handdator

Visa fullständig version : Är det fler än jag...


S_R_G
2007-06-28, 19:22
..som gillar att riktigt köra ski¤en ur kroppen vid ett träningspass, genom främst seghetsträning (kombination av uthållighet och styrka)?

Problemet är att man många gånger har svårt att tänka utanför traditionella banor och det är då träningen blir tråkig och mer till ett måste.

Själv tar jag ofta med ett par arbetshandskar på löprundan och springer in på någon lekplats på vägen och kör chins, dips, lyfter picknickbänkar, armgång olika hopp. Kan verkligen rekommendera att ställa sig i en armhävningsposition med fötterna på en gunga och dra knäna mot bröstet.

Ta ett par längre stavar och springer med dessa, flåsar som faan redan efter en halvtimma. Även bra de dagar man känner för att springa, fast benen fortfarande borde få sig en dags vila.

Springa/gå med 1 kilos armvikter och försöka hålla garden eller köra "skuggboxning" medans man springer/går.
Tar en hel del på magmuskelaturen också märker jag.

Köpte mig en 24-kilos kettlebell som jag kör olika kombinationer i ca 15-20 minuter på gräsmattan utanför lägenheten.

Hittat en grusgrop, där jag kan springa upp-och ner samt lyfta/slänga stora stenar.

Vad gör du för att variera, få din träning lite mer roligare/leksammare?

Skulle gärna vilja kunna leka med ett traktordäck, men det blir kanske inte så populärt att dra in på gården *whistle*

GLC
2007-06-28, 19:24
Shit, det där lät sjukt roligt! :hbang:

Handcuff
2007-06-28, 19:31
Shit, det där lät sjukt roligt! :hbang:

Att titta på om inte annat :D

S_R_G
2007-06-28, 20:07
Det bjuder jag mer än gärna på och vem behöver inte ett gott skratt från-och-till.

Dav0d
2007-06-28, 20:54
Är precis likadan! Det är precis så en underbar träning ska se ut om man kör kondition och styrka. Sedan finns det självklart kampsports passen jag går på, det är ungefär samma typ av slitage.

S_R_G
2007-06-30, 20:03
Har lekt lite med tanken på att delvis fylla min Swissball med vatten och testa hur det skulle kännas att lyfta. Kollat runt på nätet och har faktiskt inte sett någon annan som snackat om detta.

Borde ju kunna fungera som en sandsäck, dessutom med ett medie som rör sig innuti. !!Lär nog tvinga core muskulaturen att jobba hårt!!

Är lite orolig om den skulle spricka, så man skall kanske trä en större bag eller liknande runt om för att skudda mot eventuellt vassa underlag.

Någon som har provat eller har ett bättre förslag?

blekfet2
2007-07-01, 07:26
uhm, på så vis :D