handdator

Visa fullständig version : de bästa träningsmetoderna


soulsplinter
2007-06-28, 11:20
För rumpa, baksida+insida lår? Har gymkort så om de finns någon bra maskin eller något med fria vikter så gör jag gärna det också :) Vill helst bara "strama upp" lite om ni förstår... inga mega muskler jag e ute efter på dessa ställen alltså ;)

L-Sami
2007-06-28, 11:33
Knäböj, raka marklyft, leg extension och legcurl.

soulsplinter
2007-06-28, 11:39
och vad är det för något då :P

mini
2007-06-28, 11:42
Har inte gymmet en instruktör?
Kolla igenom www.exrx.net för olika övningar.

champion
2007-06-28, 11:44
*Utfall med skivstång
*kabel-kickback
*kickback i maskin
*höftlyft
*insidan lår i maskin
*insidan lår i kabel
*breda knäböj

Sen finns det en du ligger på rygg och sätter fast kabeln på foten och har benet rakt och trycker ner vikten. Tar som bara den i röven. Vet ej vad den heter. Gjorde den på friidrotten.

Arnoldski
2007-06-28, 11:54
Fairing har tjackat nån ny rump-isolator som är helt brutal tydligen, men i övrigt finns det inget som smiskar min skinkor bättre en tunga utfall (bakåt) i Smith-maskin.

Riktigt mustigt!

Eddie Vedder
2007-06-28, 12:13
inga mega muskler jag e ute efter på dessa ställen alltså ;)

Och hur skulle du få dessa megamuskler?

Alltid lika intressant att läsa om hur tjejer får träna på särskilda sätt för att inte muskeltillväxten skall skena iväg medans testosteronstinna killar får slita arslet av sig för något enstaka kg kvalitetsmassa per år.

Tjejers förmåga till muskelbygge fascinerar mig.:D

champion
2007-06-28, 12:20
Och hur skulle du få dessa megamuskler?

Alltid lika intressant att läsa om hur tjejer får träna på särskilda sätt för att inte muskeltillväxten skall skena iväg medans testosteronstinna killar får slita arslet av sig för något enstaka kg kvalitetsmassa per år.

Tjejers förmåga till muskelbygge fascinerar mig.:D


Tjejer kanske har en hemlighet som vi inte vet om än? *cry*

zydar
2007-06-28, 13:05
hehe,, aa, man blir liksom inte ett köttberg av att träna lite.

stevebc
2007-06-28, 13:07
För rumpa, baksida+insida lår? Har gymkort så om de finns någon bra maskin eller något med fria vikter så gör jag gärna det också :) Vill helst bara "strama upp" lite om ni förstår... inga mega muskler jag e ute efter på dessa ställen alltså ;)Smolov + enorma mängder mat.

norsk_gadd
2007-06-28, 13:18
För att "strama upp" finns inga övningar. Det enda du får göra för att kunna tighta till är dieta. Om det är lite slappt eller du är slät någonstans så beror det på att du har fett där och tyvärr inget annat. Diet i kombination med ovanstående övningar är nog mitt tips. :)

LadyInsane
2007-06-28, 13:20
Ett tips är övningen Good Mornings. (googla). Den är för baksida lår och rumpa. Sedan jag började gymma seriöst, har jättemånga kommenterat min rumpa och sagt att den är "2 die 4". :cool:

jwzrd
2007-06-28, 13:24
Good morning och vanliga marklyft är utmärkta övningar för att träna upp allt det.

mentzer
2007-06-28, 13:24
Ett tips är övningen Good Mornings. (googla). Den är för baksida lår och rumpa. Sedan jag började gymma seriöst, har jättemånga kommenterat min rumpa och sagt att den är "2 die 4". :cool:

Vill ha bildbevis på det tack.

stevebc
2007-06-28, 13:39
Ett tips är övningen Good Mornings. (googla). Den är för baksida lår och rumpa. Sedan jag började gymma seriöst, har jättemånga kommenterat min rumpa och sagt att den är "2 die 4". :cool:Join the club :thumbup:

Och +1 på bildbevis :D

LadyInsane
2007-06-28, 14:09
Vill ha bildbevis på det tack.

Join the club :thumbup:

Och +1 på bildbevis :D

:D

Don't worry. Ska slänga upp bilder i dagforms/girlie-tråden snart. :)

soulsplinter
2007-06-28, 14:10
haha.. har redan ordentliga benmuskler efter 10 år av fitness sports och dansträning. är nöjd så, vill inte ha större! Men det är nog som norsk gadd skriver att ja måste gå ner lite mer i fett då, eftersom ja gick upp så mkt förra året hehe ;) ska kolla upp den där övningen "good mornings"!

Mirre
2007-06-28, 14:32
För rumpa, baksida+insida lår? Har gymkort så om de finns någon bra maskin eller något med fria vikter så gör jag gärna det också :) Vill helst bara "strama upp" lite om ni förstår... inga mega muskler jag e ute efter på dessa ställen alltså ;)
Var lugn. Med den inställningen kommer du INTE att få några megamuskler. :thumbup: Gör de övningar som Champion beskriver.
Och du, ta i om du vill ha resultat och var inte rädd för lite vikt!

Mirre
2007-06-28, 14:33
haha.. har redan ordentliga benmuskler efter 10 år av fitness sports och dansträning. är nöjd så, vill inte ha större! Men det är nog som norsk gadd skriver att ja måste gå ner lite mer i fett då, eftersom ja gick upp så mkt förra året hehe ;) ska kolla upp den där övningen "good mornings"!

Om du anser att volymen är tillräcklig så är det deff som gäller. Ofta tror man att man har mer muskler än vad fallet är. Testa o deffa helt enkelt!

HMG
2007-06-28, 15:42
UT OCH SPRING!!! :hbang:

danne454
2007-06-28, 15:55
bildbevis tack

mentzer
2007-06-28, 16:04
bildbevis tack

+1

stevebc
2007-06-28, 17:55
haha.. har redan ordentliga benmuskler efter 10 år av fitness sports och dansträning. är nöjd så, vill inte ha större! Men det är nog som norsk gadd skriver att ja måste gå ner lite mer i fett då, eftersom ja gick upp så mkt förra året hehe ;) ska kolla upp den där övningen "good mornings"!Jaha men då så. Trodde du ville ha större röv (*drool* ) m.m. men okej, då är det fettminskning (s k "deff") som gäller :thumbup:

soulsplinter
2007-06-28, 19:55
hehe nej större behöver den verkligen inte bli =P jag tycker om min rumpa men det blev lite mindre "tight" under den på benen efter viktökning o sen viktminskning så därför ville jag bara veta hur man kunde typ få bort det , om det går....

Men insida lår då? Om man tränar den, blir det liksom bara "fastare" eller värsta bullen innåt? haha hoppas ni fattade vad ja menar ;)

Eddie Vedder
2007-06-28, 20:01
Men insida lår då? Om man tränar den, blir det liksom bara "fastare" eller värsta bullen innåt? haha hoppas ni fattade vad ja menar ;)

Men snälla! Dina muskler kommer inte växa som ogräs bara för att du tränar litegrann! Ta en titt i bildtrådarna, tror du dom stora killarna där tränat ett par veckor?

Att få stora muskler tar grymt lång tid för en kille som lägger ner halva livet på muskelbyggning. Hur fort tror du då det går för en tjej som inte prioriterar det på samma sätt?

Träna och oroa dig inte över stora muskler.

Som sagt, jag fattar inte att tjejer tror att det bara är att titta på en hantel så växer armarna med 200%.

HMG
2007-06-28, 20:08
åter igen.. ut och spring spring spring...

soulsplinter
2007-06-28, 20:12
kan inte springa så mkt pga fotskador tyvärr :(

Eddie Vedder: Mina benmuskler e fan som ogräs haha :P men så då ska jag bara köra hårt då? Har du förslag på någon bra övning för insida lår, bortsett från den där maskinen på gymmet? :)

Professor Pump
2007-06-28, 20:17
Drop the fork - stay off the carbs.

Eddie Vedder
2007-06-28, 20:36
Eddie Vedder: Mina benmuskler e fan som ogräs haha :P men så då ska jag bara köra hårt då? Har du förslag på någon bra övning för insida lår, bortsett från den där maskinen på gymmet? :)

Om du sätter igång och tränar en muskelgrupp som du inte tränat hårt på länge blir glykogeninlagringen i den specifika muskeln effektivare, således lagras mer glykogen in som i sin tur binder massa vätska (1g glykogen binder ungefär 2.7g vatten, nästan tre gånger så mycket alltså) och benmuskulatur och sätesmuskulatur är stora muskelrgrupper så jag förstår om du ser en skillnad så fort du börjar träna dom. Det är dock inte någon egentlig märkbar muskeltillväxt vi pratar om.:)

Insida lår vet jag inte, vanliga större benövningar såsom knäböj, benpress, hacksquats, utfall o.s.v. borde ge en bra träning överlag för benmuskulaturen men jag är dålig på sånt här så det är bättre att någon anatomi-och/eller styrketräningsexpert uttalar sig.:thumbup:

soulsplinter
2007-06-28, 21:29
okej men den där extra vätskan försvinner väl sen, eller? :)

hehe ja, jag får helt enkelt göra alla övningar jag kan komma på då!

Eddie Vedder
2007-06-28, 21:32
okej men den där extra vätskan försvinner väl sen, eller? :)

Beror på om du fortsätter träna samt ditt kolhydratintag. Men du ska inte oroa dig, det kommer för det första inte göra dina ben GIGANTISKA, kanske kommer DU tycka att dom ser större ut men det tycker man alltid själv, sedan gör inte glykogenpåfyllnad att man ser fet ut, bara lite grövre.

Det är alltså enbart positiva sidor, så nu slutar vi klaga på ben-och sätesmuskulatur och sätter igånge med träningen istället!:D :thumbup:

stevebc
2007-06-29, 00:02
kan inte springa så mkt pga fotskador tyvärr :(

Eddie Vedder: Mina benmuskler e fan som ogräs haha :P men så då ska jag bara köra hårt då? Har du förslag på någon bra övning för insida lår, bortsett från den där maskinen på gymmet? :)KNÄBÖJ!

Kan iofs ha att göra med att jag har en rätt bred ställning, men fy fasen vad jag får träningsvärk i ljumskarna och som dom växer av knäböj! (obs! vill inte avskräcka dig)

Professor Pump
2007-06-30, 12:51
Stay off the chocolate..

machine gun
2007-06-30, 17:43
Som sagt, jag fattar inte att tjejer tror att det bara är att titta på en hantel så växer armarna med 200%.

+1

Det roliga är ju att samma tjejer som säger att de bygger muskler hur lätt som helst, sällan har några muskler :D