handdator

Visa fullständig version : Ni kvinnor på brädan: Hur lättmanipulerade kan män vara?


kalle_banan
2007-06-27, 21:06
Såg i psykologtråden (ålder på psykolog) att unga män ofta är lättmanipulerade, hur ter det sig? Hur gör ni när ni manipulerar unga män?

Yankeee
2007-06-27, 21:07
Låter snubben tro att han ska få doppa om han gör som hon vill?

Dnepr
2007-06-27, 21:13
Snubben gör som hon vill för han tror han ska få doppa den. Pga den kvinnliga listen.

1986
2007-06-27, 21:15
Det handlar väl om att den unge killen tror att han ska få doppa och få slem på penis. Eller jag vet inte? Kanske?

Whistler
2007-06-27, 21:18
Alltså, så här är det. Genom att låta oss tro att vi har en chans att få doppa, så får de oss att göra precis som de vill.

Sofia4_4
2007-06-27, 21:20
Det verkar som att alla killar vet hur och varför. :D

Fredrici
2007-06-27, 21:24
Det verkar som att alla killar vet hur och varför. :D

Alla har vi varit lättlurade i tidig ålder.

Alexton
2007-06-27, 21:29
-||-

heltzonicka
2007-06-27, 21:31
Fan va onda kvinnor är, lura en stackars kille att toffla runt för att han tror att han ska få doppa

Dnepr
2007-06-27, 21:45
Det verkar som att alla killar vet hur och varför. :D

Ja det är fan inte roligt att se sina stackars kompisar gå i fällan.

kalle_banan
2007-06-27, 21:55
Det verkar som att alla killar vet hur och varför. :D

Det kan inte vara så simpelt, låta snubben tro att han ska få fett på sylen bara, det räcker inte.

Ironbabe
2007-06-27, 22:03
Det är du och ingen annan som tillåter dig att bli manipulerad..

Trance
2007-06-27, 22:05
Det är du och ingen annan som tillåter dig att bli manipulerad..

Ok, lådvin och inspelade avsnitt av Dr. Phil borde förbjudas för vissa.

Ironbabe
2007-06-27, 22:08
Ok, lådvin och inspelade avsnitt av Dr. Phil borde förbjudas för vissa.

ja ja ja

Dnepr
2007-06-27, 22:10
Det är du och ingen annan som tillåter dig att bli manipulerad..

Exakt. Det är unga Pelles fel att han blir mer tillags - när han märker småsexuella antydningar från en attraktiv kvinna.

Ironbabe
2007-06-27, 22:17
Exakt. Det är unga Pelles fel att han blir mer tillags - när han märker småsexuella antydningar från en attraktiv kvinna.

Presajsly! Unga Pelles reptilhjärna tolkar trevligheten från damens sida som något helt annat.

Dnepr
2007-06-27, 22:20
Presajsly! Unga Pelles reptilhjärna tolkar trevligheten från damens sida som något helt annat.

Det beror ju på att hon sänder ut exakt samma signaler som en som är intresserad på riktigt. Vilket inte unga Pelle kan avgöra. Det är alltså inte alls Pelles fel. Du borde ju förstått min ironi - du som har ett nick som nästan börjar med ironi.

kspr
2007-06-27, 22:21
Ja män är nog medhjälpare i manipuleringen. Kommer en vacker kvinna fram och ber om något så tänker man ju "mamma mia, kansje knula", och hjälper till så vänligt, även om kvinnan inte äter pinnglass vid tillfället.

Überbiffen
2007-06-27, 22:23
Killar tror dom ska få ****** och tjejer tror att dom bara vill prata och vara trevliga.

Pingu
2007-06-27, 22:23
Aldrig att jag skulle toffla, har aldrig gjort det och lär aldrig heller göra det.

Annars så tror jag det är väldigt lätt för tjejer att få tofflar som gör precis som dom säger.
En av mina 2 bröder är en med ganska stora mått

Angel
2007-06-27, 22:24
Jag fick pilt77 att köpa och hämta en fåtölj åt mig genom att lista lite med att han inte fick komma på min fest annars. Han tror han ska få doppa mina vänninor på festen. hihihi

pilt77
2007-06-27, 22:26
Jag fick pilt77 att köpa och hämta en fåtölj åt mig genom att lista lite med att han inte fick komma på min fest annars. Han tror han ska få doppa mina vänninor på festen. hihihi

jag tar med mig Rickard så kan han få doppa också, det är ok va?

Ironbabe
2007-06-27, 22:27
Det beror ju på att hon sänder ut exakt samma signaler som en som är intresserad på riktigt. Vilket inte unga Pelle kan avgöra. Det är alltså inte alls Pelles fel. Du borde ju förstått min ironi - du som har ett nick som nästan börjar med ironi.
Fan, jag trodde aldrig du skulle svara!! Jag är trött o ska gå o lägga mig serru, som du så många ggr påpekat så behöver jag ALL skönhetssömn jag kan få (även om det i stort sett är omöjligt att bli skönare än jag redan är)

Pelles enda fel är att han föddes som kille och därför har svårt med tolkningar av det motsatta könet.

Angel
2007-06-27, 22:27
jag tar med mig Rickard så kan han få doppa också, det är ok va?

Bara jag slipper Slem-john så är det lugnt!!!

Dnepr
2007-06-27, 22:29
Fan, jag trodde aldrig du skulle svara!! Jag är trött o ska gå o lägga mig serru, som du så många ggr påpekat så behöver jag ALL skönhetssömn jag kan få (även om det i stort sett är omöjligt att bli skönare än jag redan är)

Pelles enda fel är att han föddes som kille och därför har svårt med tolkningar av det motsatta könet.

Du måste inse att det inte går att avgöra huruvida vilken en flört är äkta - när två kvinnor flörtar på exakt samma sätt, men bara den ena menar något med den.

På samma sätt som en tjej blir lurad av en kille som säger en sak - men menar en annan.

pilt77
2007-06-27, 22:30
Bara jag slipper Slem-john så är det lugnt!!!

han ingick ju i stolaffären, tänk på att jag fortfarande har den i bilen *whistle*
men jag kan lämna honom hemma om du snackar in mig lite hos Jessica

Angel
2007-06-27, 22:31
han ingick ju i stolaffären, tänk på att jag fortfarande har den i bilen *whistle*
men jag kan lämna honom hemma om du snackar in mig lite hos Jessica

Du får manipulera henne själv. Men eftersom du somnade sist tror jag inte hon är så sugen på att ligga med dig

pilt77
2007-06-27, 22:32
Du får manipulera henne själv. Men eftersom du somnade sist tror jag inte hon är så sugen på att ligga med dig

har jag bättre chans på Rosita?

Ironbabe
2007-06-27, 22:33
Du måste inse att det inte går att avgöra huruvida vilken en flört är äkta - när två kvinnor flörtar på exakt samma sätt, men bara den ena menar något med den.

På samma sätt som en tjej blir lurad av en kille som säger en sak - men menar en annan.

VET DU VAD????




Jag inser detta nu..Jag håller med dig!

Godnatt!

Dnepr
2007-06-27, 22:34
VET DU VAD????




Jag inser detta nu..Jag håller med dig!

Godnatt!

Fy faaaan vad duktig du var nu!!! Nu kan du lägga dig med gott samvete. /hehe där fick du dig\

Angel
2007-06-27, 22:37
har jag bättre chans på Rosita?


finns en grå soffa jag vill ha!

L-Sami
2007-06-27, 22:38
Aldrig att jag skulle toffla, har aldrig gjort det och lär aldrig heller göra det.

Annars så tror jag det är väldigt lätt för tjejer att få tofflar som gör precis som dom säger.

+1

mini
2007-06-27, 22:39
finns en grå soffa jag vill ha!

Har inte du just varit "spamming user"?

Dnepr
2007-06-27, 22:44
Jag skulle kunna mig att toffla lite lätt för en otroligt fantastiskt underbar kvinna. Och jag tror hon skulle gilla det. För det är nog lite roligt för henne då hon inte är van vid att en härlig man beter sig så. Hon ser alltså det roliga i det - att just hon fick den mannen sån - och inte det toffliga i det.

Angel
2007-06-27, 22:46
Har inte du just varit "spamming user"?


Förlåt söta Mini, det skall inte upprepas.

mini
2007-06-27, 22:49
Förlåt söta Mini, det skall inte upprepas.

För all del, jag gråter inte blod om du bannas.

High1ander
2007-06-28, 03:00
Det racker ju med att lyckas fa doppa i grytan en gang for att for att det ska vara vart manipulationen (smatt forenklat evulotionart sett).

- Det ar en bild med en kille som sitter ner och kollar i sin tidning och en kvinna som haller killen pa axeln.

Killar svarar angaende bilden att det ligger natt sexuellt i luften.
Tjejer svarar att de bara ar e v'a'nlig handpalaggning.


Killar ser mer "mojligheter" till snela mast knyla, sjalvklart sa e dessa "mojligheter".

Sofia4_4
2007-06-28, 07:02
Det kan inte vara så simpelt, låta snubben tro att han ska få fett på sylen bara, det räcker inte.

jo, så enkelt är det.

LadyInsane
2007-06-28, 07:58
Är det bara jag som även tycker att killar är manipulativa?

JJ
2007-06-28, 07:59
Är det bara jag som även tycker att killar är manipulativa?

Ja.

Sofia4_4
2007-06-28, 08:01
Är det bara jag som även tycker att killar är manipulativa?

nej, jag tycker det också. Visa kan vara väldigt manipulativa. De är oftast psykopater. Jag faller så lätt för såna..."Lika barn leker bäst", :D

bertbert
2007-06-28, 08:03
Är det bara jag som även tycker att killar är manipulativa?

Nej. :) Om tjejen ger signaler om att det kan bli dopp - och killen gör tjänster, för att få doppa, är båda lika goda kålsupare i min värld. It takes two to tango.

LadyInsane
2007-06-28, 08:14
Nej. :) Om tjejen ger signaler om att det kan bli dopp - och killen gör tjänster, för att få doppa, är båda lika goda kålsupare i min värld. It takes two to tango.

Det har du rätt i. Sedan finns det killar som i princip säger sig ha känslor som de inte har "bara för att få doppa", och det anser jag vara riktigt manipulativt. Samt taskigt.

nej, jag tycker det också. Vissa kan vara väldigt manipulativa. De är oftast psykopater. Jag faller så lätt för såna..."Lika barn leker bäst", :D

Samma här, tyvärr..:(

Slartibartfast
2007-06-28, 08:33
För all del, jag gråter inte blod om du bannas.

Mooooeeeoowww!1

z_bumbi
2007-06-28, 08:57
På samma sätt som en tjej blir lurad av en kille som säger en sak - men menar en annan.

Eller om man säger en sak och menar det.

High1ander
2007-06-28, 09:14
Är det bara jag som även tycker att killar är manipulativa?

Det varierar ju sjalvklart. Jag vet att jag skulle kunna manipulera mycket an vad jag gor, men jag e inte sa mycket for manipulation.

Men om jag skulle vilja sa skulle jag kunna fa ligga med tjejer och vara otrogen, etc. men det inget jag vill.

Manipulation = Le + smicker

bertbert
2007-06-28, 09:42
Manipulation = Le + smicker

Precis. Men all manipulation är ju inte av ondo. Man kan ju faktiskt tycka om personen i fråga på riktigt. Men nog fan gör man sig till. :)

Ironwoman
2007-06-28, 09:58
Börja gråta är också rätt bra, fast jag har bara utnyttjat det 2 gånger (under sammanlagt 6 års förhållanden med olika killar), då jag verkligen tyckt att jag haft rätt. men då har det verkligen fungerat bra, snabbt också.

Ironbabe
2007-06-28, 10:05
Är det bara jag som även tycker att killar är manipulativa?

Nej. De finns, fler än man tror :D

bertbert
2007-06-28, 10:06
Börja gråta är också rätt bra, fast jag har bara utnyttjat det 2 gånger (under sammanlagt 6 års förhållanden med olika killar), då jag verkligen tyckt att jag haft rätt. men då har det verkligen fungerat bra, snabbt också.

:D

Lexidos
2007-06-28, 10:09
Visst finns det många killar som nog alldeles för enkelt faller i fällan så att säga. Men sen finns det ju den andra kategorin som är rätt duktiga själva på att manipulera.

Sofia4_4
2007-06-28, 11:07
Börja gråta är också rätt bra, fast jag har bara utnyttjat det 2 gånger (under sammanlagt 6 års förhållanden med olika killar), då jag verkligen tyckt att jag haft rätt. men då har det verkligen fungerat bra, snabbt också.

Jag har utnyttjat det en gång, då jag höll på att bli våldtagen. Det fungerade. Våldtäktsmannen klarade nämnligen inte av att se kvinnor gråta, så han slutade och försökte lugna mig, tog vatten åt mig och t.o.m körde hem mig. Wierd. Man vet aldrig vilken metod som funkar bäst. *screwy*

Piranha
2007-06-28, 11:13
Rolig tråd.

Dem flesta killar blir manipulerade helt ovetandes och således lika glada för det.

Ett fåtal killar är medvetna om det och låter sig ändå bli det just för husfridens skull.

Sen kan vi försöka dra ett streck var manipulering rent slutar och rent utnyttjande börjar.

Sen att gråta är inte att manipulera, det är bara lågt... riktigt lågt om man använder det för att få sin vilja igenom.

Cilia
2007-06-28, 11:23
Alla har vi varit lättlurade i tidig ålder.
skulle vilja säga att det inte är åldersberoende.
Ni går på samma finter om och om igen

Tolkia
2007-06-28, 11:43
Sen att gråta är inte att manipulera, det är bara lågt... riktigt lågt om man använder det för att få sin vilja igenom.
Men är det inte just det som är manipulation? Man gör på ett visst sätt för att man vet (eller tror) att det kommer att få den person man riktar in sig på att göra på ett visst sätt. Den här tråden har av någon anledning kommit att handla till 98% om sex ("att få doppa"), men manipulation ägnar vi oss ju åt, både män och kvinnor, på många plan; jag skulle säga att den del som handlar om att få kontrahenten att göra på ett visst sätt genom att "lura honom att han skall få doppa" alt. "lura henne att man vill doppa" är en ganska liten del i det.

Men ja, det är lågt (det känns som att även det ligger i själva begreppet). Men det funkar, varför vi fortsätter att göra det.

Trance
2007-06-28, 11:44
skulle vilja säga att det inte är åldersberoende.
Ni går på samma finter om och om igen

Men vi vinner ändå för vi kan misshandla er och ni stannar!!! hihihihihihihihihii


WE WIN AGAIN! quick to the man-car!

Sofia4_4
2007-06-28, 11:55
Rolig tråd.

Dem flesta killar blir manipulerade helt ovetandes och således lika glada för det.

Ett fåtal killar är medvetna om det och låter sig ändå bli det just för husfridens skull.

Sen kan vi försöka dra ett streck var manipulering rent slutar och rent utnyttjande börjar.

Sen att gråta är inte att manipulera, det är bara lågt... riktigt lågt om man använder det för att få sin vilja igenom.


Jo, att gråta som manipulationsteknik är lågt. Men ibland tar man till alla metoder, om det är nödsituation.
Men man måste vara mer sofistikerad än det.

MojjMojj
2007-06-28, 13:14
Men vi vinner ändå för vi kan misshandla er och ni stannar!!! hihihihihihihihihii


WE WIN AGAIN! quick to the man-car!

Haha så rätt *flex*

Sedan är det fusk att tjejer bara kan sätta igång och gråta, vissa killar kan inte hantera sådant trams och ger med sig..

Tolkia
2007-06-28, 13:17
Sedan är det fusk att tjejer bara kan sätta igång och gråta, vissa killar kan inte hantera sådant trams och ger med sig..
Det vägs upp av att de andra gånger helt ofrivilligt börjar böla - i de mest olämpliga situationer (orättvist nog är det dock inte alltid samma tjejer som gör det ena som gör det andra ... *cry* ).

Slartibartfast
2007-06-28, 13:20
MojjMojj! Upp med bilder och stats i dagsformstråden för helvete! :hbang: :bow:

Pingu
2007-06-28, 13:25
Börja gråta är också rätt bra, fast jag har bara utnyttjat det 2 gånger (under sammanlagt 6 års förhållanden med olika killar), då jag verkligen tyckt att jag haft rätt. men då har det verkligen fungerat bra, snabbt också.

Som Pirre skrev så är det jävligt lågt att göra så.
Aldrig att jag skulle ge efter för att bruden började böla

Ironwoman
2007-06-28, 13:39
Som Pirre skrev så är det jävligt lågt att göra så.
Aldrig att jag skulle ge efter för att bruden började böla

Jag kan absolut hålla med om att det är lågt. Därför har jag bara utnyttjat det när jag blivit sur.

Första gången hade jag ställt upp för mig pojkvän som skulle flytta i samband med hans fördelsedag. I fördelsedagspresent fick han mig iklädd en klänning han valt:naughty: sedan hjälpte jag honom en dag med flytten. Så blev det Finnkampen på TV som jag ville se, för mig är Finnkampen viktig, vilket jag påpekade , dessutom behövde inte han titta med mig. Men jag fick inte se, för sladden från TV´n var i vägen när han skulle packa upp tydligen:smash: Fick som jag ville.

Andra gången hade jag ett oseriöst KK förhållande, men killen ville inte vid ett tillfälle, det var omoraliskt och inte lämpligt tyckte han. Kan var verkligen så töntig, jag skämtar inte. Hur som helst så kunde han bortse från det omoraliska.

sehnpaa
2007-06-28, 13:45
Hihihi. *popcorn*

mini
2007-06-28, 13:54
Andra gången hade jag ett oseriöst KK förhållande, men killen ville inte vid ett tillfälle, det var omoraliskt och inte lämpligt tyckte han. Kan var verkligen så töntig, jag skämtar inte. Hur som helst så kunde han bortse från det omoraliska.

Du började medvetet gråta för att övertala en kille som (var så töntig att han) inte ville ligga med dig?

L-Sami
2007-06-28, 13:57
Andra gången hade jag ett oseriöst KK förhållande, men killen ville inte vid ett tillfälle, det var omoraliskt och inte lämpligt tyckte han. Kan var verkligen så töntig, jag skämtar inte. Hur som helst så kunde han bortse från det omoraliska.

Det var nått nytt, en tjej gråter för att hon inte får sex. Är man desperat då?

Ironwoman
2007-06-28, 14:08
Det var nått nytt, en tjej gråter för att hon inte får sex. Är man desperat då?

Killar har vi ju konsaterat att de kan göra lite vad som helst för att få doppa tidigare i tråden. Tjejer kan ha sexlust de med.

Jag har även vid ett annat tillfälle skällt ut min pojkvän för att han inte legat med mig på flera dagar, när vi bodde ihop. Han blev lite förvånad.

Ironwoman
2007-06-28, 14:13
Du började medvetet gråta för att övertala en kille som (var så töntig att han) inte ville ligga med dig?

Typ, men killen betydde inget. Sedan var det bara platsen som han gnällde över. Det var en kyrka, jag vet att det låter lite kostigt, men det var inte så konstigt som det låter.

Pingu
2007-06-28, 14:15
Jag kan absolut hålla med om att det är lågt. Därför har jag bara utnyttjat det när jag blivit sur.


Första gången hade jag ställt upp för mig pojkvän som skulle flytta i samband med hans fördelsedag. I fördelsedagspresent fick han mig iklädd en klänning han valt:naughty: sedan hjälpte jag honom en dag med flytten. Så blev det Finnkampen på TV som jag ville se, för mig är Finnkampen viktig, vilket jag påpekade , dessutom behövde inte han titta med mig. Men jag fick inte se, för sladden från TV´n var i vägen när han skulle packa upp tydligen:smash: Fick som jag ville.

Andra gången hade jag ett oseriöst KK förhållande, men killen ville inte vid ett tillfälle, det var omoraliskt och inte lämpligt tyckte han. Kan var verkligen så töntig, jag skämtar inte. Hur som helst så kunde han bortse från det omoraliska.

Så det är helt ok att göra det när du blir sur ...

Undrar vem som var tönten

Ironwoman
2007-06-28, 14:21
Så det är helt ok att göra det när du blir sur ...


Jag hade ju ställt upp för honom till 100 % ett dygn, sedan ville jag se ett TV program som han dessutom slapp titta på. Det tycker jag var orättvist, försökte dessutom först att prata med honom och förklara att det var viktigt för mig

Pingu
2007-06-28, 14:26
Jag hade ju ställt upp för honom till 100 % ett dygn, sedan ville jag se ett TV program som han dessutom slapp titta på. Det tycker jag var orättvist, försökte dessutom först att prata med honom och förklara att det var viktigt för mig

klart man kan bli sur för en sådan grej men att ta till sådana metoder .. Ja det är något som hör hemma på dagis.

mini
2007-06-28, 14:26
Typ, men killen betydde inget. Sedan var det bara platsen som han gnällde över. Det var en kyrka, jag vet att det låter lite kostigt, men det var inte så konstigt som det låter.

Jag struntar väl i vart det var. Du körde med utpressning för att få sex. Det är lika illa som att hota med sexstrejk för att få som man vill, och lika illa som när en kille gör det mot en tjej. Sjukt lågt.

corbendallas
2007-06-28, 14:29
Killar har vi ju konsaterat att de kan göra lite vad som helst för att få doppa tidigare i tråden. Tjejer kan ha sexlust de med.

Jag har även vid ett annat tillfälle skällt ut min pojkvän för att han inte legat med mig på flera dagar, när vi bodde ihop. Han blev lite förvånad.

Istället för att ta till bölandet kanske du ska fundera på varför så många undviker att ha sex med dig... *kissass* :Virro

För övrigt så var ingen av dom situationerna du angett speciellt lämpliga att böla för...
Skulle det inte vara viktigt???

Ironwoman
2007-06-28, 14:32
Istället för att ta till bölandet kanske du ska fundera på varför så många undviker att ha sex med dig... *kissass* :Virro

För övrigt så var ingen av dom situationerna du angett speciellt lämpliga att böla för...
Skulle det inte vara viktigt???

Det tog lång tid innan den kom.

Hänt tre gånger, de två gångerna + en gång när min pojkvän ansåg sig för full för att kunna prestera. Tycker inte det är mycket när jag är 25. Ni killar har säkert fler gånger gå tjejer nekat.

Andra gånger var jag lite larvig. men första gången. Just Finnkampen är för mig en av årets viktigaste TV händelser. Typ OS finalen i Hockey med Sverige inblandat.

Dnepr
2007-06-28, 14:43
Eller om man säger en sak och menar det.

Inte så där väldans manipulativt va?

Yankeee
2007-06-28, 14:47
Men haha, orka sitta och grina över att någon har gjort tvivelaktiga saker när personen erkänner att det var lamt.

regus
2007-06-28, 15:00
Det gör ni med - fast vi kan inte finta er med sex. Vi fintar er med känslor, för att få sex. Och ni går på det varje gång.

:D

corbendallas
2007-06-28, 15:01
Det tog lång tid innan den kom.
Tycker jag inte. Svarade så fort jag läst tråden ;)


Hänt tre gånger, de två gångerna + en gång när min pojkvän ansåg sig för full för att kunna prestera. Tycker inte det är mycket när jag är 25. Ni killar har säkert fler gånger gå tjejer nekat.
Att böla sig till sex är alltid för mkt... Jisses.


Andra gånger var jag lite larvig. men första gången. Just Finnkampen är för mig en av årets viktigaste TV händelser. Typ OS finalen i Hockey med Sverige inblandat.
Well, i min värld är ett TV-program oavsett vad det är knappast något man bölar för. Har du verkligen så lite i skallen så du inte kan lösa problemet på annat vis? Kom igen nu...

Dnepr
2007-06-28, 15:04
skulle vilja säga att det inte är åldersberoende.
Ni går på samma finter om och om igen

Det gör ni med - fast vi kan inte finta er med sex. Vi fintar er med känslor, för att få sex. Och ni går på det varje gång. Eller det går att finta er med att ha sex - där eran förhoppning ligger i att det ska leda till något allvarligare.

Kortfattat så är ni minst lika lättfintade - man får bara använda andra metoder.

Yankeee
2007-06-28, 15:06
Har du verkligen så lite i skallen så du inte kan lösa problemet på annat vis? Kom igen nu...

Har du så lite i skallen att du inte förstår att det är historia vi pratar om och att hon redan har sagt att det var fånigt? Alla har vi gjort idiotiska saker, sluta larva er.

corbendallas
2007-06-28, 15:14
Har du så lite i skallen att du inte förstår att det är historia vi pratar om och att hon redan har sagt att det var fånigt? Alla har vi gjort idiotiska saker, sluta larva er.

Har du så lite i skallen så du inte ser att jag inte håller med dig? ;)
Att böla pga TVn är lägre än Glocalnet...

LBacker
2007-06-28, 15:35
Men haha, orka sitta och grina över att någon har gjort tvivelaktiga saker när personen erkänner att det var lamt.

Ja, och att böla sig till lite otöntig kyrksex har väl alla gjort? Sluta hata på Järnkvinnan! :D

Men... jag måste bara fråga: Ironwoman, var det under eller efter själva begravningsceremonin?

Yankeee
2007-06-28, 15:36
Ja, och att böla sig till lite otöntig kyrksex har väl alla gjort?

Inte riktigt det som var poängen va?

LBacker
2007-06-28, 15:37
Inte riktigt det som var poängen va?

Sorry, jag fastnade där bara. :) My bad.

L-Sami
2007-06-28, 16:03
Killar har vi ju konsaterat att de kan göra lite vad som helst för att få doppa tidigare i tråden. Tjejer kan ha sexlust de med.

Jag har även vid ett annat tillfälle skällt ut min pojkvän för att han inte legat med mig på flera dagar, när vi bodde ihop. Han blev lite förvånad.

Att gråta att man inte får sex i en kyrka är lite väl .. ja nånting! Skulle dumpa en sån brud direkt som höll på sådär.

Röda_Lacket
2007-06-28, 16:16
Ju vackrare man uppfattas av samhället desto mer manipulerar/ta försig blir det. Men samma gäller för killar. Sedan är det väl bara att inse om man är en kille och en vacker tjej börjar be än om tjänster att bara säga nej!

Sedan måste ju killar inse att många tjejer har killar bara som en form av "vill inte snyggingen gå ut med mig så tar jag handen där! min reserv"

Sex är oftast något tjejer lär sig utnyttja i ett förhållande antingen från start eller senare. Det kan sluta med att du alltid får städa,diska,laga mat,tvätta ja vad fan som helst tillslut bara för att få sex.

Lite observationer från RL

LBacker
2007-06-28, 16:18
Jag skulle f.ö. gissa att manipulation, i detta fallet, är den kvinnliga motsvarigheten till manlig dominans. Att dominera blir då manligt, och att manipulera blir något främst kvinnligt. Båda är, som nämnts tidigare, psykopatiska beteendemönster.

Manipulation föds ur svaghet och dominans ur styrka.

M.a.o. ställs den manipulativa (oftast bemästrad genom s.k. "kvinnlig list") förmågan mot en dominant motsvarighet (manligt maktbruk/maktmissbruk), och maktspelet får en vinnare (eller i detta fallet två förlorade själar).

Så; för att svara på frågan (Från mig Man på brädan): Män kan vara uppskattningsvis 3/4 lättmanipulerade.

Andliga hjärtepojkar blir lätt välsmakande villebråd för blodtörstiga psykodonnor. Medan nästan alla, inklusive kvinnorna, får se sig värdsligt ägda av en starkt dominant psyko-Alpha. [1]

1. Arnold Schwarzenegger

Pingu
2007-06-28, 16:30
Att gråta att man inte får sex i en kyrka är lite väl .. ja nånting! Skulle dumpa en sån brud direkt som höll på sådär.

+ 1

holabolakola
2007-06-28, 16:32
+ 1

beror på hur snygg hon var och hur bra i sängen hon var.

Runda Grodan
2007-06-28, 18:49
Att gråta att man inte får sex i en kyrka är lite väl .. ja nånting! Skulle dumpa en sån brud direkt som höll på sådär.
Har jag missat något? Det var väl inte i en kyrka hon ville få till det? :laugh:



Om jag hade en tjej som grät för att jag inte ville ha sex med henne i en kyrka så skulle jag nog tycka det var roligt. Jag hade nog skrattat tills jag fått ont i magen och sedan när hon hade lugnat ner sig hade jag bjudit på middag.

Jag antar att tjejen ifråga skulle kunna manipulera mig till att bjuda på middag. :/

Trance
2007-06-28, 19:02
Båda är, som nämnts tidigare, psykopatiska beteendemönster.


Pff, känns inte så va?

Rahf
2007-06-28, 19:24
Min kvinnliga chef manipulerar mig att ställa upp på extra timmar genom att vara genuint genomtrevlig och glad. Det är vad som krävs.

LBacker
2007-06-28, 19:37
Pff, känns inte så va?

Tchaooo, lite så känns det...va.

En smula psykopatism förgyller vardagen, som jag och ormen/eva brukar säga! Det ger åtminstone en del nya perspektiv på en annars paradisisk värld.

"Dominans/manipulation" skiljer sig isåfall från de mer andliga begreppen "beskydd/vädjan", samtliga med gemensamma anspråk på verkligheten.

Trance
2007-06-28, 19:56
Tchaooo, lite så känns det...va.

En smula psykopatism förgyller vardagen, som jag och ormen/eva brukar säga! Det ger åtminstone en del nya perspektiv på en annars paradisisk värld.

"Dominans/manipulation" skiljer sig isåfall från de mer andliga begreppen "beskydd/vädjan", samtliga med gemensamma anspråk på verkligheten.

En psykopat är en människa som inte känner empati med andra människor. Det ni snackar om handlar inte alls om det.

LBacker
2007-06-28, 20:06
En psykopat är en människa som inte känner empati med andra människor. Det ni snackar om handlar inte alls om det.

Nähä. :(

Men en följdfråga, även om du redan har avfärdat "det Vi snackar om", borde ju bli: Vad krävs för att kunna manipulera/dominera en annan människa till att följa din egna vilja, and nothing but din egna vilja?

Gissning: Tillfällig avsaknad av empati.

JJ
2007-06-28, 20:11
Nähä. :(

Men en följdfråga, även om du redan har avfärdat "det Vi snackar om", borde ju bli: Vad krävs för att kunna manipulera/dominera en annan människa till att följa din egna vilja, and nothing but din egna vilja?

Gissning: Tillfällig avsaknad av empati.

Man kan väl tvinga någon samtidigt som man känner för honom/henne. Ändamålet helgar medlen?

Trance
2007-06-28, 20:11
Nähä. :(

Men en följdfråga, även om du redan har avfärdat "det Vi snackar om", borde ju bli: Vad krävs för att kunna manipulera/dominera en annan människa till att följa din egna vilja, and nothing but din egna vilja?

Gissning: Tillfällig avsaknad av empati.

Jag svarar nog Nej på allt. Ge dig, lägg dig och visa strupen.

Cilia
2007-06-28, 20:16
Det gör ni med - fast vi kan inte finta er med sex. Vi fintar er med känslor, för att få sex. Och ni går på det varje gång. Eller det går att finta er med att ha sex - där eran förhoppning ligger i att det ska leda till något allvarligare.

Kortfattat så är ni minst lika lättfintade - man får bara använda andra metoder.
sant, got me there

dessutom är jag den mest lättlurade av alla på alla plan.
Det är ingen pretation att åstakomma det





det skumma inträffar dock den dan ni helt plötsligt vill ha mer än sex.
Då blir jag riktigt förbryllad

LBacker
2007-06-28, 20:18
Man kan väl tvinga någon samtidigt som man känner för honom/henne. Ändamålet helgar medlen?

Inte om utgångspunkten enbart är DIN vilja, och inget annat vägs in.

LBacker
2007-06-28, 20:20
Jag svarar nog Nej på allt. Ge dig, lägg dig och visa strupen.

Vad ska jag ge mig för? Dina ickeargument, eller din kassa attityd?

Trance
2007-06-28, 20:23
Vad ska jag ge mig för? Dina ickeargument, eller din kassa attityd?

"En person med psykopati kallas psykopat, ett begrepp som ofta missbrukas i vardagen och används som slanguttryck för människor som gör fel mot andra."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Du använder det felaktigt och gör ordet värdelöst. Bara för jag tyckte det var roligt att kasta en boll i huvudet på min kompis betyder inte det att jag är eller var en psykopat. Samma om jag manipulerar någon att göra som jag vill genom att vifta på min lilla bak.

LBacker
2007-06-28, 20:34
"En person med psykopati kallas psykopat, ett begrepp som ofta missbrukas i vardagen och används som slanguttryck för människor som gör fel mot andra."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Du använder det felaktigt och gör ordet värdelöst. Bara för jag tyckte det var roligt att kasta en boll i huvudet på min kompis betyder inte det att jag är eller var en psykopat. Samma om jag manipulerar någon att göra som jag vill genom att vifta på min lilla bak.

Nu använde jag ordkombinationen "psykopatiska beteendemönster" samt "psykopatism", och varken psykopat eller psykopati. Wikipedia det on my ass. :D I'm redefining the world Trance, jag varken cementerar den till ett internetuppslagsverk eller agerar polis kring vilka begrepp andra får använda.

I värsta fall ber jag någon att definiera innebörden i de ord som används, men då ska man nästan sakna en vilja att förstå helt och hållet. Vilket du verkar göra. Du gör fel mot mig, din psykopat! ;)

Sofia4_4
2007-06-28, 20:36
Jag kan absolut hålla med om att det är lågt. Därför har jag bara utnyttjat det när jag blivit sur.

Första gången hade jag ställt upp för mig pojkvän som skulle flytta i samband med hans fördelsedag. I fördelsedagspresent fick han mig iklädd en klänning han valt:naughty: sedan hjälpte jag honom en dag med flytten. Så blev det Finnkampen på TV som jag ville se, för mig är Finnkampen viktig, vilket jag påpekade , dessutom behövde inte han titta med mig. Men jag fick inte se, för sladden från TV´n var i vägen när han skulle packa upp tydligen:smash: Fick som jag ville.

Andra gången hade jag ett oseriöst KK förhållande, men killen ville inte vid ett tillfälle, det var omoraliskt och inte lämpligt tyckte han. Kan var verkligen så töntig, jag skämtar inte. Hur som helst så kunde han bortse från det omoraliska.


hahaha, mycket bra. klart han var tönt att inte vilja ha sex i kyrkan :D . Jag hade nog viskat snuskigheter i hans öra tills han fick stånd och lämnat honom i kyrkan, men visst, har man bråttom funkar andra metoder också. LOL.
Man blir ju lätt som en kille när det kommer till sex - glömmer att tänka logiskt och sofistikerad. What to do?! :laugh:

kalle_banan
2007-06-28, 20:40
Detta är tamejfan den lägsta tråden på länge.
Men, always look at the bright side of life, jag har lärt mig att jag var naiv och att kvinnor luras med sex.
Jag trodde det handlade om annat i huvudsak och inte bara sex, detta var lågt och patetiskt, usch.

Sofia4_4
2007-06-28, 20:42
Detta är tamejfan den lägsta tråden på länge.
Men, always look at the bright side of life, jag har lärt mig att jag var naiv och att kvinnor luras med sex.
Jag trodde det handlade om annat i huvudsak och inte bara sex, detta var lågt och patetiskt, usch.

Var det så illa?!

Trance
2007-06-28, 20:44
Nu använde jag ordkombinationen "psykopatiska beteendemönster" samt "psykopatism", och varken psykopat eller psykopati. Wikipedia det on my ass. :D I'm redefining the world Trance, jag varken cementerar den till ett internetuppslagsverk eller agerar polis kring vilka begrepp andra får använda.

I värsta fall ber jag någon att definiera innebörden i de ord som används, men då ska man nästan sakna en vilja att förstå helt och hållet. Vilket du verkar göra. Du gör fel mot mig, din psykopat! ;)

Men de är inte psykopatiska beteendemönster heller. Att manipulera eller dominera betyder ju inte att man saknar empati med personen, inte ens tillfälligt.

LBacker
2007-06-28, 20:47
Men de är inte psykopatiska beteendemönster heller. Att manipulera eller dominera betyder ju inte att man saknar empati med personen, inte ens tillfälligt.

Har du börjat att argumentera?

Trance
2007-06-28, 20:55
Har du börjat att argumentera?

Nej, jag manipulerar dig till att visa strupen.

Mago
2007-06-28, 20:56
Chefen försökte manipulera mig till att jobba hårdare genom att sätta upp en lapp på anslagstavlan där jag skulle skriva hur många containers jag tömt per dag. "Det är för din egen skull."
Jag hånskrattade i hjärnan åt hans lama försök.

Jag visade mig dock vara lättmanipulerad. :( Tävlingsinstikten kickade in och varje dag ska jag slå nytt rekord.

LBacker
2007-06-28, 21:01
Nej, jag manipulerar dig till att visa strupen.

Aight! :D I'm glad that's working out for ya. :thumbup:

Dnepr
2007-06-28, 21:53
sant, got me there

det skumma inträffar dock den dan ni helt plötsligt vill ha mer än sex.
Då blir jag riktigt förbryllad

Varför blir du förbryllad då? För att han ev. tycker du är bra i sängen? Förmodligen tycker han det - annars hade han väl inte velat upprepa det. Men jag vet inte om du var manipulerad då. Kanske, om han spelade på dina känslor först och fick dig att hoppas på en fortsättning.
Eller så var ni bara sugna på samma sak.

Sofia4_4
2007-06-29, 11:10
Det här sumerar det ganska väl. :D

http://www.youtube.com/watch?v=a3zv1NMMhu0

Cilia
2007-06-29, 12:59
Varför blir du förbryllad då? För att han ev. tycker du är bra i sängen? Förmodligen tycker han det - annars hade han väl inte velat upprepa det. Men jag vet inte om du var manipulerad då. Kanske, om han spelade på dina känslor först och fick dig att hoppas på en fortsättning.
Eller så var ni bara sugna på samma sak.
jag skrev mer ÄN sex.
inte mer sex

Ironbabe
2007-06-29, 13:03
jag skrev mer ÄN sex.
inte mer sex

Du vet väl att killar bara kan tänka med ett huvud i taget va..:smash:

Cilia
2007-06-29, 13:04
Du vet väl att killar bara kan tänka med ett huvud i taget va..:smash:
hhmmmm
löser vi det genom att hugga av ett av dom?

Ironbabe
2007-06-29, 13:09
hhmmmm
löser vi det genom att hugga av ett av dom?

hohohohoho!

Jag vet vilket jag skulle välja isf :D

Cilia
2007-06-29, 13:12
hohohohoho!

Jag vet vilket jag skulle välja isf :D
det vet jag *w*
det jag inte har någon användning av

Ironbabe
2007-06-29, 13:23
det vet jag *w*
det jag inte har någon användning av

Presajsly! Du o jag sillen...gillar samma saker *cupid*

Dnepr
2007-06-29, 13:28
jag skrev mer ÄN sex.
inte mer sex

Jaha, vad bra - då kan vi dra igång tråden igen. Oftast är ju det den sämsta tänkbara starten - att börja sexa och sen bli seriös. Det omvända brukar väl bli bättre. Jag skulle inte kunna se seriöst på en tjej som jag fick sexa med på direkten, eller att det var bland det första vi gjorde. Men om killen vill ha mer sen så är väl det bra - under förutsättning att tjejen vill. Kolla bara noga så att han inte manipulerar, att han vill framstå som mer seriös än han är, bara för att försäkra sig om fler nyp.

Cilia
2007-06-29, 13:55
Jaha, vad bra - då kan vi dra igång tråden igen. Oftast är ju det den sämsta tänkbara starten - att börja sexa och sen bli seriös. Det omvända brukar väl bli bättre. Jag skulle inte kunna se seriöst på en tjej som jag fick sexa med på direkten, eller att det var bland det första vi gjorde. Men om killen vill ha mer sen så är väl det bra - under förutsättning att tjejen vill. Kolla bara noga så att han inte manipulerar, att han vill framstå som mer seriös än han är, bara för att försäkra sig om fler nyp.
jag sa iofs inte att man behöver ha sex första gången.

Men det är en intressant iaktagelse.
För vad du säger är att du kan träffa tjejer och ha sex och då är dom inte intressanta för seriösa äventyr. Sen kan du träffa tjejer och inte ha sex direkt då är dom "värdiga" ett seriöst förhållande, eller hur menar du?

Jag hoppas att du inte tänker så att om hon hoppar i säng med dig direkt så är hon en slampa som bara duger till det?

Dnepr
2007-06-29, 14:03
jag sa iofs inte att man behöver ha sex första gången.

Men det är en intressant iaktagelse.
För vad du säger är att du kan träffa tjejer och ha sex och då är dom inte intressanta för seriösa äventyr. Sen kan du träffa tjejer och inte ha sex direkt då är dom "värdiga" ett seriöst förhållande, eller hur menar du?

Jag hoppas att du inte tänker så att om hon hoppar i säng med dig direkt så är hon en slampa som bara duger till det?

Jag sa inte heller att sexet behöver ske första gången. Utan att sexet är det som är det man har gemensamt. Det seriösa var ju det som skulle/kunde komma sen, och det var ju det som förvånade dig.

Ja precis så menar jag. Inleder man oseriöst så blir det sällan bra senare.

Jag är en lika stor slampa då - och vad spelar det för roll då vi har lust att slampa oss. Men en slampig inledning brukar som sagt sällan leda till något långvarigt.

Och för att återknyta till topicen - så kan man agera som att man hela tiden vill vara seriös och att man ofta tänker på att man ska bli det. För det kan ju få tjejen att vilja ha en ännu mera i bingen. Man kan t.om viska det under tiden "fan Lisa, det här egentligen inte bra. men det spelar ju inte stå stor roll för jag kan ju se dig som min flickvän"

Cilia
2007-06-29, 18:49
Vad är det som är oseriöst med sex?
Under pratet mellan sexet så kanske man finner att det finns mer och att det var den personen man har letat efter hela tiden.

Sen har du rätt i att det sällan leder till seriöst
Men jag tror att lika många av dina seriösa inte heller gör det bara att du inte räknar dom för det aldrig blev ngt.

det där du viskar vettefan om jag skulle uppskatta

Dnepr
2007-06-29, 18:57
Vad är det som är oseriöst med sex?
Under pratet mellan sexet så kanske man finner att det finns mer och att det var den personen man har letat efter hela tiden.

Sen har du rätt i att det sällan leder till seriöst
Men jag tror att lika många av dina seriösa inte heller gör det bara att du inte räknar dom för det aldrig blev ngt.

det där du viskar vettefan om jag skulle uppskatta

Du svarar på din egen fråga. Först frågar du vad som är oseriöst med sex - och sen säger du att det sällan leder till något seriöst. Och jag tror mycket av det handlar om det första intrycket man ger.

Klart att det även kan skita sig även när man inleder mer seriöst - men då har man ju i a f försökt starta det "så bra som möjligt"

Cilia
2007-06-29, 19:05
Jag menar att det egentligen nog är lika ofta som det inte leder till seriöst när man försöker inleda seriöst men att du inte räknar dom riktigt för dom bara försvann, det blev inget.

Jag tror mycket handlar om de förväntningar man har.
Vilken inställning till det hela med.

Nu är jag inte rätt att uttala mig eftersom jag inte är nge bra på tillfälliga historier

Dnepr
2007-06-29, 19:12
Jag menar att det egentligen nog är lika ofta som det inte leder till seriöst när man försöker inleda seriöst men att du inte räknar dom riktigt för dom bara försvann, det blev inget.

Jag tror mycket handlar om de förväntningar man har.
Vilken inställning till det hela med.

Nu är jag inte rätt att uttala mig eftersom jag inte är nge bra på tillfälliga historier

Det säger ju sig självt att det inte kan vara så - eller är så. I mitt fall har det nog aldrig lett till något annat än det som det startat som. Så där stämmer det inte.

Cilia
2007-06-29, 19:14
Det säger ju sig självt att det inte kan vara så - eller är så. I mitt fall har det nog aldrig lett till något annat än det som det startat som. Så där stämmer det inte.

men det kan ha att göra med din inställnig.
Du har redan bestämt dig innan för att hon inte kan vara intressant.

Trance
2007-06-29, 19:20
http://www.reodorant.com/images/cartoons/The%20CIA%20Wants%20to%20Steal%20My%20Penis.jpg

Typisk manipulation.

Dnepr
2007-06-29, 19:21
men det kan ha att göra med din inställnig.
Du har redan bestämt dig innan för att hon inte kan vara intressant.

Därför måste hon manipulera mig så att jag tycker hon är det. Klart min inställning påverkas av dom signaler hon ger mig. Söker jag sex så söker jag sexuella signaler och då är det ju inte så konstigt om jag kanske inte vill ha en seriös fortsättning. Och vice versa.

Cilia
2007-06-29, 19:24
Därför måste hon manipulera mig så att jag tycker hon är det. Klart min inställning påverkas av dom signaler hon ger mig. Söker jag sex så söker jag sexuella signaler och då är det ju inte så konstigt om jag kanske inte vill ha en seriös fortsättning. Och vice versa.
men du vill väl ha sex även i en fast relation?
Eller nöjer du det med sådär då?


Jag försöker bara förstå varför sex ska vara så dramatiskt

Dnepr
2007-06-29, 19:28
men du vill väl ha sex även i en fast relation?
Eller nöjer du det med sådär då?


Jag försöker bara förstå varför sex ska vara så dramatiskt

Vem har sagt att sex är dramatiskt? Vad är det för fel att hålla sig till det man ville ha?

Cilia
2007-06-29, 19:34
Vem har sagt att sex är dramatiskt? Vad är det för fel att hålla sig till det man ville ha?
Men du svarar inte, vad vill du ha i en relation då?

Jag förstår fortfarande inte varför en tjej du tänder på och hon på dig inte kan vara intressant för något seriöst bara för att ni blev lite iviga?


Jag tycker du gör det dramatiskt

Dnepr
2007-06-29, 19:39
Men du svarar inte, vad vill du ha i en relation då?

Jag förstår fortfarande inte varför en tjej du tänder på och hon på dig inte kan vara intressant för något seriöst bara för att ni blev lite iviga?


Jag tycker du gör det dramatiskt

Jag inleder det annorlunda när jag vill gå in i en relation. Det är ju inget du behöver haka upp dig på eller älta.
Men skulle jag bli intresserad av en tjej som jag sexar med, så är det ju inte mer med det.

Cilia
2007-06-29, 19:47
Jag hakar inte upp mig men du säger att det avgörande är när du har sex med en tjej och det tycker jag är att göra det lite dramatiskt

Dnepr
2007-06-29, 19:56
Jag hakar inte upp mig men du säger att det avgörande är när du har sex med en tjej och det tycker jag är att göra det lite dramatiskt

Då ser vi på det på olika sätt. Nu återgår vi till topicen :thumbup:

John M
2007-06-29, 21:26
Det är du och ingen annan som tillåter dig att bli manipulerad..


Det tycker HIV-mannen också.