handdator

Visa fullständig version : extreme makeover, träningen??


soulsplinter
2007-06-28, 11:48
Bara jag som inte fattar hur deltagarna i extreme makeover får så snygga kroppar på typ två månaders träning?? (alltså visst de e lite fusk o fettsuging, but still!) de äter ju typ minimalt o får ändå värsta musklerna verkar de som .. knasigt !

Hockeyplayer
2007-06-28, 11:50
Olagliga preparat isåfall..

pragmatist
2007-06-28, 11:56
Även med steroider får man inte särskilt mycket ny muskelmassa på två månader om man deffar samtidigt. Troligen har de redan från början hyfsat med muskelmassa som helt enkelt inte syns för att de är överviktiga/håriga/bleka och fotograferas i ofördelaktigt ljus.

champion
2007-06-28, 11:56
Får dom egentligen "värsta musklerna", är det inte bara ögat som blir lurad?

MasterChief
2007-06-28, 12:01
Får dom egentligen "värsta musklerna", är det inte bara ögat som blir lurad?

Förmodligen. Ta bort en del fett så ser musklerna större ut. Det går ju liksom inte att flexa fett.

Slartibartfast
2007-06-28, 12:03
Feta människor kan droppa en hel del fläsk på två månader genom att deffa stenhårt och köra styrketräning. Inget märkvärdigt skulle jag säga.

Hade varit kulare om man fixat en 60-kilos kille att se ut som Nick Auger på två månader. Då hade jag varit imponerad.

champion
2007-06-28, 12:09
Förmodligen. Ta bort en del fett så ser musklerna större ut. Det går ju liksom inte att flexa fett.

Om en mager kille/tjej slänger på sig mer fett så ser han lite/mycket större ut. Kan se ut som större muskler.

Visst nu var det en tjock människa som gick ner i vikt och man såg värsta musklerna.
Finns kanske piller i USA som är godkända att skriva ut men ej i sverige.

LadyInsane
2007-06-28, 13:08
Jag gissar på att programmet utspelar sig under en längre tid. Ex svenska "Du är vad du äter"-dieten pågår under 4 månader egentligen, men på tv säger de att det handlar om 8 veckor.

Kimball
2007-06-28, 16:23
Jag gissar på att programmet utspelar sig under en längre tid. Ex svenska "Du är vad du äter"-dieten pågår under 4 månader egentligen, men på tv säger de att det handlar om 8 veckor.

Oh, är du helt säker på det?
Jag menar inte att jag inte tror på det, och jag avskyr hon den där som håller i att, jag är bara intresserad av vad du grundar det på?

LadyInsane
2007-06-28, 22:15
Oh, är du helt säker på det?
Jag menar inte att jag inte tror på det, och jag avskyr hon den där som håller i att, jag är bara intresserad av vad du grundar det på?

Min arbetskamrat var med. Hans diet-program varade i 4 månader. Det är rätt fixat. I varje program "fuskar" deltagarna, men detta är faktiskt filmat innan dieten börjar. Han och hans kompisar fick gå ut och dricka öl innan de skule sätta igång, bara för att de skulle ha film på det.

e_w
2007-06-29, 15:14
Jag gissar på att programmet utspelar sig under en längre tid. Ex svenska "Du är vad du äter"-dieten pågår under 4 månader egentligen, men på tv säger de att det handlar om 8 veckor.


Men herregud. Och jag tycker dom går ner lite när det är på 8 veckor... Borde man inte hinna väldigt mycket mer på 4 månader egentligen?

Tolkia
2007-06-29, 15:28
Men herregud. Och jag tycker dom går ner lite när det är på 8 veckor... Borde man inte hinna väldigt mycket mer på 4 månader egentligen?
Det känns som om det är högst situationsberoende. Svårt att ställa upp något slags allmän mall för hur mycket "man" bör gå ned under en viss tid.

Yes
2007-06-29, 15:44
Även med steroider får man inte särskilt mycket ny muskelmassa på två månader om man deffar samtidigt. Troligen har de redan från början hyfsat med muskelmassa som helt enkelt inte syns för att de är överviktiga/håriga/bleka och fotograferas i ofördelaktigt ljus.
Fast det handlar ju inte om "torr" muskelmassa. Bättre definition, mer vätska i musklerna, mer "spänningar" i kroppen, bra ljus m.m kan nog göra underverk.

Av det lilla jag sett av programmet har jag aldrig blivit särskilt imponerad av träningsresultaten.

Viktor_Balck
2007-06-29, 17:14
Min arbetskamrat var med. Hans diet-program varade i 4 månader. Det är rätt fixat. I varje program "fuskar" deltagarna, men detta är faktiskt filmat innan dieten börjar. Han och hans kompisar fick gå ut och dricka öl innan de skule sätta igång, bara för att de skulle ha film på det.

Vafan är det du säger?! Min värld rasar samman, har precis tatuerat in "Anna Skipper Rulez" i svanken också.

Seriöst så trodde jag att det rörde sig om 8 veckor, för dom går ju inte ner så enormt mycket faktiskt, däremot så var det inte så svårt att gissa att "fuskandet" var hyfsat uppgjort, dom bara råkar filma det.

Granatgiraffen
2007-06-29, 18:33
Min arbetskamrat var med. Hans diet-program varade i 4 månader. Det är rätt fixat. I varje program "fuskar" deltagarna, men detta är faktiskt filmat innan dieten börjar. Han och hans kompisar fick gå ut och dricka öl innan de skule sätta igång, bara för att de skulle ha film på det.

Min kompis/arbetskamrat-argumentet är alltid det bästa!

Cilia
2007-06-29, 18:42
Jag har missat totalt
när och var sänds det?

LadyInsane
2007-06-29, 19:16
Min kompis/arbetskamrat-argumentet är alltid det bästa!

Yes. Om du sett programmet, var han killen som själv var kock och tycker om öl.

Vafan är det du säger?! Min värld rasar samman, har precis tatuerat in "Anna Skipper Rulez" i svanken också.

Seriöst så trodde jag att det rörde sig om 8 veckor, för dom går ju inte ner så enormt mycket faktiskt, däremot så var det inte så svårt att gissa att "fuskandet" var hyfsat uppgjort, dom bara råkar filma det.

Ja, att de skulle smyga efter deltagarna dag ut och dag in är ganska osannolikt.

Men herregud. Och jag tycker dom går ner lite när det är på 8 veckor... Borde man inte hinna väldigt mycket mer på 4 månader egentligen?

Ja, spec de som hamnar på 2 kg eller något. En del andra brukar lyckas ganska bra.