handdator

Visa fullständig version : Gym exploderade på Söder! (Energiverket)


Krokodil
2007-06-28, 11:26
Från AB: http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1106561,00.html

"Kraftig brand på gym i Stockholm
Polisen: Två personer är skadade

Det brinner kraftigt i ett gym på Södermalm i Stockholm.
Ett stort område runt lokalen har spärrats av.
Två personer är skadade, uppger polisen.
Larmet om den explosionsartade branden på gymet Energiverket kom till polisen klockan 11.37.
– Det var en fullt utvecklad brand, säger Ann-Charlotte Wejnäs på Länskommunikationscentralen till aftonbladet.se.
När polisen kom till platsen var det mycket kraftig rökutveckling. Branden ska ha uppstått efter en explosion. Hela Långholmsgatan, Hornstull och Västerbron från Kungsholmssidan har spärrats av och polisen arbetar med att evakuera människor.
Fem ambulanser, en akutbilar, polis och räddningstjänst är på plats.

”Svart rök”
Två personer som har skadats tas om hand av sjukvården.
P-O Brogren passerade förbi på Långholmsgatan när han såg tjock rök och människor som flydde undan branden.
– Det var en svart rök som luktade krutaktigt. Massor med människor kom ut från lokalen och många hade sjalar för sina ansikten. De såg förvirrade ut, berättar han."

LadyG
2007-06-28, 11:27
Hoppas ingen blev allvarligt skadad :(

Pellefant
2007-06-28, 12:49
Länk till gymmet. http://www.energiverket.nu/

Sofia4_4
2007-06-28, 13:00
jag såg det. Kom precis ut från gymmet tvärs övergatan och det var så mycket folk och rök.

StrongVoice
2007-06-28, 13:09
Jag brukar träna där på lunchen, men idag är jag ledig från jobbet *spy*

LadyInsane
2007-06-28, 13:13
Hemskt.

gymrat
2007-06-28, 14:27
En timme och en kvart efter att jag klivit ut från Energiverket efter morgonens (för mig förtidiga) benpass så startar branden (i ett solarium?).

Den enda orsaken till att jag inte tränade vid det senare tillfället var att BODY- och Fitness-redaktionerna idag hade en långlunch på Djurgården från 11.00 till 13.30 för att avtacka BODYs säljchef Stefan Elfving. Tillfälligheter således...

Hemi
2007-06-29, 12:32
Tränade där 87-88. Gjorde sittande rodd första gången där och avancerade rätt bra i liggande hantelpress.

Ironbabe
2007-06-29, 12:51
Tränade där 87-88. Gjorde sittande rodd första gången där och avancerade rätt bra i liggande hantelpress.

Antecknat *popcorn*

Cilia
2007-06-29, 13:17
Jag försökte ta mig till Långholmen igår för att äta lunch men det var avstängt. Sura åkte vi till Drottningholm istället.
Där var det bättre väder så allting slutade gott

von huff
2007-06-29, 14:26
Tränade där 87-88. Gjorde sittande rodd första gången där och avancerade rätt bra i liggande hantelpress.

Körde du kick-backs ochså?

Hemi
2007-06-29, 14:56
Körde du kick-backs ochså?

Nix, men kunde ha gjort. När jag slutade tävla i boxning började jag köra där ett tag. Fashbacks, Knökigt med folk som gungade upp skivstänger till

KABOOM…

[…]It's a, it's a, it's a, it's a sin
It's a sin
Everything I've ever done
Everything I ever do
Every place I've ever been
Everywhere I'm going to
It's a sin …

Tråkigt det som hände, men kundenog gått ännu värre.

Pellefant
2007-06-29, 16:20
En nödutgång i den eldhärjade gymanläggningen på Långsholmsgatan var reglad. Det berättar en man som befann sig i bastun när brandlarmet gick.

En nödutgång ska endast ha ett dörrvred, ingenting annat. Nu visade mannen stor sinnesnärvaro, efter visst besvär lyckade han ändå få upp dörren. Det räddade med all sannolikhet hans liv, säger Kenneth Möller.

I gymlokalen fanns fyra nödutgångar, det är oklart om samtliga var förreglerade.

Både Kenneth Möller(brandinspektör) och Mikael Englund(brandförsvaret) är övertygade om att endast sekunder skiljde från en storskalig katastrof med flera döda.

Källa: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=666180

Läskigt.

Pellefant
2007-06-29, 16:33
Tror ni att de som har kort där(själv var jag nära att köpa deras sommarkort) får pengarna tillbaka nu om de stänger en längre period?

Nu kommer det väl bli knökfyllt på alla gym på söder ett tag framöver då.

Pellefant
2007-07-03, 15:13
Ett besked kan ges till dig som är autogirokund
- Du behöver inte vidta några åtgärder - inga fler
betalningar dras från ditt konto.

Källa: http://www.energiverket.nu/

Krampus
2007-07-04, 00:40
Tror ni att de som har kort där(själv var jag nära att köpa deras sommarkort) får pengarna tillbaka nu om de stänger en längre period?

Nu kommer det väl bli knökfyllt på alla gym på söder ett tag framöver då.

Det känns verkligen som det viktigaste just nu...

Kimball
2007-07-04, 10:54
Det känns verkligen som det viktigaste just nu...

Vadå? Det är väl mänskligt att vara självisk när t.o.m pengar är inolverade? ;)

Pellefant
2007-07-04, 16:14
Det känns verkligen som det viktigaste just nu...

Nej, det tycker jag inte, men finner frågan intressant.