handdator

Visa fullständig version : Träffa äldre man


PingvinFlickan
2007-06-28, 22:55
Jag har genom mitt jobb träffat en man jag blivit intresserad av. Vi har börjat umgås på fritiden; se på film, gå promenader, gå ut och äta. Vi har väldigt trevligt tillsammans, kan prata om allt och har mycket gemensamt. Utom en sak: åldern. Det är så att han är hela 25 år äldre än mig. Detta var dock inget jag visste innan då han skulle kunna passera för 30 att döma av utseende och fysik.
Men självklart är det känsligt och känns lite konstigt. Jag tycker väldigt mycket om honom, men är lite rädd vad jag ger mig in på.

Nån som har erfarenheter av detta?

Rock'nRoll
2007-06-28, 22:56
En het 45 åring kan välan säkert funka. Kanske inte hela livet men ett tag. Go for it om de känns fint!

Dnepr
2007-06-28, 22:58
Dom äldre män jag har träffat har varit mysiga - så jag förstår varför du känner som du gör. Men sen kan man ju undra vilken framtid ni har tillsammans. Eller du kanske inte vill ha barn? Eller du har kanske inte tänkt så långt?

LadyInsane
2007-06-28, 23:00
Hur länge har ni "dejtat"? Med tanke på att du börjar fundera som du gör, tyder kanske på att det börjar kännas relativt seriöst?

Jackie Dee
2007-06-28, 23:01
Tror det kan bli svårt att få det att funka i längden. Synd om det känns bra.
Hur gammal är du om man få fråga? Skillnad på 18 och 43, och 40 och 65..
I det senare tror jag det skulle funka då man är på en mer jämn nivå mognadsmässigt.

Jazen
2007-06-28, 23:01
Åldern har aldrig spelat någon roll för min del, bara man känner sig bekväm.Kanske lite konstigt när ni ska till föräldrarna ellrt festa loss med dina och hans kamrater :P men känns sånt ovesäntligt så kör hårt:thumbup:

L-Sami
2007-06-28, 23:03
Får du inga pappa känslor av honom?

PingvinFlickan
2007-06-28, 23:14
Hur länge har ni "dejtat"? Med tanke på att du börjar fundera som du gör, tyder kanske på att det börjar kännas relativt seriöst?

Bara några dejter än så länge. Det har inte gått så långt, men man funderar ju...

Dom äldre män jag har träffat har varit mysiga - så jag förstår varför du känner som du gör. Men sen kan man ju undra vilken framtid ni har tillsammans. Eller du kanske inte vill ha barn? Eller du har kanske inte tänkt så långt?

Jag tänker inte så långt. Att jag är intresserad nu säger inget om hur det är om tio år. Barn är inget jag ens tänkt på än.

Får du inga pappa känslor av honom?
Nej. Det är inte nåt slags fadersubstitut jag söker, om det är vad du menar :)

Tror det kan bli svårt att få det att funka i längden. Synd om det känns bra.
Hur gammal är du om man få fråga? Skillnad på 18 och 43, och 40 och 65..
I det senare tror jag det skulle funka då man är på en mer jämn nivå mognadsmässigt.

Jag är 20.

En het 45 åring kan välan säkert funka. Kanske inte hela livet men ett tag. Go for it om de känns fint!

Jag tänker också nåt i den stilen. Tar det för vad det är nu. Hur livet ser ut om tio år vet man ändå inget om.

Jackie Dee
2007-06-28, 23:18
Kan tänka mig att du inte ser nåt problem i eran relation. problemen ligger alltid i att man ska fundera på vad alla andra kommer tycka. För många har ju alltid en åsikt om hur andra lever sitt liv. Så jag säger oxå go for it och skit i vad andra tycker.

joriice
2007-06-28, 23:18
En kvinna jag har varit intresserad av är 38 år äldre än mig, men även f.d superstjärna, så det är ingen jag träffat personligen... jag önskar jag varit född på 50/60-talet!!! :(

Dnepr
2007-06-28, 23:18
Jag brukar dock på framtiden när jag träffar tjejer - men jag fattar att inte du gör det med tanke på din ålder. Lite kinky att han är så mycket äldre - och jag tycker sånt är häftigt.

PingvinFlickan
2007-06-28, 23:22
Kan tänka mig att du inte ser nåt problem i eran relation. problemen ligger alltid i att man ska fundera på vad alla andra kommer tycka. För många har ju alltid en åsikt om hur andra lever sitt liv. Så jag säger oxå go for it och skit i vad andra tycker.

Precis! Det känns hemskt att jag bryr mig så mycket vad andra tänker, men det är svårt att låta bli. Jag vågar inte ens tänka på hur jag lär framstå...

En kvinna jag har varit intresserad av är 38 år äldre än mig, men även f.d superstjärna, så det är ingen jag träffat personligen... jag önskar jag varit född på 50/60-talet!!! :(

Haha! Jobbigt läge ;)

Pudzianovski
2007-06-28, 23:28
Svar på din fråga: Jag har inga erfarenheter.

Jag tycker du ska göra precis vad du själv känner för. Kör på om du vill...vem vet...*cupid*

Trance
2007-06-28, 23:29
Kör på, du ger bara hopp åt oss som någon gång kommer vara 45.

Snafu
2007-06-29, 00:36
Min erfarenhet, och då var min flickvän 28 och jag 23, är att eventuella problem som egentligen kanske inte är åldersrelaterade som ett par kan komma att behöva handskas med ofta benämns/misstänker vara/kan vara åldersrelaterat trots att det egentligen inte är det. Det är lätt att skylla på åldern, särskilt om båda inte har gått igenom samma saker (skola, eventuell vidareutbildning, yrkesliv etc).

Ligger båda på samma nivå och har gjort liknande saker kan åldersskillnaden bli oviktig.

Detta är såklart min högst personliga erfarenhet och det skiljer sig säker i fall till fall (/end disclaimer).

Zerom
2007-06-29, 00:54
Du borde kanske fundera över om han också är ute efter en seriös relation, eller bara tycker det är kul med en flört med en yngre tjej...

aitamaa
2007-06-29, 07:00
Kör hårt!

mini
2007-06-29, 07:03
Om det är något du vill prova tycker jag inte att åldern ska vara ett hinder, men du bör fundera på alla framtida aber, tex
* Vad händer om du vill ha barn i framtiden?
* Är ni redo för att vissa ser er relation som konstig?

Förälskelse är trevligt. *cupid*

Officer
2007-06-29, 07:12
Jag ställer samma frågor som mini.

Jag tror tyvärr inte att det kan funka särskilt länge med en sådan åldersskillnad. Vad händer när du vill ha barn när du är 25 t ex? Då är han gammal nog att vara farfar till sitt eget barn.. Vad skulle barnen på dagis säga? "Vem är den jättegamla gubben bredvid din jätteunga morsa?"

Det är en sak om du var 40 bast och han var 65 - då har ni båda "lekt av er" lite och känt på olika förhållanden. Men nu är du "bara barnet" jämfört med honom. Umgängeskretsar, livs/jobb/resor, ja - alla sorters erfarenheter är megastora i skillnad.

Han kanske ser bra ut nu, men hur ser han ut när du är 30 bast? Utseende är inte allt - men tänk på hur åldersskillnaden kommer bli extra tydlig nu när han blir "gubbe" och du knappt kommit ur ungdomen.

Jag personligen skulle säga - Nej - glöm det, sluta umgås och bit i det sura äpplet helt enkelt. Ni har haft det trevligt ett tag - men man måste tänka logiskt.

Ignatius72
2007-06-29, 07:17
Svårigheten består nog i att den som är äldre har så vansinnigt mycket mer erfarnehet av allt. Kan ju för bövelen ha ungar som är äldre än en själv. Det blir helt enkelt svårt att hävda sig. Men å andra sidan så kanske man gillar det och då är det ju inga problem.

Bearius
2007-06-29, 07:18
tror både Pär Myrberg och Sven bertil Taube har damer som är ca 30 år yngre än de själva.

Chatrine Zeta Jones man Michel Douglas är 22 år äldreän henne så visst går det.

Dnepr
2007-06-29, 07:26
tror både Pär Myrberg och Sven bertil Taube har damer som är ca 30 år yngre än de själva.

Chatrine Zeta Jones man Michel Douglas är 22 år äldreän henne så visst går det.

Exakt. Och iom att dom är ihop så vet man att dom har det skitbra. Men jag tror att det är bra att vi vågar titta lite över dom vanliga gränserna - att vi vågar lite mer. Jag personligen tror det kan funka bättre mellan två som är i olika åldrar, där det skiljer en hel del.

J.Saarela
2007-06-29, 07:53
Kör på, du ger bara hopp åt oss som någon gång kommer vara 45.

haha var exakt vad jag tänkte:)

Jompan
2007-06-29, 08:44
Tror inte man kan göra några generella sanningar om vad som kan funka och inte just beroende på ålderskillnad. Det kan funka hur bra som helst, eller det kan komma problem på vägen, liksom det även kan göra i ett förhållande med en jämnårig. Så länge man trivs tillsammans, har roligt, attraktionen finns and what not, så är det väl bara att satsa. :)

Fast visst kan det dyka upp helt andra sorts frågor man måste ta ställning till.

Innerst inne tror jag du har svaret till vad som känns ok för dig, vad säger din magkänsla? Vad är dina farhågor? Vad är det som gör att detta inte skulle kunna funka för dig? Vad är det som gör att detta kommer funka? :)

Pingu
2007-06-29, 10:08
Jag har genom mitt jobb träffat en man jag blivit intresserad av. Vi har börjat umgås på fritiden; se på film, gå promenader, gå ut och äta. Vi har väldigt trevligt tillsammans, kan prata om allt och har mycket gemensamt. Utom en sak: åldern. Det är så att han är hela 25 år äldre än mig. Detta var dock inget jag visste innan då han skulle kunna passera för 30 att döma av utseende och fysik.
Men självklart är det känsligt och känns lite konstigt. Jag tycker väldigt mycket om honom, men är lite rädd vad jag ger mig in på.

Nån som har erfarenheter av detta?

Jag hade en äldre kvinna strax efter att jag gick ut gymnasiet men det var mest bara sex. Hon var snäll och trevlig och grym i sängen men det var aldrig nått som kunde ha varat, det är riktigt läckert med lite äldre kvinnor som håller sig fräsha och snygga :naughty:
Det skilljde 21 år mellan oss och det kändes stundtals som, ja inte som min morsa men det var en skum känsla i alla fall. Inget som jag har känd med andra tjejer som varit närmare mig i ålder.

Känner du att du klarar av att hans umgängeskrets är bra mycket äldre än dig själv och att vissa kommer at kolla snett på er så kör hårt.