dricka det.

Personligen hatar jag cider, har druckit det som "huvudsaklig dryck" en utekväll och hade fanimej ont i tänderna en vecka sen. Det var som att dricka sockerlösning efter tre-fyra stycke, fy fan va vidrigt det var.*spy*

130kg finsk sisu
2007-06-29, 19:34
Finland är gällande teknologi, välfärd osv i samma klass som Sverige. T.o.m förbi på vissa områden.
Men skall vi kalla det "värderingsmässigt" är vi 10-20 år efter Sverige. Absolut. Detta både på gott och ont.

von huff
2007-06-29, 19:36
Kan väl inte påstå att det är omanligt, det är ju ganska uppenbart att tjejer oftare dricker cider och killar oftare öl men omanligt skulle jag inte påstå om man nu vill dricka det.

Personligen hatar jag cider, har druckit det som "huvudsaklig dryck" en utekväll och hade fanimej ont i tänderna en vecka sen. Det var som att dricka sockerlösning efter tre-fyra stycke, fy fan va vidrigt det var.*spy*

Var därför som jag gjorde en poll:D

Rahf
2007-06-29, 21:17
Tycker inte om öl, är norrlänning, dra en slutsats på vad jag röstade.

Laijza
2007-06-29, 22:39
Riktiga män dricker mjölk *cupid*

nr16
2007-06-30, 00:59
Cider är något av det godaste man kan dricka :) Bara en iskall cola går före :D

1986
2007-06-30, 01:03
Okay jag ska erkänna... det var i samma veva som ciderdrickandet började, som jag började raka armhålorna och intressera mig för passionerat sex med androgyna - och i vissa fall håriga - män.
Så visst fan är det omanligt och bögigt!

Daniiiel
2007-06-30, 05:50
Dricker mest öl och sprit, estländare som jag är så gillar jag att shotta vodka och starkare saker men nog fan är det inte fel med några goda cider då och då heller.

Tuniz
2007-06-30, 06:34
Cider funkar, men bara 1-2 styckna, sen blir det faktiskt aldeles för sött (och kanske bögigt? =o )

Öl dricker jag, och har alltid druckit det sen man fick hår på snoppen ;o

skaparn
2007-06-30, 07:27
Cider funkar, men bara 1-2 styckna, sen blir det faktiskt aldeles för sött (och kanske bögigt? =o )

Öl dricker jag, och har alltid druckit det sen man fick hår på snoppen ;o

...
http://www.uncrate.com/men/images/gillette-fusion.jpg

Allan
2007-06-30, 11:28
Det är djupt omanligt att bry sig om vad andra dricker! Däremot är det manligt att bry sig om hur de dricker

Kwon
2007-06-30, 11:34
Jag dricker cider ist för öl.

När alla polarna beställer bira i baren tar jag en cider.

Sen börjar vissa av polarna ta efter när jag säger te dom att öl innehåller humle/östrogen efter dom frågat mig :Vafan dricker du en sån där fjolldricka för, ta en bira!

Deceiver85
2007-06-30, 11:36
Det är djupt omanligt att bry sig om vad andra dricker! Däremot är det manligt att bry sig om hur de dricker
Dagens visdomsord.

machine gun
2007-06-30, 11:40
Är det något som är omanligt så är det väl att bry sig om vad andra dricker. Personligen gillar jag dock öl bäst. Cider kan vara gott som omväxling, men max en isf. Iaf vår svenska sötcider, engelsk torr cider är lite godare, men jag skulle nog ändå inte få i mig mer än en sån heller iofs.

PowPow
2007-06-30, 12:57
Jag tycker det är oerhört omanligt att inte bry sig om vad andra dricker.
Jag tycker det är manligt att bry sig om vad andra dricker.

Kwon
2007-06-30, 13:01
Vad dricker du PowPow? :D

PowPow
2007-06-30, 13:04
Vad dricker du PowPow? :D

Kopparbergs eller Smirnoff Ice. Ibland en manhattan eller en Baileys med mjölk och is.

mela
2007-06-30, 14:17
Omanligt eller ej, who cares? Orka dricka något bara för att andra tycker att man ska dricka det. Vill man bli full ska det väl ändå smaka bra på vägen dit också? Eller om man bara vill ha något gott så ska det också smaka bra.

Trance
2007-06-30, 14:24
Det är djupt omanligt att bry sig om vad andra dricker! Däremot är det manligt att bry sig om hur de dricker

Så en kvinna som bryr sig om hur andra dricker är manlig?

Empe
2007-06-30, 14:54
Jag kan dricka det mesta så länge jag inte dricker bara en dryck varje kväll. Jag vill variera. Jag går till exempel inte till baren och gång på gång beställer öl, eller cider, eller en viss drink. Variation är nyckeln till framgång.

Sen vill jag bara slå ett slag för en perfekt blandad Gin & Tonic.

Deceiver85
2007-06-30, 15:47
Variation är nyckeln till framgång.

Eller en nedspydd matta...

Denstillasittande
2007-06-30, 15:54
Eller en nedspydd matta...

Hahaha, precis vad jag tänkte blanda olika spritsorter är ingen höjdare.

Tycker inte det är speciellt omanligt att dricka cider istället för öl. Sitta och tvinga i sig öl bara för att verka tuff är väldigt omanligt.

Däremot gå och sippa på en rosa paraplydrink kan jag tycka vara ganska omanligt.

Empe
2007-06-30, 15:58
Eller en nedspydd matta...

Jag blandar alltid. Har aldrig spytt pga fylla.

clinteastwood
2010-06-12, 10:34
cider och andra alkoläsk är omanligt!

feyin
2010-06-12, 10:43
Det som är omanligt är att öht fundera om man är manlig eller ej när man dricker cider. Drick och bjud på dig själv, var en man!

L-Sami
2010-06-12, 10:50
Manligt och kvinnligt är överhuvudtaget så 1900-talet. En av de dummare sakerna som har följt med till 2000-talet.

Honn
2010-06-12, 11:04
Varför verkar alla mena sötsliskig cider? Finns ju trots allt även god cider T.ex Strongbow och Gaymers.

BALBOAN
2010-06-12, 11:12
Jag ser cider som kärringdricka.

clinteastwood
2010-06-12, 11:14
varann vatten är ju riktigt jvla omanligt också!!!

Pelle2
2010-06-12, 11:18
Cider är manligt, öl är för kärringar:cool:

BALBOAN
2010-06-12, 11:20
varann vatten är ju riktigt jvla omanligt också!!!

haha aa som FAN

koffein_beroende
2010-06-12, 11:20
Kärlek till Smirnoff Ice:D

Gute
2010-06-12, 11:22
Jag ska bara inta sådana ting som bevarar frid, välmående och glädje i min kropp, i mitt medvetande, och i min familjs och mitt samhälles kollektiva kropp och medvetande. Säg nej till alkoholkonsumtion som fördunklar sinnet, och att göra åtskillnad mellan kvinnligt och manligt.

meat
2010-06-12, 11:23
Blir mörkrädd när jag läser vissa av svaren här haha... Dricker vad jag är sugen på för tillfället när jag dricker, om det är en öl, en whisky eller en cider är skitsamma för mig. Vem fan orkar bry sig om det är manligt eller inte? Shit..

stevebc
2010-06-12, 11:32
Den cider de flesta dricker är ju oftast någon läsk med lite alkohol i. Riktig lagrad cider dricker jag ofta då det är så gott.

clinteastwood
2010-06-12, 11:34
brukar köpa några flaskor cider, sedan säger jag till bartendern att vaska skiten!

clinteastwood
2010-06-12, 11:38
Klubbfest idag, ser jag någon med cider i handen då jvlar.....

Silverschnitzel
2010-06-12, 11:42
Jag känner ett par där bruden dricker öl o killen dricker cider ;)

TehSaxo
2010-06-12, 11:43
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.

This ^

Bubban
2010-06-12, 11:51
Ni som tycker det är omanligt, vad tycker ni jag som är allergisk mot öl (gluten) ska göra? Mitt bästa alternativ är då cider eller vin. Är man.

Jens.Andersson
2010-06-12, 11:53
Ni som tycker det är omanligt, vad tycker ni jag som är allergisk mot öl (gluten) ska göra? Mitt bästa alternativ är då cider eller vin. Är man.

Drick det ändå och härda ut det som en riktig man? Typiskt kvinnor att komma med ursäkter.

J.V
2010-06-12, 11:56
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.Ord.

Jag känner ett par där bruden dricker öl o killen dricker ciderSTOPPA PRESSARNA!!!111!1

Kek
2010-06-12, 11:57
Dricker egentligen enbart för att bli fackad i skallen och vägarna dit är många. Om det sker mha, vin, cider, sprit, öl, t-röd, intas rektalt, oralt spelar ingen större roll för mig. Huvudsaken är väl egentligen bara att man tycker det smakar helt okej så man inte tvingar i sig någon skit som man inte ens tycker om.

Yes
2010-06-12, 12:00
Cider är perfekt för att skölja ur munnen lite mellan ölen.

Plus att cider är gott förstås, fast det är ju öl också.

frambogir
2010-06-12, 12:02
MEn det är ju inte gott!

amarth
2010-06-12, 12:14
Ni som tycker det är omanligt, vad tycker ni jag som är allergisk mot öl (gluten) ska göra? Mitt bästa alternativ är då cider eller vin. Är man.

Finns väl glutenfri öl på systemet?

Såvitt jag vet är det bara riktigt mörk öl man ska undvika. Jag har aldrig märkt av några besvär och jag köper både vanlig blasköl typ corona/heineken och lite mörkare sorter/ale.


Edit:
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=89805&Butik=0&SokStrangar=
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=89769&Butik=0&SokStrangar=

stevebc
2010-06-12, 12:14
Cider är perfekt för att skölja ur munnen lite mellan ölen.

Plus att cider är gott förstås, fast det är ju öl också.Ja, så är det.

krellik
2010-06-12, 12:17
Skiter i att läsa tråden, cider är skitgött.

saab900
2010-06-12, 12:18
Jag kräks av starkcider *spy*
Öl och sprit gick bra på den tiden jag fortfarande drack i berusningssyfte, men cider ledde ofelbart till toaletten om jag ens hann så långt.

skaparn
2010-06-12, 12:20
cider och andra alkoläsk är omanligt!

Du har bumpat två alkoholrelaterade trådar idag, och den här var verkligen gammal. Gratulerar till första fyllan.

ceejay
2010-06-12, 12:22
cider är okej. Men helst dricker jag en kall öl:) Omanligt är det inte iaf

burre
2010-06-12, 12:51
Omanligast av allt måste vara att pina i sig något man tycker är äckligt istället för att njuta av något man tycker smakar gott för att någon eventuellt skulle kunna tycka att man var omanlig.

Okvinnligast av allt måste ju dock vara att springa runt å ha en massa åsikter.

emi23j
2010-06-12, 12:51
pallar inte läsa 11 sidor. Men jag tycker inte det är något omanligt med att dricka cider, eller drinkar för den delen. Varför skulle man inte vilja dricka något som smakar gott? är det i såna fall omanligt att äta chips, choklad, glass och godis också?

Kimball
2010-06-12, 13:02
De som klagar på att jag dricker drinkar och cidr är oftast spetiga moppepojkar. Då är det bara en krabba som gäller så håller de käften resten av kvällen! BAM!



*rolleyes*

stevebc
2010-06-12, 13:05
Fast drinkar är ju standard för ballers som oss. Lide bli full på utspädd fatöl till överpris.

Matsa
2010-06-12, 13:33
Cider är mindre manligt än öl men mer manligt än en rosa paraplydrink. Öl är för den delen mindre manligt än cognac eller whisky. Riktiga män dricker dock vad fan de vill.

Miniräzer
2010-06-12, 13:45
Seriöst, finns det gubbar som dricker stark cider? Eller är ni bara ironiska?

Åsberg
2010-06-12, 13:50
Tjejdrinkar är godare så.

Wille005
2010-06-12, 13:50
Det är inget omanligt i att hälla i sig cider över 7.0-gränsen, dom är farligare än öl.

xOr
2010-06-12, 13:53
Bögjuice....

victor_n
2010-06-12, 13:56
Dom som säger att cider är omanligt är ju dom största fikusarna på brädan. En riktig man dricker vad fan han vill och skiter i vad andra tycker.

stevebc
2010-06-12, 13:58
Bögjuice....u0lVbMOMTi0

We want cock, son! Go play with your girly tits, you fucking fag.

Wille005
2010-06-12, 13:59
Alkohol som alkohol, bara man blir full.

wessmen
2010-06-12, 14:02
Det är väl mer omanligt att bry sig om vad omgivningen tycker om vad du dricker?:smash:

davvvan
2010-06-12, 19:04
Cider är för evigt förknippat med fjortisfylla, gärna de där härliga 7.0orna som smakar sprit och sött i en episk blandning... Huvva. Sliskigt. Inget omanligt egentligen men visst förekommer vissa pikar.

stevebc
2010-06-12, 19:30
Cider är för evigt förknippat med fjortisfylla, gärna de där härliga 7.0orna som smakar sprit och sött i en episk blandning... Huvva. Sliskigt. Inget omanligt egentligen men visst förekommer vissa pikar.Ja, men grejen är att det där är inte cider. Det är alkoläsk. Om man med omanligt menar något som är jävligt uselt, ja, då är cidern som många menar omanlig. För det är typ artificiell blandsaft med en gnutta alkohol i.

Grottmannen
2010-06-12, 22:09
Inte omanligt, men värdelöst. Fullt med socker som döljer smaken så du inte vet när du ska sluta. Rent jävulskap.

Om vi nu menar cider som fjortisarna så fint kallar alkoläsken för. Riktig Cider är fint.

Daniiiel
2010-06-12, 23:32
Cider är bara ok i en 5:1 ratio till öl. Att variera det beska med en summersby cider varje 5 bärs är helt ok!

stridis
2010-06-13, 10:47
Kärlek till Smirnoff Ice:D

Hmm de är redigt najs.

Jag känner ett par där bruden dricker öl o killen dricker cider ;)

Cider är najs som fredagsmys i tv-soffan.

mela
2010-06-13, 10:53
lol längesen jag röstade i den här pollen ;D

Det är väl skitsamma vad man dricker så länge man dricker något som man tycker är gott?

PowPow
2010-06-13, 11:26
Torr engelsk eller fransk cider är ju hur gott som helst tycker jag.

Men det ska väl inte blandas ihop med de svenska dryckerna med ciderkaraktär som ofta kallas cider i Sverige.. Kopperbergs mfl..

Tricce
2010-06-13, 11:31
Problemet med cider är att man (läs jag) får surauppstötningar av det.

frogmachine
2010-06-13, 11:59
En riktig man dricker miller & mariestad, mmhhhhhmmmmm

wo0ord
2010-06-13, 12:09
Omanligt med cider, det ska vara rosévin *rolleyes*

elegantmachine
2010-06-13, 12:12
Det är lika omanligt att dricka cider, som det är okvinnligt att dricka öl eller whisky.

limenka
2010-06-13, 12:37
Andra former av cider än Xider m.m funkar. Finns flera burkcider att köpa i Tyskland som smakar hur gott som helst ( i rimliga mängder ) jämfört med vodka+fanta blandad Bacardi (tex)

ElecTr0n
2010-06-13, 12:49
Det är gott och jag skäms inte. Man dricker ju inte bara cider direkt...

Piranha
2010-06-13, 13:02
Jag är den omanligaster personen på jorden enligt kriterierna i denna tråd.

Jag tycker öl smakar piss (dock ingen referens)?

Vin gör mig trött.

Cider är för sött.

Drinkar däremot, små sköna färglada saker med tomtebloss och paraplyer, gärna daquires, jag gillar det och skäms inte.

tsp
2010-06-13, 14:09
Med cider, menar ni cider då? Eller menar ni sån där päronsnask-läsk med alkohol i?

Librish
2010-06-13, 14:26
Jag är den omanligaster personen på jorden enligt kriterierna i denna tråd.

Jag tycker öl smakar piss (dock ingen referens)?

Vin gör mig trött.

Cider är för sött.

Drinkar däremot, små sköna färglada saker med tomtebloss och paraplyer, gärna daquires, jag gillar det och skäms inte.

Plus ett.

Det ska vara göttans att dricka, annars blire inget.

skaparn
2010-06-13, 14:49
En cider jag dricker är ett glas vin jag inte.
Men jag är också väldigt okunnig på ciderområdet och har nog bara smakat det vissa kallar läsk i den här tråden. Det skulle vara roligt att gå på något slags ciderprovning.


Manligt eller kvinnligt vet jag inte, och som många inlägg redan gjort gällande är det ena riktiga skitbegrepp.

Flykt
2010-06-13, 17:08
En cider jag dricker är ett glas vin jag inte.
Men jag är också väldigt okunnig på ciderområdet och har nog bara smakat det vissa kallar läsk i den här tråden. Det skulle vara roligt att gå på något slags ciderprovning.


Manligt eller kvinnligt vet jag inte, och som många inlägg redan gjort gällande är det ena riktiga skitbegrepp.
Hehe :D (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123230)

mattilainen
2010-06-13, 17:09
tycker jag inte

stevebc
2010-06-13, 17:14
Blev riktigt sugen på en (lagrad) cider nu. Åh.

skaparn
2010-06-13, 17:17
Blev riktigt sugen på en (lagrad) cider nu. Åh.

Fun Light Appear, brännvin och en soda streamer.

von huff
2010-06-13, 17:42
Jag tycker om kopperberg men att dricka fler än 3 blir jobbigt då det är så sött.Lidlcider kan ochså vara ok särskilt ananas.Som helhet så kan jag säga att 1-4 cider går ner lätt och efter det går det inte mer.Dry cider går ej alls.

Exdiaq
2010-06-13, 17:49
Who gives a shit?

ViktorLarsson
2010-06-13, 17:54
1-2 cider kombinerat med 5-6 öl kan vara riktigt gott för lagom variation. Enbart cider nej. Svar på frågan om det är omanligt att dricka cider: nej.

/Peace.

rQx
2010-06-13, 18:02
Jag dricker cider.. Gillar inte vanlig öl, isåfall ska det vara mörk öl som Guiness stout eller mörkare. Smakade en igår som jag vill veta namnet på, det såg ut som olja ungefär i konsistens. Smak av choklad typ. Förslag? Kom i flaska med kork.

Raschmus
2010-06-13, 22:11
Efter många öl är det kalas med en somersby. Omanligt? Who gives a shit

stevebc
2010-06-13, 22:22
Fun Light Appear, brännvin och en soda streamer.Ah, soda streamern. Den får jag leta länge efter. Har för mig att den står någonstans bakom bakmaskinen uppe på vinden.

PowPow
2010-06-13, 23:22
En cider jag dricker är ett glas vin jag inte.
Men jag är också väldigt okunnig på ciderområdet och har nog bara smakat det vissa kallar läsk i den här tråden. Det skulle vara roligt att gå på något slags ciderprovning.


Ett första steg kan ju vara att gå till ett välsorterat systembolag och plocka på dig alla franska och brittiska cider du hittar. De flesta (eller alla) kommer titulera med att vara dry eller medium dry. Systembolaget har ganska dåligt utbud på dessa så det kommer varken bli en speciellt dyr historia eller en speciellt jobbig bakfylla..

skaparn
2010-06-14, 08:05
Ett första steg kan ju vara att gå till ett välsorterat systembolag och plocka på dig alla franska och brittiska cider du hittar. De flesta (eller alla) kommer titulera med att vara dry eller medium dry. Systembolaget har ganska dåligt utbud på dessa så det kommer varken bli en speciellt dyr historia eller en speciellt jobbig bakfylla..

Vet du, det ska jag göra. Midsommar 'n cider kan bli en hit.