handdator

Visa fullständig version : träna övre delen av övre rygg


tomasa
2007-06-28, 22:19
asså när jag tränar övre rygg så känns det bara som om jag tränar musklerna på nedre sidan av övre rygg och jag vill ju träna skiten bakom deltamusklerna också (typ övre delen av övre rygg :D) ere ngn som har ngt bra förslag på övningar där man tränar detta område?

jag har gjort en liten bild här så ni typ ser vad jag vill träna
det e alltså det blåmarkerade området som jag ser resultat på och det rödmarkerade som jag vill träna mera.

Liten Men Fet
2007-06-28, 22:30
asså när jag tränar övre rygg så känns det bara som om jag tränar musklerna på nedre sidan av övre rygg och jag vill ju träna skiten bakom deltamusklerna också (typ övre delen av övre rygg :D) ere ngn som har ngt bra förslag på övningar där man tränar detta område?

jag har gjort en liten bild här så ni typ ser vad jag vill träna
det e alltså det blåmarkerade området som jag ser resultat på och det rödmarkerade som jag vill träna mera.

Vad kör du för övningar då?
Skivstångsrodd med överhandsfattning, hantelrodd, sittande rodd med stöd för bröstet (maskin). Och för all del vanlig sittande rodd i kabelmaskin.

Kör du bara hyperextensioner och latsdrag nu eller?

tomasa
2007-06-28, 22:36
Vad kör du för övningar då?
Skivstångsrodd med överhandsfattning, hantelrodd, sittande rodd med stöd för bröstet (maskin). Och för all del vanlig sittande rodd i kabelmaskin.


jaa de e dom övningar jag kör nu.

BigForre
2007-06-28, 22:43
Några övningar som jag uppskattar...

Frivändningar
Skivstångsrodd (bänkpressfattning)
Hantelrodd
Facepull

tomasa
2007-06-28, 22:52
jag kom just på att (och blitt tillsagd) att det är bakre deltamusklen som jag menade. ja, det finns några övningar på ast sports (max otsktien) men det konstiga är att det typ är samma övningar till bakre som till främre :S ere inte ngn annan som har lite bra övningar till bakre deltamuskeln?

BigForre
2007-06-28, 22:59
jag kom just på att (och blitt tillsagd) att det är bakre deltamusklen som jag menade. ja, det finns några övningar på ast sports (max otsktien) men det konstiga är att det typ är samma övningar till bakre som till främre :S ere inte ngn annan som har lite bra övningar till bakre deltamuskeln?

Bakre dela kommer att arbeta mycket i alla övningar där du drar. Vill du pricka den efter den behandlingen väljer jag tveklöst en maskin där du kan gör flyes med raka armar. Se bara till att skjuta fram brötet ordentligt och fokusera blicken snett uppåt så är det bara att skjuta sönder.

GULD
2007-06-29, 00:19
Hantelrodd är helt klart bäst för övre rygg tycker jag och drar du ganska högt upp träffar den bakre delta extra mycket!

Eddie Vedder
2007-06-29, 05:44
Det räcker med en tråd om samma sak.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97137