handdator

Visa fullständig version : Effekter på magen?


jojjep91
2007-06-29, 12:42
Hej, sitter här nu och försöker få i mig
300g musli, 4dl mjölk
4mackor med 200gram tonfisk
2ägg
3dl vatten med multivitamin tablett

sen frukost idag då jag vakna klockan 13:00

iaf.

Det tar rätt lång tid för mig o äta, ca 1h-40minuter
och är väldigt mätt redan men ska fan i helvete få i mig allt.

om man äter mycket och länge, kan de ha nån negativ effekt på magen då?
typ svullnar upp i längden elr nåt ;s

min bror tvingade i sig mat ett tag, morsan sa hans magsäck kan bli utöjd?

jojjep91
2007-06-29, 12:46
kanske dum fråga, det jag menar är ,

är inte så van vid mkt mat, och om man verkligen tvingar i sig så man nästan får ont i magen.

Nimille
2007-06-29, 13:07
Om du successivt ökar intaget av mat kommer du vänja dig vid stora mängder.
Du kan sluta oroa dig om några visuella skillnader iaf ;) Möjligtvis kommer du bli fetare dock men det är det enda skulle jag tro.
Antar att man inte får större omfång på magen så länge man förbrukar den energin man tar in.

jojjep91
2007-06-29, 13:10
Om du successivt ökar intaget av mat kommer du vänja dig vid stora mängder.
Du kan sluta oroa dig om några visuella skillnader iaf ;) Möjligtvis kommer du bli fetare dock men det är det enda skulle jag tro.
Antar att man inte får större omfång på magen så länge man förbrukar den energin man tar in.

hehe, okej tack så mycke Nimille!

träna hårt nu din jäfel!:)

Tolkia
2007-06-29, 14:09
Magsäcken är väldigt töjbar (åt båda hållen), tur det. ;)

Om det är jobbigt att äta så mycket på en gång (300 g müsli ÄR mycket), varför inte dela upp det på fler, mindre mål? Liten mening med att plåga sig om man kan undvika det.

jojjep91
2007-06-29, 15:15
hehe jo men jag prova o vänta lite mellan varje sked, så det gick bra sen, som tur va.

Handcuff
2007-06-29, 16:09
Skynda långsamt.....

Rahf
2007-06-29, 20:48
Att kliva upp sent kan vara ödesdigert för kosthållningen under den dagen. Kompensera hellre på lite längre sikt än under just en måltid (som Tolkia så eminent skrev).

jojjep91
2007-06-29, 22:17
okk rahf skärpning som gäller

Tolkia
2007-06-30, 09:55
Sedan är det ju inte livsviktigt att omedelbart kompensera det om man skulle råka missa ett mål. Är underskottet tillräckligt stort en viss dag kommer man att vara hungrigare nästa dag och automatiskt vilja äta mer då. Det är ju inte så att kroppen gör en daglig check klockan 24: "Ooops, idag har jag visst inte fått alla mina mål, jahapp, då äter jag upp mjusklerna som kompensation. Chomp! Chomp!"

jojjep91
2007-06-30, 17:52
Sedan är det ju inte livsviktigt att omedelbart kompensera det om man skulle råka missa ett mål. Är underskottet tillräckligt stort en viss dag kommer man att vara hungrigare nästa dag och automatiskt vilja äta mer då. Det är ju inte så att kroppen gör en daglig check klockan 24: "Ooops, idag har jag visst inte fått alla mina mål, jahapp, då äter jag upp mjusklerna som kompensation. Chomp! Chomp!"

hehe aa de klart :D